וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל גורן ומעיין ממן - המומחיות לפתרונות אדריכליים ועיצוב של בתים

בשיתוף טל גורן ומעיין ממן

26.1.2021 / 13:52

היה זה רק טבעי כי השנה האחרונה, שנת הקורונה, בה מצאנו את עצמו מבלים זמן רב יותר בבתים מאשר במקומות העבודה או הלימודים, תוביל לעלייה בחיפוש אחר מעצבי פנים

טל גורן ומעיין ממן. צילום: רעות אשכנזי, באדיבות המצולמים
טל גורן ומעיין ממן/באדיבות המצולמים, צילום: רעות אשכנזי

אך רגע לפני שאתם משוטטים באתרי האינטרנט השונים, או אפילו מבקשים לעצב את הבית בעצמכם, במערכת "הנבחרים", החלטנו להציג בפניכם את מי שאנחנו מצאנו כאנשי המקצוע הטובים ביותר.

לאחר בדיקה של עשרות נותני שירות בתחום, בחרנו להציג את מעיין ממן וטל גורן, שתי נשים מרשימות ששילבו כוחות, וכיום מעניקות מעטפת משתלמת, אשר כוללת בתוכה שני עולמות נחוצים לכל פרוייקט של אדריכלות ועיצוב פנים. למדנו על השירות הייחודי שהשתיים מעניקות.

ניסיון מוכח בשטח

בדיוק כפי שכולנו נעדיף ללכת לרופא מנוסה כאשר אנחנו נדרשים לעבור טיפול פולשני, כך הם פני הדברים כאשר מבקשים להכניס איש מקצוע אל תוך קודש הקודשים, הבית שלנו, עם בקשה שהוא יעצב אותו עבורנו מחדש.

מאחורי מעיין ממן, מעצבת פנים בת 49, עומדות כבר למעלה מ 25 שנות ניסיון, בהן היא עיצבה כבר מאות דירות ובתים. על מנת להביא ללקוחות שלה ערך מוסף נוסף, לפני כחמש שנים החליטה ממן לשתף פעולה עם טל גורן, אדריכלית בוגרת הטכניון, בת 45, בעלת ניסיון של 20 שנה בתחום, הן משלימות זו את זו ויחדיו הן מעניקות לכל פרוייקט את הפרקטיקה והמעוף הדרושים, כך שהבית שלכם יהיה כזה שבכל מגזין נחשב יהיו שמחים לצלם אותו.

טובות השתיים מן האחת

באילו מקרים משתלם לעבוד עם גורן וממן כעסקת חבילה? טל ומעיין מדגישות - כי פעמים רבות הן עובדות בנפרד על פרויקטים לא בכל שיפוץ נדרש שיתוף הפעולה בין אדריכלות לעיצוב פנים.

למדתי כי כאשר מדובר בשיפוץ שכולל בתוכו שבירה של קירות ותשתיות, בטח ובטח כאשר מדובר בשינוי בחזית החיצונית של הבית, הדבר מחייב היתרי בנייה, רישוי ועבודה של אדריכל. בוודאי שכך הדבר בבנייה חדשה, בתכנון בית משלב הסקיצות ועד העיצוב הכולל - המעטפת של אדריכלות ועיצוב פנים - מושלמת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המדרגות נמצאות במרכז הבית, ובכך מאפשרות להנות מכל העולמות - נוחות מירבית בתנועה בין החדרים, וגם אלמנט פיסולי מעוצב שתורם ליופי של הבית. בן רוטשטיין,
המדרגות נמצאות במרכז הבית, ובכך מאפשרות להנות מכל העולמות - נוחות מירבית בתנועה בין החדרים, וגם אלמנט פיסולי מעוצב שתורם ליופי של הבית/בן רוטשטיין

כך תמנעו מטעויות מיותרות

שאלתי את ממן וגורן על טעות נפוצה שעושים מי שמבקשים לעצב את הבית שלהם, שתיהן פרצו בצחוק והשיבו לי, "רק אחת?", לאחר שצחקתי גם אני, מעיין ממן המשיכה: "בראש ובראשונה הטעות הכי נפוצה היא שאנשים לא בוחרים להתייעץ קודם עם אנשי מקצוע לפני שיוצאים לתהליך של שיפוץ או בנייה חדשה. יש מי שחושבים שאפשר לשוטט באתרי אינטרנט או דפי פייסבוק, ושזה מענה מספק לתכנון ועיצוב.

"הבעיה היא שאנשים מתבלבלים משפע האפשרויות, מנסים 'לבלוע' את הכל, ולהביא זאת לבית שלהם. הם אינם מבינים כי מה שהופך את הבית למעוצב והרמוני, זה קו עיצובי מגובש אחד, אשר מחבר את כל חלקי הבית יחד. את זה אי אפשר להשיג בלי ליווי מקצועי".

גורן הוסיפה את הצד שלה בתשובה: "לכל אתגר תכנוני או עיצובי יש עשרות פתרונות , אך אם שואלים 20 אנשים מקבלים 40 דעות וזה בדיוק מה שקורה כאשר מתייעצים בכל מיני פורומים פתוחים באינטרנט.

"לא סתם ביהדות נהוג להגיד, "עשה לך רב", ובמקרה של עיצוב בית, אלוהים אכן נמצא בפרטים הקטנים. הניסיון והבקיאות שלנו באים לידי ביטוי בכל פסיק קטן של בנייה ועיצוב מחדש".


(בתמונה:).

מטבח בצבע כחול ג'ינס, המהווה חלק בלתי נפרד מהעיצוב של הסלון ופינת האוכל.  במטבח יש שפע של משטחי עבודה וחללי אחסון, והוא אחד המקומות האהובים על בני הבית, הבישול הוא רק תירוץ. בן רוטשטיין,
מטבח בצבע כחול ג'ינס, המהווה חלק בלתי נפרד מהעיצוב של הסלון ופינת האוכל. במטבח יש שפע של משטחי עבודה וחללי אחסון, והוא אחד המקומות האהובים על בני הבית, הבישול הוא רק תירוץ/בן רוטשטיין

סנכרון מושלם

על מנת לעשות סדר בדברים, בין אם מבקשים לעצב בית קיים, או לבנות את הכל מחדש, טל גורן סיפרה לי כי כדאי לסנכרן שלושה דברים: "הדבר הראשון החשוב הוא לברר מה שרוצים שיהיה בבית מבחינת עיצוב ותכנון. לאחר מכן ישנו השלב שבו בודקים מה ניתן לעשות מבחינת החוק, האם יש מגבלות או שיש יותר מקום לשחק עם תוספות בנייה. הדבר השלישי הוא כמובן התקציב, לפיו ניתן להתאים ולמקסם את הדברים".

אז איפה הן עובדות?

השירות אותו מעיין ממן וטל גורם מעניקות מתרכז בעיקר באזור השרון וצפונה, בין נתניה לחיפה. גורן מתגוררת בגבעת עדה, בעוד ממן מגיעה מזכרון יעקב, על הסיבה שהן לא מתפזרות למקומות נוספים, היא הסבירה לי: "אנחנו מאמינות כי על מנת להביא ללקוחות שלנו את ה 100% בכל עבודה, אנחנו חייבות להיות נגישות בטווח הגיוני. אנחנו נמצאות המון בשטח עצמו, לא רק במשרד מול השרטוטים היבשים, לכן מעדיפות לרכז גיאוגרפית את הפרוייקטים - כדי לאפשר את הליווי המושלם והמדויק".

הספרייה היא 'כתם' של צבע ועניין בסלון.  היא מאפשרת להציג פריטים משפחתיים אהובים, ולהפוך את האווירה לחמימה ואינטימית. בן רוטשטיין,
הספרייה היא 'כתם' של צבע ועניין בסלון. היא מאפשרת להציג פריטים משפחתיים אהובים, ולהפוך את האווירה לחמימה ואינטימית/בן רוטשטיין

השראה מקצועית

על המקומות מהן היא שואבת השראה ורעיונות, מעיין ממן סיפרה לי: "בעיקר מהטבע, הליכה ביער, נופים רחוקים וקרובים, אין לזה תחליף כדי לגרות את המוח. כמובן שגם שיטוט בבתים מעניינים או בתערוכות, גם אלו מוסיפים רעיונות, אומנם אני לא מאמינה בלעשות קופי פייסט לדברים, אבל כן לחשוב כיצד אני יכולה לקחת עיצוב מסויים ולהוסיף לו נגיעות משלי".

טל גורן הוסיפה על השינוי שנוצר בעקבות מגבלות הקורונה: "בגלל השנה האחרונה, לא יכולנו לנסוע ביחד לתערוכות נחשבות בעולם, ועם השנים גם המגזינים השונים הפכו להיות פחות נחשבים, מאחר והכל נמצא באינטרנט. אני יכולה כיום להיכנס לכל מקום אפשרי, ממש אל תוך בתים של אנשים שנמצאים מעבר לים, ולראות את הכל מהכל. כמובן שאין תחליף לחוות את הדברים פיזית ולראות בעיניים, אבל לזכות הטכנולוגיה חייבים להגיד, היא עשתה פלאים עבור אנשי מקצוע כמונו. זה עוזר לנו גם מול לקוחות, יש לנו את היכולת להביא אל שולחן העבודה עולם ומלואו ולהציג זאת בפניהם, כך שגם הם יוכלו להתרשם מהאפשרויות".

שיתוף פעולה פורה ומפרה

בדרך כלל כאשר פוגשים באנשי מקצוע מובילים, עם תפיסת עולם ברורה ודרך עבודה נוקשה, קשה מאוד לראות כיצד אפשר לשלב בין כמה מהם יחדיו. אולם לאורך כל הפגישה שלי עם ממן וגורן, יכולתי לחוש בהרמוניה מופלאה ביניהן, בדיוק כפי שהן מבקשות להביא אל הבתים שהן בונות ומעצבות יחדיו, שאלתי אותן על יחסי העבודה בין האחת לשנייה, ממן סיפרה ראשונה: "כאשר משלבים מאה אחוז של אדריכלית ומאה אחוז של מעצבת פנים, מקבלים שלם שהוא גדול מסך חלקיו. מהשילוב של שתינו יש רק מה להרוויח, כי הסנכרון בינינו, הפינג פונג הזה כאשר מחליפות דעות האחת עם השנייה, זה עוזר לנו להגיע למגוון גדול הרבה יותר בכל הנוגע לפתרונות וליצירתיות בשטח".

מבירורים שעשיתי, לא מצאתי עוד זיווג דומה של אדריכלית ומעצבת פנים ברדיוס שבו ממן וגורן פועלות. גם הפן הכספי, העלות תועלת של שתיהן ביחד, משתלמת מאוד ללקוחות שלהן, כך שאני לא מתפלאת שהן עסוקות כל כך.

טעם ישראלי שכיח, יש כזה דבר?

טל גורן התנדבה לענות לי על השאלה הזו: "לא, אני לא רואה קו אחד מסויים, יש המון סגנונות שונים ויש אנשים שאוהבים קצת מכל דבר. אם פעם היו מוסכמות של שחור ולבן, הן נשברו, כי כולם נוסעים בעולם ולכן נפתחו לטעמים נוספים. אחד היתרונות הגדולים שלנו הוא שגם אנחנו לא מתמקדות בקו עיצובי אחד, אלא יודעות להתאים לכל משפחה את העיצוב שמתאים לה, למה שאותה משפחה אוהבת ומחפשת. למרות שיש מאחורינו מאות פרוייקטים לאורך השנים, וכל אחת עשתה דברים מרהיבים של ממש, אין לנו אגו, אנחנו יודעים לקחת כל סגון וטעם אישי, ולעשות אותו הרמוני".

המשפחה בחרה בסגנון כפרי - קלאסי , שמלווה את הבית מבחוץ - פנימה. בן רוטשטיין,
המשפחה בחרה בסגנון כפרי - קלאסי , שמלווה את הבית מבחוץ - פנימה/בן רוטשטיין

תוכניות לעתיד

לפני סיום הפגישה שלנו, ביקשתי מממן וגורן לשמוע על התוכניות שלהם לעתיד, גורן סיפרה: "להמשיך לעשות מה שאנחנו עושות וליהנות מזה. יש דרגות של אדריכלות ומקצועית אני נמצאת בדרגה הכי גבוהה, עשיתי כבר את כל המבחנים, לכן אין לי מה להוכיח מלבד לתת את כל כולי על מנת להגשים את החלומות של אחרים".

מעיין ממן השלימה את גורן וסיפרה: "החלק המתגמל בעבודה שלנו זה פידבק מהלקוחות. זה מרגש אותנו כל פעם מחדש, בלי ציניות, איך בסוף פרוייקט אנחנו שומעות את ה "וואו" הזה שיוצא למשפחות מהפה, כאשר נכנסות בפעם הראשונה לבית לאחר שהשלמנו את המשימה. הידיעה כי יצרנו תוכן ויופי אמיתי, בשביל זה אנו קמות בבוקר ויוצאות לעבוד כאילו היה זה היום הראשון".

האתר של טל גורן

האתר של מעיין ממן

בשיתוף טל גורן ומעיין ממן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully