וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוך שובל: "מוזיקה שבאה מהרגש מחברת בין כל הקצוות"

בשיתוף חנוך שובל

21.1.2021 / 13:55

חנוך שובל, משחרר סינגל להיט! תזכרו את השם ותזכרו שאנחנו גילינו אותו ראשונים. החתיך שיצא בשאלה, הפך למאמן כושר, חזן וזמר חפלות וטברנות. כובש גם את היו-טיוב והרשתות החברתיות

חנוך שובל. באדיבות המצולמים
חנוך שובל/באדיבות המצולמים

שובל, מקרית יובל בירושלים בשנות העשרים שלו וכבר בעל תובנות עמוקות על מוזיקה והחיים בכלל. המוזיקה שלו היא מזרחית וערבית עם הרבה עומק ומגוון. הוא שר עם שפע של סלסולים, בקול עמוק וצלול בערבית, טורקית, כורדית ועוד. כן, גם בעברית.

שוחחנו עם שובל לרגל צאת הסינגל החדש שלו שעלה ממש עכשיו ליו טיוב ולרשתות.

חנוך שובל תמיד הרגיש חיבור מיוחד למוזיקה, עוד כילד שר והתחבר לפיוטים ולתפילות בערבית ששמע בביתו כילד חרדי. מגיל עשר שר מול בני המשפחה בשמחות. בהמשך, אחרי שיצא בשאלה, הופיע ואף הצטרף ללהקה: "הצטרפתי ללהקה שנקראת 'יפתח אקספרס', עזבתי והחלטתי להמשיך לבד כי הם היו יותר בכיוון של ים תיכוני ואני גיליתי שאני מתחבר יותר למוזיקה הערבית, המזרחית היותר כבדה ועמוקה, יותר מוזיקה של פעם". הוא מספר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מה זו "מוזיקה מזרחית כבדה"?

"זו מוזיקה שגדלתי עליה, אמא שלי מרוקאית, ונחשפתי אל המוזיקה הזו מילדות. כילד בבית חרדי שמעתי פיוטים בערבית". לסגנון המוזיקלי הזה, הוא מצרף מוזיקה חילונית גם של הזמרים הקלסיים: "אני שר גם מוזיקה דתית וגם חילונית, גם ערבית כבדה שירים של אום כולתום למשל, אבל גם מוזיקה ים תיכונית. אני מתחבר למוזיקה הכורדית, אוהב את השפה. זו מוזיקה שתופסת בשני המגזרים, החילוני והדתי, אני מופיע בשניהם ומרגיש שהמוזיקה הזו מחברת ביניהם. זו מוזיקה מעניינת מבחינת המשחק במוזיקה, ישנם סלסולים, לעלות ולרדת בטונים אפשר להרכיב אותה גם על תפילה וגם סתם. יש בה עושר צלילים, ומנעד מוזיקלי רחב".

לא בדיוק סגנון לבחור בן עשרים, לא?

"אולי בדרך כלל יותר מבוגרים מאזינים למוזיקה הזאת, נמשכתי לזה. אני שומע הכל, גם לועזית וחסידית. העניין למצוא את הקול שלי, אני יוצר מוזיקה שיש בה עומק, למוזיקה אין גיל".

המוזיקה שלך מורכבת, מה בדיוק הסגנון שלך?

"למדתי פיתוח קול מקצועי, ולמדתי על המקאים: משחק בטונים, בקול, שמאפיין את המוזיקה המזרחית. ביצוע נכון של הסלסולים, זה מאוד מורכב. הפכתי חזן בבית כנסת והתחלתי לשמח באירועים. רציתי לפתח את זה, ולשלב את העולמות במוזיקה שלי. אני לא חושב שצריך לבחור, הפוך הייחוד בא מהשילוב. יש יופי בכל מוזיקה, בכל סגנון ובכל אדם".

אפשר להבחין בשילובים הללו בסינגל: "זה עיבוד שלי לשיר ישן של זמרת ערבייה, שחידשתי אבל מהדהד בו גם המקור. שרית חדד הוציאה אותו בגרסה עברית, ושילבתי גם משפטים מהשיר בעברית לשיר בערבית".

חנוך שובל. מיכאל זכרי,
חנוך שובל/מיכאל זכרי

אתה שר בהרבה שפות, איך?

"אני לא דובר ערבית, אבל אני לומד את המילים, טעמים ואיך לבטא. אני תמיד בודק את המשמעות וכל מילה, כדי שאוכל להגיש אותו. זו מוזיקה מאוד רגשית, שעוסקת המון ברגשות ובאהבה והיא חייבת לצאת מהלב. יש בזה משהו מהפנט, כשאתה שר מהלב, גם אם לא מבינים כל מילה, "מרגישים" את המוזיקה. חשוב לי להתחבר לרגש, אני מאזין להמון סגנונות, ולוקח את מה שמרגש אותי אחרת לא אוכל לשמח. יש הרבה ששרים טוב, אבל לשיר טכנית טוב זה לא מה שאני מחפש אני רוצה שיתרגשו".

מתי יצאת בשאלה ואיך זה היה קשור להתפתחות המוזיקלית שלך?

"יצאתי בשאלה בגיל 15. באתי ממשפחה מאוד אוהבת ומאוד דתית. חרדית. נחשפתי קצת לעולם החילוני והתחלתי להתעניין יותר בעולם ולגלות אותו. הבנתי שלהיות חרדי זו לא הדרך שלי. חלקית גם כי התחלתי לגבש טעם מוזיקלי ורציתי לטעום עוד ממוזיקת עולם ובכלל". הוא מבקש להבהיר שהרבה מהיסודות המוזיקליים שלו שאובים מהמקום בו צמח: "אני לא מתכחש לעולם החרדי, אני מכבד אותו ואת הרקע שממנו באתי. זה בא לידי ביטוי גם בחיבור למוזיקה פיוטית שהייתה במקור בבתי הכנסת והיום היא יותר במיין סטריים".

איך הקשר שלך היום עם המשפחה החרדית?

אנחנו בקשרים מצוינים, שום דבר לא ישנה אהבה של משפחה. בשנה הראשונה היה להם ממש קשה שעזבתי את הדת, אבל המשפחה חשובה מכל, הם תמכו והבינו אותי לאורך כל הדרך. יצאתי מהבית לפנימייה, בהחלטה משותפת, רציתי לחיות כחילוני ולטובת האחים שלי ושאר הבית החרדי, היה עדיף שאעזוב. קיבלתי גב למצוא את דרכי. אנחנו נפגשים כל שבת, ומפרגנים מאוד למוזיקה שלי. אבא שלי תמך בי מלא כולל כלכלית כדי שאוכל להתפתח בתחום המוזיקלי. אני חושב שלמרות שהדרך שבחרתי שונה משלהם, הם מאוד גאים בי".

בעידן של כוכב נולד ושפע תחרויות וראליטי, למה לא ניסית את דרכך שם?

"הבחירה האישית שלי הייתה קודם להגיע לאנשים ישירות. היה לי חשוב להרגיש את הקהל והפידבק. אני חושב שזה היתרון של הרשת החברתית, אתה מגיע לקהל באופן בלתי אמצעי. זה לא שאני לא רוצה להופיע בטלוויזיה, הלוואי, אבל אני מאמין מחשיפה שתתחיל במגע ישיר".

חנוך שובל. באדיבות המצולמים
חנוך שובל/באדיבות המצולמים

מי ההשראה שלך, לאן אתה חולם להגיע?

"חששתי להיחשף, זה תחום שיש בו המון מוכשרים והרבה נבלעים, אני חושב שאני בכיוון הנכון, לוקח את זה ברצינות ורואה את התגובות שאני מקבל. לא צריך שכולם יאהבו אותי, אבל מי שמתחבר לסגנון הזה שאצליח לדבר אליו. איציק קלה, הוא מודל בעיני.

"אני חושב שזה אפשרי, אם לפני שנה החלום שלי היה שיזמינו אותי לאירועים, אנשים שלא מכירים אותי ולמרות הקורונה הגעתי לשם, ואני מוזמן לשמח אפילו דרך הזום ולפי כללי התו הסגול, אז עכשיו הצעד הבא הוא לפרוץ ברשתות החברתיות". בינתיים, הוא מתפרנס גם כמאמן כושר.

שירי אהבה ומוזיקה רגשית, מה עם זוגיות אצלך?

הוא קצת נבוך, ומודה: "לאחרונה סיימתי זוגיות של שנה, יאמר לזכותה שהיא מאוד עודדה ותמכה והיא חלק מהסיבה שפרצתי החוצה, אבל עכשיו אני פנוי" הוא מדווח, אז לטובת המעריצות, גם זמר, גם מאמן כושר וגם בחור הורס, זה הזמן לקפוץ עליו רגע לפני שהתור יהיה ארוך מידי.

תמשיכו לעקוב בדף הפייסבוק

באינטסגרם

בשיתוף חנוך שובל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully