וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה מורן - מעצבת פנים למרחקים ארוכים

בשיתוף דנה מורן

1.2.2021 / 13:52

דנה מורן, מעצבת פנים מהוד השרון, מפרקת לפרטי פרטים את השאיפות של כל אחד, מקשיבה, משתפת ומרכיבה את הבית המושלם

דנה מורן. נועה רטינסקי,
דנה מורן/נועה רטינסקי

"תכנון מעמיק ומדוקדק הוא המפתח להצלחת עיצוב הבית"

עיצוב פנים היא שפה ודרך חשיבה. למצוא תמונה יפה במגזין עיצוב ולהעתיק אותה לבית, לרוב אינו מספיק, כי על מנת שדברים יראו טוב, דרוש תכנון מעמיק ומדוקדק של כל פרט ופריט. "המטרה היא לייצר חלל שקודם כל יהיה פונקציונלי, לגרום לבית לעבוד בשבילנו", הסבירה דנה מורן והוסיפה: "אחד האתגרים הוא לתכנן נכון, למשל, בכל הנוגע למידות. לדעת לשלב בין גודל הבית לרהיטים, בין אם מדובר ברהיטים נייחים או ניידים.

"לתכנן נכון אי במטבח, איך יראה עיצוב חדר שינה קטן, להתאים את גופי התאורה כדי שגם אלו יהיו יעילים וישרו אווירה, לייצר הפרדה בין אזורים שונים, ועוד מרכיבים שלכל אחד מהם יש תפקיד ביצירת הקומפוזיציה. רק בעזרת שילוב של חשיבה ותכנון מעמיק, נוכל להוסיף צבע לקירות ולבחור חומרים. בחירת השטיח או הכריות של הספה, הן השכבות העליונות ביצירה, אך עיצוב הפנים מבוסס על תכנון ועליו נשענת הנראות החיצונית".

עבודה של דנה מורן. דנה מורן,
עבודה של דנה מורן/דנה מורן

תפיסת עולם

"אני מאמינה שהבית משקף את האופי של הדיירים, מאחר והוא מאפשר לנו לחוות בו את התחושות, ההווי המשפחתי ושאר רגשות", סיפרה דנה מורן והמשיכה: "לדוגמא, משפחה שזמן האיכות המשותף שלהם בא לידי ביטוי בשיחה או בעזרת משחקי קופסא, סידור הסלון או פינת האוכל שלהם, צריך להיות כזה שמייצר קרבה וחיבור, לכן באופיו יהיה יותר מעגלי. לעומתם, אם מדובר במשפחה שאוהבת לשבת ביחד ולצפות בטלוויזיה, הסלון יהיה חייב להיות כזה שמתאים בדיוק לפעילות הזו, לנוחות שלהם.

"דוגמא נוספת קשורה לאירוח, כשאומרים לי 'אנחנו אוהבים לארח', אני מנסה ללמוד בכמה אנשים בדרך כלל מדובר, באיזו תדירות הם מארחים, האם זה בא לידי ביטוי בארוחה סביב שולחן, או כיבוד בסלון, כל אלו יקבעו את מהות הרהיטים שנתכנן. למשל, אם מארחים פעמיים בשנה, בזמן של חגים, לא בטוח שחייבים שולחן אבירים ענק, כזה שתופס הרבה מקום ביום יום ומעמיס על החלל.

"בדרך כלל יש את ההתנהלות הקבועה של הבית, היא צריכה להיות הכי נוחה שאפשר, אך לאירועים שמתרחשים מדי פעם, צריך לתת פתרונות. וזה לא משנה אם מדובר בעיצוב בית מודרני או כפרי.

"דגש נוסף אני נותנת לפרטים הקטנים שהמשפחה אספה לאורך השנים, למשל תיעוד של החוויות האישיות של הדיירים. כבר נתקלתי לא פעם במי שרצו לזרוק את הכל לפח כאשר הגיעו לשיפוץ רחב, אך לטעמי דווקא לפריטים הייחודיים הללו צריך לתת מקום וחיים, להביא אותם לידי ביטוי. הרי יש סיבה מדוע הם נשארו בבית לאורך השנים, כי הם חלק מהאופי וההווי המשפחתי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עבודה של דנה מורן. דנה מורן,
עבודה של דנה מורן/דנה מורן

רצה למרחקים ארוכים

דנה מורן מאוד ישראלית באופיה, היא אוהבת את הארץ ומטיילת בה המון. "למעשה רוב הטיולים שלי הם בריצת שטח למרחקים ארוכים, ואם אני משתתפת בתחרויות זה למרחקים של אולטרה מרתון. אני לא אוהבת לחשוב רק על כאן ועכשיו, אלא לתכנן, להתאמן, ולהשיג את המטרות הרחוקות, בעיני יש הרבה מן המשותף בין זה לבין עיצוב של בית".

אנשים שעובדים עם דנה מורן, קולגות ולקוחות, מתארים אשת מקצוע מכילה, סבלנית ורגישה. מעצבת שהופכת את התמונה הסבוכה של השיפוץ או הבניה, לבהירה וקלילה.

"אני מבינה שיש חששות ופחדים לפני שיוצאים לתהליך של שיפוץ, זה לא קל לשנות את הנראות וההתנהלות של הבית לאחר שנים. לעיתים גם התהליך עצמו נראה מורכב ומאיים, לכן אני מביאה לחיבור עם הדיירים את נקודת המבט המקצועית, על ידי שיחה והרבה הסברים. תמיד נוצר חיבור על בסיס אישי.

"אני דואגת לעבור עם הלקוחות שלי צעד אחר צעד, כך שתמיד ידעו בכל רגע נתון מה הולך לקרות, ומה התוצאה הישירה של כל שלב. אני מביאה הרבה מאוד ידע, כך שהבחירות שנעשה, יהיו מושכלות.

"מעל לכל אני מזכירה להם בכל פעם מחדש, שזה הבית שלהם, שהם אלו שיגורו בו, לכן חשוב מאוד שלא יקבלו כמובן מאליו כל מה שאני אומרת או מציעה, אלא שיהיה מקום לדעה ולרצונות שלהם", הסבירה דנה מורן.

עבודה של דנה מורן. דנה מורן,
עבודה של דנה מורן/דנה מורן

הטעם הישראלי השכיח

"אני חושבת שבשנה האחרונה, בעקבות הקורונה, ראינו הרבה שינויים בבתים הפרטיים ובטעם הישראלי. עד לא מזמן הטרנד המרכזי היה ללכת על עיצוב שקולע למכנה משותף רחב, לאו דווקא משהו אישי.

"ראינו קווים נקיים ובהירים, עיצוב דירות עם נראות מאוד דומה. כאשר גם אם נכנסה צבעוניות, זו בדרך כלל היתה בנגיעה קלה, מאחר ועיקר המחשבה היתה איך מוכרים הלאה את הבית. להתאים אותו כך שיענה לדרישות של רוכשים עתידיים.

"בעקבות הקורונה והעובדה שנמצאים בבית לאורך רוב שעות היום, נולדו רצונות חדשים, וגם הטעם האישי החל לקבל יותר ביטוי. למשל, יש חשיבה על הצרכים העכשוויים של המשפחה, כדי שהבית יהיה מותאם ללמידה ועבודה ביחד, כמו גם חלוקה אחרת של פרטיות ושל משפחתיות. יש גם יותר תעוזה עם צבע, פחות מחשבה על מה יהיה כשירצו למכור. אומרים שביתו של אדם הוא מבצרו, לכן בימים אלו המשמעות של הפתגם הזו מקבלת משנה תוקף", הסבירה דנה מורן.

עבודה של דנה מורן. דנה מורן,
עבודה של דנה מורן/דנה מורן

תוכניות לעתיד

"להמשיך לעצב וללמוד עוד על התחום. להעשיר את הידע שלי בחידושים, בטכנולוגיות, באתגרים שעוד לא התנסתי בהם. סקרנות תמיד מושכת אותי להתפתח ולהתמקצע, ואני מאמינה כי גם הלקוחות שלי נהנים מזה, מאחר והם מקבלים את הידע ואת הנכונות שלי לקחת על עצמי משימות גדולות".

אם גם אתם מעוניינים לקבל טעימה והכוונה ממעצבת פנים חדשנית ומובילה, צרו קשר בטלפון:
054-721-0993

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף דנה מורן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully