וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצאת מעבדות לחירות

בשיתוף בריג'יט קשטן

16.2.2021 / 16:34

אתם סובלים מפחדים, חרדות, בעיות זוגיות, הפרעות אכילה? לפעמים הסיבה נעוצה בחוויית הלידה או חיים קודמים. בריג'יט קשטן, פסיכולוגית קלינית, החלוצה בארץ בתחומי הפסיכולוגיה הרוחנית ושחזור הגלגולים, מאמינה שהדרך לבריאות נפשית היא להתחבר לרבדים עמוקים של הנפש

בריג'יט קשטן. באדיבות המצולמים
בריג'יט קשטן/באדיבות המצולמים

בריג'יט קשטן, פסיכולוגית קלינית בכירה, עשתה את כל המסלול המצופה מסטודנטית לפסיכולוגיה. היא למדה פסיכולוגיה קלינית באוניברסיטה בפאריז ופילוסופיה בסורבון, עבדה בתחנת ייעוץ לסטודנטים ובמחקר באוניברסיטת חיפה, עסקה בפסיכותרפיה למבוגרים, שימשה פסיכולוגית ראשית במרכז לבריאות הנפש בטירת הכרמל, שם הייתה אחראית על צוות הפסיכולוגים. אבל קריאת ספר כבר בשנת 1974 על שחזור גלגולים שינה את כל תפיסת עולמה וחיזק את מה שהאמינה בו עוד קודם: שהאדם הוא לא רק גוף-נפש אלא גם נשמה.

כבר בשנות לימודיה באוניברסיטה, בגיל 19, היא שאלה שאלות על משמעות החיים ומשמעות המוות. קשטן הגיעה למסקנה שהתיאוריה היחידה שהגיונית מבחינתה ומבחינת אי הצדק הנראה בעולם, היא התיאוריה של גלגול נשמות שקיימת במסורות רוחניות שונות. תיאוריה זו מבוססת על עיקרון הצדק הקוסמי המוחלט, שאומר שכל מעשה שלנו, טוב או רע, יחזור אלינו - או בחיים אלו, או בגלגול אחר.

חלוצה בתחום הפסיכולוגיה הרוחנית

בריג'יט קשטן היא מהחלוצות בארץ בתחומי הפסיכולוגיה הרוחנית ושחזור הגלגולים עם ותק וניסיון רב בתחום הפסיכותרפיה משנת 1977. היא מעדיפה לקרוא לשיטת הטיפול "טיפול ברגרסיה", שכוללת את תקופת הילדות, לידה, טרום לידה וחיים קודמים. כיום היא מטפלת במבוגרים, מקיימת הרצאות וקורסים בנושאים של משמעות החיים והמוות, מפסיכולוגיה לגלגול נשמות, החלום בהיבט הפסיכולוגי הרוחני, חינוך לערכים אוניברסאליים. קשטן הוציאה שני דיסקים של מוזיקה ושני דיסקים של מדיטציה מודרכת.

השיטה: טיפול ברגרסיה

למי מיועד טיפול ברגרסיה?

"טיפול ברגרסיה מיועד לכל אדם המעוניין להביא את עצמו מעבדות נפשית לחירות, חיבור לפוטנציאל המלא שלו ולבסוף לבריאות נפשית אופטימלית".

לאילו סוגים של בעיות טיפול ברגרסיה יעיל?

"לפחדים, חרדות, פוביות, בעיות זוגיות, הפרעות אכילה, קושי להיכנס להריון ועוד".

יש לך דוגמה?

"למשל, אישה שרצתה זוגיות, אבל היא כל כך פחדה שהיא פירקה כל מערכת זוגית. בטיפול ברגרסיה התברר שבחיים קודמים היא הייתה נשואה עם שני ילדים. המשפחה התגוררה ליד הים. יום אחד היא החליטה ללכת לשחות בלי ליידע אף אחד. כריש טרף אותה והיא מתה. המחשבות האחרונות שלה היו 'איזה אמא גרועה אני, אף אחד לא יידע מה קרה לי, יחשבו שברחתי'. בגלל השיפוטיות הזו בגלגול הנוכחי המחשבות שלה הן שהיא לא תהיה אמא טובה ולכן היא לא נתנה לעצמה להיכנס למערכת יחסים.

"או, למשל, אישה שלא מצליחה להיכנס להריון, למרות שמבחינה רפואית הכל בסדר. לפעמים זה נובע מזיכרון לא מודע של מוות בלידה בחיים קודמים - או בחיים האלו, מלידה קשה או מהעובדה שההריון שלה היה לא רצוי. התחושה שהיא לא הייתה רצויה עדיין מוטבעת בה.

"הנחת היסוד היא שיש תודעה שקולטת את מה שקורה גם בזמן ההריון, את הרגשות המשמעותיים של ההורים כבר בזמן ההתעברות. זה לא שאני מחוללת נסים, אבל אני ממש עזרתי לכמה נשים להיכנס להריון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

4 שלבים לטיפול

איך בדיוק מתנהל הטיפול?

"כל טיפול מתחיל בשיחה. אני שומעת מה אדם רוצה, מה תוקע אותו. השלב השני: באמצעות דמיון מודרך אני עוזרת לאדם להתחבר לרבדים יותר אינטואיטיביים של תודעתו. לכל אדם יש מין "ספרייה" בתוך התודעה שלו, סוג של הארד דיסק. התפקיד שלי לעזור לאדם לגשת לתיקייה הנכונה שהיא אחראית על הבעיות, אם זה בילדות, לידה, טרום לידה או חיים קודמים. שלב שלישי נמשך בערך 10 דקות וכולל שחרור וריפוי של הטראומה, מאוד חשוב לעשות את השחרור כמו צריך. שלב אחרון: שיחה מסכמת".

האם התהליך הזה עלול להיות מסוכן?

"הוא מסוכן אם עושים אותו על אנשים לא מספיק מאוזנים, וכאן באה לעזרתי ההכשרה שלי בפסיכולוגיה. אני יודעת לאבחן אם לאדם יש מספיק כוחות נפש להתמודד עם חוויה כל כך עמוקה. זה דורש המון אחריות מקצועית. יש אנשים שעברו איזה סדנה ומתעסקים בשחזור גלגולים".

טיפולים און ליין

לפני שש שנים עברה קשטן מחיפה לקיבוץ חוקוק. שם מול הנוף המקסים של הכנרת היא מקבלת את מטופליה. בנוסף לפגישות הפרונטליות היא מקיימת טיפולים און ליין כשהיא משתמשת בטכניקות שונות, ביניהן חיבור לפוטנציאל האישי המלא, תקשורת מקרבת ועבודה עם הקולות הפנימיים שבכל אדם.

קשטן מדגישה שהיעוד שלה הוא לחבר אנשים לרבדים היותר רוחניים שבהם. "המטרה שלי לעזור לאדם להתקדם בהשקפת העולם שלו, לא להאשים את השני, אלא לקחת אחריות על החיים שלו, על מנת שיבין למה הוא בחר בחיים האלה, למה הוא בחר בהורים האלה ולהתחבר לניצוץ הנצחי שבתוכו. אנחנו באנו לעולם כדי ללמוד ולהתפתח, להפוך לבני אדם מלאים באהבה ובחמלה, עד שנגיע לסוף הגלגולים שלנו".

ליצירת קשר: ניתן להשאיר פרטים במייל:
Brigitte.kashtan8@gmail.com

או בוואטסאפ: 050-7211749

בריג'יט קשטן ביוטיוב - הרצאות, מוסיקה

בשיתוף בריג'יט קשטן
  • עוד באותו נושא:
  • רוחניות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully