וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפואה שלמה: למה כדאי לכם לנסות רפואה אלטרנטיבית?

בשיתוף אמאל דראושה סעדי

27.1.2021 / 14:06

אמאל דראושה סעדי, נטורופתית ומומחית בעל שם וניסיון בתחומים רבים של הרפואה האלטרנטיבית, מסבירה איך עובדת הרפואה הזו על הגוף ועל הנפש, ולמה תמיד מומלץ להתייעץ עם מומחה אלטרנטיבי

ברפואה האלטרנטיבית אנחנו עובדים על גוף, רוח ונפש, זה לא רק משהו פיזי. אמאל דראושה סעדי. אמאל דראושה סעדי,
ברפואה האלטרנטיבית אנחנו עובדים על גוף, רוח ונפש, זה לא רק משהו פיזי. אמאל דראושה סעדי/אמאל דראושה סעדי

הרפואה האלטרנטיבית, שיש הקוראים לה רפואה משלימה, הפכה בשנים האחרונות למרכיב חשוב יותר ויותר בחיי כולנו. כיום, כשהיא תופסת מקום מרכזי ורחב ידיים, מסייעת הרפואה הזו, על שלל גווניה, הן בהקלה ובריפוי של בעיות בריאות והן בפעולה למניעת החולי.

בשיטות השונות ברפואה האלטרנטיבית, למשל נטורופתיה, רפלקסולוגיה או ארומתרפיה, ניתן לזהות נטייה לחולשה או לחוסר הרמוניה בפעולה של מערכות שונות בגוף, אשר יכולה להתבטא רק בעתיד הרחוק בצורה של מחלה. זיהוי מוקדם וטיפול, עשוי כמובן למנוע את הופעתן של מחלות עתידיות.
אבל רגע, האם הרפואה הזו חיה לצד הרפואה הקונבנציונלית, ולמי בעצם היא מתאימה? כדי לענות על השאלות הללו פגשנו את אמאל דראושה סעדי מנצרת, נטורופתית ומומחית בעל שם וניסיון בתחומים רבים של הרפואה האלטרנטיבית.

ערכת יופי זהב המבוססת על שמן ארגן וויטמינים ייחודיים, לעור זוהר. אמאל דראושה סעדי,
ערכת יופי זהב המבוססת על שמן ארגן וויטמינים ייחודיים, לעור זוהר/אמאל דראושה סעדי

"לאנשים רבים נמאס מהתרופות ומכל מיני כימיקלים שהם מכניסים לגוף", אומרת לנו אמאל בחיוך, כשאנחנו נכנסים לקליניקה שלהב בנצרת. לדבריה, "אני כמובן לא יוצאת נגד התרופות הקונבנציונליות, אבל לפעמים הן עושות גם רע לצד הטוב, ויש להן הרבה תופעות לוואי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

והרפואה האלטרנטיבית יכולה לעזור בכך?

"ברפואה האלטרנטיבית אנחנו עוסקים בסיבות של המחלות, לא בסימפטומים שלהן. אם אני רוצה לעזור למישהו אני נכנסת איתו לעומק הסיבה של המחלה, וכאשר אנחנו מתקנים את הסיבה של המחלה - אין מחלה. אנחנו עובדים על גוף, רוח ונפש, זה לא רק משהו פיזי. כשבעים אחוזים מהסיבות למחלות אצלנו הן נפשיות, למשל לחץ נפשי. אנחנו מתעסקים בפן הנפשי, הפיזי וגם החברתי, כלומר בכל התחומים שנוגעים לאדם. אנחנו מגיעים לתוך תוכם של הגורמים למחלה אצל כל בן אדם".

קולקציית סרומים וקרמים בתמציות צמחים מובחרות. אמאל דראושה סעדי,
קולקציית סרומים וקרמים בתמציות צמחים מובחרות/אמאל דראושה סעדי

אמאל בת ה-54, אמא לשלושה בנים ובת, החליטה לפני תשע שנים, כשילדיה גדלו, לשים דגש על עצמה. "החלטתי ללמוד נטורופתיה ורפואה אלטרנטיבית כי זה נושא שעניין אותי גם בשנים שלפני כן", היא מספרת, "תמיד התעניינתי בחומרים טבעיים, 'תרופות סבתא' וכולי. הייתי מאלה שקוראים הרבה בתחום הזה. כשהילדים גדלו, החלטתי שעכשיו התור שלי להגשים חלומות.

"התחלתי עם לימודי ארומתרפיה, שזה למעשה טיפול בשמנים, לצד רפלקסולוגיה, טיפול בכף הרגל שבה יש נקודות עצבים שמתחברות לאיברי הגוף, וזה טיפול שעושה פלאים. תוך כדי הלימודים במכללת סים בנצרת, התאהבתי בשמנים וחומרים שאפשר לייצר ברוקחות טבעית".

לאחר שסיימה את לימודי הנטורופתיה בהצטיינות וקיבלה תעודת ND (Natural Doctor), המשיכה סעדי את המסלול גם כמורה במכללת סים, כמורה לארומתרפיה במרכזי מחוננים בבתי הספר, כמרצה למקצוע במרכזים חברתיים שונים וכמדריכה חוגים במקצוע. בפן האישי וההתפתחותי שלה עצמה, המשיכה סעדי ללמוד את תחום שאינו מוכר כל כך לקהל הישראלי, אולם הוא עמוק ומעמיק ביותר - רפואת הנביא מוחמד.

"רפואת הנביא מוחמד היא מה שמקביל לרפואת הרמב"ם אצל היהודים" היא מסבירה, "אלה לימודים שמתבססים על הקוראן ועל צמחים שמוזכרים בו לצד הסגולות הרפואיות שלהם. למשל דבש, שמן זית, ג'ינג'ר, זנגביל, רימונים ועוד, שבקוראן מוזכר באילו תופעות הם מסוגלים לטפל. הלימודים האלה היו אונליין, במכללה שנמצאת בקהיר".

בנוסף למדה סעדי גם את שיטת הקזת הדם וכוסות הרוח, שכיום היא מומחית בה, ולאחר מכן התמחתה ברוקחות טבעית, גם כאן בלימודי אונליין, במכללות שקשורות לאוניברסיטת אוקספורד הבריטית. לאורך השנים התמחתה גם כהרבליסטית וכמומחית לצמחי מרפא, וגם ברפלקסולוגיה היא נחשבת למומחית בכירה.

"את הקליניקה פתחתי לפני חמש שנים" היא מספרת, "והלקוחות שלי מגיעים מפה לאוזן, הרבה דרך הרשתות החברתיות. יש לי הרבה הצלחות בטיפולים, ואני מטפלת בהרבה מחלות דרך צמחים ודרך ארומתרפיה, למשל במחלות עור כמו פסוריאזיס, אקנה או בעיות פיגמנצטיה. בתחום הזה, אני עושה גם רוקחות מחומרים טבעיים ורוקחת לאנשים משחות שונות לטיפול בבעיות עור.

"בנוסף, יש לי הצלחות בטיפול בטחורים ובבעיות במערכת העיכול, וגם בוורידים בולטים, בעיה שיש להרבה נשים, בעיקר אחרי גיל 50".

קרם מולטי ויטמין, בשילוב ויטמינים מקופסלים בטכנולוגיה מתקדמת. אמאל דראושה סעדי,
קרם מולטי ויטמין, בשילוב ויטמינים מקופסלים בטכנולוגיה מתקדמת/אמאל דראושה סעדי

מאיפה מגיעים הלקוחות שלך?

"מכל הארץ, מבאר שבע ועד קריית שמונה. אגב, אני תמיד ממליצה לבוא לקבל לפחות חוות דעת ממומחים ברפואה אלטרנטיבית, אפילו רק כדי לדעת מה קורה בגוף שלכם ולהבין את המחלה וממה היא נובעת. הרי זה יותר מ'קח את התרופה הזו ותלך'.

"הטיפולים שלנו מתאימים לכולם, מתינוקות וילדים, דרך נשים הרות או אנשים שעברו תאונה כלשהי, ועד י שחש עייפות כרונית, קשישים ואפילו חולי סרטן. כולם יכולים לקבל חיזוק ולשפר את איכות חייהם בעזרת רפואה אלטרנטיבית".

טלפון - 054-7308649

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף אמאל דראושה סעדי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully