וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקפת ביטוחים - לבטח את החיים בביטוח המתאים לכם

בשיתוף משקפת ביטוחים

18.2.2021 / 16:36

לכל אחת מהרכישות הגדולות בחיים אנחנו רוצים לדאוג שיתלווה ביטוח. אחד הכוחות העולים בשוק סוכנויות הביטוח הוא רונן יסף, בעלי "משקפת ביטוחים - רואים עתיד בטוח"

משקפת ביטוחים, רונן יסף/אולפן הנבחרים

אחת הרכישות החשובות ביותר שלנו בחיים קשורה לעולם הביטוחים, אולם כיצד נדע לבחור מבין מבחר נותני השירות השונים? האם כדאי לנו לפנות ישירות אל סוכן ביטוח אחד או לסוכנות גדולה ואולי עדיף להיות בקשר עם חברת הביטוח עצמה?

על מנת למצוא את התשובה המתאימה עשינו שיעורי בית וראיינו עשרות אנשי ביטוח כאלה ואחרים, מי שהרשים אותו יותר מכל היה רונן יסף, שם עולה בתחום והבעלים של "משקפת ביטוחים - רואים עתיד בטוח", ממנו קיבלנו הדרכה מקיפה כיצד ומה כדאי לעשות על מנת לבטח את עצמנו מכל הזוויות.

כבר במשך שנתיים רונן יסף מפעיל את סוכנות הביטוח שלו "משקפת ביטוחים - רואים עתיד בטוח" בחולון.

אל דרך עצמאית הוא יצא לאחר שהתמקצע בתחום מאז שנת 2009. רונן עבד בחברת כלל כאשר טיפל בלקוחות בתחום הפנסיה וגמל, בסוכנויות נוספות הוא היה אחראי כל פעם על תחום אחר, בין היתר היה מנהל עזיבות עבודה, מנהל תחום ביטוחי בריאות, גביה ממעסיקים ועוד.

בנוסף הוא עבד כפרילנס לסוכני ביטוח ומעסיקים כאשר העניק את הידע המקצועי שלו והפעיל צוותים מקצועים, כיום הוא מביא את כל הידע והניסיון הזה באופן ישיר ואישי ללקוחותיו.

השאלה הראשונה שהפננו לרונן היתה, מדוע כדאי לפנות אל סוכן באופן ישיר ולא לפנות אל חברת ביטוח גדולה?

"ניתן לפנות ישירות לחברה אבל חשוב להבין שבמקרה הצורך לא יהיה מי שיעניק לך טיפול הולם בתביעה, סוכן הביטוח הוא איש המקצוע שלך והוא מי שידע מה הזכויות שלך וידאג שתקבל אותם.
בדיוק כמו עו"ד בבית המשפט ורו"ח מול רשויות המס. אני נוהג להסתכל על עצמי כסוכן של הלקוח עצמו, סוכן אישי, אומנם זה אינו מונח רשמי אך כך נהוג לכנות אצלנו בתחום את מי שעומדים ומעניקים שירות אישי מול הלקוחות.

"באופן טבעי כאשר אני מייצג לקוח הדאגה שלי היא כלפיו בלבד, אז לא נכנס שיקול של אינטרס שלי אישי אל מול חברת הביטוח שמשלמת לי עמלה. לדעתי בשנים הקרובות אנחנו נפסיק לקבל עמלות מהן והלקוחות ישלמו ישירות על השירות שלי".

מה אחת המטרות שעומדות מולך? רונן השיב: "עומדות למול עיני שתי מטרות, איך אני בונה ללקוח שמולי תיק ביטוח מלא עם הדברים החשובים באמת ואיך הוא משלם את המינימום הנדרש בלי כיסויים כפולים או כיסוי לא רלוונטי. "בדרך כלל כאשר מגיעים אלי לקוחות חדשים אני תכף ומיד בודק האם אפשר למצוא ולבטל עבורם כפילויות של ביטוח וב 99% מהפעמים אני אכן מוצא כאלו. אני אתן לכם דוגמה עם לקוחה בת 75 שנכנסה אלי לפני שבוע בפעם הראשונה למשרד. היא משלמת בכל חודש 850 שקלים על תאונות אישיות, במקרה הצורך היא אכן היתה מקבלת פיצוי במקרה של תאונה, אבל בפועל היא רכשה מוצר לא רלוונטי עבורה ובמחיר גבוה, חתכתי לה את הסכום החודשי בשני שליש, כך שתוכל ליהנות מסכום הפיצוי הנדרש עבורה רק בפחות כסף. מעבר לזה אני דואג להתאים את סכום הפיצוי למבוטחים שיתאים בדיוק לצרכים שלהם.

לא פעם אני שומע לקוחות שמתפארים כי ביטוח החיים שלהם הוא בגובה של מיליון שקל, זה נשמע מאוד סקסי, אבל האם זה הסכום המתאים להם?

תחשבו מה ניתן לרכוש היום במליון שקלים? אפילו דירה למגורים עולה יותר.כי כאשר רוצים לבחון כמה באמת צריך להיות גובה ביטוח כזה או אחר צריך לעשות חישוב רחב ו"לתפור" את החליפה המתאימה" ויש לכך חישוב".

מה הכוונה ב"תפירת חליפה"?

למשל, אם אנחנו מדברים על משפחה אז אני קודם בודק את תלושי המשכורת של ההורים, מה גובה השכר? האם הם שכירים או עצמאיים? מה גיל הילדים? ועוד המון פרמטרים שבסופו של דבר משפיעים וחשובים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הרי אין בעיה לבנות חבילת ביטוח מקיפה, אבל יש גם את השיקול הכלכלי, האם זה משהו שאותה משפחה יכולה לעמוד בה בכל הנוגע לתשלום חודשי?

לכן לזרוק סתם מספרים באוויר זה קל אבל לא תמיד יש שם היגיון ואני קול ההיגיון, מחפש שהלקוחות שלי ישלמו בדיוק עבור הצרכים שלהם". האותיות הקטנות בכל חוזה ביטוח הן אלו שאנחנו בדרך כלל נוטים לפספס או לא להבין עד הסוף את כל הדקויות שלהן.


ביקשנו מרונן לספר לנו על דוגמה אחת בנושא שיכולה לחדד היטב עד כמה חשוב לקרוא ולהבין כל דבר: "זו שאלה מצויינת ואני שמח לענות ולהסביר על כך. יש נדבך שלא זוכה לכותרות אבל החשיבות שלו יכולה להיות מכרעת, תהליך חיתום. בתהליך חיתום חברת ביטוח אומרת למעשה כי היא לא מוכנה לבטח את הלקוח בכל תנאי. ניקח לדוגמה בחור בריא בן 28 שעוסק בספורט ונוצר לו בלט דיסק בחוליות הגב העליון כתוצאה מעומס מאמץ, לא משהו קריטי על פניו. ברגע שאותו בחור ירצה להתקבל לביטוח בריאות, חברת הביטוח יכולה להגיד שהיא מחריגה את הגב כחלק מתהליך החיתום.

על פניו לא קריטי, נכון? אבל אם שנים לאחר מכן אותו בחור צעיר יפול מהסולם או מדרגות וישבור את עצם הזנב, הוא לא יהיה מכוסה על הפציעה הזו בלי לדעת בגלל כי זה קשור לאותו בלט קטן שיש לו כבר מספר שנים. התפקיד שלי הוא לדאוג למקד את ההחרגה הזו כמה שיותר".

בכל הנוגע לעולם הביטוח הפיננסי רונן דוחף את לקוחותיו לתכנן רחוק ולתכנן חכם. "אנשים נוטים לא לחשוב יותר מדי קדימה אלא חיים את ההיום ולא את המחר. בלא מעט מובנים בחיים זה ברור מאליו, אבל כלכלית לא פעם אנשים נופלים לבור מיותר שיכלו לחסוך לעצמם עם קצת חשיבה קדימה וראייה מחוץ לקופסה.

למשפחה עם ילדים קטנים אני אומר כבר עכשיו, תתחילו לתכנן את האירועים החשובים והמשמעותים שלהם בחיים. בר או בת מצווה, שחרור מהצבא, טיול גדול בעולם, רכב ראשון, לימודים, חתונה וכל דבר אחר שהורים רוצים לעזור לילדיהם, להם אני אומר בואו כבר עכשיו ושימו בצד סכום כסף קטן, כמה מאות שקלים בחודש וזו תייצר תשואה יפה לאורך השנים ובעזרה תוכלו לממן את האירועים השונים.

"כי מה קורה ברוב המקרים? רק כאשר מגיע אירוע כזה או אחר לוקחים הלוואה מיוחדת ואז יוצא שמשלמים תשלומי הלוואה וריביות לאורך שנים במקום לחסוך הכל מראש, לחסוך בכסף ובעבור זה יש לי היום מוצרים נהדרים להציג בפני הלקוחות, כי חברות הביטוח ובתי השקעות יודעים לעשות תשואות יפות תמיד".

בעקבות משבר הקורונה רונן קיבל החלטה אמיצה ויפה, את עלות הפגישה הראשונית שהיתה בעלות של 780 שקל הוא נותן על חשבונו ולא גובה שקל אחד, צעד ראוי להערכה.

בשיתוף משקפת ביטוחים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully