וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלת עם ערך מוסף: "הרפואה הסינית משתמשת ביכולות הריפוי הטבעיות של הגוף, וזאת הגאונות"

בשיתוף נעמה בן עברי

27.1.2021 / 14:46

בעקבות בעיה רפואית שחוותה בגיל 17, התוודעה נעמה בן עברי לרפואה הסינית וחייה השתנו. היום, לאחר 13 שנה כמטפלת בתחום, היא מכניסה אותנו לקליניקה שלה

נעמה בן איורי. רעות אשכנזי,
נעמה בן עברי/רעות אשכנזי

בגיל 17 נעמה בן עברי שמה לב לשינוי שחל אצלה. מנערה פעילה ונמרצת שעסקה בספורט, היא מצאה את עצמה עייפה ומתקשה בלימודים. סדרת בדיקות שעברה, גילתה שיש לה בעיה בבלוטת התריס, מה שהפר את האיזון הפנימי שלה ואת חילוף החומרים בגופה. הפתרון שהציעה לה הרפואה המערבית המוכרת, היה תרופה קבועה, ומהר מאוד נעמה הבינה שלא מדובר בפתרון אמיתי לבעיה ממנה היא סבלה, אלא רק תרופה שתטפל בסימפטומים עצמם.

נעמה מספרת שזה היה רגע מכונן בחייה שהוביל אותה לצעוד אל תוך עולם הרפואה הסינית: "לא רציתי לקחת את התרופות שהציעו לי, מהסיבה שרציתי לפתור את הבעיה מהיסוד ולא להשתיק אותה. בבעיה בבלוטת התריס, כמו שהייתה לי, לעיתים הפתרונות של הרפואה המערבית לא מספקים, וככה גיליתי את עולם הרפואה הסינית. מאז שהתחלתי את הטיפול, ועד היום כל הבדיקות של בלוטת התריס שלי תקינות לחלוטין".

נעמה בן איורי. רעות אשכנזי,
נעמה בן עברי/רעות אשכנזי

מה שנכון לטבע נכון לאדם

נעמה, שמצאה מזור ברפואה הסינית, החליטה ללמוד את המקצוע לאחר הצבא, והיום אנחנו פוגשים אותה כשהיא מטפלת עם ותק של של 13 וחצי שנים במקצוע: "התחלתי עם מקצועות המגע ואחר כך המשכתי ללימודי דיקור וצמחים. עשיתי גם התמחות ברפואה פנימית שכללה נוירולוגיה, גסטרו, גניקולוגיה, נשימה, בעיות הורמונליות ועוד".

הכלי העיקרי שאיתו עובדת נעמה בקליניקה שלה בבנימינה הוא הדיקור, אותו היא משלבת עם טיפול בפורמולות צמחים ומקצועות המגע - השיאצו והטווינה. היא מספרת על הגדולה של הרפואה הסינית בעיניה: "הרפואה הסינית היא בת אלפיים שנה לפחות, והיא מושתתת על ההסתכלות בטבע וההבנה שהאדם לא שונה מהטבע - מה שנכון לטבע נכון לאדם. כלומר, הרפואה הסינית, משתמשת ביכולות הריפוי הטבעיות של הגוף, וזאת הגאונות".

הדיקור, שהפך לשיטת טיפול פופולרית ונפוצה בשנים האחרונות, מסייע למגוון בעיות, כשבראשן בעיות פיזיות: "הטווח של הטיפול בדיקור הוא כל כך מגוון וכולל טיפול במיגרנות, סינוסיטיס, מחלות כרוניות, דלקות חוזרות, מחזור לא סדיר, סיוע בכניסה להיריון, בעיות הורמונליות, בעיות גיל המעבר, בעיות עיכול, מחלות מעיים, בעיות נשימה, סכרת והרשימה עוד ארוכה". בנוסף, מספרת נעמה שדיקור יכול גם לסייע ולפתור בעיות רגשיות כגון התמודדות עם חרדות, מצבי רוח משתנים ודיכאונות".

צריך לזכור שדיקור הוא לא קסם שפותר את הבעיות בן רגע, אלא תהליך ארוך שמלמד את הגוף להתאזן: "המחטים שאני משתמשת בהן בדיקור, לא מכניסות שום דבר חיצוני לגוף, הן רק מראות לגוף את מה שהוא כבר יודע לעשות. עם החיים המודרניים היום, שכוללים סטרס, ישיבה ממושכת, אוכל מעובד וכו', המחטים מזכירות לגוף שהוא יודע לרפא את עצמו. המחטים עושות את זה נפלא וצריך להבין שמדובר בתהליך טיפולי, זה לא משהו שקורה ברגע".

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

טיפול משולב - לגוף ולנפש

לצד הטיפולים בקליניקה, נעמה מלמדת ומנחה קליניקות של סטודנטים במכללת "רידמן" ובבית החולים "אסף הרופא": "אני חושבת שהיתרון שלי כמטפלת מורכב מהעובדה שאני מלמדת סטודנטים ונחשפת למאות קייסים רפואיים כבר שנים, בשילוב עם ההתמחות המורכבת שעשיתי ברפואה פנימית. אפשר להגיד שכמעט אין דבר שלא ראיתי בתחום".

אם כל זה לא מספיק, לפני חמש שנים נעמה החליטה גם ללמוד אימון אישי: "אני שמחה שאני יכולה לתת גם אקסטרה למטופלים שלי, בפן המנטלי. לדוגמא, הבעיה שסבלתי ממנה של בלוטת התריס, מעבר לחוסר האיזון הפיזי, יש גם חלק רגשי שמתלווה לחוסר איזון כזה. לכן, במהלך הטיפולים שלי, בנוסף לעבודה האנרגטית עם המחטים, אני מוסיפה גם כלים מתוך עולם האימון האישי, כדי לחזק את המקום הרגשי של המטופלים".

כחלק מאותה אג'נדה שגוף ונפש נפגשים, לפני שנתיים, אחרי שבתה הבכורה נולדה, פתחה נעמה נישה שנקראת "אמא השראה" - נישה שמטרתה לעזור לאימהות אחרי לידה. "זה משלב את כל מה שאימהות אחרי לידה צריכות - איזון הורמונלי, מנטלי ורגשי, לצד הטיפול בחלק הפיזי של הכאבים. אחרי לידה, זה זמן מצוין לטפל בתופעות שהתחילו בסוף ההיריון, כשהדגש הוא לתופעות שהגיעו אחרי הלידה. למשל, להמון נשים משתבשת בלוטת התריס אחרי ההיריון, ואני עוזרת להן לחזור לאיזון".

נעמה בן איורי. רעות אשכנזי,
נעמה בן עברי/רעות אשכנזי

רפואה סינית לצד רפואת המערב

בארבע השנים האחרונות, נעמה חברה ב"וועד לאגודה לרפואה הסינית" - אגודה שפועלת למען הסדרה פנימית למקצוע והפיכת קהילת המטפלים בתחום ליותר חזקה ומקצועית. חלק נכבד מהפעילות הוא עבודה מול משרד הבריאות במטרה להגיע להכרה במקצוע. "הרבה מהעבודה שעשינו בתקופת הקורונה, מתחילה כעת ללבלב - התאגדנו עם איגודים שונים של רפואות משלימות, ובסגר האחרון זכינו בניצחון קטן כשהתבשרנו שהרפואה המשלימה תמשיך לעבוד גם בזמן הסגר. אלה צעדים קטנים שמקדמים את ההכרה ברפואה הסינית כמקצוע חיוני, על כל המשתמע מכך. אני מרגישה שזאת זכות גדולה בשבילי להיות חלק מארגון חשוב כזה".

לא עבור עצמנו בלבד נולדנו

לא במקרה הגיעה נעמה להיות מטפלת. מגיל צעיר התנדבה ביחידת חילוץ ערד, בצבא שירתה ביחידת חילוץ של פיקוד העורף ועד היום היא מתנדבת במילואים בפיקוד העורף ביחידת איתור נעדרים. "ערך של חיי אדם הוא מאוד גבוה בעיניי, זה חלק ממה שאני מאמינה בו בכל כולי. יש המון אנשים עם כל מיני בעיות כמו לחץ דם, כולסטרול או סכרת, שנתקלים פעמים רבות בקירות מכיוון שהרפואה המערבית לא מצליחה לעזור להם, ולפעמים הקסמים של הרפואה הסינית באמת יכולים לעזור שם. אני חושבת שיש לנו כל כך הרבה מה לתת לאנשים האלה, וכולי תקווה שהרפואה הסינית תגיע לכמה שיותר אנשים. במקרה שלי, מדובר בסגירת מעגל אישית, כי הייתי בצד המתוסכל שלא הצליח לקבל את העזרה שהוא ביקש, וזה לחלוטין חלק מהשליחות והאג'נדה שלי לעזור לאנשים כאלה".

אתר אינטרנט

פייסבוק

ווטסאפ

בשיתוף נעמה בן עברי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully