וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותשים מהטינדר? הכירו את פלטפורמת ההיכרויות של עידן הפוסט קורונה

בשיתוף B.Y - פשוט ליצור אהבה

31.1.2021 / 15:27

תקופת הקורונה לא הותירה לרווקים ורווקות ברירה - כל עולם ההיכרויות התרכז באפליקציות. אבל דווקא השימוש התדיר בפלטפורמות האונליין, הוביל לתסכול גדול מהמגבלה לייצר קשר אמיתי ועמוק שיפרוץ את המסך לחיים האמיתיים. מיזם חדש מבית B.Y משנה את זירת ההיכרויות

זוגיות. סטודיו פורטוגלי,
זוגיות/סטודיו פורטוגלי

בתחילת מגפת הקורונה היה נראה שהריחוק החברתי משלים את המעבר של עולם ההיכרויות לאפליקציות, באופן כמעט טוטאלי. נראה שלרווקים ורווקות באשר הם לא נותרה ברירה אלא להשלים עם גזירת הגורל; לפתוח פרופיל באפליקציה; לעשות סווייפים; להתפלל למאץ' (אם אפשר שלא ישוחח עם עוד עשרה אנשים אחרים, אלא ארבעה במקסימום) שהשיחה תזרום; שנשב לבירה.

וואו, כמה כוכבים צריכים להסתדר כדי שהאפליקציה תוביל לקשר? ומה הסיכוי שסינון על פי מראה חיצוני בלבד, יניב זוגיות של שני אנשים שיש ביניהם התאמה? אין ספק, יש מגמה גוברת של תסכול מסצנת ההיכרויות באפליקציות. האווירה זולה, השיח שטחי, ומתבסס חוסר אמונה כללי בתהליך. מסתבר שדווקא התקופה האחרונה, הציפה ביקוש להיכרויות מחוץ למסכים.

אהבה מממד אחר

מי שלא נשארו אדישים למצוקת הרווקים והחליטו לקחת את המושכות לידיים, הם יעל ואמי בוטילקוב, יועצת זוגית ומאמן ומנחה NLP מוסמכים, שלא במקרה הם גם זוג נשוי +2. בימי שגרה, הם מעבירים קורסים לבניית תשתית לזוגיות בריאה - B.Y - פשוט ליצור אהבה, ועל רקע הרחשים הגוברים בעולם הרווקות, הם יצרו מיזם הכרויות חדשני ומרגש במיוחד - אהבה מממד אחר.

המטרה: ליצור פלטפורמת היכרויות המבוססת על מנגנון בדיקת התאמה ייחודי ומעמיק. הדרך: בעזרת בחינת אורח החיים של המשתתפים, תחומי העניין שלהם, הטעם האישי, מבחני אישיות וסדרת ראיונות קפדנית. בפועל, הצוות של B.Y ייתן לכם הזדמנות לקבל הצצה מיוחדת לחייהם של האנשים שהכי מתאימים לכם, לפני שתדעו איך הם נראים.

היכרות בחוויה רב חושית

אז איך זה עובד? דרך מציאות וירטואלית, תקבלו הצצה לסביבת חייהם של מספר אנשים. לא מדובר בסתם הקרנה, אלא בחוויה שתעורר את חוש הריח, השמיעה והראייה שלכם. תקבלו טעימה מהחיים של אדם זר לחלוטין, שנבחר עבורכם בקפידה, וזכה לאחוזי התאמה גבוהים ביותר. תראו איפה האדם ישן, איפה הוא אוכל, איפה הוא עובד או לומד. כל זאת, מבלי לדעת איך הוא נראה. פעילות סימולטנית רב חושית תשמש רדאר חד, רגשי וכימי, שיעזור לכם לענות על השאלה: האם אני רוצה להיות חלק מהחיים של האישה שחייה מוצגים בפני? האם אני יכולה לדמיין את עצמי איתו?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מבדק כימיה עוד לפני הדייט הראשון

מבין כל החוויות שתחשפו אליהן, תבחרו מישהו להמשיך איתו בתהליך מרגש ולא קונבנציונלי, אשר ייתן לכם הזדמנות להכיר אדם לעומק, בלי להסתנוור מהמבט המשחד שמוביל להתאהבות. עוד לפני שנפגשתם לדייט ראשון, תוכלו לבחון בצורה אובייקטיבית את החיבור העמוק ואת הכימיה ביניכם לבין ההתאמות שלכם, כאשר נקודת השיא תהיה המפגש הראשון, בו סוף סוף תפגשו את האדם הזה, שהוא כבר לא כל כך זר לכם. במטרה לשבור את הקרח, תבלו באטרקציה שנתפרה בדיוק לכם ולהתאמה שלכם, על פי תחומי העניין המשותפים, ולאחר מכן תוכלו להמשיך לדרינק או ארוחה טובה. עם הדייט המוצלח תוכלו להמשיך הלאה, לאחר ש-B.Y סללו לכם את הדרך לקשר זוגי עם ההתאמה הכי מדויקת לכם.

מראה חיצוני? Check. עכשיו תכירו באמת

"מה שאנחנו מייצרים כאן זו אלטרנטיבת היכרויות שנותנת אפשרות לבצע בחירה על פי קריטריונים מהותיים להצלחת הקשר, ולא על פי חיצוניות. משיכה פיזית היא חלק חשוב בהתאמה, ולכן נחשוף רווקים ורווקות רק לסרטונים של אנשים שקולעים לטעם הכללי שלהם. לאחר ששמנו את הקריטריון הזה מאחור, נשארנו עם המהות, אפשר לבחון את החיבור האישיותי ואת הכימיה עם הבן אדם", יעל משתפת, ואמי מוסיף: "הרבה מאוד אנשים מונעים מעצמם קשר בגלל המראה החיצוני. בפעם הראשונה שראיתי את יעל אני בכלל לא חשבתי שאצא איתה, לא הייתי הטעם שלה וגם היא לא הייתה בדיוק הטייפ שלי. רק תוך כדי ההיכרות התחלתי לחבב אותה, ורק בדייט היא פתאום נתגלתה אלי באור אחר, האור שמלווה אותה היום, הרומנטי. למראה החיצוני אתה מתרגל בסופו של דבר, גם אם תצא עם דוגמנית. החיבור בינינו לימד אותי כמה חשוב להתחבר למהות של הבן אדם, זה מה שנשאר אחרי הריגוש הראשוני וזה הבסיס הקריטי לקשר זוגי בריא".

אם התנסיתי בכמה חוויות ודייטים, ולמרות תהליך ההתאמה היסודי, לא מצאתי קשר זוגי?

יעל: "המון מאמץ מושקע בתהליך המיפוי והשידוך. ההיכרות כל כך עמוקה, וההתאמות כל כך מדויקות, שנדיר שבן אדם לא ימצא חיבור עם אחת ההתאמות שלו. אם תהליך אהבה מממד אחר לא עבד אחרי פעם או פעמיים, כדאי שאדם ישאל את עצמו - מה הסיבה שעד עכשיו לא אפשרתי למישהי להיכנס לי ללב? אולי שללתי קשרים עם פוטנציאל הצלחה בגלל איזושהי פנטזיה? אם אני באה עם כל מיני משקעים, סטיגמות, ודפוסי חשיבה מגבילים, יכול להיות שמשהו חסום בי, וזה לא שלא הכרתי את המכסה המדויק לי, אלא זאת אני שלא נותנת צ'אנס אמיתי ופוסלת על דברים קטנים. לאחר כמעט עשור שאני עוסקת בתחום, אני יכולה להגיד בביטחון שזו הסיבה העיקרית שמכשילה קשרים עוד בתחילת הדרך".

מחפשים קשר אמיתי? תגידו שלום לפנטזיה

יעל נוגעת בנקודה שהכי מאפיינת את עולם הרווקות של השנים האחרונות - אנשים מחפשים את סיפור האגדה שלהם, ומניחים שאם משהו קטן לא הולך חלק מההתחלה, אז לא יצא מכאן קשר משמעותי. יעל ואמי שמו להם למטרה להעלות למודעות איך להימנע מטעויות יסודיות ששוכנות בתודעת הרווקות הרווחת כיום. הזוג פיתח קורס מיוחד שמשלב מפגשים קבוצתיים לצד תהליך פרטני, בהנחיית הזוג ובליווי מרצים אורחים - מומחים בתחומים שונים הנוגעים בנושאים כמו שפת גוף, אינטימיות ומיניות. לקורס, שרץ כבר מספר שנים, יש אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד: 90 אחוז מהמשתתפים בקורס נכנסים למערכת יחסים עוד במהלך הקורס או זמן קצר לאחריו, ומעידים על שינוי חיובי בתקשורת עם הסביבה שלהם, בכל תחומי החיים.

על קורס ליצירת אהבה כבר שמעתם?

יעל מספרת לנו על הפעילות המרכזית של B.Y: "מטרתו של הקורס ליצור תשתית לזוגיות בריאה. אנחנו מאמינים שקשר זוגי בריא דורש עבודה עצמית ותהליך אישי של כל אחד מהצדדים בו, עוד לפני שלב ההיכרות. המטרה היא בשלב הראשון ללמד את המשתתפים לזהות הזדמנויות כך שאנשים לא יפספסו קשרים מהסיבות הלא נכונות, ובשלב השני, למצות את הפוטנציאל הטמון ביחסים ולהגיע לקשר מספק ומעצים עבור שני הצדדים".

יעל ואמי בוטילקוב. באדיבות המצולמים
יעל ואמי בוטילקוב/באדיבות המצולמים

אמי שופך אור נוסף על התהליך: "רוב האנשים מגיעים עם מטען ששוכן בתת המודע שלהם ומנהל אותם באופן שהם לא ערים לו. חוויות שעברנו בחיים מבנות את הדרך שבה אנחנו מתנהלים בעולם, ובזוגיות זה מתבטא באופן חזק ביותר. בקורס שאנחנו מעבירים, אנחנו מלמדים את המשתתפים כיצד להשלים עם כל מה שהם עברו עד היום, ומכינים אותם לקראת מה שהם הולכים לעבור בזוגיות העתידית שלהם. אנחנו מספקים להם כלים מנטליים ומעשיים, שתורמים ליכולת שלהם להשפיע על מציאות חייהם, ולמצות את ההצלחה של מערכות היחסים העתידיות שלהם. אנחנו מכוונים את האדם להיות בשליטה רגשית, באי שיפוטיות כלפי עצמו וכלפי המין השני".

"בזוגיות אופטימלית, אתם צריכים לבחור בפרטנר כל בוקר מחדש"

יעל: "יחסים הם עניין מורכב, את לא רק מתנהלת מול השותף שלך, אלא גם מול עצמך. אנחנו מתעכבים על זיהוי הרצונות והצרכים האישיים שלך בתוך הקשר, ועל היכולת שלך לתקשר אותם לפרטנר שלך, לצד היכולת להבין את המין השני לעומק - מה הצד השני רוצה? גבר צריך לדעת למה אישה מתנהגת בצורה מסוימת, וברגע שהוא יבין, הוא לא יחשוש או יירתע מזה. זה דורש עבודה וכלים שאנחנו לא נולדים איתם, צריך ללמוד אותם. בזוגיות אופטימלית, כל צד צריך לבחור בפרטנר שלו, בכל יום מחדש. כל בוקר לקום מחדש ולבחור את הערכים שמובילים אותך, ולהיצמד אליהם, למרות האתגרים. אחרת, מגיעים בקלות למצב של שחיקה ביחסים, תסכול עמוק, ותחושה שהצד השני לא רואה אותך".

שליחות מתוך טראומה

אמי ויעל רחוקים שנות אור מהסטריאוטיפ של יועצי הזוגות הקונבנציונליים שהתרגלנו לראות בתוכניות הבוקר. אמי בן 33 ויעל בת 30, כך שהם מכירים מקרוב מאוד את מה שדור ה-Y חווים בחיפוש אחר אהבה. בניסיון להבין מאיפה התשוקה הגדולה והניסיון שמאפשר להם לעסוק בתחום כל כך מורכב, שנחשב לאתגר בחייהם של אנשים בכל גיל, נחשפתי לסיפור החיים המרתק של יעל, וגיליתי את הלב הפועם של כל הפעילות הענפה של הזוג בתחום היחסים.

"נכנסתי לעולם הזה כתוצאה מחוויות שעברתי באופן אישי, החל מהילדות ועד גיל 20. בתור ילדה גדלתי בבית בוכרי מסורתי, באווירה מאוד שמרנית. ילדה כאישה, צריכה להיות צנועה, עדינה, נשית ובעלת משמעת, עם כבוד למבוגרים. זה היה המודל ההורי שגדלתי לתוכו, אך מגיל צעיר מרדתי בו. הייתי ילדה דעתנית, עצמאית, שמטבעה מאוד פתוחה בתקשורת עם המין השני. זה יצר מתיחות גדולה בחיי. לאורך שנים קיבלתי תחושה שאני ילדה רעה, שלא מסיבה להורי נחת. התחושות האלה ליוו אותי לאורך כל שנות העשרה, כאשר בגיל 16 עשיתי מעשה והחלטתי לחזור בתשובה".

יעל חזרה בתשובה בתקווה לבנות בית מסוג אחר. היא חשבה שבעולם החרדי היא תצליח לתקן את המידות שלה. היא ראתה בסביבה הזאת את התגלמות המוסר, הטוהר וחשיבות המידות בין אדם לחברו. מרגע שחזרה בתשובה היא הקדישה את כל מרצה לקריאה ורכישת ידע בנושאים של זוגיות וחיי משפחה, הכל מתוך הכמיהה להקים בית עם שוויון יחסי, שמבוסס על הערכים הגבוהים שייחסה לחברה החרדית. בגיל 20 היא הרגישה שהיא בשלה להקים בית, והתחתנה בשידוך. חיי הנישואין לא נראו כלל כמו מה שיעל ייחלה לו, יעל משתפת; "נקלעתי למערכת יחסים אלימה עם גבר שפחדתי ממנו. מה שלפני החתונה התבטא באי הסכמות שהחלטתי להעלים מהן עין, אחרי החתונה התפוצץ במיני אולטימטומים מצד מי שהיה בן הזוג שלי. הוא הפציר בי לנתק קשר עם משפחתי החילונית, ואסר עלי לבקר אותם. למרות הכל, לא רציתי לוותר על הניסיון שלי להגשים את מה שכל כך רציתי, חיי נישואין מאושרים ובריאים, אך לאחר סאגה ממושכת שהביאה לעוגמת נפש עמוקה מנשוא, ביקשתי מבעלי גט. הוא הגיב באלימות והחליף את מנעול הבית ואני נותרתי ברחוב נטולת כל. מתוך הזוגיות ההרסנית הזאת, הבנתי בסופו של דבר שאת הדבר הכי חשוב לדעת על זוגיות, לא מלמדים בספרים ובהרצאות - איך לבחור נכון?"

החוויה הקשה שעברה, הביאה את יעל להתעמק עוד ועוד בתחום. היא הייתה מסייעת לחברות ומגשרת בין זוגות בסביבה הקרובה שלה, שראתה בה אוטוריטה בכל מה שקשור למשפחה וזוגיות. היא עברה את הגרוע מכל, והחליטה למנף את החוויה שלה לעשיית טוב לזוגות אחרים. זאת למרות שהיא בעצמה, חסמה לגמרי את האפשרות להתחתן פעם נוספת. אבל לחיים תוכניות משלהם; יעל נמשכה לעולם הטיפול, בפרט בעולם הזוגי. הפידבקים מהסביבה, בשילוב עם תמיכה מהמשפחה שלה - שבעצמה עברה תהליך בעקבות השינויים בחייה של יעל, הניעו אותה להקים פלטפורמת הכרויות, שהתחילה ממסיבות וסדנאות לרווקים בלבד.

יעל ואמי בוטילקוב. באדיבות המצולמים
יעל ואמי בוטילקוב/באדיבות המצולמים

"מצחיק לחשוב על כך שבמבט ראשון, בכלל לא חשבתי שאצא עם יעל"

באחד הערבים היא פגשה באמי, שהתחבר מאוד לפעילות שיעל ומי שהיה שותף לכך הקימו, והחל לקחת חלק פעיל במפגשים, בתור צלם. מה שהתחיל כידידות התפתח לחברות קרובה, עד שברגע אחד, קול פנימי אמר לאמי להזמין את יעל לדייט, כך הוא מספר: "הזמנתי אותה לדייט, והבנתי באותו שבוע שאני הולך להתחתן איתה. אמרתי לה - זה זה! אני מוכן! וכעבור שנה כבר התחתנו. מצחיק לחשוב על כך שבמבט ראשון, בכלל לא חשבתי שאצא עם יעל. רק לאחר שבילינו זמן ביחד בתור חברים, בפעילויות, במעגלי השיח שלקחו בהם חלק ובסדנאות שהעברנו יחד כבר כזוג, ניתנה לי האפשרות להכיר את יעל האמתית, את מה שיש מבעד לחזות החיצונית. הקלות בה אנחנו פוסלים אנשים, היא הקלות שבה נפספס את אהבת חיינו".

חופש זאת לא מילה גסה

סיפור ההיכרות המיוחד של השניים, יחד עם חיי הזוגיות והמשפחה שהם חולקים, הם ההשראה לפעילות של B.Y, כך מספר אמי. "אנחנו לומדים המון בגלל סיפור ההצלחה שלנו. הערכים שאנחנו מעבירים הלאה, הם דברים שאנחנו חווים על הבשר שלנו כבר שש שנים. יש לנו שני ילדים, חווינו דברים ממש לא שגרתיים והצלחנו להתגבר על הכל, כי יש לנו את הכלים. כזוג בחיים הפרטיים וגם כמנחים, אנחנו כל הזמן לומדים ובהתאם מעדכנים את התהליך המקצועי שאנחנו מעבירים".

יעל מוסיפה "בסופו של דבר אנחנו רוצים שאנשים יגיעו פחות או יותר למה שאני ובעלי חווים - פתיחות מלאה ביחסים מקבלים, נטולי שיפוטיות ומלאי רגש. הקשיים אצלנו בולטים יותר, כי אנחנו חיים את התחום. כל ניואנס או מחלוקת קטנה שהייתה מחליקה אצל זוג אחר, הופך להיות אישיו לשיח אצלנו. אבל מבחינתי, זה צרות של עשירים. אני נשואה עם ילדים, ואני יוצאת למועדון עם חברות בלי שבעלי ימצמץ. כשאנשים שומעים על הזוגיות שלנו מהצד הם סקרנים בעצמם להירשם לתהליך, כדי להבין איך זה עובד, זה מעורר חשק! פתאום אנשים רואים שכל התחושות הקשות שנראות להם חלק אינהרנטי מחיים זוגיים, כמו למשל חוסר בטחון, התנצחויות למיניהן, חופש מוגבל - לא באמת משחקות תפקיד. אנשים רואים איך אנחנו מאפשרים אחד לשני, ומנהלים זוגיות שיש בה הרבה מאוד חופש ואמון. גם עבורנו, זה לא פשוט קורה, מדובר בעבודה תמידית ובתקשורת פתוחה אחד מול השני, ובעיקר בין אדם לעצמו".

לסיום, יש לכם טיפ למי שמתקשה ליצור זוגיות בחייו?

יעל: "התשובה משתקפת הכי טוב בפעילות שלנו. אנשים צריכים להבין שהבעיה לא טמונה בחוסר מזל, שהם פשוט לא פגשו את האחד או האחת עד היום. אם זה היה המצב, אז כדי לעזור לרווקים הייתי בוחרת להיות שדכנית. המיזם החדש, אהבה מממד אחר, הוא מה שעוזר לאנשים לדייק את הבחירות שלהם, ועושה את ההתאמות על פי ערכים משותפים. לאחר התאמה, מצוינת ככל שתהיה, מתחיל אתגר נוסף - ליצור מערכת יחסים בריאה ולשמר אותה לטווח ארוך. לכן, הקורס משלים את מה שהמיזם מתחיל, וכל אדם בכל שלב בחייו יכול להפיק הרבה, מכאן או מכאן. התהליך המלא עוזר לאדם להכיר את עצמו מכל הצדדים שלו, ובתקווה, גם את הזיווג הנכון לו".

בחייה, יעל עלתה על רכבת ההרים הכי פתלתלה בלונה פארק; החל מבלבול בשלב הבחירה, כלה בחתונה, מערכת יחסים שאינה בריאה, גירושים והכאה על חטא, ועד זוגיות מאושרת שהיא האידיאל ליחסים, שכל אחד יכול לאחל לעצמו. לכם, רווקים ורווקות יקרים, יש את ההזדמנות ללמוד מיעל ואמי, איך לעשות את זה נכון, ולחסוך לעצמכם את הזמן, האנרגיה, והכסף שתשקיעו באפליקציית השידוכים התורנית.

בשיתוף B.Y - פשוט ליצור אהבה
  • עוד באותו נושא:
  • הכרויות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully