וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויטל מוסקוביץ - מעצבת בתים שגרים בהם

בשיתוף רויטל מוסקוביץ

21.2.2021 / 15:50

כשמעצבת הפנים היא בעלת משפחה, החשיבה והתכנון שלה פרקטים ומיועדים עבור אנשים שבאמת רוצים לחיות בבית שלהם

עיצוב של רויטל מוסקוביץ. סוזי לוינסון,
עיצוב של רויטל מוסקוביץ/סוזי לוינסון

רויטל מוסקוביץ מעצבת פנים כבר למעלה מ-15 שנה. אחרי שעבדה כמעצבת במשרדי אדריכלים גדולים, כבר מעל לעשור היא בעלת משרד בוטיק לעיצוב ואדריכלות פנים מוכר במרכז. מעצבת עסקים, משרדים ודירות כולל מבנים ישנים והתאמתם לעידן המודרני ולצרכי הדיירים המשתנים.

היא מייצרת חללים עבור אנשים, ולכן היא פרקטית וחושבת קודם על הלקוח שלה: "אני לא מתכננת בית יפה לצילומים. או לתיק עבודות. אני מתכננת סביבת חיים, כדי שלאנשים שגרים בו יהיה נח ונעים. אני מביאה את אורח החיים שלהם, את הטעם והעדפות שלהם. הבית שלנו אמור לשרת אותנו, לא הפוך" היא אומרת.

הבסיס הוא קשר אישי

למרות הגדילה והפרויקטים המגוונים שצברה, מוסקוביץ מקפידה על קשר הדוק עם לקוחותיה. "אני לומדת את הצרכים של בני הבית. שיפוץ דורש תכנון רחוק טווח ובדיקה של מה הצרכים שלהם כמשפחה וכל אחד בנפרד. באזור המרכז במיוחד, הדירות יחסית קטנות וצריך להביא בחשבון צרכים של כל בני הבית כך שכל אחד ירגיש בבית. אני מתחילה מלהכיר את המשפחה, התחביבים והעדפות שלהם.

"לכל בית יש התנהלות משלו. למשל, פעם עיצבתי עבור משפחה שכל אחד היה אחראי על הכביסה שלו, כך שהיו מניחים את הכביסה על השולחן וכל אחד לקח. עבורם, השקענו מחשבה ויצרנו מסתור מיוחד עם מקום שיתאים להתנהלות המשפחתית שלהם".

רויטל מוסקוביץ,. דודי כחלון  ארט פרספקטיב,
רויטל מוסקוביץ/דודי כחלון ארט פרספקטיב

העיצוב צריך לשרת אותנו

"יש לי משפחה, אני יודעת איך הדינמיקה עם ילדים, כשמארחים וכו'. לכן אני פרגמטית. עיצוב צריך לשרת אותנו לא הפוך, בית צריך להיות קל לתפעול ולתחזוקה. למשל, אבחר לפעמים בחומרים פחות "מרשימים" ויותר פרקטיים לתחזוקה, בהתאם לאנשים שמולם אני עומדת ולהתנהלות שלהם האישית.

"אני עובדת באזור המרכז, כך שמדובר בדרך כלל בדירות - אלה לא חללים ענקיים ולכן חשוב לי מאוד לנצל היטב את המקום. לחשוב על פתרונות אחסון ולנצל נכון את החלל. לתת תחושת מרחב ועדיין לשמור על אינטימיות ופונקציונליות. עם הצורך החדש בתקופה האחרונה ביצירת פינות עבודה כחלק מהבית, לייצר הפרדה ברורה ועדיין לתת תחושה של 'אויר' בעין.

"תפקיד המעצבת בעיני, הוא לחשוב גם על הדברים הקטנים ביום יום, למשל, איפה שמים את המפתחות והדואר שנכנסים הביתה? איפה תולים את המעילים, בית ממוצע עם ילדים, אם לא נתכנן את הכניסה ואיפה מניחים כל דבר באופן נגיש ונוח, נמצא את עצמנו עם כסאות פינת האוכל שהפכו למתלה למעילים. הדברים הקטנים האלה, הם שאלות שאני מציפה ומבררת מראש".

עיצוב של רויטל מוסקוביץ. סוזי לוינסון,
עיצוב של רויטל מוסקוביץ/סוזי לוינסון

אור וחומר

"אני אוהבת חומרים, אני מאמינה בעוצמה שיש לחומר מקורי. לא אוהבת 'כאילו' פרקט עץ ולא קרמיקה דמוית פרקט. יחד עם זאת, תמיד השיקול המעשי יכריע כי בבית חיים, הוא לא מוזיאון. אופנה וסגנון זה נעים אבל המהות של העבודה נמצאת בתכנון ובחירת החומרים, אף היא צריכה להתאים לשימוש. מרחב וחלל חשובים, אני אוהבת להכניס אור ולתת לחוץ להיכנס פנימה. עבורי, בית, צריך להשתלב ולהיות חלק מסביבתו הוא לא נטע זר".

פן אישי

"אנשים הם לא דף חלק, יש להם העדפות, טעמים וסגנון, שצריכים לבוא לידי ביטוי בבית שלהם" היא אומרת, אני חושבת שאם מגיעים לבית של חובבי גלישה, זאת פונקציה שצריך לתת עליה את הדעת, זה לא אומר עומס. ניקיון וסדר מייצרים רוגע, אבל זה לא אמור 'משעמם', לגמרי אפשר להכניס סגנון אישי, צבע וטוויסט ועדיין לשמור על מרחב נקי ופתוח.

"הטעם האישי של הלקוחות שלי חשוב לי, לדוגמא כשאנחנו בוחרים ריצוף, שהוא הבסיס בעיני לעיצוב הבית, ברבע שעה הראשונה, אני מתבוננת בהם מתבוננים. אני לומדת אותם, מה מושך להם את העין, מה הם אוהבים, כדי שאומר את דעתי ויחד נבחר לפי טעמם".

מקלחת שמביאה בחשבון את החיבה לגלישת גלים. סוזי לוינסון,
מקלחת שמביאה בחשבון את החיבה לגלישת גלים/סוזי לוינסון

גישות וגישור

"כשבאים לעצב, לאנשים יש 'חלום' לכל אחד יש את הפנטזיה על בית חלומותיו, ולפעמים הרצונות של בני הזוג מתנגשים, לפעמים החלום לא תואם את התקציב. חשוב לשבת ולמצוא את הדרך שבה כל אחד ירגיש שהרצונות שלו נענים. כדי שזה יקרה, כמעצבת צריך לשים את האגו בצד ולזכור שאנחנו כלי המאפשר להוציא את המיטב מהחלל עבור הדיירים".

עיצוב של רויטל מוסקוביץ. סוזי לוינסון,
עיצוב של רויטל מוסקוביץ/סוזי לוינסון

עמידה בתקציב

"ברור שאפשר להשיג הכל בתקציב בלתי מוגבל. אבל לצערנו, זה אף פעם לא המצב. אני מאמינה בשקיפות, עושה עם הלקוחות הערכה מבוססת, הוא יודע כמה יעלה מה ולפי התוכנית עובדים. יכול להיות בלת"מ אבל זו סטייה קלה, לא יקרה מצב שנתקע באמצע פרויקט. לא רק שאני לא מתעלמת מהערכה הכלכלית אלא יורדת לרזולוציות ומתחילה מהכסף.

"אני יושבת עם הלקוחות שלי ואנחנו עושים רשימה 'MUST HAVE' מול 'NICE TO HAVE'. מראש קובעים את סדרי העדיפויות. תמיד אמליץ להשקיע בתשתיות, למשל בצנרת או מכלי ההדחה הנסתרים בשירותים, זה לא משהו שנחליף עוד שלוש שנים, לעומת זאת, בריהוט נייד אפשר להתפשר עכשיו על משהו פשוט וזול ולהחליט שבהמשך נחליף".

החשיבות של הצמדות לתקציב לדבריה אקוטית "אני נותנת הערכת תקציב ראלית, כדי שידעו GO או DON'T GO. הגיע אלי זוג שעוד לפני שהוא רכש דירה, היה להם ברור שכדי להתאים אותה לצרכיהם יהיה צורך בשיפוץ מסיבי. הגעתי איתם לדירה, לפני הרכישה, בנינו תוכנית וכמה יעלה השיפוץ כך יכלו לדעת מראש האם יעמדו ברכישה עם השיפוץ".

רויטל מוסקוביץ | עיצוב בתכנון אישי 050-6822911

לאתר>>

לפייסבוק>>

אינסטגרם>>

בשיתוף רויטל מוסקוביץ
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully