וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצגה של איש אחד: השף שיקפיץ לכם את האירוע

בשיתוף שגיא חסן

17.2.2021 / 16:25

שנים של אימונים, תשוקה לבשר וטיול מיוחד בדרום אמריקה הובילו את שגיא חסן, להגשים חלום. הכוכב העולה בתחום עישון הבשרים שאתם פשוט חייבים להכיר

שגיא חסן, שף פרטי/אולפן הנבחרים

טבעונים וצמחוניים, סליחה. הכתבה הבאה לא בשבילכם. כל שאר חובבי הבשר, נא לפתוח יומנים. אם עדיין לא הייתם בערב בשרים מעושנים, משהו לגמרי לא בסדר אצלכם. דמיינו רגע את הסיטואציה הבאה: גינה פסטורלית, בירות ויין חופשי, נתחים משוגעים נפרסים מול העיניים שלכם. איך אומר עומר אדם? תוציאו טלפונים, תפתחו את הסטורי. חוויה שכולה שואו ובשר. אז יאללה, למה אתם מחכים?

השף שגיא חסן הוא הכוכב העולה של סצנת הבשרים המעושנים שכובשת את ישראל בשנים האחרונות. מגיל צעיר נמשך למטבח ולבשר. בצבא שירת כטבח, במקביל עבד במסעדות שונות ובזמנו הפנוי עישן בשרים להנאתו וחקר את הנושא לעומק. הוא ספג השראה מסדרות על עישון בשרים בעיקר בארה"ב, עשה אינספור ניסויים וכשחווה מקרוב את עולם הבשרים כשטייל בדרום אמריקה, הוא ידע שזה יהפוך למקצוע.

עם פרוץ הקורונה, חסן הוחזר לישראל מדרום אמריקה במשלחת חילוץ, אבל בראש כבר התגבשה לו התוכנית. התחביב שהפך לחלום יהפוך למציאות. הוא שיפץ את הגינה בביתו באשקלון, הציב בה מעשנת והחל לארח סועדים בביתו לאירועים. התגובות היו נהדרות. ערב כזה, כמו שמציע חסן, הוא יותר מארוחה במסעדה או על האש עם חברים. מדובר בשואו של ממש.

האינסטגרם השתלט על חיינו. מה אנחנו לא עושים בשביל תמונה טובה? אפילו לאכול אי אפשר להתחיל לפני שהמנה צולמה מכל הזוויות. כשהאינסטגרם פוגש את הבשר והביצועים של חסן זו כבר בכלל חגיגה. הוא מעשן נתחים בריסקט (חזה בקר), אונטריב, פיקניה, אסאדו וגם נתחים של טלה ועוף, רוקח תערובות וראבים לתיבול הבשר ובעיקר נהנה לראות לארח ולפנק.

הבשרים המעושנים הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולאריים בקרב הסועד הישראלי. נתחים שיושבים שעות בתוך המעשנת בתיבולים מיוחדים ומשתנים ויוצאים רכים ונימוחים. נופלים מהעצם ומפוצצים בטעם ששום גריל בעולם לא יכול להעניק להם. עישון בשרים דורש מיומנות, ציוד, ידע, שליטה בטמפרטורה ובעיקר ניסיון, אבל התוצאה פשוט משוגעת. לרגע בו הנתח יוצא מהמעשנת ומתפרק ממגע אי אפשר להישאר אדישים.

בדרום אמריקה ובארה"ב מדובר בתרבות של ממש. בישראל, מדובר בטרנד שתופס תאוצה ובקהילות שמושכות אחריהן עוד ועוד מעשנים חובבים שמחליפים ביניהם טיפים ברשתות החברתיות. השף חסן הוא פריק אמיתי של עישון בשרים. אחד שיכול לשבת 16-18 שעות ביום עם המעשנת ועדיין מתרגש כשהנתח יוצא. הוא משלב טכניקות שלמד בדרום אמריקה, כמו פיקניה רוטיסרי, עם הרבה השפעות של דרום ארה"ב.

הגינה שלו פתוחה, מרווחת וכוללת מטבח עץ חיצוני. מלצרים מסתובבים בין השולחנות, אבל האטרקציה האמיתית היא השואו של חיתוך הבשר. ערב כזה מתוכנן לכ-800 גרם בשר לסועד ועוד לא דיברנו על סלטים חופשי, תוספות, מנות עיקריות, יין ובירות. עכשיו, כשההנחיות מאפשרות, חסן ישוב לארח בביתו ערבים פתוחים וכן אירועים מיוחדים לקרניבורים. בנוסף, הוא מגיע גם לתת את ההצגה שלו אצלכם בבית או בחצר באירוע הפרטי שלכם. ויש לו גם שירות משלוחים עד הבית לארוחות שבת.

עם הפתיחה המחודשת, הוא מבטיח כמה הפתעות מפחידות שיגרמו לכם לרייר ומתכונים חדשים עליהם עבד במהלך הסגר השני. "אני עושה את זה מאהבה, אוהב לארח, אוהב לתת לאנשים לאכול, אוהב לראות את החיוך אחרי שאני מוציא את הנתח. אני מכוון לתת לאנשים חוויה שונה ממה שהם הכירו". חוויה זו מילת המפתח. קרניבורים, סבלתם מספיק. עכשיו הזמן להתפנק.

פרטים נוספים, הזמנות ותמונות שאסור בתכלית האיסור לצפות בהן כשאתם רעבים אפשר למצוא בעמוד האינסטגרם של השף שגיא חסן.

וואטסאפ להזמנות ובירורים: 0558818140

לדף הפייסבוק של השף שגיא חסן

בשיתוף שגיא חסן
  • עוד באותו נושא:
  • שף
  • שף אישי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully