וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנינה ספרדי - מערכות יחסים זה כל הסיפור

בשיתוף פנינה ספרדי

26.1.2021 / 12:07

קצת יותר מעשרה חודשים לאחר שמגפת הקורונה פרצה אל חיינו, נתוני אחוז הגירושין בישראל נמצאים במגמת עלייה - דפוס זהה למתרחש בכל רחבי העולם

פנינה ספרדי. פנינה ספרדי,
פנינה ספרדי/פנינה ספרדי

לחודשים הארוכים בהם היינו סגורים בבתים, מאחר וגם העבודה נכנסה פנימה, לצד ימי סגר ובידוד, היתה השפעה מכרעת על המישור הזוגי. בני זוג שחייהם המשותפים לא היו חזקים עוד קודם לכן התפרקו, ויחסים של זוגות אחרים שלא היו רגילים לבלות שעות רבות במשותף במקום אחד עלו על שרטון.

מפיקה חברת "הנבחרים", בחרה לשוחח עם כמה אנשי מקצוע מובילים בתחום מערכות היחסים. אחת מהן היא פנינה ספרדי, מאמנת אישית למערכות יחסים וזוגות, היא חזרה עם כמה תובנות וכלים שיכולים לעזור לכולם בחיים האישיים.

פנינה ספרדי, בת 54, נשואה, אימא לשלושה ילדים, וסבתא לשני נכדים, היא אישה מרשימה. במשך 25 שנים היא מכהנת כסמנכ"לית של חברת "המבריק המקורי", חברה משפחתית, ובמקביל פתחה בקריירה שנייה, כאשר מאמנת בכל שנה עשרות אנשים וזוגות מכל הגילאים, שחייהם המשותפים אינם כתמול שלשום.

בעבודה שלה מול הזוגות, פנינה ספרדי משלבת בין שני עולמות, אימון קוגניטיבי ותורת ה-NLP.

מכתב העתיד שלי

בתחילת הפגישה בינינו שנערכה בקליניקה הפרטית שלה ברחוב פרי גן 44, שכונת נווה דקלים, במערב ראשון לציון, פנינה ספרדי הראתה לי דבר שזוג שאימנה אותם בדיוק לפני שנה, שלחו לה בוואטסאפ. כלי אשר נקרא בעגה המקצועית "מכתב העתיד שלי", על כך היא הסבירה: "מדובר בזוג צעיר, הם הגיעו אליי עוד כשהיו חברים ורצו לשפר מספר דברים בחיי הזוגיות, ובכלל בחיים שלהם. חלק מתהליך האימון שלי כולל בתוכו כלי שבו המתאמנים כותבים בנפרד מה הם מבקשים להשיג, והיכן הם רואים את עצמם בעוד שנה מהיום.

"אותה מתאמנת שלחה לי את המכתב שכתבה, היא רצתה להשלים בגרויות, להתחתן ולהיכנס להיריון, והנה זה קרה. בעלה כתב שהוא רוצה לפתח משחק מחשב שעמל עליו במשך שנים רבות, וגם הוא השיג את המטרה, וגם הזוגיות שלהם טובה יותר. הרגעים הללו, בהם אני מקבלת את הפידבק הכי חשוב, ההצלחה של הזוגות, זה גורם לי לאושר שקשה להסביר במילים".

30 שנות נישואים - ניסיון החיים שמועבר הלאה לאחרים

שאלתי את ספרדי, אם יש זוגות שזקוקים לעזרה והכוונה מקצועית, מדוע כדאי להם להגיע אליה ולא לאיש מקצוע אחר, מאמן או אפילו פסיכולוג על מנת לקבל סוג של טיפול אחר? ספרדי חייכה והשיבה: "אני מאמינה כי כאשר בן אדם מבקש לעשות צעד בחיים, והוא זקוק ליד מושטת שתעזור לו להגיע למטרה, כדאי לו לבחור במי שמתמחה באותו התחום. יש לא מעט קואצ'רים אחרים בסביבה, אבל המומחיות שלי היא בנושא מערכות יחסים עם עצמי, עם העולם וזוגיות. ברגע שאני מתמקדת בנושא מסויים, הוא הופך להיות כל עולמי. אני לרגע אחד לא מפסיקה להמתקצע, ללמוד ולהעמיק עוד ועוד על מנת שיהיו לי יותר כלים לעבוד איתם, אך בנוסף אני מביאה גם את החיים הפרטיים שלי כעזר, את הניסיון שצברתי.

"כאשר התחתנתי, עבור בעלי היה מדובר בפרק ב', והוא הגיע עם עוד ארבעה ילדים. עבור אחרים זה יכול להישמע כמו מטען כבד מדי, אך בזכות ניסיון החיים והתובנות שגיבשתי עם עצמי, 30 שנה לאחר מכן ואנחנו עדיין נשואים באושר, ויש לנו שלושה ילדים משותפים גם כן. הניסיון הזה לא הולך ברגל, וגם אי אפשר ללמד אותו במכללה כזו או אחרת, כי אלו החיים עצמם שלימדו אותי, ואת הכל ביחד אני מעבירה למי שמגיעים להתאמן תחתיי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פנינה ספרדי. פנינה ספרדי,
הקליניקה של פנינה ספרדי/פנינה ספרדי

מהנסיון שלך מהשנים האחרונות בעבודה מול זוגות, מהי הבעיה השכיחה ביותר?

"גירויים מסביב, חד משמעית. זה בא לידי הביטוי בדברים הקטנים שיש להם השפעה מכרעת על ניתוק שמוביל לריבים. למשל, בעל שחוזר הביתה לאחר יום עבודה ארוך, כאשר לא ראה את האישה או את הילדים, אך גם כאשר הוא נכנס בדלת הבית, הוא עדיין מחזיק בטלפון הסלולרי, עונה להודעות, גולש בפייסבוק, כל דבר מלבד להעניק את מלוא תשומת הלב לאישה ולמשפחה. וזה לא נגמר שם, גם לאחר ארוחת ערב ומקלחת, הוא עדיין דבוק לטלפון, מסתמס עם חברים, גולש באתרים, או צופה בחדשות, אגב, זה נכון גם לגבי נשים", השיבה פנינה ספרדי.

אז מה עושים כנגד זה?

"פשוט מאוד, לרשום לעצמנו מה אהבנו בבני הזוג שלנו בשנים הראשונות, מה אהבנו לעשות ביחד, ולחזור לעשות את אותם הדברים משותפים שריגשו אותנו, גם אם בהתחלה זה נראה מאולץ, זה עובד. לדבר, להתעניין, להקשיב באמת, לחבק, לקבוע דייט אחת לשבוע, רק אתם, יין, אוכל וסקס.

"הרי חיי הזוגיות נבנו על משהו טוב, והבסיס הזה תמיד יכול להחזיק ולשפר יחסים שהלכו לאיבוד", ספרדי הבהירה בצורה הברורה ביותר שאפשר".

למדתי כי מי שמהווה עבור פנינה ספרדי דמות לחיקוי הוא המנטור טוני רובינס, על משפט נהדר שהוא דוגל בו ספרדי היא סיפרה לי: "אם במערכת יחסים תעשה את מה שעשית בהתחלה, גם בסוף, לא יהיה לזה סוף".

משבר אמון כקרש קפיצה

שאלתי את פנינה ספרדי מה היא מייעצת למי שמערכת היחסים שלהם התפוצצה בגלל בגידה של אחד מבני הזוג, היא השיבה: "אני יודעת שקשה לקבל זאת בתחילה, כי ההרגשה היא שהקרקע נשמטת מתחת לרגליים. יחד עם זאת אני יכולה להגיד כי יצא לי לעבוד עם זוגות שעברו בגידה, או שהיה משבר אמון חמור במערכת היחסים שלהם, והצלחתי לגרום להם להבין שנקודת השפל ההיא יכולה לשמש כקרש קפיצה לחיים טובים עוד יותר. כי לפעמים זו מעידה חד פעמית, וחבל לשבור מערכת יחסים של שנים בגלל זה, ויש עוד לא מעט סיבות.

"המהות היא שזה לא חייב להיות סוף העולם. גם כי לאחר מכן יש רצון עז של שני הצדדים לתקן, לכפר, להבין אחד את השנייה הרבה יותר".

איך יודעים כי צריך וכדאי להיעזר במאמנת אישית?

"לתפיסתי כל אדם צריך אימון אישי כדי להוביל את החיים שלו למיצוי מקסימלי. כדי לפשט את העניין, שכל אחד יחשוב לעצמו אם הוא מרגיש שהוא נמצא במקום שהוא לא מרוצה ממנו. האם הוא מתוסכל, ורוצה בשינוי, באם רוצה להיות הגרסה הכי טובה של עצמו ולהגיע למקום הרצוי, להגשים את חלומותיו, את הפער בין המקום המצוי היום למקום הרצוי, ניתן להגיע על ידי אימון אישי, שבו עובדים יחד.

"זהו מסע מאתגר, לעיתים הוא יכול להיות קשה, יחד עם זאת למאמנת יש את הכלים לעבור את זה ביחד, ובכוחות משותפים קל יותר להגיע לתוצאות", הסבירה ספרדי.

על תפיסת עולמה הוסיפה פנינה ספרדי: "אחת מהנחות היסוד מעולם ה NLP שאני אוהבת וחיה על פיה, היא: לא משנה מה אתה חושב שאתה, אתה תמיד יותר מזה.

"ואיך נדע זאת? תהיו סקרנים, תלמדו, תבדקו, תקראו ספרים, תלמדו מאחרים, קחו השראה, תאתגרו את עצמכם, אחרת הכל נהיה שגרתי ומשעמם".

להתאמן תחת פנינה ספרדי - גם אני רוצה

בימים אלו, בעקבות המגבלות כתוצאה ממשבר הקורונה, המפגשים מול פנינה ספרדי נעשים על ידי שיחות טלפון וזום.

ליצירת קשר טלפוני: 050-8557040

בנוסף, היא מנהלת קהילה בפייסבוק בשם: מערכות יחסים זה כל הסיפור

כולם מוזמנים להצטרף לקהילה ולחלוק בה חוויות, כאשר ספרדי מעלה לשם תכנים ומידע אשר קשורים למערכות יחסים וזוגיות.

אינסטגרם

פייסבוק

בשיתוף פנינה ספרדי
  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully