וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוד ירושלים: דיור מוגן בר השגה

בשיתוף הוד ירושלים

25.1.2021 / 17:27

על דיור מוגן בבעלות פרטית, שמעתם? "הוד ירושלים" מציעה מודל יחיד מסוגו בו הדיירים רשומים בטאבו כבעלים בלעדיים של הדירה. בלי דמי פיקדון, בלי שחיקה, בלי הפסד של מאות אלפי שקלים ובלי להתפשר על רמת החיים. בואו להכיר את האופציה המוגנת לדיור מוגן

הוד ירושלים, דיור מוגן בר השגה/אולפן הנבחרים

חוק הדיור המוגן נחקק לפני 8 שנים, אך עדיין ישנם פערים רבים בין המתרחש בשטח לבין כוונת המחוקק. אז איך נוכל להגן על ההון שלנו, ועדיין לקבל את מגורים ברמה הגבוהה הטוב ביותר? משה גדות, מנהל "בית הוד ירושלים" - דיור מוגן יחיד מסוגו המציע אלטרנטיבה למודל הקלאסי, עונה לנו על כל השאלות הכי חשובות לפני שאנחנו בוחרים בית עבורנו או עבור יקירנו.

איך מתנהל דיור מוגן כפי שאנחנו מכירים אותו?

"לפי המודל הכלכלי המקובל ברוב הדיורים המוגנים בארץ, הדייר רוכש זכות למגורים ומשלם דמי פיקדון הנשחקים כל שנה. בפועל, הדייר שוכר דירה שאין לו זכות ממשית עליה, בעלות גבוהה של 3-4 אחוזים, למשך כעשור. בנוסף לשחיקת הפיקדון שיכולה להגיע למאות אלפי שקלים, משלם הדייר את דמי הניהול החודשיים. דיור מוגן בכללי הוא עסק יקר".

מה הסיכון ברכישת זכות לדיור מוגן בצורה הקלאסית?

"מלבד השחיקה, שהיא בפועל הפסד של 30-40 אחוז מההון הראשוני, גם המסה הנותרת של הפיקדון, עלולה להיות בסיכון. על כן, המדינה כרגולטור חוקקה את "חוק הדיור המוגן", במטרה לבטח את כספם של הדיירים. החוק מחייב את בעלי הדירות לרשום הערת אזהרה בטאבו על שם הלקוח, או לחילופין להשתמש בערבות בנקאית להבטחת כספי הפיקדון. כך או אחרת, יש צורך במודל שמחזיר את הכוח אל הדייר - דיור מוגן בבעלות הדייר".

מה האלטרנטיבה המוצעת ב"הוד ירושלים"?

"ההבדל המהותי ביותר הוא שהדייר רוכש את הדירה בבעלותו המלאה, הוא הבעלים הבלעדיים. כך הדייר מרוויח כמה פעמים: ראשית, ההון המושקע הוא לא פיקדון שמועד לשחיקה ובפועל להפסד, אלא בגדר השקעה זמנית שאינה מאבדת מערכה. שנית, הכסף לא מונח בידי חברה חיצונית. הדייר מוגן לגמרי ולכן ההון אינו בסיכון. שלישית, כבעלי הדירות הרשמיים, הדיירים שותפים מלאים בניהול הדיור המוגן ובקביעת תקציב שנתי על כל המשתמע מכך. חברת הניהול היא שליחה של בעלי הדירות, בניהול היומיומי של בית הדיור המוגן. הדיירים מעורבים בהכנת התקציב (מה שמוביל גם לדמי ניהול נמוכים משמעותית מהמקובל בשוק) והם קובעים את רמת השירותים שיינתנו. זה מודל ייחודי המותיר את השליטה בידי הדיירים. אנחנו מבינים שאין מתאים מהם כדי לקבוע איך ייראה היום-יום שלהם".

כיצד התקופה האחרונה בצל מגפת הקורונה השפיעה על שגרת היום-יום של הדיירים?

"המקום שומר על רמה גבוהה במתן שירותים, כבימי שגרה. זה כולל שירותי רפואה, אחות 24 שעות ביממה וכן מוקד קבלה ומצוקה המאויש 24/7, שירותי תחזוקה וניקיון של השטחים הציבוריים והפרטיים וכמובן חיי קהילה עשירים: הדיירים נהנים מפעילויות תרבות וחוגים שמתפרסים על כל שעות היממה. החל מטיפולים, כלה בפעילויות כושר מגוונות ועד קורסי העשרה בכתיבה יוצרת, מוזיקה, ארכאולוגיה או היסטוריה. כבכל מקום שמאכלס אוכלוסיית סיכון, תקופת הקורונה מאתגרת את חיי היום-יום גם בדיור המוגן, אך מצאנו דרך בטוחה ויעילה להמשיך ולקיים את כל הפעילות הענפה במהלך היום, ביחד עם שמירה על בריאות הדיירים, ובעזרת שיתוף פעולה של הדיירים. ברוך השם, אף דייר לא חלה עד כה בקורונה".

איכות החיים של הורינו ויקירינו בגיל השלישי חשובה לנו יותר מכל. "הוד ירושלים" מספק רמת שירותים גבוהה שמיישרת קו עם כל מוסד אחר בתחום, ובלי "לגזור קופון" על הדיירים. בביקור בבניין פגשנו בדיירים מכל שכבות האוכלוסייה; דתיים לצד חילונים, עולים חדשים לצד אזרחים ותיקים - האוכלוסייה המגוונת והמרקם ההטרוגני יוצרים דינמיקה פתוחה ומאפשרת המעודדת חיבור אישי בין הדיירים, שנראים מחויכים ושבעי רצון. אין עדות טובה מזו לטיפול מסור ואיכותי של מנהלי המקום והצוות המקצועי. 180 דיירים לא טועים: חיי קהילה עוטפים, שירות מקצועי, סביבה מוגנת ויחס אישי, זה כל מה שאנחנו רוצים עבור אהובינו בעת הזו.

דיור מוגן "הוד ירושלים", רחוב גואטמלה 3, ירושלים.

02-6436629

אתר

oritzarhod@gmail.com

בשיתוף הוד ירושלים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully