וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמנת האישית שתלווה אתכן ביצירת אורח חיים בריא

בשיתוף שרה טייב

3.2.2021 / 15:31

רוצות ליצור שינוי באורח חייכן אבל לא תמיד יודעות מה לשפר וכיצד להשיג את המטרה? כדי להתמודד עם שאלות אלה, ישבנו לשוחח עם שרה טייב, מאמנת אישית לאורח חיים בריא, שתסביר לכן מה החשיבות בתהליך האימון האישי ליצירת שינוי שורשי ואמיתי

שרה טייב. באדיבות המצולמים
שרה טייב/באדיבות המצולמים

נשים רבות סובלות מתחושות של חוסר שביעות רצון עם משקל הגוף שלהן ומנסות לרדת במשקל. למרות שניסו את כל הדיאטות שבעולם, הן נשברות ומוותרות באמצע התהליך כי לא מצליחות לנהל אורח חיים בריא. רוב הנשים תופסות את הדיאטה כדבר שמצריך מהן לעשות ויתורים, כמו למשל על להוריד מתוקים מהתפריט. בעקבות זאת נוצר אצלן תסכול רב שגורם להן לחזור להרגלים הישנים והרעים, ולהמשיך לחיות ברגשות לא נוחים. אנחנו כאן כדי לומר לכן שזה לא חייב להיות כך. כעת יש פתרון לחוסר השביעות שאתן חוות בחייכן והתשובה לכך טמונה בתהליך האימון האישי.

הכירו את שרה טייב, מאמנת אישית לאורח חיים בריא. שרה למדה אימון אישי בבית ספר "גומא", חברה בלשכת המאמנים ועשתה התמחויות רבות באימון לבריאות ואיכות חיים. היא מאמינה כי ניתן ליצור שינוי חיובי ומשמעותי אצל כל אחת, ושום דבר עוד לא מאוחר. שרה מציעה ללוות אתכן בתהליך שיעזור לשנות את התפיסות השליליות לגבי דיאטה ולהפוך אותן לגישה חיובית לאורח חיים בריא. "חשוב להבין שאין אמת אחת מוחלטת לכולם, אלא מתכון הצלחה אינדיבידואלי לכל אחת, כך שאתן עדיין לא חייבות לוותר לעצמכן".

השינוי החיצוני מתחיל בשינוי פנימי

רגשות, הרגלים, תפיסות ואמונות שטבועים בנו עמוק מונעים מאיתנו להגיע ליעד הנחשק. במקרים רבים, כדי למנוע מעצמנו להתמודד עם רגשות ותחושות לא נוחות, אנחנו פונים לפתרונות זמינים וזולים שגורמים לנו עונג. כך למשל אנשים רבים פונים לאוכל, שמייצר תענוג מידי במוח ומגביר אנדורפינים הידועים כגורמים לתחושה טובה (מעין "אופוריה") ושיכוך כאב.

"דיאטה היא תהליך המוגבל בזמן ובדרך כלל תלוי במידע שקיבלנו ממישהו חיצוני. כשאתן עושות דיאטה קונבנציונלית אתן משפיעות אך ורק על הפעולה. על מנת שתרגישו טוב בפעולה הזאת ולא במלחמה אינסופית אל מול עצמכן, אני מלווה אתכן בתהליך שמטרתו לשנות את המחשבות ולהפוך את הדיאטה לאורח חיים. כדי להבין מה מקור האתגר, אנחנו צוללות לעומק הרגש ומנסות להבין באיזו נקודה זה נוגע. בעזרת שאלות מכוונות, אנחנו חוקרות יחד מהם ההרגלים והרגשות שגורמים לכן לאכול מעבר לתחושת השובע, ולמעשה מונעים מכן להגיע למטרה שהצבתן לעצמכן".

שרה טייב. שרה טייב,
שרה טייב/שרה טייב

להעצים את החוזקות שבך

בשונה מייעוץ מקצועי על ידי פסיכולוג או דיאטן שמכתיב מה עליכן לעשות, מטרת תהליך האימון האישי עם שרה היא ליצור שינוי אמיתי וללוות אתכן יד ביד לאורך כל הדרך עם המון הקשבה, סבלנות ואהבה כדי שתוכלו לעבור את התהליך בהצלחה רבה. בתהליך עצמו שרה מתמקדת בתכונות הכי משמעותיות, חיוביות וחזקות אצל כל אחת ומתוכם מובילה אתכן לעשות את השינוי המיוחל.

"באימון האישי אנחנו לא מנסות לתקן את מה שלא עובד, אלא להציף את הפוטנציאל הטמון ולהעצים את החוזקות והערכים הטובים. אנחנו עובדות במטרה ליצור שינוי, ולא מתמקדות במה שהיה בעבר, כך שאתן יכולות להשאיר מאחוריכן את כל האכזבות מהניסיונות הקודמים. במהלך האימון אנחנו בונות יחד תכנית לעתיד מיטבי עם חזון מוגדר שתרצו להגיע אליו מכל הבחינות, בין אם זה משפחה, חברים, קריירה, זוגיות או ירידה במשקל".

המסע לגילוי עצמי של שרה

שרה הגיעה לתחום האימון האישי לאחר שחוותה משבר עמוק בחייה. כבר מגיל 15 הרגישה לא טוב במקום שהייתה בו וסבלה מדימוי עצמי נמוך והפרעות אכילה. לאחר שניסתה מגוון טיפולים פסיכולוגיים שלא נתנו מענה לבעיה, החליטה לפנות אל תחום האימון האישי. "מגיל צעיר כל המחשבות והמרחב בתודעה שלי היה תפוס בשאלות סביב הגוף והאוכל. כשנחשפתי לעולם האימון האישי גיליתי צורת התבוננות שונה על החיים. פתאום גיליתי עולם שאיפשר לי להתרכז בדברים הטובים שיש בי, להודות עליהם ולבצע בחירות מודעות למען עצמי.

"שינוי החשיבה עזר לי להתקדם אל עבר המטרה שלי במקום להיתקע עם התחושות הרעות שמילאו את ראשי וגרמו לי להרגיש לא טוב. בזכות האימון, הצלחתי לפתור את בעיית הפרעות האכילה שלי ולהגיע לשלווה ורוגע. בנוסף, הצלחתי לרדת 20 ק"ג, להיכנס לשגרה של ספורט ולשמור על אורח חיים בריא מאז ועד היום. היום אני יותר משמחה ללוות נשים להתמקד במה שמשמעותי עבורן, ולגרום להן לפנות מקום ומרחב בתודעה כדי שיוכלו להתקדם אל עבר ה'אני המיטבי' שלהן. בזכות מה שעברתי, אני יכולה להבין מה הן חוות ומרגישות, ולשמש כמעין דוגמא לכך שזה אפשרי".

שרה טייב. Yael Marc,
שרה טייב/Yael Marc

המלצות

כך ממליצה לקוחה של שרה שהצליחה ליצור את השינוי המיוחל בחייה: "כשהגעתי אל שרה זה היה הצ'אנס האחרון שנתתי לעצמי. אמרתי לעצמי שזהו, אם זה לא עובד אני משלימה עם המצב, עם הגוף שלי וזה מה שיש. לא הייתי מוכנה להשקיע יותר, לא כסף ולא אנרגיות. אבל כשהגעתי לטיפול אצל שרה היה שם משהו שונה. זה לא היה עוד דיאטה. מי דיבר בכלל על אוכל? היה פה שינוי שורשי שינוי אמיתי בתהליך איטי ובטוח! עבדנו על שינוי הרגלים, אורח חיים אחר, כיף! בריא! שמח! נטול דאגות ופחדים. שרה הלכה איתי יד ביד לאורך כל הדרך. התעניינה, סימסה ותמיד הייתה שם בשבילי. שרה היא משהו מיוחד, זכיתי להכיר אותה ולעבור יחד איתה את התהליך המהמם הזה".

לסיכום, שרה מציעה לכן לשנות את המנגנון הקבוע של החיים בו אתן נדרשות לשרוד, להחזיק מעמד ולעבוד רק עם כוח הרצון. במקום זה, היא מציעה לאמץ הרגלים חדשים מתוך עונג וכיף, שיאפשרו לכן להתמיד לאורך זמן ולהבין שאתן לא נלחמות, אלא פשוט מבינות מה טוב ועדיף לכן.

לקביעת פגישת היכרות חינם צרו קשר 054-6501583

מייל: Taieb.sarah@gmail.com

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף שרה טייב
  • עוד באותו נושא:
  • אימון
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully