וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים שינוי? המאמן האישי שילווה אותך כל הדרך לפסגה

בשיתוף ישי יובל

26.1.2021 / 8:26

אדם שנמצא בפרשת דרכים ורוצה לגרום לשינוי בחייו מומלץ שיפנה לאימון אישי איכותי שיעורר אצלו תהליכי חשיבה ויוביל לשינוי דפוסי התנהגות שמונעים ממנו להגשים את חלומו. ישי יובל, מאמן אישי ומקצועי, מסביר הכל על תהליך אימון אפקטיבי

יובל ישי. באדיבות המצולמים
ישי יובל/באדיבות המצולמים

סביר להניח שכל אחד מאיתנו נתקל בכמה משוכות במהלך החיים. חלקנו מדלגים מעליהן בקלות, ואחרים נעצרים במקום. האמת היא שבמקרים רבים, "בעיה" נתפסת ככזו, מכיוון שפשוט חסרים לנו כלים נכונים להתמודד איתה. אימון אישי מקנה כלים ומיומנויות המאפשרים לשנות את תפיסותינו בנוגע לבעיות ואתגרים ולממש שאיפות וחלומות שנראים לעתים כאינם ברי-השגה.

אימון מתאים לנשים וגברים הנמצאים בפרשת דרכים אישית או מקצועית, שיש להם מוטיבציה ואנרגיה לעשות שינוי ומחפשים "שותף" למסע. תהליך האימון הוא קצר יחסית, תכליתי ומכוון-מטרה, המכוון ועוזר לאנשים להגיע ליעדים שהם חושקים בהם, אך אינם מצליחים לעשות זאת בכוחות עצמם.

הכירו את ישי יובל, מאמן אישי ומקצועי, עם ניסיון של קרוב ל-20 שנים בתחום ועבר מפואר במערכת החינוך ותעשיית ההייטק. אל עולם האימון האישי הגיע כשנדרש להטמיע בארגון בו עבד את יסודות האימון האישי, אך בסוף התאהב בתחום והפך להיות מאמן בעצמו. "בזכות הלימודים, נחשפתי הרבה לתיאוריות שונות על מנהיגות וניהול. השתתפתי בקורס מיוחד של בית הספר למנהל עסקים במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), שתרם לי רבות ביכולת ההקשבה שלי, שהוא המרכיב העיקרי שמאמן טוב צריך. אני מביא לכל תהליך את האישיות שלי יחד עם יכולות הקשבה, שאילת שאלות נוקבות ושיקוף למתאמן את מה שאני חושב שהבנתי ממנו. מדובר בכלים שבאמצעותם אני יוצר מערכת יחסים חזקה של הדדיות כי המתאמן מרגיש ששומעים אותו ונוצר בינינו מרחב משותף שמסייע לתהליך האימון", סיפר ישי.

בניגוד למה שחשבתם

העיקרון המרכזי באימון הוא שהעבודה נעשית על ידי המתאמן עצמו ולא על ידי המאמן. אמנם המאמן מכוון את המתאמן ומוביל את התהליך, אבל קיימת הישענות מוחלטת על היכולות המנטליות והרגשיות של המתאמן. "המתאמן הוא מקור הסמכות, הידע והאנרגיה במהלך האימון. המאמן לא אמור להגיד לו מה לעשות, אלא להוביל אותו אל התהליך בהתאם למה שהוא רוצה שיהיה או לפי היעדים שהגדיר".

להכיר את עצמך מחדש

כל תהליך אימון מתחיל בבחינה של ישי את התכונות הרגשיות, היכולת ומידת הרצון של כל מתאמן, שכן אלו הם הגורמים המרכזיים שיבטיחו את הצלחת התהליך ויביאו תוצאות. התהליך כולו מוקדש להגדרת מטרה תכליתית ובניית תכנית פעולה, שבו המתאמן מפרט בצורה ברורה מה הפעולות שצריך לנקוט כדי להגיע למקום שהוא רוצה להיות בו, מבחינה אישית או מקצועית. באמצעות שאילת שאלות, הקשבה אמפטית ושיקוף דברי המתאמן, הוא מבחין בפער בין המקום שבו נמצא לבין המקום שבו הוא רוצה להיות.

לכאורה, כל אדם שמתמודד עם אתגר בחייו אמור לשאול את עצמו שאלות מובנות מאליהן. אבל לרבים מאתנו קשה לראות את התמונה הרחבה כשאנו חווים קשיים ונמצאים בעיצומו של משבר. לכן, תפקיד המאמן הוא לשקף את הדברים ולהציב מראה בפני המתאמנים. "אני משקף את הדברים ששמעתי מהמתאמן על ידי חזרה על תוכן המסר שלו, בצורה קצת שונה. ברגע שהמתאמן שומע את הדברים שאמר בצורה אחרת, הוא יכול להפנים אותם בצורה טובה יותר ולהגיע לתובנות הנכונות שיסייעו לו בתהליך", הסביר ישי. בנוסף לעבודה העצמית, על המתאמן לפעול במישורים נוספים מול הסביבה החיצונית כמו משפחה, קולגות, הארגון שעובד בו ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תהליך האימון האישי

המפגשים הראשונים בתהליך האימון יוקדשו להסתכלות פנימה של המתאמן לתוך עצמו. "בשלב הראשון של התהליך אנחנו מבררים יחד מהן החוזקות של המתאמן ומדגישים אותן. בעזרת כלים שונים, המתאמן בוחן לעומק יכולות שהוא לא מכיר בהן או הישגים שהגיע אליהם בעבר וממעיט בערכם. בשלב הבא, מגדירים את המטרה, היעד או החזון של המתאמן ואת הפעולות האקטיביות שעליו לנקוט כדי לקדם את עצמו אל עבר המטרה.

"כל זה קורה באמצעות שיחות, סימולציות, הכוונה והדרכה שלי, ומשימות שאני נותן לאחר הפגישה. מידי פעם, יש גם שאלות קשות ונוקבות שמעמתות את האדם עם עצמו, סביבתו והרצונות שלו. לאחר מכן, אנחנו בוחנים יחד את הפעולות שעליו לעשות בדרך אל היעד, את הקשיים שהוצפו במהלך ההתמודדות והכנה לסיטואציה ספציפית שהוא הולך לחוות. בסופו של התהליך, אנחנו מקדישים את הזמן לרפלקציה (שיקוף והתבוננות עצמית), כשהמתאמן בוחן בדרך שעשה, ברגשות שהתעוררו ובשאלה הכי חשובה - איך לשמר את התוצאות ולהמשיך מפה מסע חדש", הסביר ישי.

טלפון: 054-5664535

מייל: yishai.yuval@gmail.com

אתר הבית של ישי יובל

דף הגוגל של ישי יובל

בשיתוף ישי יובל
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully