וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך אל האושר עוברת באיזון גוף-נפש

בשיתוף חדוה אלה לב

2.2.2021 / 14:34

מחפשת אחר האושר? את לא לבד. חדוה אלה לב, מאמנת ומטפלת אנרגטית לאיזון גוף-נפש, מסייעת לאנשים למצוא את האושר שבפנים. בעקבות חוויה זוגית מפכחת שהובילה לגירושים, היא שמה לה למטרה לסייע לנשים להכיר בעוצמות שלהן, ולבצע בחירות נכונות בחיים בכלל, ובזוגיות בפרט

חדוה אלה לב. ויקי מוצפי,
חדוה אלה לב/ויקי מוצפי

נהוג לחשוב על אושר כעניין סובייקטיבי. כל אחת מוצאת הנאה בדברים אחרים, אך האם הנאה משמעותה אושר? כל אחת שמה לעצמה מטרות אחרות, אז מה המכנה המשותף לכל הנשים המאושרות? את כל השאלות הקשות הפנינו לחדוה אלה לב, מאמנת ומטפלת אנרגטית בנשים, וקיבלנו מודל אושר שמשיב לנו את הכוח, אך מלווה בהרבה אחריות אישית.

נתחיל מהסוף, איך מרגישה אישה מאושרת?

"אישה מאושרת היא אישה שמכירה בערכה, מודעת לעוצמותיה, כזו שמסוגלת לנהל את חייה ולבצע בחירות עבור עצמה. מי שמכירה בחוזקות של עצמה, תדע ליהנות מהן, לתעל אותן להשגת מטרותיה וליצירת חיים מעצימים המורכבים מסביבה מפרה ובריאה; חלק בלתי נפרד מהסביבה הזו הוא בן הזוג, שבחירתו קשורה באופן ישיר לערך העצמי של האישה. אישה שמכבדת את עצמה בהכרח תהיה בקשר זוגי עם אדם שמכבד אותה".

לאחרונה שמענו בתקשורת על מקרים בהם דווקא נשים מוכשרות, חכמות ומצליחות, שיש להן את כל הנתונים להיות מאושרות, נקלעו למערכת יחסים הרסנית ואלימה. איך זה הגיוני?

"אני יכולה לספר לך על אישה שהגיעה אלי לטיפול, והעידה שהיא קורבן ליחס מזלזל מבעלה. זאת אישה בוגרת, משכילה, בעלת ניסיון חיים, מאוד מצליחה בתחומה, שרק בעזרת טיפול תפסה את עצמה והבינה שמגיע לה יותר. במשך עשרים שנות נישואין היא חיה את חייה בצורה שלמראית עין נראית מוצלחת - צברה ממון בעצמה והייתה אשת קריירה, הולידה ילדים לתפארת, ועם זאת, תמיד הדהד בליבה קול קטן וצורם שהיא סירבה להכיר בו. לא כל כך פשוט לקרוא לילד בשמו, לפעמים יותר קל להמשיך הלאה. אני בעצמי, אם לארבעה ילדים וסבתא לשבעה נכדים, הייתי קורבן לאלימות מילולית בתוך חיי הנישואין שלי, והתגרשתי אחרי 33 שנים. אמנם לא העברתי את כולן בבכי מרורים, אך בהחלט הייתי רחוקה מעצמי ומהחוזקות שלי. לקח לי זמן להבין שאני ראויה ליחס אחר לגמרי".

הסביבה שלנו היא מראה לתוך תוכנו

"לא מעט נשים לא מקבלות את עצמן. האידיאל הנשי מקדם נרטיב של אישה מושלמת - שתהיה יפה אבל לא פחות חכמה, שתקים משפחה לצד קריירה. האמת היא, שאין דבר כזה מושלם. ברגע שאישה לא אוהבת את עצמה היא מושכת את מי שיאושש לה את התחושות האלה, ולמעשה מזמנת לחייה אנשים שלא אוהבים אותה ולא מעריכים אותה. היא מקבלת מהחיים שיקוף, בלי שהיא מודעת לכך בכלל. נשים, וגם גברים, לא מבינים את הקשר - 'אז מה אם אני לא אוהבת את עצמי? למה אני מקבלת כזה יחס?' שלא בידיעתה, היא עצמה מייצרת את הבעיה בכך שאינה שמה את עצמה במרכז, ולא מצליחה לראות בעצמה את הטוב. גם הפתרון, בהתאמה, יגיע רק מעצמה, מבפנים. לכן גם נשים שרואות את עצמן כמאושרות, כי החיים בחוץ עובדים ומתקתקים, לא באמת שואלות את עצמן את השאלות הקשות, לא שמות את עצמן במרכז, ומכאן, אינן מחוברות למובן העמוק והאותנטי של האושר, שמגיע מבפנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חדוה אלה לב. ויקי מוצפי,
חדוה אלה לב/ויקי מוצפי

חדוה אלה לב, מאמינה גדולה בכך שהדרך לאושר עוברת באיזון בין הגוף לנפש, מציעה לנו מודל אחר - אושר מבפנים.

מקור הבעיה: אנחנו שומרים בבטן

"כמטפלת, מגיעים אלי אנשים שסובלים מבעיה כלשהי, פיזית או מנטלית. מקור הבעיות תמיד יהיה הדחקה של רגש מסוים; במהלך החיים אנחנו צוברים הרבה חוויות רגשיות, חלקן לא נעימות. אם אנחנו לא נותנים להן מקום, אז אנחנו צוברים אותן והן נבלעות בבטן הרכה. אנחנו ממשיכים הלאה והחוויות נשארות בפנים, אנחנו לא מתמודדים איתן. הבעיה מתפרצת כאשר יום בהיר אחד מישהו דורך לנו על הכפתורים שנוגעים בדיוק בחוויות המודחקות האלה, שעוד כשהן קרו, גרמו לנו לתחושות חוסר ביטחון: 'לא אהוב, לא שווה, לא מוערך', ובגלל שהדחקנו, התחושות האלה רק התעצמו. כשאחד מהכפתורים האלה נלחץ, אדם יכול להתפרץ ממש כמו הר געש. זה לא יש מאין, הסיבה לכך היא שיש בתוכו בלון מאוד גדול, גוף כאב שאם לא מטפלים בו, הופך להיות מקור לכאבים שונים, התמכרויות, השמנת יתר ובעיות גופניות ומנטליות אחרות".

אושר ועושר הולכים ביחד, האמנם?

"מי שסובל מבעיות כאלה, רגיל לחשוב שהן בגדר גזירת גורל שאינה תלויה בו, חיצונית לו ומחוץ לשליטתו. ההנחה השגויה הזאת, היא שעומדת בבסיס התפיסה לפיה הפתרון לכל בעיה מצוי בחוץ, בחומר. האמנם? התרבות המערבית יצרה במוחנו קשר טבעי בין עושר לאושר, כאילו הם שני דברים שלא יכולים להתקיים האחד בלי השני. במשך שנים הסלוגן של קבוצת קניוני עזריאלי היה "כמה קל להיות מאושר", איך לא, בעזרת קניות. הנחת היסוד היא: תוציא כסף, תקנה הרבה דברים, תהנה מהם, ואז תהיה מאושר. כמטפלת, אני מודעת לכך שמדובר בטלאי חיצוני ורופף, ותו לא. לא מעט אנשים שיש להם בתים מפוארים ומכוניות יוקרה, כאלה שלכאורה יש להם הכל, עדיין ימשיכו לחפש את הדבר הגדול הבא, כדי למלא את הבורות שעדיין נמצאים בפנים. אך זה לא יגיע, משום שאת האושר שלנו לא נמצא בחוץ - לא בבן אדם אחר ובטח לא באובייקט".

התפכחות בחסות הקורונה

"השנה האחרונה טלטלה את חיינו, והביאה לשינויים פרקטיים בהרגלים שלנו, שהובילו לשינויים תפיסתיים עמוקים יותר. זמינותם של הסיפוקים החיצוניים אפסה, פתאום אנשים לא רצים לקניון, אז איך אפשר להעביר את הזמן? ומאיפה מגיעה תחושת סיפוק? מרוץ העשייה המטורף שאנחנו חיים לא מאפשר מחשבה מעמיקה, לא מותיר זמן לשאילת שאלות ועבודה פנימית. הפאוזה המשמעותית הזאת במרוץ החיים העניקה לנו הזדמנות להתחבר למשפחה, להתרכז בבית, באנשים הקרובים לנו. עבור רבים, הייתה זו הזדמנות פז להתבונן פנימה, פשוט להיות. בין אם רצינו או לא - פגשנו בעצמנו נקודות שאנחנו לא רגילים לפגוש, וצפו דברים שלא טיפלנו בהם. הבנו שרכוש לא ממלא את החללים הריקים בליבנו. בסופו של יום, אנחנו נשארים עם עצמנו ועם התחושות שלנו, שלא פעם אנחנו סוחבים מימים עברו".

גוף ונפש: כלים שלובים

"ריפוי הדברים שאנחנו סוחבים עמוק בתוכנו, מגיע רק בעזרת עבודה עצמית וחיזוק האהבה העצמית. אם מטופלת מספרת לי שהיא לא מרגישה אהובה, שהיא לא מבינה מדוע מתייחסים אליה בצורה מזלזלת, או אפילו סובלת מכאבי ראש כרוניים, אני מיד מבינה שהבעיות שהיא מתארת הן למעשה שיקוף כלשהו של מה שקורה בפנים. אני מבינה שיש צורך להעמיק לעבודה פנימית, של כמה האישה אוהבת את עצמה ומקבלת את עצמה. העולם החיצון - החל מהאופן בו הסביבה שלנו רואה אותנו ועד מצב הגוף שלנו - תמיד יהלום את התחושות הפנימיות שלנו. מכאן, האיזון בין הגוף לנפש חשוב מאין כמותו; כשיש בעיות בגוף, הן באות לידי ביטוי בנפש, ולהיפך. אני מאמינה שעוצמה פיזית ונפשית תמיד תהיינה תלויות אחת באחרת, ורק שילוב ביניהן יביא אותנו לתחושת אושר בלתי תלויה. לכן גם בשיטת הטיפול שלי אני נעזרת בגוף כדי לטפל בנפש, והנפש עצמה מטפלת בגוף".

חדוה אלה לב. ויקי מוצפי,
חדוה אלה לב/ויקי מוצפי

במסגרת הטיפול ההוליסטי, משלבת חדוה אלה לב בין עבודה אנרגטית לאימון. ארגז הכלים מותאם לטיפול באופן אישי. הוא מכיל כלים אנרגטיים: רייקי, Reconnecting hilling, אנרגיית מגע של כפות הידיים ועבודה עם מטוטלת. בשילוב שיטות אימון שונות, NLP, דמיון מודרך וקלפים טיפוליים. בנוסף, למדה ניהול כלכלי וגישור.

לצד אלה, עומדים האינטואיציה החזקה שלה, הידע הרב שרכשה וניסיון החיים, שהביאו אותה למצוא את ייעודה בחיים, לזהות באיזה מקום יושב האדם מולה ולתת לו את המענה המתאים.

נר קטן מאיר את החושך

"אני בת להורים ניצולי שואה, שכנגד כל הסיכויים יצרו יחד משפחה לתפארת. אמי, שהייתה האור בחיי, לימדה אותי את חשיבות האופטימיות; תמיד להסתכל על הכוס המלאה, למצוא בכל מקום את האור. החושך קיים בחיים, ומי ידע זאת יותר טוב ממנה? אך אם ניתן לו מקום - הוא בבת אחת יתעצם. אם נבחר לראות את האור בקצה המנהרה, אז גם כשהחיים לא פשוטים, נוכל להתמודד עם הכל. גם כשקשה, אסור להתייאש, אלא לשאוף לצאת מהמקום שנמצאים בו, ותוך כדי - להסתכל על העולם ולהגיד תודה שקמנו בבוקר. גם אדם שחי בתחושת חוסר מזל ובטוח שרע לו יותר מלכל אדם אחר סביבו - אם הוא יסתכל לכל הצדדים, הוא יראה שיש לו גם הרבה טוב בחיים. בעצם הקיום שלנו טמונות הרבה אנרגיות שבכוחן לברוא מציאות, השאלה למי אנחנו נותנים את הכוח - לזאב הרע או לזאב הטוב".

חדוה אלה לב, מטפלת אנרגטית לאיזון גוף-נפש

ליצירת קשר:

0522420984

hedva.holistic18@gmail.com

Facebook

בשיתוף חדוה אלה לב
  • עוד באותו נושא:
  • טיפול
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully