וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביאים את הגורמה אליכם הביתה - הכירו את עמיאור&מתן

בשיתוף עמיאור&מתן

20.1.2021 / 14:49

מאז פרוץ הקורונה, אין ספק שאחד הדברים אליהם אנחנו הכי מתגעגעים זו ארוחה טובה במסעדה, כזו שאין בילוי אחר שמשתווה לה. יצאנו חברי מערכת "הנבחרים" לחפש איפה נוכל לשחזר את החוויה וגילינו שזה קרוב יותר ממה שחשבנו, וזה מגיע אלינו, עד הבית...

עמיאור&מתן. עמיאור&מתן,
עמיאור&מתן/עמיאור&מתן

"עמיאור&מתן" היא חברה שהוקמה במטרה אחת - להביא את אוכל הגורמה המוקפד ישירות אל בתי הסועדים מבלי להתפשר על אף היבט - לא על השירות, לא על הצלחות המרשימות, ובטח שלא על הטעמים המיוחדים. מתן ועמיאור, שני שפים שמאחוריהם שנים רבות של ניסיון, מנצחים על סעודת מלכים אותה הם מביאים באירועי שף מיוחדים עד פתח הבית. כמו שאומר עמיאור: "כל מה שצריך הלקוח לעשות זה רק להתלבש יפה ולהגיע עם חיוך. כל השאר - עלינו".

יצירה קולינרית משותפת

גם מתן יצחק וגם עמיאור גואטה התחילו את דרכם במטבחים בתור נערים עם תשוקה אמיתית ורעב ללמוד כמה שאפשר על עולם הקולינריה הישראלית. עמיאור הבין בשלב מוקדם שהוא רוצה להקדיש את חייו לאוכל ובחר לפרוש מבי"ס וללכת בגיל 17 בלבד ללמוד בבית הספר לבישול. הכישרון והדרייב שלו הובילו אותו למטבחי שף מפורסמים כגון שגב, מאיר אדוני, אביב משה ועוד, ומשם המשיך לנהל מטבחים בשלל ז'אנרים שונים. בתחילת דרכו הקולינרית הכיר את מתן, שעבר דרך דומה במטבחים שונים והשניים נהנו לעבוד יחדיו. עם פרוץ הקורונה גמלה בהם ההחלטה לקחת את הידע, הכישרון והרצון ולפתוח עסק שיהיה אך ורק שלהם. "נמאס לנו לעשות בשביל אנשים אחרים ולא לקבל את הגיבוי והחופש היצירתי שכל כך רצינו" מספר עמיאור. "אנחנו חברים ושותפים לעבודה כבר כמעט עשר שנים, וידענו שהגיע הזמן שלנו להראות באמת מה אנחנו שווים".

מתן משלים אותו ואומר: "בחרנו ללכת על אירועים פרטיים בבתים. זו ההזדמנות שלנו לעשות את מה שהדמיון שלנו אומר. אנחנו לא רובוטים של מישהו אחר שמנהל אותנו, יש לנו חופש פעולה מוחלט ובנינו תפריטים מהדמיון, הידע והניסיון שלנו, שמגיע אל הצלחת. וכל יום אנחנו מתקדמים, בונים תפריט חדש, יוצרים עוד מנה, משנים דברים. אנחנו לא מפסיקים להתחדש, ואנחנו מביאים ללקוח מסעדה הביתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עמיאור&מתן. עמיאור&מתן,
עמיאור&מתן/עמיאור&מתן

קונספט שמותאם גם לפה וגם לכיס

האירועים של הצמד מתחילים במינימום של 10 אנשים, ולפעמים אפילו פחות, והמקסימום תלוי כמובן במשרד הבריאות ובהנחיות באותה עת, אך מתן ועמיאור מבהירים שיש להם יכולת ורצון גם לארח אירועים גדולים מרובי משתתפים. "אנחנו עובדים בצמוד ללקוח" מסביר עמיאור. "בונים לו תפריט שמורכב אך ורק מהטעמים שהוא והחוגגים שלו אוהבים, הוא נותן לי את הכיוון ואני עושה לו תפריט אישי, ייחודי, שבנוי כמובן גם בהתאם לתקציב שלו. אנחנו מתאימים את הקונספט גם לראש, גם לפה וגם לכיס".

מתן ועמיאור מביאים עמם את כל מה שצריך כדי לקיים אירוע מא' ועד ת' לרבות גריל פחמים לצליית הבשרים. "כשלקוח סוגר איתנו אירוע, אנחנו נותנים לו שקט נפשי" מספרים הצמד. "הלקוח יושב, אנחנו מפנים, מגישים, מכינים את האוכל ליד הלקוח, אפילו משתפים אותו בהכנה, תוך כדי הסברים על כל מנה, על הטעמים, על חומרי הגלם, על סוגי הנתחים ועוד".

עמיאור&מתן. עמיאור&מתן,
עמיאור&מתן/עמיאור&מתן

אז מה אוכלים?

התפריט, כמו כל מסעדת שף טובה, הוא תפריט עונתי, מושתת על חומרי גלם איכותיים ומותאמים לכל עונה. "בדיוק עכשיו התחלנו תפריט חורף" מספר עמיאור. "אנחנו בוחרים את חומרי הגלם הטריים שיש בשוק, את הפירות החדשים שנכנסו עכשיו, אנחנו משלבים אותם לתוך המנות". מתן ממשיך: "אנחנו יודעים שאנשים לא יכולים לצאת למסעדה לחגוג, אז אנחנו חוגגים איתם בבית. ימי הולדת, ימי נישואים, חינות, ערבי חברה, אפילו חתונות". רוב התפריט מתבסס על בשר ודגים, שנצלים על גריל פחמים, וניתן להגדיר אותו כאוכל שמשלבים מגוון רחב של ז'אנרים, לרבות ים תיכוני, מזרחי, בישול מבית אמא ועוד, שהוסיפו לו טוויסט מודרני, חדשני ובעיקר טעים.

"יש לנו מנות דגל כמו כנאפה עם תבשיל בשר שאנחנו עושים, פרגיות אסיאתיות עם ערמונים ופטריות. ויש לנו גם מגוון של קינוחי פרווה שאנחנו מכינים בעבודת יד מחומרי גלם איכותיים, אף אחד לא מאמין שזה פרווה". כל האוכל כשר (והצמד גם לא עובדים בשבת!), וניתן לבצע התאמות לצמחונים, טבעונים, אנשים שלא צורכים לקטוז או גלוטן ועוד. "אנחנו תמיד הולכים לקראת הלקוח" אומר מתן. "אין שום דבר שהלקוח יבקש מאיתנו שלא נעמוד בו".

עמיאור&מתן. עמיאור&מתן,
עמיאור&מתן/עמיאור&מתן

קל לראות שהדבר שהכי מניע את צמד השפים המוכשרים זו האהבה האמיתית למקצוע, לאוכל וללקוחות. הם שואפים להיות הכי מדויקים בעשייה שלהם, לבשל מהלב ומהנשמה, ולהגיש ללקוח חוויה שלמה שהיא הרבה יותר מרק אוכל. מה עוד אפשר לבקש?

עמיאור&מתן

טלפון:

מתן: 050-6517993

עמיאור: ‭054-3947799‬‬‬

פייסבוק

האינסטגרם של עמיאור

האינסטגרם של מתן

בשיתוף עמיאור&מתן
  • עוד באותו נושא:
  • שף
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully