וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפרי בן נתן - הלבשת הבית ויצירת פריטים מקוריים בעבודת יד

בשיתוף עפרי בן נתן

25.1.2021 / 14:42

ליצירה ועשייה שמגיעות ממקום של תשוקה יש כוח עצום. לפעמים יכולה היצירה לרפא את נפש האדם ולגרום להתרוממות רוח ותחושת סיפוק, כך היה במקרה של עפרי בן נתן, מומחית בהלבשת הבית ויצירת פריטים מקוריים בעבודת יד

עפרי בן נתן. באדיבות המצולמים
עפרי בן נתן/באדיבות המצולמים

עפרי בן נתן חוותה דיכאון אחרי לידה, ובשלב מסוים היא מצאה בעצמה את הכוחות לשנות את המציאות החיצונית - ובעקבותיה - את המציאות הפנימית, כל זאת על ידי שינוי מראה ביתה. אנו ב"נבחרים" ממש התרגשנו לשמוע את הסיפור של עפרי ונהנינו לראות את היצירות היפות והעיצובים האסתטיים שלה.

כוחה של יצירה - משינוי חיצוני לשינוי פנימי

עפרי מספרת שהרבה נשים חוו דיכאון אחרי לידה, אך אינן מדברות על הנושא בשל ציפייתה של החברה לראות אימהות שמחות ועליזות, הן לא רוצות שיחשבו שמשהו בהן לא בסדר. באותה תקופה בה עפרי חוותה דיכאון אחרי לידה היא הייתה בבית עם בנה הגדול, בן השנתיים ועם בתה הקטנה - שרק נולדה. בעלה של עפרי - בן אשר היה הולך לעבודה והיא נשארה בבית עם הילדים.

עפרי חשה לחץ באופן מתמיד, החרדות שיתקו אותה והיא לא הצליחה לישון ולתפקד. התינוקת לא אהבה לישון ועפרי הייתה בוכה במשך שעות והתקשתה להתחבר לבתה. בעלה של עפרי והוריה מאוד תמכו בה, אך הקשיים היו עצומים. עפרי אומרת שהתקופה הזו הייתה טראומטית עבורה.

בשלב מסוים עפרי החלה להרים את הראש ולהביט על סביבת ביתה. היא הבינה שהיא לא כל כך אוהבת את המראה של הבית והחליטה לנסות לשנות כמה דברים. בתחילה היא הזיזה מספר חפצים ממקום למקום, ערכה שינויים קטנים, צבעה כיסא, ומשהו בה - מבפנים, החל להתעורר לחיים.
השינויים שעפרי ביצעה בחלל עוררו בה תחושות של רעננות וחידוש אנרגיות, היא ממש החלה להתעסק בחפצים ובמראה של המקום והשינויים החלו להיות בולטים יותר ויותר - גם מבחוץ וגם מבפנים.

בהמשך, היא התחילה לייצר פריטים מקוריים לבית, כמו למשל: חישוקים דקורטיביים לקיר, רקמה בחרוזים, רקמה של משפטי העצמה ועבודה עם מגוון בדים מיוחדים ומשובחים, כמו למשל בדי וינטג'. היא החלה להעניק את שירותיה ללקוחות שרצו להפוך את ביתם למעוצב וייחודי.

בעלה, שראה את השינוי שחל במצבה הנפשי, תמך בה לאורך כל הדרך וחיזק אותה מאוד.
תמיכתו עזרה לעפרי, שהמשיכה לפרוח.

עבודה של עפרי בן נתן. עפרי בן נתן,
עבודה של עפרי בן נתן/עפרי בן נתן

מביאה אור לאחרות בעזרת היצירתיות

עפרי מספרת שהרבה אנשים שראו את היצירות שלה שאלו אותה למה היא לא עושה משהו עם הכישרון שלה. "לקח לי זמן להבין", היא אומרת. והנה, היום היא בהחלט עושה.

עפרי החליטה להירשם ללימודים בסטודיו 6b והגיעה אל הלימודים מלאת תשוקה. היא נהנתה מכל רגע. הרצון ללמוד בער בה. בסוף הלימודים, ממש בתחילת תקופת הקורונה, היא התנדבה עם מספר סטודנטיות בעמותת אנוש. הן עיצבו דירה לכמה נשים שסובלות ממגבלות נפשיות. "הפרויקט היה מאוד מרגש. הבית היה מאוד לא מזמין, ועצוב ואפל. ברגע שערכנו את השינויים הנשים התלהבו ומאוד שמחו מהמראה. היה כיף לעשות את זה, לשמח אותן בעזרת היצירה שעזרה לי כל כך", מספרת עפרי.

עבודה של עפרי בן נתן. עפרי בן נתן,
עבודה של עפרי בן נתן/עפרי בן נתן

השירותים הרבים שעפרי מציעה ללקוחותיה

"כשאת מסדרת את החוץ, נהיה לך שקט בפנים. את מארגנת, זורקת חפצים שאינם בשימוש, משפצת את החפצים בהם את מזהה פוטנציאל, מצמצמת - זה עושה טוב בראש, בלב. כשהבית נראה טוב כיף להיות בו - את רוצה שיהיה לך נעים במקום בו את נמצאת", אומרת עפרי.

היום עפרי מחדשת רהיטים, דוגלת בהכנסת נקודות צבע לבית, ממחזרת חפצים ומחזירה להם את החן ומייצרת מגוון פריטים יפים בעבודת יד. "בתור ילדה ראיתי את אמא שלי תופרת, משפצת ומשנה כל הזמן. היה לה מאוד חשוב שהבית יהיה מעוצב", היא מספרת.

עפרי גם תופרת, מכינה כריות, רוכשת בדים, קונה רהיטי וינטג' ומשפצת אותם ומשפצת רהיטים קיימים של לקוחותיה. "לפני הסגר למשל, התחלתי פרויקט בכרכור בו בני הזוג רוצים לעצב את הסלון. הם מרגישים שזו דירת סטודנטים ורוצים לייצר תחושה משפחתית יותר. יש להם למשל תמונה צבעונית שהם לא רוצים להסיר, אז אני מעצבת את המרחב בהתאם לצבעים של התמונה, כך שהדברים יתחברו ותיווצר הרמוניה.

"אנשים שמתגוררים בבית שמעוצב בצורה מסוימת במשך זמן רב לא תמיד מצליחים לראות את הדברים בעצמם, הם צריכים מישהו חיצוני שרואה את המרחב בגדול ויודע כיצד לשמור על הדברים שהם אוהבים אך לייצר שינוי משמעותי שמתיישב איתם", אומרת עפרי.

עבודה של עפרי בן נתן. עפרי בן נתן,
עבודה של עפרי בן נתן/עפרי בן נתן

כל חלל הוא עולם ומלואו

עפרי מספרת שאין לה סגנון מסוים, אבל היא אוהבת לעצב חללים באופן ייחודי, כך שכל בית יהיה שונה מהאחר. "גם בלבוש אני אוהבת בגדים שאין לאנשים אחרים. אני אוהבת שנכנסים לבית ואומרים: 'וואלה, איזה יופי. זה כל כך מיוחד', זו התוצאה אליה אני תמיד שואפת להגיע".

עפרי אומרת שהיא מאוד אוהבת צמחים, אלמנטים טבעיים ובין היתר - מאוד אוהבת עץ.
בנוסף, היא מאוד אוהבת שיש נקודות צבע בחלל, את החישוקים שלה למשל היא יכולה לצבוע בצבעים שונים או לרקום כריות עם צבעים.

להנגיש את העיצוב לאנשים

עפרי שואפת להנגיש את העיצוב לאנשים ולהתאים את שירותיה לתקציב שלהם. חשוב לה שאנשים ידעו שאפשר למצוא דברים במחירים סבירים, והיא משקיעה רבות בחיפושים אחר חפצים ואלמנטים במחירים נמוכים יותר, כך שאם אדם מעוניין למשל בשולחן אוכל, היא יכולה לחפש לו שולחן אוכל מיד שנייה. עפרי גם מאוד מנסה לשמור על הסביבה ומקפידה למחזר כמה שיותר ולעשות דברים מעניינים עם ריהוט וחפצים קיימים כדי להגשים את הרצונות של לקוחותיה ולהתאים את העיצובים לכל אדם באופן אישי.

פונות אל עפרי בעיקר משפחות עם ילדים שמתגוררות בבתים פרטיים. רוב הבתים נמצאים בכרכור ופרדס חנה, אלו בתים גדולים. לפעמים עפרי מתבקשת לעצב את כל הבית ולפעמים רק חללים מסוימים, כמו למשל: את הסלון או את חדר הילדים. במקרה שהיא מעצבת חדר ילדים, היא מקפידה להשתמש אך ורק בחומרים ידידותיים, לדוגמה: היא צובעת את הקירות והחפצים בצבעי מים שאינם רעילים.

עבודה של עפרי בן נתן. עפרי בן נתן,
עבודה של עפרי בן נתן/עפרי בן נתן

הייחוד של עפרי

כשמדברים עם עפרי ניתן לחוש מייד בקסם, בסוג של קלילות ונועם שהופכים את כל התהליך, שיכול להמשך גם מספר חודשים ולייצר מחלוקות, לתהליך מהנה וכיפי. עפרי מקפידה להעניק לכל לקוח ולקוחה יחס מאוד אישי. "העיצוב חייב להיות בול בטעם ואני אתן את הנשמה לעיצוב הזה", היא אומרת.

עפרי גם מייצרת בעצמה מוצרים, יוזמת, פועלת, בודקת ורואה את הפוטנציאל בחפצים, כך היא מצליחה לשמור על רהיט אהוב ולהפוך אותו להרבה יותר יפה ואסתטי או להפוך רהיט פשוט שנרכש בחנות מוכרת לרהיט שאין לאף אחד אחר. הראש של עפרי תמיד חושב איך לחדש, איך לרענן ואיך להפוך חפצים ואלמנטים ליצירות. "הזוג לו אני מעצבת את הסלון מצא ענפים שיצרו את המילה 'FLY'. הם תלו את הענפים עם מסמרים לקיר. כשראיתי את זה, מייד אמרתי להם שיביאו לי את הענפים ושאכין מהם משהו מיוחד. אז צבעתי חרוזים והשחלתי אותם ויצא ממש יפה ומעניין. חשוב לי לתת אקסטרא - לתת את הטאץ' שלי, לייצר יצירות עם נגיעה אנושית ואישית יותר", אומרת עפרי.

בעתיד עפרי שואפת לייצר עוד פריטים משלה ולמכור אותם בחנות. היא רוצה להמשיך ליצור ולעבוד עם הידיים ולאפשר לעוד אנשים להזמין ממנה חפצים באופן אישי.

עפרי מזמינה את כל מי שמעוניין להפוך את ביתוו למקום שנעים להימצא בו, מקום חם ומחבק אליו כיף להתעורר בבוקר, לפנות אליה ולקבל שירות מקצועי ויחס אישי לאורך כל הדרך.


לעמוד הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

בשיתוף עפרי בן נתן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully