וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את מגע הקסם של המעסה הרפואית אורלי סרנגה

בשיתוף אורלי סרנגה

25.1.2021 / 10:42

האם עברתם עיסוי שהרגיש כל כך טוב שגרם לכם לפרגן למטפל שלכם ולספר לכל המשפחה והחברים? יש לנו המלצה בשבילכם על מטפלת כל כך טובה, שהמדור שלנו לא מפסיק לקבל עליה פידבקים מעולים, ולכן החלטנו להכיר לכם אותה - אורלי סרנגה

אורלי סרנגה, מעסה רפואית/אולפן הנבחרים

מה מבדיל אותך ממטפלים אחרים?

אני חושבת שיש הרבה מעסים נהדרים בשוק, אפילו אני לקוחה של חלק מהם כשאני זקוקה לעיסוי לשם תחזוקת הגוף, ולכן אני מעדיפה לדבר על מה אני מביאה לטיפול. את השלב הראשון של הטיפול אשקיע באבחון הבעיה. למשל, יכול להגיע אלי מטופל ולהתלונן על כאב בגב התחתון שמציק לו חודשים, אולם לאחר אבחון של גופו ובדיקה של מגוון נקודות אחרות, ייתכן מצב שנמצא שהבעיה העיקרית בכלל מגיעה ממקום אחר שנקרא מקור הכאב. משם אמשיך לטיפול אקטיבי בשורש הבעיה עד שאשיג את התוצאה הרצויה והאפשרית עבור המטופל. המטופלים שלי מספרים לי שאני "לא מוותרת להם" עד שהכאב עובר. אני פה בכדי לעזור להם לפתור את הבעיה איתה הגיעו.

מהם תחומי העיסוי בהם את מתמחה?

התחלתי את הלימודים ב-2012 ומאז אני מקפידה להתפתח ולהעשיר את ארגז הכלים בתחום, ונהנית מכל רגע! למדתי עיסוי שוודי, עיסוי של טכניקות מתקדמות, עיסוי משולב, עיסוי רקמות עמוקות, ארומתרפיה, עיסוי רפואי שיקומי ועיסוי נשים הרות. מכל מה שלמדתי, בחרתי להתמחות, בתחום של עיסוי נשים הרות ועיסוי רפואי שיקומי - תחום שמאוד התחברתי אליו כי בעבר נקעתי את הרגל, והכאב הרב, ותהליך ההבראה שהייתי צריכה גרמו לי לרצות להתמקצע בתחום. לגבי נשים הרות, זו כנראה נקודה רגישה אצלי, לאחר שמספר חברות שלי היו צריכות עזרה במהלך הריונן ולא היה מענה בנמצא או לחלופין, שהמענה שקיבלו היה בזה שהטיפול הוגבל ל-"ליטופים ונעים", ולכן החלטתי להיכנס לנישה הזו, מה שמעניק לי סיפוק רב ועוד קצת סיפורי הצלחה. מצאתי את מקומי בעולם שלנו ואני שמחה על כך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עיסוי מתאים לכל סוג של כאב?

עיסוי יכול לטפל במגוון של כאבים, אך לא בכולם. התברכתי ביכולת לעזור לחלק גדול מהאוכלוסיה בקליניקה הקטנה שלי בת"א ואני ממשיכה להרחיב את תחומי הטיפול ואף להתמקצע עמוקות יותר בתחומים הקיימים. כיום אני מעסה אנשים עם כאב גב מסוגים שונים או כאלה הסובלים מקשיים בתנועה, דלקות, מתח ולחץ בגוף. אסור לשכוח כאן שוב את המטופלות ההריוניות (החל משבוע 16), אטפל להן באהבה בכאבים שחלקם מגיעים יחד עם המתנה הקטנה שבבטן.

יש אנשים שבאים לעיסוי רגיל, בכדי להרגע - כמו בבית מלון?

מעבר להשפעה על רקמות ושרירי הגוף - שחרור השרירים, החייאת תאים, שיפור בזרימת הדם והחמצן לרקמות, למגע עצמו יש השפעה מאזנת גם על הנפש. אצל רבים מהאנשים, עיסוי נקשר כטיפול מפנק בזמן חופשה, אך הוא יכול כמובן גם להיות חלק משגרת החיים. מגיעים אלי באופן קבוע אנשי עסקים, הורים, או אנשים שחווים לחץ בשגרת החיים וצריכים פשוט להרגע מהמתח והעומס שהם צוברים בכל יום.

האלמנט הרפואי שיקומי של העיסוי

בכל הקשור לעיסוי רפואי/שיקומי הייחודיות של אורלי באה לידי ביטוי בכך שהיא מבצעת את הטיפול לרוחב סיב השריר. היא עובדת על המיתרים שלו ומצליחה להפריד את הסיבים בחזרה על מנת שלא יהיו 'גוש' אחד. "מה שמיוחד בעיסוי שיקומי זה שמתמקדים בבעיה ספציפית שעבורה הגיע המטופל ולא בכל הגוף במידה ואין קשר לבעיה'' אמרה לנו אורלי. אם ישנן כמה בעיות, היא מתמקדת בבעיה הכי קריטית, השורשית, וכשמסיימת את הטיפול בה, היא עוברת לטפל בבעיה הבאה. עיסוי רפואי מתאים בעיקר לאנשים אשר סובלים מאיזושהי בעיה כמו דורבן, פריצת דיסק, כתף קפואה, כאבי בירכיים, אירוע מוחי, פיברומיאלגיה, צליפת שוט, תעלה קארפלית, דלקת בגיד, סיאטיק וכדומה.

אחת השיטות בה נוהגת אורלי לעסות את מטופליה היא טריגר פוינט: טכניקה שמטרתה לשחרר קשרים בסיבים, כאלה שמרגישים אותם כמו גולה קטנה. היא לוחצת עליה, מניעה את המקום וממש משחררת את הקשר עד שה"גולה" נעלמת והאזור חוזר להיות שטוח בחזרה. השיטה מאד יעילה לטיפול באזור הצוואר ובשאר חלקי הגוף. בנוסף אורלי מבצעת עיסוי רקמות עמוק, עיסוי שבדי, טיפול בכוסות רוח ובעתיד היא שואפת לעבור התמחות בתחום הפאשיה.

מיומנו של מטופל עם כאבי גב קשים

אחד המטופלים של אורלי סרנגה סיפר לנו: ''לפני יותר משנה הגב שלי החליט שנמאס, לו שאני מעמיס עליו, ובא לו לנוח. התרסקתי, לא הייתי מסוגל לתפקד שלושה חודשים. כל פעם ניסיתי משהו חדש, והאמת, שחלק מהדברים עזרו יותר וחלק לא ממש עזרו. שנה חיפשתי משהו קבוע, ואז הגעתי אל אורלי שפירקה אותי, גרמה לי לצחוק ולכאב בו זמנית. יום אחרי, הדבר הראשון שקיבלתי, היה הודעה על איך אני מרגיש? אנשים, זו לא עוד מישהי שתיתן לך שעה וחיוך ותגיד לך ביי ותודה. פגשתי אדם מקסים, מקצועית, ושיודעת לעשות משהו ששנה של חיפושים לא עזרו. אם אתם רוצים טיפול, לא חסר מקומות. אבל אם אתם רוצים להרגיש שינוי ואכפתיות, אורלי היא המטפלת שאתם רוצים וצריכים".


לקביעת פגישה עם אורלי תוכלו ליצור קשר דרך האתר או המייל:

פייסבוק

אתר

מייל: casperit13@gmail.com

שעות פעילות: 9.00 - 20.00 מבחינת הימים זה משתנה.

חנקין 3, תל אביב.

בשיתוף אורלי סרנגה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully