וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמסעדות הכי טובות בת"א למטבח שלכם: הכירו את eat-lit של השף ליטל גולדברג

בשיתוף eat-lit

3.2.2021 / 12:15

הוא בישל בטאיזו ובשילה, ניהל את פרונטו קיוסקו ועבד בקפה פופולאר הנהדרת ועכשיו, הוא ממשיך להסתער על העולם המתפתח של ארוחות פרטיות עם ליין מוקפד בסגנון פיוז'ן ים תיכון. השף ליטל גולדברג מסביר למה "זה ממש לא טרנד", וממש לא רק לעשירים

ליטל גולדברג. ליטל גולדברג,
ליטל גולדברג/ליטל גולדברג

הרזומה של השף ליטל גולדברג מעורר תיאבון ומקפיץ את כל החושים. הבן אדם בישל בכמה מהמסעדות המובילות בארץ. טאיזו המופלאה של יובל בן נריה. שילה היוקרתית של שרון כהן. פרונטו קיוסקו של דייויד פרנקל. פלורנטין האוס וגם קפה פופולאר הנהדרת של אבי ביטון. הוא התחיל משוטף כלים בבית קפה קטן בפתח תקווה ועד לתפקיד השף הראשי, ובדרך והתפתח במטבחים הכי גבוהים בתל אביב והתמחה במסעדות יוקרה. עכשיו, הוא מגיע עד אליכם הביתה עם ארוחה פרטית שכולה פיוז'ן ים-תיכוני.

כך נולד המיזם של השף ליטל ושמו eat-lit. הוא הוקם ב-2018 ותפס תאוצה כשהקורונה נכנסה לחיינו והמסעדות יצאו מהם. "כל זמן שהייתי שכיר חשבתי על מסעדה משלי, שבה אגיש ואדבר את האוכל שלי", מודה גולדברג. "חשבתי שבתור התחלה, כדאי לי לעשות אירועים שבהם אגיש את האוכל שלי ומכאן הקמתי את eat-lit".

ליטל גולדברג. ליטל גולדברג,
ליטל גולדברג/ליטל גולדברג

משבר הקורונה קשה מאוד למסעדנים ולמסעדות, מה שהוביל באופן ישיר לחיזוק הטרנד של שפים פרטיים. השפים התגעגעו לבשל ואנחנו התגעגענו להתארח. היום, יותר מאי פעם, ארוחה שכזאת היא לא לוקסוס לעשירים בלבד. כשאי אפשר ללכת למסעדה, אפשר להביא את המסעדה הביתה. יום הולדת? הצעת נישואין? ערב חברים שאוהבים לאכול טוב? השף ליטל יגיע לבשל אצלכם והכל כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

"אני מציע ארוחה של בין 7-10 מנות שמחולקת לארבעה שלבים: פתיח, ראשונות, עיקריות וקינוחים", מסביר השף ליטל. "הכל מוקפד, אני עובד רק עם חקלאים ישראלים ואין עיגולי פינות. בשר ישראלי מרמת הגולן. דגה מקומית של הים התיכון. שום חומר גלם לא מיובא לצלחת של הלקוח". הקונספט שלו הוא "farm to table". חוויה קולינארית יוצאת דופן שמבוססת על התוצרת המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנה של ליטל גולגברג. ליטל גולגברג,
כרובית מהמעשנת בשמן צ'ילי בוטנים/ליטל גולגברג

הסגנון שלו ייחודי ובנוי על הניסיון שצבר במטבחים שעבד. "הקו הוא פיוז'ן ים תיכון. עבדתי בהמון סוגי מטבחים: אסייתי, איטלקי, יווני, צרפתי. לקחתי את כל התחנות המקצועיות ובניתי משהו שלי. תמצאו נגיעות של אסיה עם איטליה ויוון והכל מתחבר אלינו בזכות חומרי הגלם המקומיים והטריים והצבעוניות של המנות". מעבר לסגנון הייחודי, השף ליטל יביא גם אליכם הביתה את ההקפדה והאסתטיות של האוכל העילי. "לכל מנה יש את הצלחת שלה והצלחות המיוחד עבורה. אני לא משאיר שום פרט פתוח".

ארוחות פרטיות הן חוויה אחרת ממסעדה. חוויה אינטימית שמציעה קירבה בין השף לבין הסועד. פודיז ברחבי הארץ ובעולם חיפשו בשנים האחרונות משהו שהוא מעבר למסעדה. כך צצו להם מיזמים של ארוחות שף מצומצמות ופרטיות. "אנשים מחפשים להביא את המסעדה אליהם הביתה ועדיין לקבל את החוויה הכוללת של אוכל גורמה, צלחות מיוחדות, מלצרים וצוות מטבח. זה מה שאני מנסה להעביר - חווית מסעדת שף אצל הלקוח בבית".

הוא נהנה מכל רגע. "נכון, זה עולם אחר מסרוויס במסעדה. בישול מאוד אינטימי, אבל זה מאתגר וכיף. הקירבה לאורחים, השיח איתם במהלך הארוחה, ההסברים. יש קירבה עם הסועד שאין במסעדה, בה אתה מאכיל 100-150 סועדים בסרוויס של ארבע-חמש שעות. יש עניין לסועדים שנכנסים לתוך חום המטבח ופתאום השף נמצא לידם ומסביר כל פרט בתהליך, ועניין גם בשבילנו השפים. האינטראקציה עושה את האירוע".

אוקיי, אתם בוודאי חושבים לעצמכם, האינטראקציה הזאת עולה לא מעט כסף. אז זהו, ששף פרטי זה כבר ממש לא פריבילגיה של עשירים מאוד. במחיר, זה לא שונה ממסעדת יוקרה ולא רק בתל אביב. בחוויה, ההבדל כמובן עצום. "פעם, להביא שף פרטי היה עולה משהו כמו 1,000 שקל לסועד", מסכים גולדברג. "היום, אני יכול ליצור תפריט 'וואו' במחירים צנועים יותר, אך כמובן שהכל תלוי בחומרי הגלם שבעל האירוע רוצה שיוגשו על השולחן שלו".

בניגוד למסעדה, כשהשף מגיע אליכם הביתה, אתם אדונים לתפריט. השף ליטל יודע להציע פתרונות לכולם: לרגישים לגלוטן, לצמחונים, לטבעונים. אם אתם סובלים מאלרגיות למזון או סתם לא אוהבים משהו, תנו את המגבלות, הוא יציע את הפתרונות. "אין מצב שבארוחה שלי מישהו לא אוכל אחת מהמנות", הוא מבטיח. "התפריט מותאם אישית לכל מי שיושב מסביב לשולחן".

רוסטסינטה, סוכריות שרי, איולי חרדל דיז'ון וחיים, עלי רוקט טריים. ליטל גולדברג,
רוסטסינטה, סוכריות שרי, איולי חרדל דיז'ון וליים, עלי רוקט טריים/ליטל גולדברג

מרחב התמרון הזה פלוס החוויה העוצמתית והשונה הופכת את השפים הפרטיים לדבר הבא. השף ליטל משוכנע שזה כאן כדי להישאר: "זה ממש לא טרנד וגם האנשים הכי חזקים בתעשיית המסעדנות אומרים את זה. הקורונה יצרה קיפאון בענף המסעדנות והארוחות הפרטיות נותנות פתרון. אני מגיע לאנשים שבפעם הראשונה מזמינים שף הביתה ורואה את ההתרגשות אצלם ואצל האורחים. כשמישהו מבשל אצלך בבית, זו חוויה אחרת שתהפוך להיות חלק מאלטרנטיבות הבילוי בעתיד הקרוב".

מכיוון שהשפים הפרטיים הפכו פופולאריים יותר ויותר, יש הרבה אופציות. אבל מה לעשות, לא כל טבח טוב יכול להציג את עצמו כשף פרטי. כמו כל איש מקצוע שאתם מזמינים הביתה, אתם מחפשים את הטוב ביותר. מישהו מומלץ. עם קבלות והוכחות. לצורך הדוגמה, אחד שעבד עם השפים הגדולים בישראל ובמקומות הכי חמים בתל אביב. "כן, הרבה מאוד שפים הלכו למקום של ארוחות פרטיות כי אין ברירה", מצטנע גולדברג. "מה מבליט אותי? האנשים והחוויות שצברתי במהלך הדרך יוצרות סיפור, ולאחר שנה וחצי של הקמה ועבודה קשה, נראה שאנשים רוצים לשמוע ולאכול את האוכל שיצרתי בהשראתו".

רוצים עוד? היכנסו לאתר של השף ליטל

בואו לקבל קצת השראה בעמוד האינסטגרם של ליטל גולדברג

בשיתוף eat-lit
  • עוד באותו נושא:
  • שף
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully