וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחסוך כסף, לחיות את החלום: כל הסיבות לבחור במעצבת פנים

בשיתוף הדס ויצמן

25.1.2021 / 8:35

תמיד חלמתם על בית מעוצב? זה הזמן להגשים חלומות. מעצבת הפנים הדס ויצמן, בעלת הסטודיו "תכנון ועיצוב עם קונספט", תעזור לכם לחבר את כל האלמנטים בחלל בהתאם לתקציב - ותלך איתכם יד ביד עד לתוצאה יוקרתית ומרשימה

לפגוש חלל זה לפגוש את האנרגיה שבו. מטבח שעיצבה הדס ויצמן. אייל אוליסקר,
"לפגוש חלל זה לפגוש את האנרגיה שבו". מטבח שעיצבה הדס ויצמן/אייל אוליסקר

כל חלל, בין אם מדובר בחדר שינה, בסלון, בחדר הילדים או בחדר הרחצה, הוא עולם ומלואו. כשאנחנו פוגשים בחלל מסוים, אנחנו פוגשים כמובן באנרגיה שלו, המורכבת מהאופן שבו הוא מעוצב ומהחפצים, הצבעים, הצלילים ואפילו הריחות שבו. המוח שלנו מעבד את כל אלה לתחושה שמשפיעה על הרגשתנו באופן מיידי, גם אם אנחנו לא תמיד מבינים מדוע בדיוק זה קורה.

מי שיכולה לגרום לתחושה הזו להיות נפלאה היא מעצבת פנים מקצועית, שעזרתה נחשבה אולי בימים עברו ל"פריבילגיה" רק עבור אלה שיש להם תקציב גדול במיוחד, אולם כיום זהו מקצוע זמין ונגיש הרבה יותר. עזרה מקצועית של מעצבת פנים מאפשרת לאנשים רבים יותר ליהנות מבתים ומדירות מעוצבות, שיראו כדירות יוקרה ויתאימו בדיוק לכל הפונקציות שחלמו עליהן. אבל רגע, יגידו רבים, למה שלא נעצב בעצמנו ונחסוך את התשלום לבעלת המקצוע? אז זהו, שלא.

בחירה נכונה במעצבת פנים, שמעניקה ליווי יעיל לתהליך השיפוץ ועיצוב הבית, מביאה גם תוצאות טובות יותר וגם חוסכת כסף, כך שאם תמיד חלמתם על בית מעוצב, אנחנו כאן כדי להגשים את החלום. איך זה אפשרי? מעצבת הפנים הדס ויצמן חורי אזרזר, בעלת הסטודיו "תכנון ועיצוב עם קונספט", מסבירה כי "אשת מקצוע עם ניסיון יודעת לחבר אלמנטים בחלל בהתאם לתקציב והתוצאה תמיד תראה יוקרתית ומרשימה".

לדבריה "אנשים רבים חושבים שהם יודעים בדיוק מה הם רוצים, אבל מדובר בעולם כל כך גדול ומגוון, שפעמים רבות מה שקורה הוא שעושים הרבה טעויות בדרך, מתכננים חלל שלא נח לשימוש הנדרש, קונים פריטים שלא מתאימים לגודל הבית או לא מתחברים נכון אחד לשני, ומגלים את זה אחרי הקנייה, והפריטים כבר בבית, מצב זה יוצר עוגמת נפש וכמובן שיש צורך לקנות שוב, לשפץ ולהחליף- ואז זה שוב לא יוצא טוב. מעצבת פנים עם ניסיון תחסוך לכם בסופו של דבר טעויות, כאב ראש וכמובן הרבה כסף".

אשת מקצוע עם ניסיון יודעת לחבר אלמנטים בחלל בהתאם לתקציב והתוצאה תמיד תראה יוקרתית ומרשימה. חדר מגורים בעיצובה של ויצמן. אייל אוליסקר,
אשת מקצוע עם ניסיון יודעת לחבר אלמנטים בחלל בהתאם לתקציב והתוצאה תמיד תראה יוקרתית ומרשימה. חדר מגורים בעיצובה של ויצמן/אייל אוליסקר

אנחנו פוגשים את ויצמן, נשואה ואמא לארבעה ילדים, שלושה בנים ובת, ולשני כלבים, בסטודיו שלה במודיעין. הגענו לכאן כדי לשמוע ולהבין קצת יותר בתחום עיצוב הפנים, שתפס בשנים האחרונות תאוצה גדולה, ויצמן מסבירה לנו בחיוך את כל מה שרצינו לדעת ועונה על כל השאלות, כולל אלה שתוהות על קנקנה האישי.

"האהבה שלי לעיצוב נולדה יחד איתי", היא מחייכת, "מאז שאני זוכרת את עצמי, בכל מקום שאליו הייתי נכנסת, מיד הייתי מתחילה להזיז רהיטים ולהציע רעיונות לשדרוגים, מבלי שאף אחד שאל בכלל. לימים הסתבר לי מאיפה כל זה הגיע - אבא שלי עסק בתחום הבניין, וכשהיינו יוצאים לטייל תמיד עברנו דרך איזה אתר בניין שבו הוא עבד ואבא היה בודק איך מתקדמת העבודה.

"כילדה קצת שנאתי את זה, אבל היום אני מבינה מאיפה האהבה הגדולה שלי לתחום ולמה כל פעם שאני באתר בנייה הלב שלי מתרחב. כל אתר בנייה שאני רואה, אני נכנסת... לפני עשור וקצת, כשהלכתי ללמוד עיצוב פנים, לא ידעתי בכלל שיש מקצוע כזה. התעניינתי בלימודי כלכלה במכללה למנהל, וכשהגעתי לשם ראיתי שיש חוג לעיצוב פנים ואמרתי לעצמי איזה כיף! למדתי לתואר ראשון בעיצוב פנים במכללה למנהל וסיימתי בהצטיינות יתרה. בלי לחשוב פעמיים הקמתי מיד את הסטודיו העצמאי שלי, שעובד עד היום, כבר שבע שנים שבהן, כמו בכל חיי, אני חיה ונושמת את תחום העיצוב".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
'מנצחת על התזמורת' באופן מושלם. מעצבת הפנים הדס ויצמן. באדיבות המצולמים
'מנצחת על התזמורת' באופן מושלם. מעצבת הפנים הדס ויצמן/באדיבות המצולמים

לדברי ויצמן, חלק חשוב מאוד בתהליך הוא תכנון החלל, המתבצע לרוב כבר בשלב התכניות של הבית, לפני הבנייה עצמה. "יש לקוחות שפונים אלי לייעוץ עוד בטרם רכשו את הדירה, כדי לבחון מבעוד מועד את הפוטנציאל הגלום בה עבורם", היא מסבירה.

מהי מהות העבודה בעיצוב הפנים?

"עיצוב פנים אומר בעצם לעצב כל חלל שאנשים נוכחים בו. הסטודיו שלי עוסק בהמון סוגי חללים, מווילות יוקרה, דרך דירות קבלן ועד חללים משרדיים, מוסדות חינוך ואפילו מסעדות. הסטודיו הוא אני, שעושה הכל בעצמי. אני נפגשת עם הלקוחות לפגישה ראשונית, בוחרת איתם את הקונספט העיצובי ואת החומרים, הולכת איתם לקניינות, בונה כל מה שצריך בתוכנת תלת ממד, מוציאה תכניות לביצוע, הכל כולל הכל. כך אני 'מנצחת על התזמורת' באופן מושלם. יודעת בדיוק איך כל אלמנט מתחבר ומאיזה חומר הוא מורכב.

"נושא חשוב נוסף שאני שמה עליו דגש מרכזי הוא פתרונות האחסון, זהו חלק חשוב ובלתי נפרד בעיצוב. כל חלל שאני מעצבת, כולל פריט נגרות, כולל בתוכו פתרון לנושא האחסון, גם כי חשוב מאוד שלכל דבר יהיה את המקום המדויק שלו, וגם כי כך קל יותר לשמור על הסדר ולהשאיר את החלל מעוצב, נקי ויפה.

"כמובן שאני מתאימה את אנשי המקצוע לפי הצורך של הלקוח, התקציב שלו, וכל המרכיבים הרלוונטיים. אני מתאימה את צורת העבודה שלי ללקוחות, כאשר כל פרויקט נבנה למעשה כמו בגד של חייט שנתפר בדיוק למידותיו של מי שאמור ללבוש אותו. כל פרויקט הוא ייחודי, עומד בפני עצמו וכמובן מאוד משתנה בין לקוח ללקוח ובין חלל לחלל. הכל נתפר על פי המידות הנכונות".

מה התהליך שאת עוברת עם הלקוחות שמגיעים אלייך?

"כבר בפגישה הראשונה, אנחנו מגבשים תכנית עבודה. אני מדברת עם הלקוח על תקציב, על הרצונות ועל הוויז'ן שלו, אומרת מה אני חושבת על פי נתוני החלל המדובר, ואנחנו מתחילים לגבש איזשהו קונספט. לאחר מכן אני אוספת את כל הנתונים הרלוונטיים ומתחילה לבנות את אופן העבודה, כשבגדול אני מאמינה בעיצוב שכולל הכל - מעמוד התמיכה ועד המזלג. אני מלווה את הלקוחות לאורך כל הדרך, כולל כל מה שנכנס לבית, בתהליך שנקרא 'הלבשה', שבו בעצם מלבישים את גוף הבית בכל מה שצריך להשלמת האוירה.

כל פרויקט הוא ייחודי, עומד בפני עצמו וכמובן מאוד משתנה בין לקוח ללקוח ובין חלל לחלל. הכל נתפר על פי המידות הנכונות. סלון שעיצבה ויצמן. ערן פלדמן,
כל פרויקט הוא ייחודי, עומד בפני עצמו וכמובן מאוד משתנה בין לקוח ללקוח ובין חלל לחלל. הכל נתפר על פי המידות הנכונות. סלון שעיצבה ויצמן/ערן פלדמן

"אני מרכיבה נוסחה ייחודית המחברת את החלל עם פונקציות המשתמשים, הצרכים והאווירה, כבר בשלב התכניות", היא מסבירה, "כלומר איך תראה החלוקה הפנימית של החלל, מה יהיה גודל המטבח, החדרים והסלון, איך תתבצע ההפרדה ביניהם, מאיזה חומר וכולי. יש לקוחות שמגיעים אליי עוד לפני שהם קונים דירה, כדי להתייעץ איזה דירה נראית לי יותר מתאימה עבורם. אנחנו בודקים יחד את הכיוונים, את החלוקה המתוכננת, את גודל החדרים ועוד, ומבינים את הפוטנציאל עבורם.

"משם אנחנו עושים את התכנון הפנימי מבחינת חלוקת החללים וממשיכים לבחירת חומרי הגמר, כלומר איזו רצפה תהיה, איזו דלת ואיזה סלון, וממה הם יהיו עשויים. אחר כך אנחנו עושים את תכנון חשמל, אנסטלציה ונגרות, שמתחיל מהמטבח, עובר לחללים הרטובים דרך חדרי השינה, החללים המרכזים ועד הגינה/ המרפסת, והכניסה לבית…

"אני מוציאה תכניות נגרות וכמובן בוחרת עם הלקוחות את כל חומרי הגמר וכולי. אנחנו בוחרים הכל יחד, כולל הכל. בתוך התהליך הזה נכנס גם כל נושא התאורה, שהיא פרויקט בפני עצמו בתוך הפרויקט הכללי. השלב האחרון הוא מה שאמרתי קודם שנקרא הלבשה, הכולל את בחירת הריהוט הקטן כמו השידה ליד המיטה, הכוננית בסלון ואפילו הריח בחלל והמצעים. כל שאר האקססוריז".

את תמיד מעורבת בתהליך עוד משלב התכנון הראשוני?

"אני מאוד משתדלת להיות מעורבת בכל התהליך, אבל כמובן שלא תמיד אני עושה הכל מהכל. אני יכולה, למשל, לעזור לאנשים לעשות חיבורים נכונים. פנו אליי כבר לקוחות שעשו א', ב' וג' לבד, ואני עוזרת להם לחבר הכל יחד. בתקופה האחרונה ישנה דרישה להוסיף חלל עבודה לדירה הקיימת. גם כאן אני בוחנת את אפשרויות המבניות ומשם ממשיכה לתכנון נגרות ויוצרת אוירה נכונה.

"אגב, גם החללים החיצוניים הם היום חלק בלתי נפרד מהבית, הצורך לצאת רגע לנשום אויר, בגינה או במרפסת, לקבל אנרגיה מפיסה קטנה של טבע הוא חשוב בעיני. ואני מתכננת אותו בקפידה בדיוק כמו כל שאר החלקים. וגם שם כמובן אכניס את כל האלמנטים, צמחים מגוונים, תאורה נכונה, ריחות, ריהוט, טקסטיל חימום ואוורור, הכל".

אני מרכיבה נוסחה ייחודית המחברת את החלל עם פונקציות המשתמשים, הצרכים והאווירה, כבר בשלב התכניות. מטבח שעיצבה ויצמן. אייל אוליסקר,
אני מרכיבה נוסחה ייחודית המחברת את החלל עם פונקציות המשתמשים, הצרכים והאווירה, כבר בשלב התכניות. מטבח שעיצבה ויצמן/אייל אוליסקר

רגע לפני סיום, אנחנו מתעניינים ב"אני מאמין" של ויצמן בכל הקשור לעיצוב, והיא עונה כי "אני משלבת סגנונות עיצוב, כשהדגש הוא על מינונים ופרופורציות. הקווים המנחים שלי תמיד ישרים ונקטיים אליהם אני אוהבת להכניס שלל חומרים מהסגנון הכפרי, זאת לצד מגוון רחב של טקסטורות, ריחות וצורות. מעבר לזה, אני כמובן מתאימה את הכל לתקציב ולרצון שאליו מתכוונים להגיע.

"הדרך חשובה לי לא פחות מהתוצאה, ואני מקפידה מאוד שחוויית הלקוחות תהיה טובה שייהנו מהדרך המשותפת שלנו. שלא נגיע לסוף הדרך עם בית מהמם, אבל גם עם התקף לב... יש לקוחות שאוהבים להיות מעורבים יותר בפרויקט, ואני נותנת להם כמובן את המקום הזה, ויש כאלו שמשאירים תקציב וצורך ונותנים לי לעשות את מה שאני יודעת.

"כל לקוח שלי הוא לקוח VIP וכל בית שאני נוגעת בו ומעצבת אותו הוא בית שלי. אני הולכת עם הלקוחות יד ביד, כמו חברים. השפה חופשית, אני זמינה כל הזמן, ונבנה קשר שהוא הרבה מעבר לבאתי, עיצבתי, הלכתי".

טיפ ממעצבת

"אני מאוד אוהבת לארח חברים, ויוצא שכל המפגשים תמיד מתקיימים אצלי בבית. כל מי שנכנס אליי תמיד שואל 'איך זה שהבית שלך כל כך נקי ומסודר?', ואני מסבירה שעם תכנון נכון, אין סיבה לבלגן וקל לשמור על סדר וניקיון, אפילו עם ארבעה ילדים ושני כלבים בתוך הבית".

טלפון - 0502270710

אתר - hadaswaizmanhuriazarzar.com

פייסבוק

אינסטגרם

פינטרסט

לערוץ היוטיוב של הדס

בשיתוף הדס ויצמן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully