וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

FT Design - סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים

בשיתוף FT Design

20.1.2021 / 11:04

טלי איליאשוב ופלורינה פופובסקי מדגמנות חברות בחיים האישיים והמקצועיים, יתרון בולט שמאפשר מענה הוליסטי שכולל תכנון ואדריכלות, עיצוב פנים והלבשת הבית - והכל תפור למידותיכם

טלי איליאשוב ופלורינה פופובסקי. נטלי שור,
טלי איליאשוב ופלורינה פופובסקי/נטלי שור

הן נולדו באותו מקום, עלו לארץ כשהיו ילדות ונפגשו לראשונה בלימודי תואר ראשון לעיצוב פנים במכללת HIT והנדסאי אדריכלות. מאז ועד היום הן מציגות חברות אישית וזוגיות מקצועית, שעם הזמן הפכו ליתרון המרכזי. הכירו את טלי ופלורינה, המייסדות והבעלים של FT Design, סטודיו לתכנון ועיצוב פנים שמציע תכנון, עיצוב והלבשת הבית, התפורים למידותיכם ומשלבים פונקציונליות ואסתטיקה.

השלם גדול מסך חלקיו - גם בתכנון ועיצוב פנים

השיחה עם השתיים השאירה אצלי טעם של עוד, וגרמה לי לרצות לגלות בכל אחד מהפרויקטים שהן יצרו יחד. יין - יאנג, שמים וארץ, שני ניגודים שמשלימים האחד את השני. החברות בחיים האישים והמקצועיים מאפשרת להם להיות יחד השלם שגדול מסך חלקיו, דבר שמהווה יתרון מרכזי בעבודה איתן, כמעצבות פנים ואדריכליות. יחד הן הקימו את FT Design - סטודיו המספק שירותי תכנון ועיצוב פנים עבור לקוחות פרטיים ומסחריים, במטרה לסייע לכל לקוח להפוך את הרעיון שלו מחלום למציאות.

הדרך לא הייתה קלה וכמו בכל זוגיות, גם במקרה הזה היו עליות ומורדות כולל עבודה קשה ובשעות לא שגרתיות, כפי שנפרט בהמשך. בסופו של יום כפי שמעידים הלקוחות, השילוב המנצח מאפשר הקשבה לאורך כל הדרך, ליווי אישי ומענה הוליסטי ליצירת מרחב עכשווי, פונקציונלי ויפה, המותאם למידות הלקוח ולצרכיו.

FT Design. FT Design,
FT Design/FT Design

שני עולמות שונים נפגשים ונוצרת הרמוניה

פלורינה פופובסקי, נשואה ואמא לשניים (בת 9 ובן 7) מנתניה, שמה לב לפרטים הקטנים, לא פוחדת לקחת סיכונים ומעיזה לחלום על הכל ובגדול! היא גם לא חוששת לנסח את שאיפותיה בקול רם.

טלי איליאשוב, נשואה ואמא לשניים (בת 10 ובן 6) מבאר יעקוב, מגדירה את עצמה כאדם ריאלי עם רגליים על הקרקע, וכי כל פעולה היא עושה צעד אחר צעד. את דרכה הסלולה והמתוכננת החלה כשלמדה במגמת אדריכלות בתיכון, כעתודאית בצה"ל ועם תעודה של הנדסאית אדריכלות.

כשעלו לישראל, מאותה מדינה ואותה העיר, הן לא הכירו האחת את השנייה, כך גם במהלך ילדותן. המפגש הראשון בלימודי עיצוב פנים במכללת HIT בחולון, הוביל לשותפות נפלאה, המשלבת בין שני עולמות שונים ודומים כאחד. "אחרי השיעור הראשון, בו כל אחד מציג את עצמו, החלטנו ללכת לשתות יחד קפה. השיחה הפכה לחברות שהלכה והעמיקה מאותו הרגע" נזכרת בחיוך פלורינה. "הקשר החברי בא לידי ביטוי גם בלימודים, כשעשינו פרויקטים משותפים, כול פרויקט הגמר שהוכרז כמצטיין המחזור. לפרויקט הן קראו: FT Design, שם שהפך למותג שממשיך איתן מאז, כולל הלוגו. כבר אז הבנו שהחברות והחלק המקצועי, יכולים להשתלב בצורה נהדרת יחד וכי אנחנו משלימות האחת את השנייה באופן בו אנו מתסכלות על העולם, דבר שמסייע לנו בכל דבר שאנחנו עושות" מוסיפה טלי.

FT Design. FT Design,
FT Design/FT Design

עבודה מבוקר עד ליל

השתיים הבינו שהן מצליחות לייצר משהו טוב יחד, ושכדאי למנף את העשייה המקצועית, בכל דרך אפשרית. בשנים הראשונות, עבדה כל אחת כשכירה בתחומה. טלי ניהלה מערך של שינוי דיירים שמטרתו הטמעת השינויים שמבקשים הדיירים בפרויקטים אל מול הקבלן. פופובסקי התחילה לעבוד בחברת מטבחי יוקרה איטלקים, ואף הפכה למעצבת בכירה, שעיצבה גם את אולם התצוגה. במסגרת תפקידה נוצרו מפגשים עם אנשי מקצוע ונציגי המחלקות הטכניות באיטליה, דבר שנתן לה כלים לדיוק ומקצועיות.

למרות שכל אחת הייתה מאוד מרוצה מעבודתה, בשלב מסוים הן הגיעו לקצה גבול היכולת שלהן כשכירות, מצב שעודד אותן לקחת יחד פרויקטים משותפים. סדר היום היה מטורף לשתיהן יחד ולכל אחת לחוד, כפי שמתארת פופובסקי: "במשך 4 שנים היינו קמות בבוקר ומכינות כל אחת את הילדים למסגרות, מתחילות את יום העבודה שהסתיים בשעה 16:00, מתחילות משמרת שנייה עם הילדים בשעות אחר הצוהריים ובשעה 21:00, מתחילות לנהל את הפרויקטים המשותפים, עד השעות הקטנות של הלילה".

תכנון אדריכלי ועיצוב פנים מהיסוד

עייפות אך מרוצות, ועם רזומה עשיר והרבה ניסיון, החליטו פופובסקי ואיליאשוב לצאת לדרך עצמאית משותפת ולהקים את FT Design - סטודיו לתכנון ועיצוב פנים. העבודה יחד והמשובים המצוינים שקיבלו מלקוחות, גרמו להן להבין כי במקרה שלהן 1+1 שווה הרבה יותר מ-2, כפי שמתארת איליאשוב: "כל לקוח שעובד איתנו, מקבל את שתינו כחבילה אחת עבור כל פרויקט, על כל המשתמע מכך. כל אחת מאיתנו מביאה איתה מעל 10 שנות ניסיון בתכנון, אדריכלות ועיצוב פנים. מאחורי הקלעים יש חלוקה טבעית אך ההתנהלות מול הלקוח היא משותפת והמענה הוליסטי. יחד אנחנו גוף אחד שמציע תכנון אדריכלי ועיצוב פנים מהיסוד".

FT Design. FT Design,
FT Design/FT Design

התמחות ביוקרה

פופובסקי מסבירה כי הן יכולות לממש את הידע והיכולות שלהן בעיקר עם תקציבים גדולים. "אנחנו נותנות מענה משלב התכנון בצורה הכי בסיסית ומהיסוד ועד לפריט האחרון. כל פרויקט מבחינתנו נתפר למידותיו של הלקוח ובנוי על בסיס הצרכים הסובייקטיביים שלו".

ומה לגבי לקוחות שזקוקים לעיצוב או הלבשת הבית בלבד?
פופובסקי: "הם יכולים לבחור באחת ממגוון החבילות שאנו מציעות, שכוללות ייעוץ והמלצה על בעלי מקצוע, איתם אנו עובדות, בעלויות נמוכות יותר ועדיין, עם ערך גדול".

האם אתן פונות לשוק הפרטי בלבד?

פופובסקי: "אנחנו אכן עובדות עם השוק הפרטי ובמקביל נותנות מענה גם לקבלנים ולחברות בנייה, תחום שאנחנו אוהבות במיוחד, המאפשר לנו את החופש ליצור במטרה לקלוע לטעם של קהל רחב יותר".

איך מנהלים בהצלחה שותפות מקצועית ואישית לאורך זמן כה רב?

איליאשוב: "כמו כל זוגיות. עם המון סבלנות, ניהול שיח מכבד וגם לדעת לוותר כשצריך. בתחילת הדרך היו שעיקמו את הפרצוף ושאלו איך נסתדר ונוכל באמת לסמוך האחת על השנייה. בפועל זה עובד ומצליח מעבר למצופה. קורה לא פעם במהלך פגישה, שלקוחות יושבים מהצד ומקבלים את הערך המוסף של השיח שאנו מקיימות. כך הם שותפים גם לאופן החשיבה שמוביל לתוצאה הסופית, דבר שזוכה להערכה רבה".

פופובסקי: "הלקוחות שלנו זוכים לראות את מאחורי הקלעים של העשייה שלנו. הם עושים זום אאוט לרגע ועדים לשיח היצירתי, הבונה והמפרה שלנו ואיך נוצרת באופן טבעי ההחלטה. אנחנו יודעות לשים את האגו בצד ולפעול כגוף אחד. אסטרולוגית איתה נפגשנו, אמרה לנו פעם שטלי היא היין ושאני היאנג ועם זאת, השוני באופי שלנו, לא פוגע בהרמוניה אלא תורם לעבודה המשותפת".

FT Design. אייל תגר,
FT Design/אייל תגר

יצירת מינימליזם אלגנטי הדורש מורכבות מקצועית

למשרד המצליח של השתיים יש יתרונות נוספים. ראשית, הן לא מפחדות מעבודה קשה. אם יש צורך, הן יגיעו לבעל המקצוע כדי להבין את התהליך וכיצד אפשר לתת ללקוח את התוצאה הטובה ביותר. בנוסף, הן מוודאות שעל ייצור של כל מוצר יהיו אחראים כמה בעלי מקצוע יחד. יצירת מינימליזם אלגנטי הדורש מרוכבות של כמה בעלי מקצוע, הנו מוטיב חוזר עליו הן מקפידות, כדי ליצור את הפריט המקצועי והאיכותי ביותר.

מסר של העצמה נשית והגשמת חלום

ויש פה גם מסר של שתי נשים, שחברו יחד ועשו הכל בארבע ידיים. שתיהן הגיעו ללא אמצעים אבל עם המון מוטיבציה ואמונה - כל אחת בעצמה וגם האחת בשנייה, תוך ניהול זוגיות מקצועית ועבודה קשה.

איליאשוב: "הסיפור שלנו מראה שאסור לוותר על החלום. שתינו אמהות שמצליחות לשלב קריירה עצמאית יחד עם ניהול משפחה. אין ספק כי התמיכה הרחבה של הבעל של כל אחת מאיתנו ושל בני המשפחה, עזרה לנו להמשיך בדרכנו ולהצליח. שתינו לא באות ממשפחות אמידות ועדיין, אנחנו נהנות מדי יום מהעשייה שלנו, מהמפגש עם הלקוחות ומהעובדה, שאנחנו חיות את החלום".

פופובסקי: "אנחנו מוכיחות כי ההתמדה והתמיכה ההדדית יכולות לחולל פלאים. כשהייתי בת שבע הגענו לישראל וגרנו עם ארגזים וקירות ערומים. היה לי חשוב גם למלא את החלל, תרתי משמע, כי חלל נותן חיים. דבר נוסף שמשותף לנו הוא שאנחנו לא מפחדות מעבודה קשה בכל פעם מחדש אנחנו שמות לעצמנו מטרה, יעד, חלום וסוללות יד ביד את הדרך להגשמתם".

FT - Architecture•Design•Details

פייסבוק

אינסטגרם

טלי: 0508839721

פלורינה: 0526479218

בשיתוף FT Design
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully