וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דור סדנאות": חולמים לעמוד על הבמה? סדנת משחק לא רק לשחקנים

בשיתוף דור סדנאות

11.2.2021 / 13:53

דור פלס, שחקן ובמאי תיאטרון מוכר, מלמד משחק מול מצלמה בסדנא שמיועדת לכולם - לשחקנים מקצועיים, עורכי דין או חובבנים: "אני משתמש במשחק ככלי להעצמה שיכול לסייע לכל אחד בהתפתחות האישית שלו"

דור סדנאות. -,
דור סדנאות/-

דור פלס הוא שחקן, במאי, איש תיאטרון ומורה למשחק עם רזומה עשיר ומלא ניסיון, כשמאחוריו עשייה של שנים על הבמה ומחוצה לה. לפני כעשרים שנה, הקים פלס את "דור סדנאות" - בית ספר ללימוד משחק מקצועי, גם מול מצלמה לשחקנים וחובבים.

בעקבות משבר הקורונה והקיפאון התרבותי בשנה האחרונה, דווקא בימים כאלה של חוסר ודאות וחסך ביכולת להתבטא ולהביע, חשוב לשמור על התרבות ועל הביטוי העצמי, וכך סדנאות המשחק של פלס, שרצות תחת ניהולו כבר 20 שנה, עברו בימים אלה לפורמט און ליין באפליקציית "זום".

דור מאמין שגם דרך מצלמת המחשב אפשר ללמוד וליהנות מהסדנא: "ברגע שהתלמיד מתייחס למצלמה כמו אל קהל יעד - מיקוד הריכוז הוא פנימה ולא החוצה. אפשר ללמוד משחק גם דרך הזום, סדנת המשחק מול מצלמה מעצימה, מעשירה ובונה את התלמידים".

המשחק ככלי להעצמה והתפתחות אישית

סדנאות המשחק של דור הן סדנאות שנתיות, הנערכות פעם בשבוע בשעות הערב, כשמשך כל שיעור הוא כשלוש שעות. בסוף שנת הלימודים יש מופע הבנוי מחומרים אישיים או מונולוג הלקוח ממחזה, שמכינים כל אחד מהתלמידים הבוגרים.

הסדנאות הן בית ספר למשחק מקצועי עבור חובבנים ועבור שחקנים הרוצים לרכוש כלים להיות שחקנים מקצועיים. במהלך הלימודים, התלמידים מתוודעים לרזי המשחק, תוך כדי התנסות והשתתפות פעילה במשחק מול מצלמה. הסדנא מתחילה מחימום גוף פיזי וקולי, הכולל תרגילי נשימה, קול וגוף, וסינכרון בין השלושה.

לאחר מכן, במהלך השיעור, לומדים, מתעסקים ונכנסים לעומק לאחד מכלי השחקן שבוחר דור, ומסיימים בכיתת אמן, בה כל משתתף מבצע ומציג את התרגיל שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דור פלס. .,
דור סדנאות/.

סדנאות משחק לא רק לשחקנים

הסדנאות של דור לא מיועדות רק עבור שחקנים, אלא לכל האנשים שעומדים מול קהל וצריכים הכוונה וכלים איך לנצל את הגוף, הקול והתנועה כדי להגיע ללב הקהל ולהדהד. הסדנאות יעילות בסיוע לגבור על "פחד במה" בו לוקים רבים.

בין קהל היעד של דור, אפשר למצוא קוסמים, מורים, עורכי דין, מרצים, אנשי שיווק ומכירות, מנהלים, זמרים, שחקנים ופוליטיקאים, אבל לא רק. דור מסביר שהסדנאות שלו מיועדות לכל מי שרוצה להתחבר לעצמו: "בתקופה המאתגרת הזאת של הקורונה, אנשים מחפשים את עצמם ומנסים כיוונים חדשים. אני משתמש במשחק ככלי להאדרה אישית שיכול לסייע לכל אחד בהתפתחותו האישית, יחד עם תובנות, שיפור התקשורת, הקשבה, תמיכה וחיזוק הביטחון העצמי. בני אדם הם יותר שלמים, מפותחים ומחוברים לעצמם ולרצונותיהם באמצעות המשחק".

דור פלס. .,
דור סדנאות/.

מבמות התיאטרון לזום

פלס הוא בוגר תואר ראשון ושני בחוג לתיאטרון ובבימוי באוניברסיטת תל אביב. במהלך שנים ביים ושיחק בעצמו בהצגות ומופעים רבים שהוצגו בבימות שונות ובתיאטראות שונים ומוכרים בארץ, ביניהם תיאטרון "הבימה", ו"הסימטה", לצד תיאטראות בארצות הברית. דור היה במאי הבית ומנהלו האומנותי של "התיאטרון העירוני נתניה" במשך 14 שנים, ובמאי ב"תיאטרון אלפא לאמנויות המופע".

בנוסף להצגות, ביים דור שני מופעי מחול, והשתתף כשחקן גם בסרטי קולנוע מוכרים ובסדרות טלוויזיה ישראליות.

משבר הקורונה השהה לדור פעילות של שתי הצגות רצות עליהן עבד בשנה האחרונה, וכרגע מעביר דור את סדנאות המשחק שלו בזום. ברגע שיתאפשר הדבר, יחזרו הסדנאות למפגשים פיזיים בהם יערוך גם קריאה וניתוח מחזות.

דור מוכר כאיש תיאטרון והסדנאות עימו מקנות נקודות אקדמיות עבור הבוגרים.

דור פלס. .,
דור סדנאות/.

תנאי קבלה: רצון, רצינות ומוטיבציה

כל אדם מגיל 21 ומעלה יכול להירשם לסדנאות, כל עוד הוא מבין שהוא מגיע למסגרת לימודית הדורשת הכנה, עבודה והתמדה.

דור מדגיש שמי שמגיע לסדנא, צריך להגיע מוכוון ועם מוטיבציה: "מי שמגיע אליי מצופה לעבוד ברצינות. לסדנא צריך להגיע עם רוח עניינית, מיקוד וריכוז, כי רק דרך התרגול והחזרות, מתגלה התוצאה המקצועית. אני מזמין כל אחד לבוא לנסות ולאתגר את עצמו בתוך מצבי קיצון דרמטיים. אני משתמש במשחק ככלי פיתוח לנפש וכל אחד יכול לקחת את זה למקום האישי שלו".

אתר אינטרנט

לינק לעמוד יו טיוב

לפייסבוק

בשיתוף דור סדנאות
  • עוד באותו נושא:
  • משחק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully