וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניה רוסנוב, כוכבת בשמי עולם הקעקועים

בשיתוף טניה רוסנוב

18.2.2021 / 16:05

בסטודיו המוביל בצפון Oops Tattoos Collective, צמחה המקעקעת טניה רוסנוב, שנמצאת בדרכה להפוך לאחת המקעקעות הבכירות בישראל

טניה רוסנוב. george shahnazaryan,
טניה רוסנוב/george shahnazaryan

קעקועים הם כבר לא רק נחלתו של נוער שוליים מורד ובעייתי, והם נמצאים כיום לגמרי במיינסטרים התרבותי בישראל ובעולם. בשנות ה-80 הייתם צריכים לכתת רגליכם לתל אביב כדי למצוא מקעקע הגון. היום לעומת זאת, הביקוש לקעקועים חוצה מגזרים וגילאים, ותוכלו למצוא סטודיו קעקועים כנראה לא רחוק ממקום מגוריכם.

למרות שתרבות הקעקועים בישראל עשתה כברת דרך, אם תשאלו את טניה רוסנוב, עדיין יש לנו מה ללמוד מרמת הקעקועים בחו"ל. טניה היא אמנם מקעקעת צעירה, אבל כאשר רואים את העבודות שלה, מרגישים שמדובר ברמה גבוהה במיוחד, ולמרות גילה הצעיר, הכישרון שלה לקעקועים פשוט מתפרץ.

אמנית עם המחט ביד

טניה בפעולה. cherkasskiy llya,
טניה בפעולה/cherkasskiy llya

טניה החלה להתקעקע כבר בגיל 14, למורת רוחה של אמה. עם זאת, את האהבה של טניה לאומנות הגוף אי אפשר היה לכבות, וכל שקל שהצליחה לחסוך בעבודות מלצרות מזדמנות, היא שמה בצד כדי לעשות עוד קעקוע. כיום את גופה מעטרים לא פחות מ-17 קעקועים, אבל נראה שהיד עם המחט עוד נטויה.

טניה: "אחרי שהשתחררתי מהצבא, חברה טובה שלי אמרה לי, שאם אני יודעת לצייר ואני כל כך אוהבת את קעקועים, למה בעצם לא לעסוק בזה? עשיתי קורס מקעקעים בסטודיו Oops Tattoos, אבל זה היה בעיקר בשביל הכיף, לא חשבתי שבאמת אעבוד בזה. אמרתי נעשה ואחר כך נראה. אחרי שהצטיינתי בקורס, שאלו אותי אם אני רוצה להישאר שם לעבוד כמקעקעת וממש שמחתי להתחיל במקום שממש אהבתי. התחלתי עם קעקועים קטנים ופשוטים, ועם הזמן התמקצעתי ועברתי לעשות עבודות מורכבות יותר. היום אני מדריכה בעצמי בסטודיו של Oops. החלום שלי הוא להעלות את הרמה של הקעקועים בארץ, בין אם בדיוק של הקווים, ובין אם בשימוש בצבעים הכי איכותיים, שלא דוהים אלא נשארים חיים וחזקים לאורך שנים. אני מגשימה את החלום הזה עם התלמידים בקורס, ועם הקעקועים שאני עושה ואמשיך לעשות בשנים הקרובות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עבודה של טניה רוסנוב. טניה רוסנוב,
עבודה של טניה רוסנוב/טניה רוסנוב

"אני מחפשת לעשות רק דברים מיוחדים", אומרת טניה. "לכל לקוח שלי, אחרי שאנחנו נסגרים פחות או יותר על הסגנון, אני עושה סקיצה מותאמת אישית, שמשלבת את הדברים שהוא אהב. יוצא שאני לא עושה אף קעקוע פעמיים, ואני אף פעם לא מקעקעת משהו שקעקעו בעבר. כל עבודה היא יצירה ייחודית בפני עצמה".

תעזרו לילדים שלכם להתקעקע

אחרי שעוברים על האינסטגרם המטורף של טניה, מבינים שיש משהו שעובר כחוט השני בקעקועים שהיא עושה. "ההתמחות שלי היא לעשות קעקועים עם קווים סופר-עדינים, נקיים וישרים. הדיוק הזה, הסגנון הזה של ה-Fine Lines הוא התשוקה הכי גדולה שלי. הסגנון הוא סגנון גרפי, להבדיל מסגנון ריאליסטי בקעקועים או הקעקועים הצבעוניים יותר", אומרת טניה.

עבודה של טניה רוסנוב. טניה רוסנוב,
עבודה של טניה רוסנוב/טניה רוסנוב

ויש לטניה מסר גם להורים של נערים שחובבים קעקועים: "אם הילדים שלכם אוהבים קעקועים, הם מעל גיל 16, וממש בא להם לעשות קעקוע, כנראה שהם יעשו אותו כך או אחרת, אפילו אם אתם מתנגדים. משום כך, עדיף שתעזרו להם עם התהליך ולא תילחמו איתם, ככה הם ירגישו בנוח לדבר אתכם על זה, והכי חשוב, תמנעו מהם מלהגיע לידיהם של חאפרים לא מעטים שעובדים כמקעקעים. הקעקוע הראשון שלי למשל, היה קעקוע נורא זול, שעלה לי בזמנו איזה מאה שקל. לצערי היום כשאני מסתכלת אני מתבאסת מהעבודה שהיא ברמה נמוכה מאד, ואני בקרוב אעשה עליו Cover עם קעקוע אחר. קעקועים זה לכל החיים, ויש עניין של מקצועיות בשמירה על הבריאות של המתקעקע, ולכן לא כדאי לחסוך או להקל ראש בזה. תעזרו לילדים שלהם לעשות את הקעקוע שהם רוצים. בכלל, זו דרך נפלאה לביטוי עצמי של האישיות שלהם".

טניה רוסנוב מקעקעת בסטודיו Oops Tattoos Collective בחיפה. לאתר של הסטודיו לחצו כאן.

כדי לראות את העבודות המהממות ביופיין של טניה באינסטגרם, לחצו כאן.

בשיתוף טניה רוסנוב
  • עוד באותו נושא:
  • קעקועים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully