וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות את החיים פשוט לדבר בשפה שלהם עם דנה ברדה

בשיתוף דנה ברדה

18.1.2021 / 16:20

לאחר שחוותה ילדות לא פשוטה, שכללה אתגרים חברתיים ולימודיים, התפתחו אצל דנה בעיות רגשיות. את כל מה שעברה, היא שמרה לעצמה ואף אחד לא ידע מה היא עוברת. לכן היום, המטרה הגדולה שלה, היא לעזור לילדים להשמיע את קולם בבית

דנה ברדה, הדרכת הורים/אולפן הנבחרים

"אף אחד לא מלמד אותנו להיות הורים", אומרת דנה.
מרבית ההורים מגיבים להתנהגות ילדיהם לפי מה שהם ראו בבית כילדים, או לקיצון השני, וברוב המקרים, זה לא מייצר את התוצאות הרצויות.
דנה מאמינה, שאחת הדרכים המופלאות ליצור תקשורת אפקטיבית, לשמור על סמכות הורית, לייצר שלווה והרמוניה בבית, לגדל ילדים עם בטחון עם עצמי ולהיות הורים שלא סובלים מייסורי מצפון, היא פשוט לדבר בשפה שלהם.

לאחר שסיימה תואר ראשון בחינוך בהצטיינות ורכשה 18 תעודות הכשרה בתחומי הטיפול, האימון וההדרכה ההורית, פתחה קליניקה קסומה בגבעת שמואל, שם היא מאמנת אישית ומטפלת בשיטת ה-NLP (מלווה ילדים, נוער ומבוגרים),
ומדריכה הורים בשיטה שפיתחה, המציגה את נקודת המבט של הילדים.
דנה זיהתה שאצל משפחות רבות, קיים פער גדול בין מה שילדים אומרים לבין מה שהורים שומעים, ולהיפך.
עוד היא מציגה בפנינו את העובדה, שברוב המקרים, אנחנו דואגים להיות ה'מבוגר האחראי', אבל שוכחים לרגע מה זה להיות 'ילדים'.

החיים הם כאן ועכשיו

"ילדים, בשונה מאיתנו המבוגרים, חיים את הרגע כאילו הוא המציאות המוחלטת, שלא תשתנה לעולם. הם מתמסרים לרגע הנוכחי, מבלי לחשוב על העבר והעתיד.
לנו כמבוגרים, יש את ניסיון החיים שלנו, כדי להבין שדברים יכולים להשתנות ברגע, מה שמאפשר לנו לראות נקודות מבט רחבות, לקחת דברים 'בפרופורציה' ולהתגבר על מכשולים ואתגרים ביתר קלות (וגם זה, לפעמים מאתגר אותנו).
כשנופלת לילד סוכריה על הרצפה, הוא מסוגל לבכות דקות ארוכות, בעוד שאנחנו מסתכלים על כך מהצד, מתקשים להכיל את ה'דרמה' הגדולה, ומצפים ממנו להתגבר על זה במהירות.
אבל תחשבו לרגע שהטלפון שלכם היה נופל על הרצפה, נשבר והייתם מאבדים את כל התמונות והנתונים שנמצאים בתוכו,
זה לא היה מעציב או מכעיס אתכם? אפילו לרגע אחד?
אז נכון, קשה לנו להשוות סוכריה לטלפון נייד, אך אם נתבונן דרך נקודת המבט של הילדים, זה עצוב ומכעיס באותה המידה בדיוק.
אנחנו כמבוגרים, פועלים כיום לפי דפוסי התנהגות ואמונות, שאימצנו לחיינו בתור ילדים. תחשבו על זה רגע, את פעולת ההליכה אתם עושים היום מבלי להתאמץ או לחשוב עליה כלל, אבל היזכרו מתי למדתם את הטכניקה הזאת בפעם הראשונה?
כולנו מסכימים שמדובר בגיל מאוד צעיר.
כך בדיוק אנחנו מגיבים לרגשות, כמו כעס, עצב ותסכול.
כך בדיוק אנחנו מתמודדים עם משברים ושינויים, על פי מה שלמדנו ואימצו לחיינו בתור ילדים. זה נכון שבתור מבוגרים, למדנו לשנות דברים, אך ה'אוטומט' שלנו תמיד יחזיר אותנו ל'מקורות' תת המודע.
פה בדיוק נכנס האימון וטיפול הNLP- שאני מדברת עליו.
גם אני, למרות (ואולי בזכות) שאני מאמנת, מטפלת ומדריכה, הולכת למטפלת שלי פעם בשבוע, כי כשאנחנו בתוך הסיטואציה, מאוד קשה לנו לראות את הדברים בצורה אובייקטיבית."

הורות דרך נקודת המבט של הילד

בתהליכי הדרכת הורים, דנה שולחת שאלון מקיף, אותו ניסחה בקפידה, ואת תשובות ההורים, היא מנתחת ובונה תכנית עבודה מותאמת אישית, עם כל הכלים הפרקטיים שרלוונטיים עבורם.
לאחר מכן, היא מקיימת פגישה ראשונית במטרה להכיר יותר לעומק, לזהות צרכים נוספים, להגדיר מטרות ולבחור את שיטת ההדרכה המתאימה עבורם.
דנה מאפשרת מגוון דרכים לקבלת הדרכה הורית, ביניהם, מפגשים עם ההורים אחת לשבוע, או ליווי חודשי יום-יומי, שכולל דיווחים שוטפים.
מעבר לכלים הפרקטיים שדנה מעניקה ללקוחותיה, היא מציגה להורים את הדרך בה ילדיהם חווים את המציאות, משקפת להם את האמונות, הפחדים והאתגרים שלהם שנמצאים 'מתחת לפניי השטח', ומקנה להם כלים וטכניקות גם מעולמות האימון והטיפול בNLP-,
כדי שיוכלו לעזור לילדיהם בעצמם, מבלי ליצור תלות במטפל או במאמן.

בנוסף להדרכות פרטניות, להרצאות ולסדנאות שהיא מעבירה בתחום,
דנה כתבה ספר - 'הורות דרך נקודת המבט של הילד, פשוט לדבר בשפה שלהם'.
בספר תמצאו כלים פרקטיים ויישומיים ומידע רב על הדרך בה אנו מנהלים תקשורת עם עצמינו ועם אחרים. תכירו את הדרך שבה נוצרות אמונות, ודרכים לייצר אמונות מעצימות אצל ילדים, תזכרו להיכרות מעמיקה עם עולם הילדים דרך סיטואציות יום-יומיות ואף תוכלו לחוות בעצמכם מסע ילדות מחודש.

את הידע, הטיפים ואת נקודת המבט של הילדים, דנה חושפת גם בקהילת ההורים שהיא מנהלת בפייסבוק, שם גם ניתן להעלות שאלות, התלבטויות ושיתופים אישיים.


קלפים-פשוט לדבר בשפה שלהם

דנה מאמינה שגמישות מחשבתית והרחבת נקודת המבט שלנו, ישפיעו באופן ישיר על מערכות היחסים שלנו בחיים, ועל הדרך בה נסתכל ונתייחס אליהן.
וכשמדובר בתקשורת בין הורים וילדים, שינוי נקודות המבט, חשוב אף יותר.
לאחר שהוציאה ספר להורים, המציג את נקודת המבט של הילדים, הבינה את הצורך שגם הילדים יכירו את נקודת המבט של הוריהם, ולכן פיתחה משחק קלפים מעצים, שיאפשר להורים ולילדים להכיר עוד נקודות מבט, ליצור מרחב לשיח אפקטיבי, מעצים, מהנה, מלמד ולהוות זמן איכות משמעותי.
הזמן שתקדישו עבור משחק זה, יחזק את הביטחון העצמי של המשתתפים,
ישפר ויעצים את הקשר והתקשורת בבית, ויחשוף אתכם לרגשות, מחשבות,
אמונות, פחדים, חששות ואתגרים, שאולי לא ידעתם שקיימים,
ובהתאם לכך, תוכלו להעניק לעצמכם ולילדיכם את המענה המתאים.
בתאריך ה-21.1.21 , היא עולה עם פרויקט מימון המונים והיא מזמינה אתכם לתמוך בו וליהנות ממחיר השקה.

אז אם אתם רוצים להכיר וללמוד יותר על נקודת המבט של ילדיכם,
ואתם חווים אתגרים יום-יומיים ורוצים לקבל הדרכה,
או אם אתם מזהים דפוסי עבר שמעכבים אתכם,
צרו קשר עם דנה ברדה, לטובתכם וכמובן, לטובת הילדים בבית.

בשיתוף דנה ברדה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully