וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול משולב: הכירו את שלומית סמילנסקי

בשיתוף שלומית סמילנסקי

31.1.2021 / 16:26

"זו זכות לקום כל יום ולרפא אנשים" אומרת שלומית סמילנסקי, עורכת דין לשעבר, שעזבה הכל כדי לטפל ברפואה סינית בשילוב רפלקסולוגיה ולהעניק למטופליה חוויה אפקטיבית ושונה

שלומית סמילנסקי. בעז קורח,
שלומית סמילנסקי/בעז קורח

כבר 16 שנים ששלומית סמילנסקי (47), מתמקדת בלעזור לאנשים ומשחררת אותם מכאבים, מיחושים וקשיים הפוגעים באיכות חייהם. מתוכן, עבדה שבע שנים בבית חולים איכילוב במחלקה האונקולוגית וטיפלה ברפואה סינית. היא התמחתה גם בבעיות אורתופדיות, פריון וגניקולוגיה: "רפואה הוליסטית מסתכלת על האדם כמכלול, לכן גם הטיפול רחב, הפוך מהרפואה המערבית, בה מתמחים במשהו ספציפי והראייה מצומצמת".

היא אומרת שהרצון לעזור לזולת פיעם בה מתמיד: "פניתי ללימודי משפטים מתוך זה שרציתי לעזור לאנשים, די מהר כעו"ד הרגשתי תסכול. לא בהכרח יכולתי לסייע, כי יש חוק, בירוקרטיה והרגשתי שהדרך לצדק רצופה במלחמות ועימותים. הבנתי שזו לא דרכי, רציתי למצוא משהו שיעזור לאחרים ממקום של שלום ולא מלחמה. הטיפול ההוליסטי, מבחינתי, עונה על הצורך שלי, לעזור. חזרתי לאותו ייעוד, אבל מדלת אחרת. אני רואה איך אני מחזקת אנשים וזה לא על חשבון אף אחד אחר".

למה בחרת בטיפול אלטרנטיבי?

"טופלתי בעצמי הרבה שנים ברפואה משלימה וראיתי את ההשפעה המיטיבה על הגוף ולנפש שלי. התחלתי טיפול בשנות העשרים שלי, והבנתי כבר אז שדברים קשורים ושיש קשר בין המצב הרגשי שהייתי בו למיחושים שסבלתי מהם. אני שמחה שעם השנים יש יותר פתיחות גם בקרב המיינסטרים והממסד לרפואה משלימה אינטגרטיבית, ויש רופאים שממליצים לנסות דיקור סיני, אבל התהליך עדיין איטי".

רפואה מונעת

"בדרך כלל מגיעים אליי כשסובלים מכאב או מסימפטום, אבל אחרי שטיפלנו במה שהיה אקוטי, ממשיכים לבוא במשך שנים. זו תחזוקה. התפיסה במזרח שתפקיד הרפואה לשמור על הגוף שלא נגיע למצבים אקוטיים. בסין למשל משלמים כל זמן שאתה בריא, אם חלית, זה סימן שהרופא נכשל.

עכשיו, שאנחנו כבר שנה בקורונה, אני מטפלת במאות מטופלים מדי חודש ואף אחד מהם לא חלה. חיזקתי את המערכת החיסונית ואת מערכת הנשימה שלהם ובשילוב עם תזונה ואורח חיים, אפשר להישאר בריאים. אצלי בבית אין בכלל תרופות, רק "תרופות סבתא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלומית סמילנסקי. בעז קורח,
שלומית סמילנסקי/בעז קורח

למה רפואה סינית ורפלקסולוגיה?

"אני מאמינה בטיפול כולל, השילוב הזה ייחודי ונותן חוויה אחרת לגמרי. זה שילוב מנצח. אני מאמינה בחיבור של גוף ונפש, וחיבור של מגע פיזי הוא חלק מזה. למדתי במהלך השנים, ואני עדיין מקפידה ללמוד כל הזמן, מגוון שיטות טיפול נוספות, כך שארגז הכלים שלי רחב ואני משתמשת בו בעת הצורך, אבל מצאתי ששילוב רפלקסולוגיה ורפואה סינית, עוצמתי ומיוחד בזכות המגע. אנשים בעולמנו זקוקים למגע זה חלק מריפוי", היא מסבירה

גוף ונפש

"מכאוב או מחלה הם ביטוי פיזי גם למצוקה רגשית. גם מי שלא מבין בהתחלה את הקשר, רואה איך עם ההקלה בכאב יש השפעה על מצבו הרגשי. אני אוהבת לראות את התהליך שאנשים עוברים, את ההבנה והשינויים שהם עושים בחייהם בעקבות הטיפול". היא מסבירה: "בדרך כלל יש פתיחות ומדברים בטיפול כך שאנסה למצוא את המקור הרגשי. אבל גם אם לא, כשמישהו אומר לי 'כואב לי הצוואר' אשאל אותו שאלות כדי למצוא את הקשר. כל איבר בגוף מייצג רגש מסוים, כך שאני יודעת לכוון למקור. לדוגמה, לפי הרפואה הסינית, הכבד קשור לזעם וטינה, אז אני יודעת מה לשאול בהתאם לסימפטום.

"מודעות מאפשרת לעשות שינוי, כשהרגש משוחרר הבריאות מתחזקת. זה היתרון ברפלקסולוגיה, המגע מרגיע ומשחרר, ותמיד מגיעים גם לחיבור הרגשי. למשל, היתה לי מטופלת במחלקה האונקולוגית באיכילוב, שמאז שהבריאה, שלחה אלי לאחרונה את אבא שלה, לטפל בכאבי הגב שלו. אחרי מספר טיפולים, הכאב חלף, אבל בנוסף היא אמרה לי: מדהים השינוי שעשית באבא שלי, הקשר שלי איתו לגמרי השתנה, אני מודה לך שהחזרת לי את אבא' אני רוצה שאנשים יקומו מאושרים בבוקר".

"את קוסמת"

את המשפט הזה סמילנסקי שומעת לא אחת משלל מטופליה: "השילוב של הרפואה הסינית עם רפלקסולוגיה מדהים. אני מתעסקת הרבה מאוד בתחום הכאב והאורתופדיה, אני עובדת בשיטה מופלאה והתוצאות ניכרות מיד. המטופלים המומים, הם בטוחים שזה קסם. מרגע החדרת מחטים יש שיפור בכאב של לפחות 50%.

גם בבעיות נשים, כאבי מחזור, גיל המעבר ובעיות פריון, מתחוללים 'ניסים'. היתה לי מטופלת שניסתה שנים להרות. הגיעה רגע לפני התחלת טיפולי פוריות. אחרי שכבר רכשה את ההורמונים ורק רצתה לחזק את הגוף, טיפלתי בה ותוך שבועות ספורים היא נכנסה להריון עוד לפני שהתחילה בטיפולי הפוריות".
(שלומית סמילנסקי, צילום: בעז קורח)

שלומית סמילנסקי. בעז קורח,
שלומית סמילנסקי/בעז קורח

הפתרון כשאין פתרון

"כשסובלים מכאבים כרוניים, שהרפואה הקונבנציונלית לא מצאה להם פתרון מניח את הדעת, אני ממליצה לנסות טיפול ברפואה משלימה. לפעמים חושבים שהכאב הוא בן לוויה ושצריך ללמוד 'לחיות עם זה', אבל ממש אין סיבה".

למשל: "יש לי מטופלת שהגיעה עם מגרנות איומות שפגעו בתפקוד היום יומי שלה. בחורה בשנות ה-30, בצבא קבע, היתה אצל כל רופא אפשרי, עשתה המון בדיקות ונטלה אין ספור תרופות, והמיגרנה רק החריפה. הגיעה אלי לטיפול בדיקור והוספתי לה הנחיות וטיפים לגבי התזונה שלה, אחרי שבוע כשהגיעה שוב לטיפול דיווחה לי שכבר עשור לא חוותה שבוע נטול כאבים. מהטיפול הראשון כאבי הראש חלפו לחלוטין. כשאני מקבלת מאנשים תגובות כמו 'לא חשבתי שאוכל לחזור לחיות ללא הכאב', אני מאושרת".

היא מטפלת גם בילדים: "במקרה הזה אני בדרך כלל משלבת פרחי באך וכלים נוספים, ולפעמים הטיפול צריך לכלול גם את ההורים".

חולים אונקולוגים

סמילנסקי מבקשת לנצל את הבמה, כדי לידע חולים אונקולוגים ובני משפחתם, שמומלץ להיעזר ברפואה משלימה: "חשוב שידעו שהטיפול מאוד עוזר לשלל תופעות הלוואי הנגרמים מטיפולי הכימו וההקרנות. הטיפול מחזק אותם גופנית ומעודד נפשית".

ימי קורונה

"הקליניקה שלי מלאה בתקופה הזאת, לא רק כדי להתחזק פיזית, גם כתמיכה רגשית. החרדה והדכדוך מעצימים הכל. זו שליחות להקל על מצוקות. אנשים נמצאים בהישרדות כלכלית, סגורים בבית. מתח וסטרס מאי הוודאות מחליש את מערכת החיסון".

"כשאתה עושה משהו שאתה אוהב וטוב בו אתה ביעוד שלך, זו מהות החיים לדעת במה אתה טוב ולהשתמש בזה לעזור לאחרים, בעיניי זו הצלחה". היא מסכמת.

שלומית סמילנסקי, אלוף דוד רמת-גן 050-7955515

לאינסטגרם>>

לפייסבוק>>

לאתר>>

בשיתוף שלומית סמילנסקי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully