וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14X14 - סדנת התפתחות אישית

בשיתוף 14X14

28.1.2021 / 12:04

על פי סקרים שנערכו בשנים האחרונות עולה כי 30% מהאוכלוסייה בישראל, הלכו בעבר או עדיין הולכים לטיפול פסיכולוגי, בין אם מדובר היה במפגש יחיד או טיפול שנמשך לאורך שנים

סדנה 14X14. באדיבות המצולמים
סדנה 14X14/באדיבות המצולמים

המסקנה שעלתה מהסקרים הללו היא כי בניגוד לתפיסה הישנה, הטיפול הפסיכולוגי אינו עוסק רק במחלות נפשיות והפרעות אישיות, אלא שרבים משתמשים בטיפול להתפתחות להגעה ליעדים, לחדד את תפיסת העולם, ללמוד להסתכל על דברים בצורה פרודוקטיבית יותר, כאשר אלו מעניקים בסיס וכלים שיכולים לעזור לכל אחת ואחד להתקדם בחיים.

14X14 - קונספט ייחודי לטיפול אישי

במערכת מדור הנבחרים למדנו כי בשלוש השנים האחרונות, קרמה עור וגידים סדנת התפתחות אישית בשם 14X14. מדובר בסדנה אשר מורכבת מ-14 מפגשים, 14 משתתפים ו-3 מנחות, וזו עשתה לעצמה שם גדול בקרב אנשי המקצוע בתחום הטיפול ואימון אישי, מכיוון שפיתחה נישה ייחודית, שנמצאה יעילה בצורה משמעותית.

מי שמנצחת על הסדנה היא המנחה הראשית, סופי בן דור, פסיכולוגית קלינית, ולצידה יובל בן סימון ומיכל וילנסקי, מאמנות בכירות לפיתוח הביטחון העצמי.

מפיק, חבר המערכת, פגש את שלושת נשות המקצוע הללו, על מנת לשמוע עוד על הסדנה היחידה בסוגה בארץ, שבימים אלו ממש מתחילה את המחזור הרביעי. בוגרי הסדנה מעידים על שינוי משמעותי ואת הסדנה כמקפצה לחיים חדשים.

סדנת 14X14 מיועדת לגילאי 20+, וזו משלבת בצורה ייחודית ואפקטיבית את הפסיכולוגיה הקלינית עם אימון קוגניטיבי. העבודה בקבוצה היא פרטנית, כל אחד עובד על המטרות שלו בהתאם למה שהגדיר במפגשים הראשונים בעזרת המנחות. בתחילת העבודה נעשית התבוננות פסיכולוגית עמוקה ומדויקת אשר מאפשרת בהמשך התהליך, לשלב בין כלים אימוניים ומיומנויות אימוניות על מנת ליצור שינוי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סופי בן דור. אודי מוצני,
סופי בן דור/אודי מוצני

היתרונות של 14X14

שאלתי את הפסיכולוגית, סופי בן דור, מהן היתרונות של הסדנה על פני טיפול פרטני או תהליך אימוני? היא השיבה: "העבודה בקבוצה דומה יותר להתמודדות ב"טבע".. טיפול או אימון אישי עלול "לסבול" מהגנת יתר של המטפל או המאמן. 14 משתתפים ו3 מנחות הם יותר מזוג עיניים אחד שמתבונן בך - תצפית מדויקת יותר מאשר דיווח אישי.

"תחשוב על זה, אם אני מספרת את הסיפור כפי שאני מבינה אותו, אני יכולה לקבע גם את המטפל שלי בפרשנות לא מדויקת. ויותר מכך, לכל מטפל/מאמן יש את ההיסטוריה האישית שלו, האמונות, הדעות והעדפות שלו, שיכולים לתקוע את התהליך של המתאמן. העבודה בקבוצה שלנו היא אישית ופרטנית, כל משתתף משתמש בקבוצה לצרכיו: לקבל פידבק, לקבל שיקוף, לקבל מודל -"איך אחרים פתרו את זה", להרגיש שרואים ומבינים אותי.

"בסדנה שלנו מ-ו-ת-ר. מותר להיות אתה גם בחברת אנשים אחרים, בלי לחשוש משיפוטיות ומביקורת. הקבוצה תאפשר את התנאים הטובים ביותר לצמיחה אישית. אנחנו כמנחות שומרות על תחושת הביטחון האישי של כל אחד, הגישה היא - תמיד בעדך".

יובל בן סימון.. ולאדי גולובן,
יובל בן סימון./ולאדי גולובן

מדוע אנשים לא מצליחים לפתור את הבעיות השונות בעצמם?

יובל בן סימון מסבירה: "לפעמים הקושי נובע מעצם הגדרת הבעיה בצורה לא נכונה או מדויקת, פספוס או חוסר דיוק בהגדרה או אמונה טפלה ביחס אליה, יקשה על פתרון הבעיה ועלול להוביל את התהליך למבוי סתום. כחלק מהתהליך יינתנו כלים מעשיים וליווי אישי, שיאפשרו יצירת שינוי תפיסתי, רגשי והתנהגותי, כך שיישארו טבועים בכל אחד לכל החיים".

האם בסדנה של 14 משתתפים ניתן לזהות את הבעיות של כל אחד באופן אישי?

"אני אתחיל ואומר כי לא פעם, כאשר ניגשים לטיפול אישי בלבד, אנשים לא תמיד נוטים לספר את כל אשר על ליבם", סיפרה מיכל וילנסקי והוסיפה, "בסדנה של 14 איש, גם לאחר שיחה אישית שלנו עם כל אחד לפני שיוצאים לתהליך, בגלל שמדובר בקבוצה, יש לנו את היכולת לראות את הבעיות השונות גם אם לא קיבלנו עליהן דיווח מלא. משום שהבעיה "יושבת" שם בחדר, אנחנו יכולות להתבונן בה, לכן יש לנו את האפשרות להגיע לדיוקים הגבוהים ביותר, הרבה מעבר לשיחה אישית של אחד על אחד. בין אם מדובר בבעיה של ביישנות, או אגרסיביות יתר, חוסר ביטחון או כל דבר אחר, אי אפשר להתחמק ממנה או להסתיר אותה כשיש קבוצה גדולה של אנשים מסביב".

מיכל וילנסקי. יריב ויינברג,
מיכל וילנסקי/יריב ויינברג

מה הסדנה תעניק לי?

סופי בן דור ציינה חלק מהדברים: "יש מגוון של בעיות שאנחנו נוגעות בהן תוך כדי תנועה, הגברת הביטחון העצמי, השגת מטרות אישיות, התמודדות עם חרדות ועוד. אבל חשוב לי לציין, אנחנו לא משתמשות בשבלונות כי חוסר בטחון עצמי של אחד אינו דומה לחוסר ביטחון עצמי של השני. אנחנו לומדות את החוויה האישית של כל משתתף וממנה מתחילים לצעוד לפתרון. בסדנה נתאים לכל אחד את התהליך לפי אישיותו וסגנון העבודה שלו".

14X14 - זה מתאים לי, כיצד מצטרפים?

הסדנה מתקיימת בקמפוס של האוניברסיטה הפתוחה בכפר הירוק ברמת השרון, במסגרת תפנית - בית ספר למנהלים.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון: 077-8035605

אתר הבית

ליצירת קשר ופרטים

פייסבוק

בשיתוף 14X14
  • עוד באותו נושא:
  • טיפול
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully