וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגה אפרתי - בונה אתרי אינטרנט חכמים, יפים ושימושים

בשיתוף נגה אפרתי

21.2.2021 / 13:35

בעלי עסקים וחברות, האם ידעתם כי אם אתר האינטרנט שלכם אינו נגיש, ברור וידידותי למשתמש, הוא יגרום לנטישה של לקוח פוטנציאלי תוך שניות בודדות בלבד?

נגה אפרתי. דפנה קצור,
נגה אפרתי/דפנה קצור

בכתבה הבאה אנו נתייחס לדברים החשובים ביותר שאתר או חנות אינטרנטית צריכים להציג בפני קהל הלקוחות ומבקרים שלהם. לצורך הכתבה, נעזרנו בנגה אפרתי, אשת מקצוע מנוסה בבניית אתרים ודפי נחיתה. בין היתר היא סיפרה לנו על כמה כללים חשובים בהתאמה בין עסק או מוצר, לאתר אינטרנט חכם ויעיל.

נגה אפרתי - נעים להכיר

נגה אפרתי היא בונת אתרים, דפי נחיתה וכרטיסי ביקור דיגיטלים כבר למעלה מעשור. את הקריירה המקצועית שלה החלה כמעצבת גרפית, כאשר בין היתר עבדה במספר חברות ובאופן עצמאי.

בנוסף, לאורך השנים אפרתי עבדה גם במחלקת הגרפיקה של עיתון הארץ, ותוך כדי תנועה עיצבה ניירת לעסקים, אריזות ומפות לשלושה ספרי היסטוריה, כך שהניסיון שצברה מציבים אותה בקדמת הבמה כאשת מקצוע ייחודית.

WordPress המובילה בבניית אתרים

נגה אפרתי למדה והתנסתה במספר מערכות לבניית אתרים ובחרה לעבוד עם WordPress, המערכת המובילה ביותר כיום בשוק העולמי בתחום זה. ביקשנו לשמוע על היתרונות של WordPress על פני מתחריו בשוק, כולל האתרים השונים אשר מציעים לנו תבניות מוכנות, נגה אפרתי התעקשה להסביר בהרחבה ולעשות סדר בדברים: כל אדם בעל עסק או חברה אשר עומדים להקים אתר, צריכים להבין את ההבדלים העקרוניים בין סוגי המערכות השונות לבניית אתרים. בראש ובראשונה החלוקה העיקרית היא בין בניית אתר בקוד סגור או בקוד פתוח:

אתר הבנוי במערכת קוד פתוח ניתן לניוד- זה אומר שהלקוח לא שבוי בידי מי שבנה לו את האתר, ולא מחויב לחברת האחסון, אלא הוא חופשי לבחור בכל עת היכן לקבל את השירות של תחזוקת האתר.

יתרון בולט נוסף של מערכות קוד פתוח בא לידי ביטוי בזכות אלפי מתכנתים בעולם, אשר כותבים תוספים ועדכונים ללא הרף, ועוזרים למערכות הללו להשתכלל. לקוד פתוח יש עוד יתרונות רבים, אך קצרה היריעה מלפרט כאן. וורפרס, דרופל, ג'ומלה ועוד הן מערכות לבניית אתרים בקוד פתוח, והמובילה ביניהן בפער גדול היא וורדפרס.

אתר הבנוי במערכת קוד סגור לא ניתן לניוד, אלא זו 'חתונה קתולית' של הלקוח עם הספק. זה אומר שגם אם אהבתם את האתר אבל אינכם מרוצים מרמת השירות או מגובה התשלום, לא תוכלו להעביר את האתר למקום אחר. כך המשך תחזוקת האתר תישאר בידי החברה שבנתה אותו, ובכל מחיר שהם יחליטו.

במערכות קוד סגור ישנן חברות שבונות את האתר, וישנן חברות שמעניקות את האפשרות של "עשה זאת בעצמך", המפורסמת ביניהם היא WIX, אבל ישנן עוד חברות דומות. אמנם מדובר באתר זול יותר, אך לרוב בעלי העסקים אין את הזמן או את הרצון ללמוד ולהשקיע בבניית אתר מסוג זה, ואולי גם אין את הכישרון.

אם אתם רוצים אתר עם אינספור אפשרויות, כזה שיותאם בדיוק לעסק שלכם, לגוגל ולשאר מנועי החיפוש, אתר שלא יהיו בו פרסומות, ושבידכם תהיה נתונה הבחירה היכן לאחסן ואצל מי לקבל את השירות, וורדפרס היא המערכת הטובה ביותר.

עבודות של נגה אפרתי. יח"צ,
עבודות של נגה אפרתי/יח"צ

Elementor - תוסף ישראלי שעושה פלאים

תוסף נוסף שנכנס לתמונה ובו עושים שימוש נרחב היום הוא ה-Elementor. תוסף זה העניק קפיצת מדרגה רצינית לאתרי הוורדפס, ועל כך נגה אפרתי הרחיבה עבורנו גם כן: "התוסף הזה הוא כל כך עשיר באלמנטים ואפשרויות עיצוב, כך שאתר הוורדפרס לא צריך להיות תלוי בתבנית שמישהו אחר עיצב. בעזרתו אני יכולה ליצור טמפלטים או אלמנטים מעניינים, ולהחליט איזה טמפלט או אילו אלמנטים יחזרו בכל העמודים, או רק בעמודים מסויימים. אני יכולה גם לבחור מתוך הטמפלטים המוכנים המרהיבים שאלמנטור מציע. בנוסף, יש לו יתרון עצום בנוחות העריכה.

דוגמא לאחת האפשרויות המרשימות - עיצוב הפוסטים: אני יוצרת פעם אחת טמפלט שהוא מבנה מעוצב של פוסט/מאמר. בהמשך הלקוח (או עורך מטעמו) יכול להוסיף פוסט חדש בקלות כל מה שהוא יצטרך לעשות זה להכניס כותרת, תוכן ותמונה, והפוסט יוצג לפי הטמפלט כולל כל האלמנטים שקיימים בו, כמו ניווט, מעבר בין פוסטים, כפתורי יצירת קשר, כפתורי שיתוף, תגובות בפייסבוק ועוד. מעבר ליעילות העריכה והסגנון העקבי, יש כאן גם יתרון בולט לאיכות האתר, הן מבחינת ניראות ונוחות לגולש, והן מבחינת הקידום האורגני. כמו כן, תקציר הפוסט יוצג באופן אוטומטי בעמוד הבלוג (עמוד תקצירי הפוסטים).

"עם וורדפרס ואלמנטור יש לי את היכולת לתפור חליפה מושלמת עבור הלקוחות שלי. ביחד איתם אני עוברת על התכנים, ביחד אנו בונים את האפיונים, את הסדר והחשיבות של הדברים, ובסוף התהליך אני מדריכה אותם כיצד לערוך את האתר באופן עצמאי".

הדברים החשובים בהקמת אתר

שאלנו את נגה אפרתי מה הם הדגשים החשובים שכדאי לקחת בחשבון כאשר מבקשים לבנות אתר, היא סיפרה לנו בנקודות:

• דף בית מזמין, שמסביר בקלות את נושא השירות, ללא עומס ויזואלי מיותר.

• סרגל ניווט נכון וידידותי, שגורם לגולש להרגיש בנוח ולהתמצא בקלות.

• כפתורי התקשרות מיידיים ונגישים - וואטסאפ, טלפון וכד'.

• טופס צור קשר - מצד אחד בולט ונגיש, ומצד שני שלא יהיה "שתלטן". לא רצוי שטופס זה יעלה מהר מדי ויתפוס את כל המסך, עוד לפני שהגולש מספיק להבין מה יש לאתר להציע, אחרת מדובר שיווק אגרסיבי ולא ידידותי.

• גלישה מאובטחת (עם סימן המנעול למעלה) כך שהמבקר באתר ירגיש כי הגיע אל מקום בטוח. חשוב גם עבור קידום בגוגל.

• תמונות איכותיות אך לא כבדות - באופן כללי ובמיוחד בכל הנוגע למוצרים באתרים שהם חנויות אונליין.

• התאמה ויזואלית לכל המסכים - מחשב שולחני, טאבלט וטלפון.

נגה אפרתי. דפנה קצור,
נגה אפרתי/דפנה קצור

מעטפת השירות

בזכות העובדה שנגה אפרתי הגיעה אל עולם בניית האתרים מעולם הגרפיקה, זו מעניקה לה יתרון עצום בהרחבת השירות וחסכון בעלויות. תמיד נגה חותרת להבין את מהות העסק והצרכים שלו לפני הכול, ולהציע רק מה שכדאי ומתאים עם תשומת לב גם לקידום האורגני ולכל ההיבטים.

במהלך השיחה בינינו, הכרנו אשת מקצוע סבלנית, אדיבה ושירותית. אם גם אתם זקוקים לאשת מקצוע מובילה, צרו קשר עכשיו:

טלפון: 054-4871474

וואטסאפ

אתר

פייסבוק

כרטיס דיגטלי

בשיתוף נגה אפרתי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully