וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכנתא בקלות עם תשואות פיננסים

בשיתוף תשואות פיננסים

21.1.2021 / 18:01

מהם החוקים החדשים של בנק ישראל ומהו תמהיל המשכנתא המומלץ לשנת 2021? על שאלות אלו ועוד יענה בראיון הבא עודד פרים, מבעלי חברת תשואות פיננסים

פ.פ תשואות פיננסים/אולפן הנבחרים

הכירו את חברת תשואות פיננסים בבעלותם של עודד פרים ודיוויד פרייטס, יועצי משכנתאות בכירים. שניהם בתחום מעל לעשור, ועבדו בבנק דיסקונט, הפועלים ובנק ירושלים, כיהנו במשרות בכירות ובהתאם מכירים את המערכת מבפנים ומבינים כיצד עולם המשכנתאות נראה מצדו של הבנק.

שאלנו את השניים מה היתרון של יועץ משכנתאות פרטי על פני נציג המשכנתאות בבנק: "ראשית, אין כל היגיון להתייעץ כלקוח עם הבנק שעתיד למכור לך את הכסף, הרי האינטרסים של הצדדים מנוגדים בתכלית. יועץ משכנתאות פרטי הוא גורם מקצועי מטעמו של הלקוח ומנהל עבורו את המשא ומתן ובניית התמהיל על מנת לסייע לו לשלם כמה שפחות כסף על המשכנתא שהוא עומד ליטול. בנוסף, ליועץ משכנתאות מוביל יש קשרים ענפים בבנקים, בייחוד אם מדובר ביוצאי המערכת הבנקאית. בזכות הקשרים ניתן לייצר תהליך יעיל ומהיר ולהגיע להצעה המינימלית בטווח קצר וללא כל טרטור מצד הלקוח".

מהו ה"אני מאמין" שלכם בכל הקשור לתחום?

"'ככל שתדעו פחות תשלמו יותר' - זה נכון לגבי כל התחומים, אבל על אחת כמה וכמה בתחום המשכנתאות, כיוון שלרוב מדובר בהתחייבות הגדולה ביותר שאדם יעשה בחייו".

מה בנוגע להחלטה של בנק ישראל על ביטול מגבלת הפריים משליש לשני שליש?

"בנק ישראל התיר להגדיל את החלק המבוסס על רכיב הפריים לשני שליש מסך המשכנתא. עד כה ניתן היה לקבל עד שליש מהמשכנתא בלבד במסלול מבוסס פריים. מטרתו של בנק ישראל הינו להקל על ציבור נוטלי המשכנתאות ולעזור להם להפחית את ההחזרים החודשיים ואת עלות האשראי הכוללת. ההחלטה נכנסה לתוקף ב-17 בינואר השנה והיא תיכנס לתוקף גם בקרב ממחזרי המשכנתאות החל ממרץ הקרוב. בעקבות הבאז שנוצר סביב נושא הפריים, הסיקור התקשורתי המוגבר ונהירת בקשות המשכנתאות שצפויה להגיע לפתחם של הבנקים, סביר שהבנקים בהתחלה יתמחרו את רכיב זה ביתר ולאחר מכן בשל התחרות מחיר רכיב הפריים ילך ויפחת.

בנוסף, ריבית בנק ישראל נמצאת כיום בשפל כל הזמנים וזוהי תקופה נהדרת לקחת ולמחזר משכנתא. מדובר במוצר הזול ביותר ברמת ההלוואה לטווח ארוך.

מהצד השני, מסלול הפריים לא מתאים לכל אחד ומעבר ליתרונות הברורים שהוא מציע, גלום גם סיכון לא מבוטל שצריך להיות מודעים לו".

כמו שניתן לראות, מדובר במומחים שיודעים דבר או שניים על עולם המשכנתאות, אז אם אתם צריכים יועצים בנושא, אל תהססו וצרו קשר עם תשואות פיננסים.

טלפון: 03-9477729

אתר

עודד פרים. יח"צ,
עודד פרים/יח"צ
דיוויד פרייטס. יח"צ,
דיוויד פרייטס/יח"צ
בשיתוף תשואות פיננסים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully