וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאלה גלבוע כהן - מהנדסת ומעצבת פנים בחבילה אחת

בשיתוף דניאלה גלבוע כהן

1.2.2021 / 10:31

במסגרת כתבות מערכת "הנבחרים", כתבנו כבר לא מעט כתבות על מעצבי פנים, כולם טובים ומוכשרים. הפעם אנו מבקשים להציג בפניכם מעצבת ייחודית, דניאלה גלבוע כהן, מאחר והיא מביאה עימה גם את הניסיון המעשי שצברה קודם לכן כמהנדסת

עבודה של דניאלה גלבוע כהן. שירן כרמל,
עבודה של דניאלה גלבוע כהן/שירן כרמל

מפיק חבר המערכת קפץ לסטודיו של דניאלה גלבוע כהן בקריית חיים, אלו הן התובנות שהביא עימו בחזרה בכל הנוגע לראייה המרחבית של מעצבת פנים שונה בנוף המקומי.

דניאלה גלבוע כהן, בת 60, היא מעצבת פנים ומלבישת בתים כבר 15 שנים. אל הקריירה השנייה בחייה הגיעה לאחר שקודם לכן עסקה בהנדסה אזרחית (בוגרת הטכניון) ובתכנון כבישים.

לאחר שבחרה לשנות כיוון בחיים, השתלמה בלימודי עיצוב פנים והלבשת בתים (הום סטיילינג) במכללות אורט ושנקר וסיימה בהצלחה את הסדנה להלבשת הבית של גילי אונגר.

תפיסת עולם

"בגלל שיש בי את הצד ההנדסי וחלק גדול מליבי נוטה לצד האומנותי והיצירתי, יכולתי לשלב בין שני הצדדים הללו בעיצוב והלבשת הבתים. מה שמאוד מאפיין אותי זו הסקרנות והרצון לשמוע אנשים.

"אולי זו הסיבה שאנשי המקצוע השונים אוהבים לעבוד מולי, אני מכירה את השפה ההנדסית, והם מבינים היטב את התוכניות שאני מגישה להם, מה גם שאני קשובה למחשבות וההצעות שלהם. ומצד שני - הלקוחות. אני לא כופה את הדעה והטעם האישי שלי, אלא מבקשת לתת להם מקום גדול ככל האפשר, כאשר אנחנו יוצאים לדרך המשותפת", סיפרה לי דניאלה גלבוע כהן בתחילת השיחה בינינו.

עבודה של דניאלה גלבוע כהן. סיגל בר-אל,
עבודה של דניאלה גלבוע כהן/סיגל בר-אל

אל תמהרו להיפטר ממזכרות ישנות

סביר להניח כי כל מי שקורא את השורות הללו יודע על מה אני מדבר. לאורך השנים אנחנו אוגרים לא מעט מתנות, מזכרות ושאר אוספים שליקטנו במהלך החיים, עד שמגיע רגע אחד בו עוברים דירה או מבקשים לעצב מחדש את הבית, וכחלק מהמשימה, בבת אחת אנו חושבים להיפטר מכל מה שאספנו לאורך החיים.

למדתי כי כאשר דניאלה ניגשת לשיחות העבודה הראשונות, ומתרשמת מהבית אליו מגיעה, היא לא ממהרת לזרוק לפח את האוספים השונים, על כך היא הסבירה: "אי אפשר לעצב בית שיהיה לפי הטעם של אחרים, בלי להבין אותם. זה אומר לרצות ללמוד על מהלך החיים שלהם, כי בסופו של דבר הבית יהיה בית חם ונעים רק כאשר אוכל להביא לידי ביטוי את האופי וסיפור החיים של מי שמתגוררים בו.

"לכן כשאני נכנסת לבית של לקוחות בפעם הראשונה, חשוב לי לראות דווקא את האוספים הקטנים, את הדברים שהם ליקטו לאורך השנים, זה מספר לא מעט במי מדובר, ויש בחפצים הללו רגש שאי אפשר לקנות בכסף.

"לא מזמן נכנסתי לבית של אישה מבוגרת, הדבר הראשון שהיא אמרה לי, שצריך לזרוק לפח את אוסף כלי הנחושת שהיה ברשותה, היא סיפרה כי אלו מלאים באבק והגיע הזמן להיפטר מהם ודי. תכף ומיד אמרתי לה, אי אפשר ולא כדאי להעיף את הכל, הם חלק מסיפור החיים שלך, לבטח יש כלים שאת יותר מתחברת אליהם, לכן אפשר למצוא פתרון שיהיה טוב יותר.

"למשל, להציב חלק מהכלים על מדפים מעניינים על הקיר או לצלם כמה מהם בקומפוזיציה נכונה, ולתלות את התמונה במקום בולט, ויש עוד לא מעט פתרונות אפשריים.

"או למשל, לקוחה אחרת הראתה לי מפה שסבתא שלה סרגה לפני עשרות שנים, זו היתה מונחת בתוך מגירה כשאף אחד לא יכול היה לראות זאת. עלה לי רעיון, אפשר לצבוע את המפה ולמסגר חלק ממנה כתמונה, בתוך מסגרת מודרנית, כך ניתן לשלב ישן וחדש גם יחד, תמונה יפה עם פריט שיש בו זיכרון חם ומחבק מסבתא.

"לכן אני תמיד אומרת, לא מעט דברים שעבור אנשים נראים כחסרי חשיבות או אינם יודעים איך לעשות בהם שימוש, אני מייחסת להם משמעות עצומה, רק צריך להקשיב לאנשים ולגלות מעבר ואז מתחילה מלאכת ההלבשה".

עבודה של דניאלה גלבוע כהן. סיגל בר-אל,
עבודה של דניאלה גלבוע כהן/סיגל בר-אל

קהל הלקוחות השונים

למדתי כי עיקר העבודה של גלבוע כהן בא לידי ביטוי בעיצוב והלבשה של דירות ובתים, כאשר היא מכוונת בעיקר לקהל בגיל הפרישה. אומנם עובדת גם מול לקוחות צעירים, אך בינה לבין המבוגרים יותר, ישנו יותר מכנה משותף ושפה אחת.

"אני מאוד מתחברת לקהל המבוגר יותר, משום שהם פחות מחפשים את השואו, הם מדויקים בצרכים שלהם ומכיוון שמדובר ברוב הפעמים בשינוי המשמעותי הגדול שיעשו לעצמם לאחר שנים רבות, הם מחפשים את הנוחות ושהבית יביא לידי ביטוי את מי שהם באמת, ולא מה שרואים בעיקר במגזינים או בתוכנית הטלוויזיה בנושא של עיצוב בתים.

"אז האתגר עבורי הוא הרבה יותר מעניין ומעמיק, כי המטרה שלי היא לעצב ולהלביש את הבית כך שיספר סיפור חיים", סיפרה גלבוע כהן.

העבודה עם לקוחות בגיל הפרישה מאופיינת בעיקר בשינוי הבית הקיים והתאמתו לשלב "הקן התרוקן" או מעבר מבית לדירה קטנה יותר. בדירות הקטנות יותר יש צורך לעיתים בעבודות נגרות יצירתיות שיכולות לשמש יותר מפונקציה אחת. לדוגמא קיר אחורי לספה שהוא גם הגב לספה, ספרייה ומקום תצוגה לחפצי חן וצמחייה ומצידו השני משמש כארון אחסון כללי במסדרון.

בדירה אחרת שנפח האחסון במטבח לא הספיק הוספנו ארון מזווה מעוצב לפינת אוכל. חשוב להשתמש בפתרונות טכנולוגיים שעומדים לרשותנו. כמו לדוגמא להסתיר מסך טלוויזיה ולפנות את המזנון ועוד פתרונות נוספים שעולים בהתאם לצרכים.

עבודה של דניאלה גלבוע כהן. אמיתי גלבוע,
עבודה של דניאלה גלבוע כהן/אמיתי גלבוע

הפעילות בשטח

"מאחר ויש לי ניסיון הנדסי רב, חלק מהעבודה שלי היא להיות שם בשטח ביחד עם הקבלנים ולבחון שהעבודה נעשית בהתאם לתוכניות. אני נוהגת לסמן יחד עם אנשי המקצוע והלקוחות את אביזרי החשמל, נקודות האינסטלציה, התשתית למיזוג וכדומה, כדי לוודא שיהיה תיאום בין המערכות השונות על מנת שהבית יהיה נוח, ידידותי ופרקטי.

"כאשר מבקשים לבצע שיפוץ או בנייה מחדש, יש חשיבות עליונה לחשיבה מראש והכנת תוכנית מקיפה ראשונית. אחת הטעויות הכי בולטות מצד מי שעושים זאת לבדם, בלי ליווי של איש מקצוע מטעמם, זה לפספס ולדלג על דברים קטנים שיש להם לאחר מכן משמעות עצומה, כמו דיוק המיקום של נקודות החשמל. כי כאשר מבקשים להוסיף את אלו לאחר השיפוץ, זה יקר יותר וחבל. על מנת שכל התהליך יהיה אופטימלי ויחסוך כסף מיותר בהמשך הדרך, אני מכינה תוכניות, רשימת עבודות וכתב כמויות. לאחר מכן מוציאה את התוכנית למכרז ומקבלת הצעות מכמה קבלנים על בסיס שווה. יחד עם הלקוחות אנחנו מחליטים מי יהיה הקבלן המבצע, ומסכמים מול אותו קבלן גם את נושא העבודות החריגות והתוספות במקרה הצורך", פירטה בפניי גלבוע כהן.

עבודה של דניאלה גלבוע כהן. סיגל בר-אל,
עבודה של דניאלה גלבוע כהן/סיגל בר-אל

טעם ישראלי שכיח - יש דבר כזה?

שאלתי את דניאלה גלבוע כהן האם יש כזה דבר טעם ישראלי בעיצוב?

היא לקחה אוויר, חשבה למשך שניות ארוכות והשיבה: "כן, יש מכנה משותף די בולט בשנים האחרונות. רבים מבקשים כי הבית שלהם יהיה דומה ואפילו זהה לבית שראו בקרב חבריהם, או במגזין, ולא מעמיקים לתוך עצמם לבדוק אם העיצוב משקף גם אותם. לשמחתי, לרוב אני מצליחה לשכנע את הלקוחות שלי לפעול אחרת.

"מדובר בתהליך משותף שבו אני משוחחת עם הלקוחות ומציעה פתרונות, ולרוב מצליחה להביא את הלקוחות לרצות לתת ביטוי לסיפור חייהם בהלבשת הבית. בדיוק כמו הדוגמה שסיפרתי לך עליה קודם לכן, עם כלי הנחושת. אני תמיד אומרת לאנשים, תנו לזה זמן, בוא נהיה בתוך התהליך ונהנה ממנו. בואו לא נמהר לסיים את השיפוץ, אלא שזה יהיה תוך כדי תהליך מחושב, כך שבסוף הדרך, הם יקבלו את הבית המושלם עבורם. כי מדובר בתורה לכל דבר, נדבך על נדבך, כך אני עובדת, בשכבות. גם בכל הנוגע לימי קניות, אני ממש לא מבקשת לסיים עם התהליך ביום אחד, אלא מחלקת זאת לכמה ימי קניות נפרדים. כך אני גם מקלה על הלקוחות מבחינת ההוצאות וגם התהליך השקול מוביל לבחירה מדויקת ואישית".

ליצירת קשר עם דניאלה גלבוע כהן: 052-873-8104

פייסבוק

פייסבוק דניאלה - עיצוב פנים

בשיתוף דניאלה גלבוע כהן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully