וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואל קפלן - אימון לחיים מאושרים

בשיתוף יואל קפלן

4.2.2021 / 12:00

הכירו את יואל קפלן, כיום מאמן אישי שהגיע מתחום שונה לחלוטין. יואל הגיע לאולפן כדי לתת עצות זהב לחיים טובים יותר

יואל קפלן, מאמן אישי/אולפן הנבחרים

יואל קפלן הוא מאמן אישי אשר הגיע אל עולם האימון לאחר עיסוק לא כל כך פשוט (בלשון המעטה). יואל עבד בשירות בתי הסוהר במשך 25 שנים, בהכשרתו הוא עובד סוציאלי. הוא עבר בין מגוון תפקידים בבתי הסוהר, ביניהם היה אחראי על טיפול בסוהרים, ראש מחלקת פרט ותפקידו האחרון היה לפקד על בתי כלא. ניתן להבין שהעבודה עם אסירים לא הייתה פשוטה, אך היא הכינה אותו וחישלה אותו לעתיד, כך שכאשר הוא הגיע למצב שבו העבירו אותו לתפקיד שביצע לפני 14 שנים, הוא החליט שנשבר לו. שהוא נשחק. יואל אהב את התפקיד הנוכחי והעברתו לתפקיד הקודם סימנה לו שהגיע זמנו לעזוב, שאין לו מה לעשות יותר במערכת, אשר לא מאפשרת לו לבוא לידי ביטוי ושהיא לא תקדם אותו.
ממקום של שחיקה ותחושה שהוא כמו נר שהולך להיכבות, הוא החליט שהגיע זמנו להגשים חלום ולרקום תוכנית - להפוך למאמן אישי, להיות עצמאי ולעבוד עם אנשים שאינם עוברי חוק.

שבירת הכבלים האישיים ופריצה קדימה

יואל שבר את הכבלים של עצמו, זו הייתה פעולה חשובה ביותר אשר הכינה אותו לקראת תפקידו החדש, או יותר נכון, ולפי דבריו - לשליחות.

הוא למד קורס אימון אישי והבין שזה באמת תחום בו הוא יכול לעסוק. הוא למד במרכז גישור ואימון אישי אשר נקרא: "גומא-גבים" והחל לעבוד שם. הוא המשיך להיות בקשר עם הצוות במקום, השקיע רבות ופתח את העסק שלו לאימון אישי, בו הוא עובד כבר 11 שנים. מאז הוא לא הפסיק ללמוד על תחומי האימון והטיפול.

אילו טיפולים ואימונים מציע יואל קפלן?

יואל קפלן מספר על שלושה תחומים בהם הוא מטפל: "מגיעים אליי אנשים עם רעיון וחלומות לפתוח עסק, לשנות משהו בחיים ואני עוזר להם להפוך את החלום למציאות. לדוגמה: הגיעו אליי שני אנשים שהיה להם רעיון לפתוח מיזם עסקי בו כל העובדים יהיו נכים והם יתנו שירות לאנשים נכים שרוצים לפתוח עסקים. קוראים למיזם: 'אופטמיסט'. אני עוזר לאנשים למצוא כוחות ויכולות ולזהות קשיים כדי לראות איך אפשר לבנות את החלומות שלהם.

, אני מסייע לאנשים שנמצאים בצומת בחיים ומתמודדים עם קושי, פרידה, פיטורים או לא מוצאים את עצמם ואנו עוברים תהליך שמסייע במציאת כיוון.
בנוסף, אני מלמד אימון. אני מלמד בגומא-גבים ובמכללת אלון - שם האוכלוסיה חרדית. אני עוזר לאנשים לסיים את הלימודים ומדריך אותם בסטאז' כדי שהם יקבלו את התעודה ויהיו מתמחים". יואל מוסיף שהוא גם מדריך נשים חרדיות במסגרת פרויקט שנקרא: "צעדים" ושבשנתיים האחרונות הוא חבר בוועד המנהל של לשכת המאמנים בישראל ומבצע תפקיד התנדבותי לקידום מקצוע אימון אישי ויצירת תו תקן לאימון אישי.

כיצד מתבצע האימון?

יואל מאמן באופן פרונטלי בקליניקה בתל אביב - ברחוב בצלאל 26, ליד כיכר רבין. בנוסף, הוא מאמן דרך זום, כאשר חלק מלקוחותיו מעדיפים לקיים את השיחות בטלפון.

הלקוחות של יואל הינם גברים ונשים בגילאי 20 פלוס עד 60, חלקם מתגוררים באזורים שונים בארץ וחלקם מתגוררים במדינות שונות ברחבי העולם. "היום אנשים מעדיפים להיפגש, כי רבים התעייפו מפגישות מרחוק, אבל יש אנשים שגרים למשל בצפון הארץ או בחו"ל ולהם מתאים לעבוד עם זום או דרך הטלפון", מספר יואל.
בנוגע למספר המפגשים הדרושים, עונה יואל שהמספר אינו קבוע, שיש אנשים שמספיקים להם 3 מפגשים בעוד אחרים צריכים 15 מפגשים או יותר. בסך הכל רוב הלקוחות מסיימים את האימון ב-15 מפגשים.

הייחוד של יואל

אי אפשר לשכוח את המקום בו יואל עבד במשך 25 שנים, מקום שחיזק אותו ולימד אותו לא מעט. במסגרת העבודה בבתי הסוהר יואל התמודד עם אתגרים רבים וגם ההחלטה לפרוש מהתחום הקנתה לו ניסיון חיוני בתחום עיסוקו כמאמן.

יואל מספר שהוא יכול לתת ללקוחותיו כלים רבים, גם מתחום האימון וגם מתחום הטיפול.
"אני יכול לגעת גם במשברים, יש לי את היכולת הטיפולית ויכולת לדחוף קדימה", הוא אומר ומוסיף: "בין הדברים המשמעותיים שאני עושה אני יכול לומר שאני עוזר לאנשים שמרגישים שהם לא מצליחים לעשות שום דבר - שיש להם קושי בעבודה, שהם לא מצליחים לייצר לעצמם מסגרת, שהם לא מחזיקים בקשרים זוגיים, שיש להם בעיות בבית ואחרי שאנחנו יוצרים קשר אנחנו מתחילים לעשות סדר.

אנשים שאימנתי סיימו לימודים, התחילו לעבוד בעבודה מסודרת ואחרי תקופה שכרו דירה ויצרו עצמאות וזוגיות. יש לי יכולת להקשיב ולהכיל. אני לא מוותר לאנשים ולא מוותר על אנשים. אני נותן להם מקום בטוח, עוזר להם לשחרר כבלים ולשבור חומות ומלמד אותם לסמוך על עצמם - לדעת שיש להם כוח ויכולת. אני יודע איזו תחושה זו - להרגיש שאם אתה לא משנה את החיים שלך אתה הולך להיכבות, הייתי שם. לפעמים, כשאנשים מרגישים ככה אני אומר להם לקחת רגע ושהנר לא ייכבה כל כך מהר, אני ממקד אותם ואומר להם לחשוב יחד איתי מה ניתן לעשות.
אני מאוד מאמין ומאוד אוהב את מה שאני עושה. אני מרגיש שאני בשליחות. אלו אולי מילים רוחניות מדי אבל אני מרגיש שאני טוב במה שאני עושה".


כרטיס ביקור

בשיתוף יואל קפלן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully