וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלי חמוי - שיחה צפופה על עיצוב החלל הכי דינמי בבית

בשיתף אורלי חמוי

4.2.2021 / 14:47

בישראל, המטבח קיבל מקום של כבוד , כלב הפועם של הבית. אנחנו, מתחברים, מתלכדים ומרפאים מכאובים דרך הסירים, והבישולים. כמובן, שזוהי איננה חדשה מרעישה

אורלי חמוי. באדיבות המצולמים
אורלי חמוי/באדיבות המצולמים

בשנים האחרונות, פרט לבחירת צבעים, חומרים ושמירה על הפרקטיות שהיו חלק אינטגרלי מעולם עיצוב המטבח, נכנס ממד נוסף - תכנון מטבח וארגון שלו כחלק מתהליך יצירת חוויה בחלל ואף ריפוי , תוך שמירה על חיים הרמוניים של בני המשפחה בביתם.

"היום כבר לא מספיק לתכנן מטבחים נגישים ופרקטיים"

אורלי חמוי, מתכננת ומעצבת מטבחים בנתה על זה קריירה וסיפרה: "היום כבר לא מספיק לתכנן מטבחים נגישים, ונוחים לתפעול. לפני שאני מתחילה את תכנון המטבח, אני מראיינת את בני הבית, לומדת על צרכיהם ואורחות חייהם לעומק ורק אז ניגשת לעבודה.

"לדוגמא, אני בודקת האם בני הבית ימניים או שמאליים, מי מפזר את הקניות, מי מארגן את הכלים, האם הם אוהבים את שיש נקי ממכשירים חשמליים? או שהיו מעדיפים את המכשירים נגישים? כל כמה זמן הם מנקים את המטבח? מה הגובה של בני הבית, בני כמה ילדיהם? איפה אוכלים? במטבח או בפינת אוכל, ועוד.

"רק לאחר שיש לי תמונה מדויקת של שגרת יומם של בני המשפחה, אני מתכננת עבורם את החדר הכי פעיל בבית, כי בסופו של דבר המטרה המרכזית היא להעניק להם את תחושת הביטחון, רוגע ויצירתיות בחלל המטבח שלהם".

מפיקה חברת המערכת פגשה את חמוי ולמדה כי מטבחים מעוצבים, זה רק הבסיס שעליו יש לבנות ולהוסיף רבדים של תכנון קפדני וירידה לפרטים, בשביל לאפשר התנהלות נעימה במטבח.

חמוי מציעה מגוון שירותים ייחודיים: יצירת קונספט תכנוני לפי מידות, תכנון ועיצוב מטבח אונליין ושירות ליווי מלא עד התקנת המטבח החדש. במסגרת הליווי המלא, חמוי עושה מכרז בין נגרים ואת ההצעה הטובה ביותר, מבחינת חומרים, מחיר, ולוחות זמנים היא תעביר לכם. כך המשפחות מקבלות את מה שהן הכי צריכות: שקט בתהליך, אוזן קשבת דיוק ומקצוענות.

אורלי חמוי מאמינה שארגון נכון בבית, ובפרט במטבח, מייצר תהליך ריפוי עמוק. בראש ובראשונה מהרגלים לא טובים, ולאחר מכן גם ממחלות עתידיות. כשנכנסה לתחום, לפני כחמש שנים, הייתה צריכה להסביר שלא מדובר על תפיסת חיים רוחנית, אלא על מחקרים מדעיים.

כיום, עם פריצתה לתודעה של אפקט יצירת החוויה בחלל, ומספר תוכניות ריאליטי בהפקת נטפליקס, נושא הארגון והתכנון המדויק עבר לקדמת הבמה.

עיצוב של אורלי חמוי. אורלי חמוי,
עיצוב של אורלי חמוי/אורלי חמוי

אורלי חמוי - מחקר ריפוי הסרטן אל עולם העיצוב

אם יש משהו שאורלי חמוי מבינה בו, זה תהליכי ריפוי, מאחר ובמשך עשור עסקה במחקר. ברזומה שלה תמצאו כי בהיותה עוזרת מחקר בתחום הסרטן הובילה לפריצת דרך מדעית. היא שימשה חלק מצוות שפיתח בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן הריאות ושלפוחית השתן, אבל החיים במעבדה בחברת המבחנות, ללא מגע ישיר עם המטופלים, ללא סיפוק בגילויי האושר בתהליכי הריפוי, דחפו אותה לחפש תכנית חלופית, על כך היא סיפרה: "בחופשת הלידה השלישית שלי, התחלתי לעסוק בארגון מטבחים, וזה סחף אותי לגמרי. מבחינתי להיכנס למטבחים של משפחות זה סוג של שליחות. אנשים הכניסו אותי לקודש הקודשים שלהם, במטרה לארגן אותו מחדש מבחינה פונקציונלית, לגרום לו להיות יותר נגיש ויעיל עבור בני המשפחה. נדהמתי לגלות את ההשפעה של ארגון המטבח במעגלים הנוספים בחייהם של המשפחות, אם זה במישור הכלכלי, המנטלי והבריאותי. לשמחתי, בן הזוג שלי קלט את האש שנדלקה לי בעיניים, ובעידודו אזרתי אומץ לעזוב עבודה נחשבת ומסודרת ויצאתי לדרך חדשה".

בהיותה חוקרת יסודית, היא למדה עיצוב מטבחים ב ,IDdesig בקורס של גאלה אסל וטלי דוגמא, ובהמשך למדה את שיטתShifft שפיתחה המעצבת ליאת מרום לעיצוב חוויה בחלל ב5 החושים, ומאז הכל היסטוריה.

עיצוב של אורלי חמוי. אורלי חמוי,
עיצוב של אורלי חמוי/אורלי חמוי

מטבח חדש - כך מתכננים נכון

אורלי חמוי שיתפה על התהליך של עיצוב מטבחים בהתאמה אישית ביחד איתה: "היציאה לדרך מתחילה עם שאלון מאוד מפורט שאני מגישה ללקוחות שלי, בו הם כותבים על הצרכים, הרצונות וההרגלים שלהם במטבח. בהתאם לזה אני מתכננת את הקונספט. לאחר מכן אני עושה הדמיית מטבח, כך שכל הלקוחות יוכלו להבין מה מצפה להם בסוף.

"לאחר שהלקוחות אישרו את הסקיצה, אני מעבירה את ההצעה למכרז אצל כמה נגרים וחברות למטבחים, וביחד עם הלקוחות (החל מזוגות צעירים וכלה במשפחות ותיקות) אנחנו מחליטים במי לבחור, כאשר משיגים את המחיר המינימלי עם התמורה המקסימלית".

התהליך הזה חוסך המון כסף, זמן פגישות והרבה כאב ראש בסופו של דבר. הוא ממקד, מדייק ומותאם אישית ללקוח.

מה הטעויות המרכזיות של אנשים שלא נעזרו במעצבת מטבחים?

"פגשתי אנשים שבוחרים את המטבח שלהם על פי הוויזואליות בלבד ולא על פי הפונקציונליות. או אנשים שלא מצליחים לארגן את תכולת המטבח בצורה שתהיה נוחה לתפעול.

"יש רצף פעולות שאנחנו עושים במטבח, וזה מתחיל מהרגע שאנחנו מפזרים את הקניות במטבח, לכן חשוב לתכנן את המטבח כך שהמזווה יהיה ליד המקרר, על מנת שלא יצטרכו לרוץ ממקום למקום, או כאשר מבשלים, חשוב מאוד לשמור כי יהיה משטח גדול בין הכיריים לכיור. טעויות נוספות שאני רואה זה שברוב הבתים מעורבבים באותה המגירה את הכלים להכנת האוכל ביחד עם הסכו"ם, וזה יוצר בלאגן.

"זאת לא מגירה אסתטית, אבל היא חשובה לסדר נכון. לכן אני תמיד דואגת כי תהיה מגירה אחת שאני מכנה אותה מגירת העבודה, לא הרבה יודעים עליה, אולם היא כולל את כל הכלים שאיתם אנחנו מכינים אוכל", הסבירה חמוי.

עיצוב של אורלי חמוי. אורלי חמוי,
עיצוב של אורלי חמוי/אורלי חמוי

היכן הישראלי הממוצע אוהב לאכול בבית?

"הישראלים מאוד אוהבים לאכול במטבח לאורך השבוע, על האי או דלפק. רק בסופי השבוע הם נוהגים לאכול בפינת האוכל או אפילו בסלון".

מה טרנדי בעיצוב המטבחים?

"אנשים מעדיפים בעיקר את המטבח המודרני המינימליסטי. בזמן האחרון התווספה בקשה מיוחדת, לקוחות מבקשים ממני כי אעצב את המטבח כך שיהיה ברז מים מעל לכיריים, על מנת שיוכלו למלא סירים מבלי הצורך לרוץ לברז הראשי".

מהן תוכניותייך לעתיד?

"אני רוצה להגיע לכל מטבח בישראל, ולהצליח לשפר את איכות חייו, בריאותו והרגליו השונים".

תכנון מטבח אונליין, הדמיות, מטבח כפרי, מטבח מודרני ואחרים, אורלי חמוי, מעצבת מטבחים מקצעוית, תוביל אתכם כל הדרך להגשמת החלום.

צרו קשר עכשיו, בטלפון: 050-9013290

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתף אורלי חמוי
  • עוד באותו נושא:
  • מטבחים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully