וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוררת השראה: מותג התכשיטים שנולד ממשבר והפך לשם דבר

בשיתוף jewelry by TM

18.1.2021 / 11:03

לתמי מוטיב הייתה קריירה נהדרת, אהבה גדולה לטבע וגם "מתנה" מיוחדת שגילתה בגיל מאוחר. נסיבות החיים גרמו לה להפוך תחביב ישן למותג מצליח -jewelry by TM אותו בנתה לבד. עכשיו היא מספרת את הסיפור שכל ילד עם "בעיות" קשב וריכוז חייב להכיר

jewelry by TM. jewelry by TM,
jewelry by TM/jewelry by TM

לתמי מוטיב יש סיפור מעורר השראה. סיפור שהוא הרבה יותר מעוד מקרה בו הקורונה אילצה שינוי קריירה מאוחר. זה סיפור על התמדה, על אומץ, על נחישות, על אמונה בדרך שלך בלי להתייחס לרעשי רקע מסביב ובעיקר על איך הופכים "מגבלה" לברכה. בגיל 48 תמי מוטיב בנתה את עצמה כמעצבת תכשיטים. אף אחד, גם לא האנשים הקרובים אליה ביותר, לא נתן לה סיכוי, אבל היא הפכה לסיפור הצלחה יוצא דופן. המותג שלה jewelry by TM נמכר בכל רחבי העולם, אבל הסיפור מאחוריו הוא כזה שווה ללמוד.

תמי מוטיב, אמא לשני זוגות תאומים, היא אישה שהטבע נמצא בנפשה. היא ביולוגית, אגרונומית ובמשך 20 שנה ניהלה חברה של הדרכות וסיורי טבע וסביבה לילדי גנים ובתי ספר. גם את מושבה קבעה בבית לחם הגלילית הציורית. בתכשיטים עסקה כתחביב בעיקר בזמן ההריונות. המהפך הגיע כשמשרד החינוך הערים קשיים על פעילות החברה שלה. מוטיב, כמעט בין לילה, גילתה מחדש את שולחן העבודה שלה. היא לא הביטה מאז לאחור.

"שזרתי חרוזים, הכנתי שרשראות, מילאתי את הבית בתכשיטים והתחלתי לחלק", היא נזכרת. "פעמיים בשנה יזמתי יריד מכירה של אמנים ויוצרים ואז גם התחלתי למכור". היא ראתה כי טוב והחלה להתפתח ולהתמקצע. למדה צורפות, פתחה סדנא בבית וגם למדה את רזי המכירה המקוונת. כך יצרה לעצמה קהל לקוחות בכל רחבי הארץ ובעולם.

jewelry by TM. jewelry by TM,
jewelry by TM/jewelry by TM

הטבע מעורר בה השראה. "הטבע בא לידי ביטוי במהות שלי. ססגוני, מלא בצורות ובגוונים. הוא לא מושלם. כך גם התכשיטים שלי שאני רואה בהם הרבה אלמנטים מהטבע: שימוש בצבעים, דימויי פרחים, עלים, ספירלות. אני מאוד אוהבת אבני חן ובמיוחד כשהן לא מלוטשות. התכשיטים שלי לא מושלמים. אני לא אוהבת ולא שואפת שהתכשיט ייראה כאילו יצא מהמחשב. עם זאת, הם מאוד מדויקים וכולם נעשים בעבודת יד ורואים את זה עליהם".

לפני למעלה מעשור, כשהייתה בת 40, החליטה לענות על הרבה שאלות ותהיות שליוו אותה עד אז ולעבר אבחון פסיכודידקטי. התוצאות לא הפתיעו אותה. היא אובחנה עם "בעיית" קשב וריכוז. למה "בעיה" בגרשיים? "כי לדעתי זו מתנה. לאנשים כמונו יש הרבה תכונות, כישרונות ויכולות ולכן אני קוראת לזה מתנה", היא טוענת. אם תשאלו אותה, זו כנראה הייתה נקודת המפנה המשמעותית בחייה המקצועיים. "אני מאוד מגוונת, רצים לי הרבה דברים וגוונים בראש ואני אוהבת להשתמש בהרבה חומרים אחרת פשוט משעמם לי. לא למדתי אמנות ולא בבית ספר לתכשיטנות וקשה לי להגדיר את הסגנון שלי. מה שכן, אני אוהבת לעשות וליצור. הסלוגן שלי הוא 'תכשיטים שעושים אותך שמחה'. זה הכיף שאני משדרת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
jewelry by TM. jewelry by TM,
jewelry by TM/jewelry by TM

התכשיטים של מוטיב משלבים לא מעט אלמנטים. שימוש בזהב, כסף ואבני חן ("אני מאמינה בכוחות שלהן"), אבל גם עץ וזכוכית. "מוביל אותי מה שיש לי בבטן", היא מודה. עיצובים קלאסיים, אבל גם קצת יותר נועזים. יצירות עדינות, אבל גם גסות. באתר שלה אפשר למצוא שרשראות, עגילים, צמידים, טבעות נישואין וגם קולקציה מיוחדת לגברים שעוצבה בהשראת בנה החייל. המחירים? "לא בשמיים. אני באה מאהבה ומעשייה ורוצה שכמה שיותר אנשים יאהבו וייהנו. כל אחת יכולה לראות על עצמה את התכשיטים שלי".

מעבר לעיצוב ולייצור התכשיטים, מוטיב עושה הכל בעצמה - מצילום דרך פוסטים בפייסבוק ועד שיווק ומכירה פרונטלית ומקוונת. התהליך שלה להמציא את עצמה מחדש היא מהיר ובעיקר אמיץ. "יש לי אומץ לשווק את עצמי וגם כשדברים לא היו מספיק מקצועיים, זה עבד כי עשיתי את זה מאהבה", היא מספרת. מבחינתה, ההצלחה שלה באה מהדברים שמאפיינים אותה: חיבור לטבע, אופי חזק וגם אותה תווית שהודבקה עליה: הפרעות קשב וריכוז.

jewelry by TM. jewelry by TM,
jewelry by TM/jewelry by TM

"אני רואה את עצמי כמו חיה בטבע. באינסטינקטים, הרגשתי שמשהו הולך לקרות עם תחום ההדרכה וזה נתן לי דחיפה. הבנתי שכדאי לפתוח עוד ערוץ. מלחיץ? כן, מאוד, אבל יש לי אומץ ואני בעיקר מאמינה שאם עושים מה שאוהבים עם תשוקה וכריזמה - זה חייב להצליח", מספרת מוטיב. היא לא מפסיקה ללמוד וליצור. מעצבת, מתפתחת, מעבירה סדנאות תכשיטנות ושזירה לנשים במושב ועל הדרך, לומדת איך לעבוד עם עוד תוכנת צילום, פלטפורמת מכירה או רשת חברתית.

"ההפרעה שלי היא מתנה שבאה לידי ביטוי במולטי טסקינג, יצירתיות ויזמות", היא טוענת וזה אולי המסר החשוב ביותר שיש לה להעביר - אל תתנו לשום מחסום להגדיר או להגביל אתכם. "בדיעבד אני מבינה שסבלתי לא מעט מקשב וריכוז בתור ילדה. גם היום ילדים מסיימים בית ספר בתחושה שהם לא מוצלחים. אתה יושב, מנסה וצועקים עלייך כשאתה קם. בסופו של דבר, בהפרעה יש יתרונות והיא מביאה הרבה דברים טובים. אנחנו אנשים יצירתיים עם יכולות גדולות שמה לעשות, לא יכולים לשבת בלי לזוז ולהקשיב".

jewelry by TM. jewelry by TM,
jewelry by TM/jewelry by TM

מוטיב מבקשת להעביר מסר - אל תתייחסו למרימי הגבה. אל תתנו לאף אחד להגיד לכם מה אתם לא יכולים לעשות: "כשעושים דברים שאנחנו אוהבים וטובים בהם, נותנים מקום לחדוות היצירה ולא מפחדים - אפשר לעשות הכל. כשעשיתי הסבה לעולם התכשיטים חשבו שאני משוגעת, אבל אמרתי לעצמי שזה מה שבא לי לעשות". אז חברים, צאו מהלפטופ ומהסמארטפון ובואו לטייל באזור בית לחם הגלילית. תנו קפיצה לסטודיו הפסטורלי של תמי מוטיב, תקבלו וייבים של חו"ל וגם קצת השראה. כולנו זקוקים להשראה בימים כאלה.

כל הפריטים בחנות הראשית

אל תפספסו את העיצובים באינסטגרם

תמי מוטיב גם בפינטרסט

לדף הפייסבוק של המותג

צרו קשר עם תמי בפייסבוק:

בשיתוף jewelry by TM
  • עוד באותו נושא:
  • תכשיטים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully