וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אידה דהרי - מעצבת עסקים להצלחה

בשיתוף אידה דהרי

21.2.2021 / 12:16

עיצוב פנים למגזר העסקי ומפעלי תעשייה הוא כלי עבודה. על הקשר בין סביבה לתפוקה. יותר יפה מייצר יותר כסף

עבודה של אידה דהרי. דניאל דהרי,
עבודה של אידה דהרי/דניאל דהרי

אידה דהרי, מתגוררת בגליל כבר 25 שנה. אחרי 17 שנים בהם עבדה בתעשייה כ- CFO, עזבה ולמדה עיצוב ואדריכלות פנים בטכניון ופנתה לעיצוב משרדים ועסקים. בשלוש וחצי השנים האחרונות היא בעלת משרד המתמחה בתכנון סביבות עבודה.

דהרי מתמחה בעיצוב מפעלי תעשייה, חדרי אוכל ומשרדים לחברות. עיצוב פנים עסקי הוא כבר לא רק נחלת חברות הייטק, חנויות יוקרה ומשרדי עו"ד, הוא חיוני גם בלואו-טק ובתעשייה המסורתית. "לאורך הקריירה שלי כמנהלת בכירה הבנתי כמה סביבת העבודה משפיעה על העובדים ובכך על ההצלחה של החברה כולה. סביבה טובה משפרת את איכות החיים. כשנעים לאנשים במרחב העבודה, הם יצירתיים ופרודוקטיביים יותר, מתחברים לארגון ומוכנים לתרום חזרה. זה מתבטא גם בחיים שאחרי שעות העבודה - חוזרים הביתה פחות לחוצים ועם יותר אנרגיה.

"למדתי שמה שעושה את ההבדל המשמעותי בהצלחת מפעל, הוא העובדים. המכונה הכי טובה, בלי עובד טוב, לא שווה. לכן כמו שאנחנו משקיעים ביצירת חווית לקוח חשוב לייצר גם חווית משתמש לעובדים. כשאני מעצבת סביבת עבודה, אני מרגישה שאני נוגעת ומשפיעה על עשרות אנשים" היא אומרת.

היתרון היחסי נמצא בעיצוב

"בעולם העסקים המודרני שם המשחק הוא 'חווית לקוח'. נרצה לספק לו ריגושים, עניין, להפתיע. לכן בעסקים מקבלי קהל כמו משרדים וחנויות אני מספקת ללקוח יתרון תחרותי ביצירת מרחב מעוצב שמשדר יוקרה, בטחון, יציבות, חדשנות. כל אחד לצרכיו. אנחנו כלקוחות רוצים להתחבר לעסקים מצליחים, אותו דבר גם הלקוחות שלנו. שרוצים להיכנס לעסק שלנו ולהרגיש שהגיעו למקום הנכון, מעודכן, חדשני, מצליח. המומחיות שלי היא גישה עסקית ועניינית ויכולת לנהל ולהתנהל בפרויקטים גדולים שזה יתרון מוסף ללקוחות שלי בכל תהליך הבניה או השיפוץ. מעבר לתכנון ולעיצוב אני מנוסה בתהליכים עסקיים ושיווקיים, ולא אחת מצאתי את עצמי נותנת טיפים לניהול העסק לבעלי עסקים בינוניים שעבדתי איתם".

עיצוב מושך עובדים

"תופעה חדשה שאני נתקלת בה למפעלים ולתעשייה מסורתית בכלל, קשה יותר לגייס היום עובדים איכותיים. באותה משכורת, העובד יבחר לעבוד במקום שהוא מרגיש שרואים אותו. מתייחסים אליו. זה בא לידי ביטוי לפני הכל, באיך נראית סביבת העבודה שלו.

"דור ה- Y, דור העובדים החדש, מגיע מעולמות התוכן ומחפש חווית משתמש. העולם מודרני ומתקדם ועובדים מצפים שמקום העבודה יהיה עכשווי ומתקדם. כבר מזמן לא באים עושים עבודה והולכים. אומרים שזה דור מפונק, זה לא נכון, הם עובדים קשה, אבל בתמורה הם מבקשים יותר. מרחב העבודה זה חלק משיקולי העובד, מי שרוצה עובדים טובים חייב להכיר בכך שכללי המשחק השתנו ולייצר סביבת עבודה נחשקת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

חיזוק קשר

"רוב שעות הערות, אנחנו בעבודה. מקומות עבודה שמצליחים לספק לעובדיהם משמעות וערך ומתייחסים אליהם, מחזקים את תחושת השייכות, מגדילים את נאמנות העובדים ומבטיחים שהידע והניסיון יישאר בחברה. אי אפשר לצפות שעובדים יהיו יצירתיים, יחשבו מחוץ לקופסה ולשים אותם במשרד אפרורי שלא מייצר השראה. הסביבה משפיעה על החשיבה. לא רק המשרדים, גם רצפת הייצור נראית אחרת מלפני חמישים שנה. פועלי ייצור רוצים להרגיש חלק מהכלל. עובדים זקוקים לתנאים נאותים, לאוורור ותחלופת אויר ראויה, ללוקרים שיהיה להם לשים את הדברים שלהם, לתאורה, זה משפיע על הבטיחות, על האיכות, על הכל.

"אחד המקומות העצובים בעיניי אלו שירותי עובדים. למרות שזה הכי בסיסי. מנהלים לא נכנסים לשירותים בפס ייצור לראות אם שבור או מתקלף. אם ניתן כבוד לעובדים הם יכבדו את מקום העבודה".

אידה דהרי. דניאל דהרי,
אידה דהרי/דניאל דהרי

למה צריך התמחות בסביבת עבודה?

"הגעתי מהעולם הזה ואני מכירה אותו לעומק. נדרשת הרבה מאוד הבנה אחרת שמי שעוסק בעיצוב בתים לא מכיר. בתעשיה יש דינמיקה של תהליכים שצריך להכיר כדי לתכנן מרחב עבודה נכון ומותאם. יש המון רגולציה לעסקים. גורמים כמו נגישות, פתחי מילוט ובטיחות שחייבים להתייחס אליהם".

לשמור על הרוח

"אני חוקרת ולומדת את ה DNA של העסק. העיצוב מעביר מסרים וערכי החברה. לפעמים, חברה גדלה ועוברת, זו הזדמנות לעצב. קורה שמנהלים רוצים שינוי שלא מתחבר לאופי החברה או העבודה. חשוב לא לאבד את הצביון, שעובדים ירגישו 'בבית'. אני לומדת מי העובדים, מה טיב העבודה, המבנה ההיררכי, ומה האווירה שנרצה לייצר או לשמר. כל זה משתקף, עיצוב הוא לא פחות מכלי עבודה. כדי שאנשי פיתוח ושיווק יפרחו הם צריכים אווירה שמעודדת לכך, זה לא אומר שעכשיו כל המשרדים יהיו כמו גוגל עם מגלשות. אבל עיצוב זה ממש לא רק להייטק".

צמחתי מהתעשייה

"ישבתי שנים במפעלים, בקודקוד של מקבלי ההחלטות, שמעתי וראיתי את הקשיים. אני מכירה את השיח, את הבעיות. הגישה שלי היא עסקית מהשטח. אני פרקטית, הגעתי מכספים, לכן ניהול תקציב חזק אצלי. אני מתחילה מבירור מסגרת התקציב ונצמדת אליו. זה דורש יצירתיות אבל אפשר גם בתקציב צנוע ליצור סביבה מקדמת. אני מקפידה על סדרי עדיפויות אחרי שנים שעסקתי בפיננסים אני יודעת לחסוך כשצריך וחשוב לי לא לבזבז כשלא נדרש".

עבודה של אידה דהרי. דניאל דהרי,
עבודה של אידה דהרי/דניאל דהרי

תכנון עלויות

"אני עושה סדר עדיפויות, לא תמיד הלקוח מבין מה זה כולל, למשל, אמרו לי: רק תחלקי את החלל למשרדים עם קירות גבס' לא מבינים שזה לא רק קירות לעוד משרדים זה גם עוד נקודות חשמל ותאורה. חשוב לי שידעו לקראת מה הולכים, כשיוצאים לדרך בצורה מפוכחת. כשהכל מראש על השולחן קל להנהלה להיערך ולקבל אישור מהדירקטוריון".

זמן שווה כסף

"שיפוץ זה דבר מלחיץ, גורר אי נוחות ומעכב, אבל בעסקים זה קריטי. אי אפשר להשבית חלקים במפעל לאורך זמן, או לסכן עובדים בשטח, ומקבלי החלטות שמולי עסוקים בעבודתם. לכן אני עצמאית, ממוקדת ומאפשרת להם לקבל החלטות במהירות ולשחרר אותם, אני מבינה שהזמן חשוב והם יודעים שהמושכות לפרויקט בידיים טובות. מאמינה באופטימית ודואגת שהפרויקט יעבור בנועם".

אנשים הם אנשים

"לא חשוב מה העבודה, יש משרדי הנהלה, כספים, שיווק, פיתוח, רכש, אחזקה וכו' ויש ייצור. בתעשייה כבדה יש יותר תפקידים תפעוליים, אבל הבסיס זהה. אני יודעת לשאול את השאלות. למשל, תכננתי מחדש מרחב לחברת פיתוח ביוטק, בשלב מסוים ביקשתי לעצור ודיברתי עם העובדים, חשוב לי להבין את הדינמיקה, מה חסר להם. אני מעצבת את ההתנהלות שלהם ביום שאחרי השיפוץ".

לחשוב על העובד ביום יום

"לעצב מקום עבודה דורש הרבה שיקולים ורזולוציות, צריך להבין את התרבות הארגונית אם אתכנן מקום סגור תהיה פחות תקשורת אבל גם מקום פתוח לגמרי יגרום נתק. אם אשים את מכונת הצילום רחוק ימנעו מלהשתמש בה. לעיצוב יש אחריות שהעבודה תתנהל חלק.

"למשל, הגעתי למפעל בחלל ענק, יש מטבחון אחד בקצה. כלומר, מי שרוצה כוס מים צריך לחצות אלף מטר. או שמים מטבחון בצד אחד ושירותים בצד השני. זה לא הגיוני, כבר קמת לשירותים, על הדרך תעצור להכין קפה ותחזור לשבת. שנים עבדתי וניהלתי, אני מכירה את צרכי העובדים ואת שיקולי ההנהלה".

אידה דהרי: 052-4289211

לאתר>>

לפייסבוק>>

לאינסטגרם>>

פייסבוק עסקי>>

בשיתוף אידה דהרי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully