וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר פוד שנלחם בקורונה

בשיתוף חוות תקוע

15.2.2021 / 9:55

חדש מחוות תקוע - פטריות שיטאקי מעושרות בוויטמין D טבעי המסייע לגוף להילחם בנגיף הקורונה

חוות תקוע/אולפן הנבחרים

חוות תקוע משיקה פטריות שיטאקי מיובשות בשמש, המכילות פי 6 ויטמין D, המיוצר באופן טבעי וללא תוספת ויטמין מלאכותי.

הפטריה נחשבת לאחד ממזונות העל וחובביה מוכנים להישבע שאין תחליף לטעם הייחודי שלה. הזמנו לאולפן את מירה ויגנסברג, הבעלים של ''חוות תקוע'' שנחשבת למגדלת המובילה בישראל בתחום פטריות המאכל המיוחדות, על מנת ללמוד על היתרונות התזונתיים של הפטריה והקשר לקורונה.

חוות תקוע - עוסקת בגידול, שיווק וייבוא של פטריות, ירקות ופירות ייחודיים ואיכותיים. החווה נוסדה בשנת 1986 על-ידי מירה ויגנסברג ואורן קסלר, אשר הקימו אותה כ"בית גידול" עצמאי לפטריות יער למאכל ופיתחו בחווה שיטות מדויקות ומדעיות לגידול הפטריות בתנאי חום, לחות וחשכה מבוקרים. התחילו בגידול פטריות מאכל ועם הזמן התרחבו לסוגים נוספים של פטריות בנוסף לתוצרת חקלאית מיוחדת ומיובשת.

פטריות הן ה"צמח" היחידי היכול לייצר ויטמין D לאחר חשיפה לשמש באופן טבעי וללא תוספת ויטמין מלאכותי. פטריות השיטאקי המיובשות החדשות של חוות תקוע מכילות פי 6 ויטמין D מאשר פטריות שלא נחשפו לשמש.

בנוסף לתרומתו של ויטמין D לפעילויות חיוניות רבות בגוף, מחקרים חדשים מוכיחים כי הוא מסייע לגופנו להיאבק במחלת הקורונה. אנשים עם חוסר בוויטמין D חולים יותר מאנשים ללא חוסר בוויטמין וחווים תסמינים קשים יותר. אמנם ויטמין D נוצר בגופנו לאחר חשיפה לשמש, אך שליש מהישראלים סובלים ממחסור בוויטמין D, בעיקר בתקופת החורף.

סגולותיהן הבריאותיות של פטריות השיטאקי רבות וידועות. הן כוללת חיזוק מערכת החיסון, עיכוב התפתחות של גידולים, נגיפים וחיידקים, הורדת לחץ דם גבוה והפחתת רמת הכולסטרול בדם.
כעת מעניקה חוות תקוע לפטריות השיטאקי מעמד של superfood משודרג, הודות ליכולת לייצור ויטמין D באופן טבעי בכמות גבוהה. בעקבות הפרוטוקול הייחודי, ניתן לראשונה בישראל לצרוך פטריות שיטאקי מיובשות בשמש ועשירות בוויטמין D. חבילה של 25 גרם פטריות שיטאקי מיובשות בשמש של חוות תקוע תורמת 43% מהקצובה היומית המומלצת של ויטמין D.

יתרון נוסף של הפטריות המיובשות הוא הזמינות וחיי המדף הארוכים, שגם שומרות על הערכים התזונתיים והסגולות הבריאותיות שלהן בתהליך הייבוש. פטריות מיובשות דורשות שחזור קצר במים חמים שלאחריו הן מקבלות צורה ומרקם המתאימים לתבשילים רבים.

מירה ויגנסברג, מייסדת חוות תקוע: "מייסודה הייתה חוות תקוע פורצת דרך בתחום פטריות מאכל המיוחדות והיא זוכה למוניטין בקרב חקלאים, שפים וצרכנים רבים הודות למומחיות רבת שנים בתחום. אנו בחווה פועלים תמיד להרחבת סל המוצרים ולהביא לשולחן הישראלי מזון טבעי, בריא, טעים ומיוחד, העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. פטריות השיטאקי החדשות הן דרך טעימה לצרוך ויטמין D ולסייע בהגנה על הגוף מפני נגיף הקורונה ותסמיני המחלה, זאת בנוסף ליתרונות בריאותיים אחרים של הוויטמין".

מחיר: 7.90-10.90 ₪ ל-25 גרם (האריזות המועשרות בוויטמין D מסומנות בסימן שמש )
ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות המובחרות.

ליצירת קשר: 02-9964527

אתר

חוות תקוע 1. ליאור בן ימין,
פטריות שיטאקי, חוות תקוע ( צילום: ליאור בן ימין)/ליאור בן ימין

בשיתוף חוות תקוע
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully