וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליה שפירא - היועצת העסקית שלכם

בשיתוף טליה שפירא

4.2.2021 / 17:39

תקופת הקורונה מייצרת אי וודאות בקרב ענפים רבים במשק, ביניהם בענף הנדל"ן. אם אתם מנהלי חברה בענף הנדל"ן ונתקלתם בקשיים, כדאי שתכירו את טליה שפירא, יועצת עסקית בכירה, מלווה חברות בענף הנדל"ן ועוזרת להן לצלוח משברים ולהביא את החברה לצמיחה

טליה שפירא, יועצת עסקית/אולפן הנבחרים

טליה שפירא יועצת עסקית שמלווה חברות בענף הנדל''ן התכנון והבנייה. לרשותה משרד בוטיק המומחה בייעוץ עסקי לחברות בענף הנדל"ן, יצירת תכנית עסקית, התכנון והבניה, ביניהן חברות ייזום בניה, משרדי אדריכלים, משרדי פיקוח בניה, חברות ייעוץ הנדסי, חברות קבלנים - שלד, גמר, ברזל, אלומיניום, מיזוג אויר ועוד.

מה כולל תהליך הייעוץ והליווי שאת מעניקה לחברות?

בעצם זה כולל שלושה חלקים:
הראשון זה המישור של שיווק ומכירות, ייעוץ של שיווק שכולל איפיון לקוחות המטרה, מה המיצוב, הבידול, המיתוג של החברה, איך מגיעים ללקוחות האלו, שיווק און ליין, שיווק אוף ליין, איך ממקסמים את תהליך השיווק וכמובן גם את תהליך המכירה כדי להגיע לכמה שיותר הכנסות.
המישור השני זה ייעוץ ארגוני שבעצם בא לייעל את החברה ואת תהליכי העבודה בתוך החברה. איך מנהלים עובדים, צוותים, ניהול זמן, תהליכי דיווח, נהלים, צ'ק-ליסטים, כל התהליך כדי למקסם את העבודה האפקטיבית בתוך החברה.
הצלע השלישית היא הצלע של ייעוץ פיננסי וזה אומר תמחור, ניהול תזרים, גביה, ניהול אשראי, הקשר עם הבנקים, דו"חות כספיים, עבודה עם רואה החשבון וכל העולם הפיננסי.
שלושת הצלעות האלו ביחד יוצרות עבודה אפקטיבית שמצמיחות את החברה ומגדילות את הרווחיות שלה.

מה היא בעצם הייחודיות והערך המוסף שלך בתור יועצת עסקית?

בעצם, כיועצת עסקית, במיוחד לענף הנדל"ן, חשוב מאד להכיר את הענף הזה, זה ענף מאד מורכב, יש בו הרבה כללים של רגולציה, של מיסוי, של שינויים דינאמיים, שינויים בביקושים. אני מכירה את הענף הזה היטב, אני עובדת עם הענף הזה מעל שבע שנים ובזכות זה אני נותנת עבודה אפקטיבית עם הלקוחות שלי ומאוד יעילה, כי אני לא צריכה להתחיל ללמוד את הענף שהם עובדים בו, אני כבר מכירה אותו מבפנים. זה, יחד עם הניסיון העסקי שלי והניסיון הניהולי שלי - מקדם את החברות בקצב מהיר.

אז טליה, בעצם, איזה כלים את מציעה לבעלי חברות כדי, את יודעת, להתמודד יותר טוב עם המצב?

הכלי הראשון המאוד מרכזי זה לפזר סיכונים, לא לשים את כל הביצים בסל אחד, אלא מידי פעם להתמקד גם בתחומי פעילות אחרים. אנחנו רואים גם, שהיום, בענף הקמעונאות, חברות מוסיפות עוד מוצרים לרפרטואר שלהן, גם מסעדות וגם חנויות, כולם פותחות עוד ערוצים של שיווק כמו שיווק און ליין ומשלוחים. גם בענף הנדל"ן, ליזמים כדאי להסתכל על זה שאם הם היו עד היום ממוקדים במשרדים ובמלונאות כדאי היכנס גם למרל"וגים. גם לקבלנים כדאי מאוד לשקול להיכנס לבניה ציבורית ולבניה למגורים ולא רק למסחר ומשרדים, וטוב יעשו גם משרדי אדריכלים ומשרדי יועצים וחברות פיקוח והנדסה - להרחיב את רפרטואר תחומי הפעילות שלהם.

אבל בעצם, טליה, זה מתייחס לחברה שהיא במצב טוב. מה קורה אם החברה כבר נפגעה?

חברה שכבר נפגעה זה אומר שבעצם יש לה ירידה בהכנסות ואז, כמובן, צריך לעשות גם התאמה בצד של ההוצאות. הדבר הראשון זה, שאם יש לנו פחות עבודה אז גם נדרש פחות עובדים וזה אומר שצריך לצמצם כח אדם או להעביר עובדים למשרה חלקית, או להוציא עבודה לפרילנסרים או לקבלני משנה, כדי לחסוך ולהתייעל בהוצאות שכר.

טליה, האם יש גם הזדמנויות בשוק בשינוי כלכלי ובחוסר וודאות?

בהחלט, בשוק בחוסר וודאות אנחנו רואים מגמה של התכנסות, חברות עושות מיזוגים ורכישות, מה שנקרא convergence. למעשה זהו מצב שבו שתי חברות מחליטות למזג כוחות ולנצל את היתרון היחסי של כל אחת מהחברות. למשל, אחת מביאה הון והשנייה מביאה עבודה, הזדמנויות, עובדים, ואז מנצלים את הכח המשותף הזה. כשאין ברירה כדאי לנצל את ההזדמנויות האלו: לחברות בקשיים זה נותן הזדמנות להמשיך לעבוד ולצמוח ולחברות איתנות זה נותן הזדמנויות שאפשר לנצל אותן ולהתחזק בשוק.

052-5002070

אתר

בשיתוף טליה שפירא
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully