וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלית צרפתי - מעצבת הפנים שהפתיעה אפילו אותנו

בשיתוף גלית צרפתי

10.2.2021 / 8:20

במסגרת כתבות מערכת "הנבחרים" לסיכום שנת 2020, החלטנו להציג את אנשי המקצוע שהרשימו אותנו במהלך השנה האחרונה. בעולם עיצוב הפנים, מי שתפסה לנו את העין היא גלית צרפתי, מעצבת פנים מומחית בתכנון ועיצוב בתים ודירות

גלית צרפתי. עינת דקל,
גלית צרפתי/עינת דקל

גלית צרפתי ידועה בזכות שילוב מנצח של מקצועיות חסרת פשרות וקסם אישי שגורמים לכולם להתאהב בה. לראיה, תוכלו למצוא עליה עשרות המלצות מרגשות ברחבי הרשת.

"אם הייתם אומרים לי לפני כ-15 שנים כי אני אהיה מעצבת פנים, הייתי חושבת שהשתגעתם", אמרה גלית צרפתי בצחוק מתגלגל כבר בפתיחת הריאיון. הסיפור של גלית צרפתי, מעצבת פנים בת 45 מהיישוב מצפה אבי"ב שבגליל הוא קצת שונה, מכיוון שהוא התחיל בצורה כל כך טבעית ולא מתוכננת, ממש כמו שיחתנו.

"איך הגעתי לתחום? הכי במקרה", אמרה צרפתי והוסיפה: "בנינו את הבית שלנו ביישוב מצפה אבי"ב, ומצאתי את עצמי מייעצת ומסייעת בפתרון בעיות שעלו בשלב התכנון ובמהלך הבניה מבחינה עיצובית ופרקטית. מפה לשם, גם השכנים ביקשו עזרה עם הבתים שלהם, ותוך כדי תנועה גיליתי כי טמונה בי אהבה ענקית לתחום, ואפילו כישרון", אמרה מחויכת ונבוכה.

מה החלק החשוב ביותר בתהליך עיצוב הפנים?

"עבורי החלק החשוב ביותר הוא ההקשבה ללקוח. בתחילת התהליך אני מנקה לגמרי את הראש, ומקדישה את מלוא תשומת הלב כדי להבין את התמונה המלאה, את הצרכים והרצונות של כל דיירי הבית, כולל הילדים (גם אלו שעוד בשלב התכנון)".

איך את ניגשת לתחילת עבודה על פרויקט?

"בתחילתו של כל פרויקט חדש, אני משקיעה זמן רב בשלב התכנון. אני מגלגלת בראש את כל האופציות לחלוקת חללים שתתאים בהווה וגם בעתיד לדיירי הבית. תכנון נכון ומדויק של הפרויקט הוא חלק קריטי, הוא מבטיח תוצאה לא פחות ממושלמת, ובנוסף הוא עוזר לנו להבטיח עמידה בזמנים ובתקציב שנקבע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כשאת אומרת "לָבָן" למה את מתכוונת?

"רוב הלקוחות לא מדברים בשפה עיצובית, ולא תמיד יודעים להעביר במילים את התחושות והרצונות שלהם. החוכמה היא להבין מדבריהם מה הצורך האמתי שלהם. לדוגמה, הייתה לי לקוחה שביקשה שכל הבית יהיה לבן, ריהוט, אביזרים, ה-כ-ל לבן. בזכות הניסיון שצברתי, הבנתי כי הצורך האמתי שלה הוא בית מואר ולא באמת שכולו יהיה בצבע לבן", הסבירה צרפתי.

מהי תפיסת העולם שלך בעיצוב פנים?

"בשבילי עיצוב פנים, הוא הרבה מעבר לאסתטיקה, הוא מאפשר לבית להגשים את ייעודו. זו דרך חיים ולא מותרות, הבית צריך לשרת אותנו ולא אנחנו אותו", הצהירה גלית צרפתי.

"אני מאמינה כי כל פרויקט הוא מיוחד ודורש אפיון ייחודי. כמו שאין שני אנשים בעולם שהם בדיוק אותו הדבר, כך צרכי המחיה והסגנון העיצובי שונים לגמרי בין משפחה למשפחה".

גלית צרפתי וסמיר זובידאת. עינת דקל,
גלית צרפתי וסמיר זובידאת/עינת דקל

פרויקט מיוחד ושונה - "בית שיזכיר בית תפילה"

ביקשנו לשוחח עם סמיר זובידאת מבשמת טבעון, מהסיבה ששני הפרויקטים שגלית צרפתי ביצעה עבורו היו יוצאי דופן ומאתגרים.

סמיר סיפר לנו על הדרך בה הכיר את גלית צרפתי וכיצד היא שינתה את עולמו: "הכל החל בשיפוץ שרציתי לעשות בבית שלי, התחבטתי בשאלה, האם להביא או לא להביא מעצבת. גלית הגיעה אליי לפגישה ולאחריה לא היה לי ספק, היא אשת המקצוע המתאימה, הייתה בינינו כימיה מידית. אני מודה כי הקשתי עליה את החיים, תוך כדי תנועה היו לי כל מיני בקשות, אבל היא זרמה עם הראש שלי בלי כל בעיה.

"אני עד היום נדהם כיצד הייתה לגלית היכולת לקחת את הפרויקט הזה שלי כאילו היה מדובר בבית שלה. והתוצאה? גם בחלומות הכי ורודים שלי לא יכולתי לתאר לעצמי שהיא תהיה כל כך מושלמת. פגשתי באשת מקצוע שהיא קודם כל בן אדם, ומתוך אמונה מלאה בגלית היא קיבלה יד חופשית לתכנן, לבחור ולקנות עבורי את כל הפריטים לבית, מקטן ועד גדול.

"לאחר מכן ביקשתי מגלית שתעצב עבורי את המעדנייה שבבעלותי. לזכותה, היא מיד אמרה לי כי מעולם לא עיצבה מעדנייה קודם לכן, אבל לא היה לי ספק כי היא מספיק מוכשרת גם עבור זה, ולא טעיתי, בזכותה יש לי את המעדנייה הכי יפה בארץ".

המעדנייה של סמיר זובידאת. עינת דקל,
המעדנייה של סמיר זובידאת/עינת דקל

על העבודה מול סמיר זובידאת , גלית צרפתי הוסיפה: "סמיר ביקש בית שיזכיר מסגד או בית תפילה, לשלב בין האותנטי והמסורתי יחד עם המודרני והחדשני. הוא חזר ואמר, 'תעצבי את הבית הזה כאילו היה שלך'.

"יצרתי שני סלונים, האחד אותנטי המשלב צבעים ואביזרים אותנטיים, והשני משלב ריהוט ותאורה מודרנית. בין שני הסלונים כמובן יש קשר ישיר, חיפוי אבן, קשתות, ושילוב משרביה מברזל צבועה בגוון ירקרק אפרפר עם מסגרת עץ.

הסלון של סמיר זובידאת. עינת דקל,
הסלון של סמיר זובידאת/עינת דקל

תודות: לסוהו תאורה על כל הריהוט והתאורה, לציאוטלי על החיפויים והריצופים, לדקובריק על המשרביות המהממות, לחאלד הנגר על כל עבודת הנגרות בכל הבית

"בכל פעם שנפגשנו גיליתי עוד משהו מעניין מהעבר של סמיר. היה לי ברור שאצטרך לתת מקום כבוד לכל האוספים שרכש בטיולים בחו"ל במהלך השנים, ולכן החלטתי לייצר מדפים וארונות מזכוכית לכל הפריטים. הבחירה בזכוכית הייתה פשוטה, היא שקופה ולכן רוב תשומת הלב ניתנת לאוספים, היא מתאימה לשני העולמות ויוצרת עושר. תכננתי תאורה ממוקדת לכל המדפים וארונות הזכוכית, כדי להבליט את האוספים השונים".

המבואה של סמיר זובידאת. עינת דקל,
המבואה של סמיר זובידאת/עינת דקל

"האתגר הגדול ביותר בפרויקט היה בקשתו של סמיר לתכנן אזור לנטילת רגליים לפני התפילה. לא היה לי מושג שקיים כזה דבר, ובטח שלא ידעתי איך נראה מקום כזה. הוא ביקש לחפות את החלל באבן שתזכיר תחושת כניסה למערה. חקרתי, בדקתי ויצרתי מבואה מיוחדת מאד. התוצאה הייתה מדהימה, אין ספק כי הבית של סמיר היה אחד האתגרים המעניינים ביותר שהיו לי, ועל הדרך הכרתי איש מקסים".

משהו קטן לסיום

במערכת "הנבחרים" כבר פגשנו, ראיינו וכתבנו על לא מעט מעצבי פנים, אך גלית צרפתי הותירה עלינו רושם גדול. קשה היה שלא להתפעל מהתשוקה האינסופית של גלית לכל עבודה שביצעה, קטנה וגדולה כאחד. מה שהכי הרשים אותנו בגלית היא היכולת שלה להיכנס למעמקי הנפש של הלקוחות, ולתרגם את הרצונות והצרכים שלהם לעיצוב חלל מחיה שיהיה להם לבית מושלם. מדובר באשת מקצוע יוצאת דופן שמונעת מאהבה טהורה לאנשים ולמקצוע שאותו בחרה, או שבעצם הוא זה שבחר בה.

מוזמנים לעקוב ולהתרשם מגלית צרפתי:

באתר הבית

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף גלית צרפתי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully