וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תיצרו בעצמכם אבני זוהר - סוד האבנים נחשף. הכירו את זוהר מור

בשיתוף זוהר מור

17.1.2021 / 12:01

לפני שש שנים חוותה זוהר מור משבר עקב מחלה ושקעה בחוסר ודאות ופחד. בעזרת אבן שמצאה בחצר ורעיון יצירתי ומקורי, בראה את המציאות שלה מחדש והחלימה: "מאז ועד היום היא בתיק שלי, זאת אבן הכוחות שלי"

זוהר מור. זוהר מור,
זוהר מור/זוהר מור

משבר הקורונה שמלווה אותנו בשנה האחרונה יצר לכולנו, ללא יוצא מן הכלל, מציאות חדשה ולא פשוטה. לצד הפגיעה הכלכלית, קיימים קשיים רגשיים שונים אשר מצריכים התבוננות פנימה, ובריאת מציאות חדשה. מדור "הנבחרים" יצא לחיפושים קדחתניים אחר כלים או שיטה במטרה לעזור לקוראים שלנו להסתגל למציאות החדשה. אותם חיפושים הובילו אותנו לשיטה יצירתית, ייחודית ומרתקת שפיתחה זוהר מור, שבעזרתה היא מלמדת אנשים לבטא את הרצונות שלהם ולהעצים את הכוחות הגלומים בתוך כל אחד מאיתנו.

האבן שהצילה וריפאה את חיי

לפני שש שנים, כשזוהר מור הייתה בת 46, ובעיצומם של חיים עמוסים וסוערים, היא התעוררה באמצע הלילה ובאינסטינקט של רגע הניחה את ידה על החזה, כדי לגלות גוש - סרטן השד. זוהר מספרת לנו שבין רגע הבינה בנקודה הזו, שהחיים הולכים להשתנות ב-180 מעלות: "בתוך המולת החיים, אני עם שלושה ילדים וקריירה של שנים ארוכות כמורה ומאמנת ילדים ונוער, אני מגלה שיש לי סרטן. ברגע אחד חשכו עיניי ונפערה הרצפה - הבנתי שאני הולכת להיכנס לשנה של התמודדות עם מחלה וטיפולים קשים.

"בהתחלה אכן שקעתי, הטיפולים היו מאוד קשים ובעיקר עטף אותי פחד וחוסר ודאות מהעתיד לבוא, הפחד השתלט עליי. יום אחד, נחשפתי למשפט שקראתי ברשת: 'כשאתה משנה את הצורה שבה אתה מסתכל על דברים, הדברים שאתה מסתכל עליהם משתנים'. הבנתי ברגע אחד, שהצורה שבה אני מקבלת את הדברים, היא זאת שתשפיע ממש על הטיפול הפיזי שלי. בנקודה הזאת החלטתי שאני הולכת לעזור לעצמי. התחלתי במסע של חיפוש עצמי כדי למצוא את מה שמעצים אותי ומחזק אותי. בהתחלה נורא רציתי לשמור את עניין המחלה בסוד, כנראה גם בגלל שאני גרה בקיבוץ שיתופי. לבסוף, בעזרת חברה, החלטתי לשחרר את הסוד ושיתפתי את המעגלים הנוחים לי. במקביל, גיליתי דברים בהם כדאי לי להתמקד, דברים שעושים לי טוב ומשפיעים עליי נפשית ורגשית, וזה מה שעזר לריפוי שלי".

אחת הדרכים שמצאה זוהר הייתה לצייר. היא הייתה לוקחת איתה צבעי עיפרון לבית החולים ובמהלך הטיפול הייתה מציירת: "ההתמקדות ביצירה, בצבעים, בציור ובדמיון עזרו לי להירגע ולאפשר לטיפול הרפואי לעבור ללא בעיות. המחשבות שלי הוסטו מרגעי חושך לאור, מפחד לדחף, מבדידות לשיתוף ותמיכה, מכבדות לזרימה ופשטות, שלב אחרי שלב הנסיבות נהיו יותר קלות".

מהציורים בחדר הטיפולים, מהר מאוד התוודעה זוהר לעולם האבנים המצוירות: "יום אחד אספתי כמה אבנים בחצר, והתחלתי לצייר עליהן, בתחילה עם צבעים רגילים ובהמשך עם צבעים מיוחדים. גיליתי שזה נעים והרבה יותר נוח להחזיק ביד אבן יפה מאשר דף. התחברתי במיוחד לאבן אחת עם ציור של ינשוף. ההרגשתי שכשאני מחזיקה את האבן הזאת ביד, אני נזכרת בכוחות שיש בי ומתמלאת בביטחון. את אבן הינשוף שמתי בתיק, ומאז ועד היום היא בתיק שלי, זאת אבן הכוחות שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זוהר מור. יואב כרמון,
זוהר מור/יואב כרמון

האבן שהפכה לשיטת טיפול

זוהר, שהצליחה להחלים מהמחלה בעזרת כוחות נפשיים ששאבה מהתהליך היצירתי, התחילה לפתח שיטה שלמה של יצירה מעצימה ומלהיבה שמושתת על אבנים פשוטות ושינוי גישה תוך כדי הכרת הטוב בחיינו. "הרבה מאוד אנשים התחילו להתעניין באבנים היפות האלה. מעבר למראה המיוחד של האבנים, הסברתי להם שמדובר ביצירה שנותנת לנו עוצמה וכוחות נפשיים כי היא מזכירה לנו את החוזקות שלנו ומאפשרת לנו להרגיש מסוגלות לנצח אתגרים ולהאמין בעצמנו. ערבוב הצבע ותכנון הציור על האבן, יחד עם חיזוק של משפט השראה - יוצר למעשה מציאות רצויה. לדוגמא, אם אני רוצה להגדיל את מעגל החברים אצור לעצמי אבן חברות טובה, להצלחה במבחנים אצור אבן הצלחה, וכך אבן חלומות טובים, אבן בריאות, אבן זוגיות או כל אבן שנרצה.

"השימוש בכלי החזק הזה של יצירת אבן, דרכו אני מזמנת את מה שאני מייחלת ומתפללת לו, גורם לשינוי אמיתי בחשיבה שלנו - הוא מזכיר לנו את הרצונות שלנו, האהבות שלנו ואת הדברים החשובים לנו בחיים. הוא גורם לדמיון שלנו לברוא את המציאות, להתבונן בנבכי נשמתנו ולהיזכר מי אנחנו ומה אנחנו".

להפוך את הפחד לדחף לחיים

ההתעניינות הגוברת סביב השיטה שפיתחה, גרמה לזוהר להבין שזוהי השליחות שלה: "שליחות להתחבר לרצון הלב של האנשים דרך יצירתיות ולעזור להם לסלול בעצמם דרך אופטימית ושלוה. זה קורה תוך כדי תהליך כייפי ביצירת אוסף 'אבני זוהר' - להעצמה, יצירה וחוויה".

כדי לממש את השליחות, זוהר מעבירה סדנאות, חוגים, הרצאות וגם אימונים אישיים. על אבני הזוהר אפשר לצייר ציורים של פרחים, בעלי חיים, ציטוטים משירים, סמלים ועוד. זוהר מסבירה שכל עוד האבן מייצגת את רחשי הלב, היא תעשה את העבודה: "אבני זוהר עוזרות לאנשים לבטא את רצונם ומשאלות ליבם בבהירות. בתהליך היצירתי אני מעצימה עם היוצרים ביחד את הגישה הוורודה. האבן הופכת לעוגן או סוג של מנטרה, קצת כמו קעקוע גוף. היא שלנו והולכת איתנו לכל מקום, תוך כדי שהיא מזכירה לנו את הצד הטוב של החיים, את הבחירה באופטימיות, ומה שטוב. יצירה נותנת כוח, ואנחנו צריכים כוחות להתמודד עם החיים שלנו".

זוהר מור. זוהר מור,
זוהר מור/זוהר מור

הכוח בידיים שלנו - גם בזמן קורונה

במהלך השנים זוהר פיתחה הרצאות, סדנאות, פעילויות וקורסים רבים. אחת מהסדנאות הפופולריות היא הרצאת סדנה שנקראת "אבני הדרך אל האושר", שמתקיימת במסגרת של ערבי חברה, ימי הולדת, אירועי גיבוש ועוד. לאחר ההרצאה, כל אחד מהמשתתפים יוצר עם החומרים שזוהר מביאה, אבן זוהר משלו. בין המשתתפים המרוצים נמנים אנשים מכל קצוות הקשת - ילדים, קשישים, רופאים, אנשי חינוך, מטפלים, עורכי דין, אנשי צבא ועוד.

את הקורס הדיגיטלי שלה בן 12 שיעורים הנקרא: "הכוח בידיים שלי", הגתה זוהר בזמן שנכנסה לבידוד ביתי בתחילת חודש במרץ, בזמן שהקורונה התפרצה בכל רחבי העולם: "נכנסתי לבידוד והרגשתי ממש בודדה. התחלתי לשדר מהבית סרטונים בפייסבוק שבהם אני מראה איך אני יוצרת אבנים שלב אחרי שלב, וההיענות של הציבור הייתה מעל לכל ציפייה. אנשים צריכים את החיזוק הזה, בעיקר בזמנים קשים, מבלבלים ומאתגרים כמו משבר הקורונה".

בכל שיעור בקורס זוהר מתמקדת בציור של אלמנט אחר שעוזר להסתכל על הדברים מזווית ראייה אחרת ואופטימית. בין 12 הנושאים, ניתן למצוא שיעור שמוקדש לציור של עץ, שמסמל איזון, דרך כוח השורשים, שיעור שמתמקד בעוגן והיציבות שהוא נותן, שיעור על חיות בעלות משמעות ועוד.

הקורס מתאים לכל אדם שמחפש משמעות ביצירה ובעיקר למשפחות עם ילדים שרוצות ליצור ביחד ולבלות זמן איכות מחוץ למסכים, במיוחד עכשיו כשיש לנו הרבה זמן חופשי יחד בבית. את הקורס הדיגיטלי מציעה זוהר באתר שלה ב"מחיר קורונה" סמלי למען התקופה המאתגרת בה אנחנו נמצאים בימים אלה.

זוהר מור. דורן גולן,
זוהר מור/דורן גולן

עשייה יצירתית לאורך שנים

זוהר, שמתגוררת ברמת יוחנן, לא זרה בנוף היצירתי-תרבותי-חינוכי, וכבר שנים שהיא חוקרת אותו בכל מיני וריאציות. היא עורכת את העיתון המקומי של הקיבוץ כבר 11 שנים, יצרה ועיצבה קלפי השראה שעוזרים לפתור לבטים ושאלות, וכתבה ואיירה במו ידיה ספר ילדים מלא השראה. "הספר שכתבתי ואיירתי, מבוסס כולו על סיפורים אמיתיים של אנשים שנעזרו באבני הזוהר ונקרא 'אבני הכוחות של הדר'. הדר הוא ילד שהגיע אליי ושהתקשה מאוד להירדם. הכנתי לו אבן בדיוק כמו שהוא ביקש, הוא שם אותה קרוב לכרית במיטתו והיא עזרה לו להירדם אחרי תקופה ארוכה של בעיות. זאת דוגמא נהדרת לשינוי שאבן זוהר יכולה לחולל".

בימים אלה, זוהר ממשיכה לעמול על מוצרי אבנים ותכנים נוספים, קורסים וסדנאות של אבני זוהר. בימי הסגר, היא עושה שידורים חיים בפייסבוק ונותנת שיעורים וטיפים לכל המתעניינים: "אני מזמינה אליי כל אחד שיש לו ראש פתוח. כשאנחנו הולכים ורואים אבנים ברחוב, צריך לזכור, אבן היא כמו הזדמנות - או שתושיט יד, תרים אותה ותגלה עולם ומלואו, או שתמשיך ללכת ותתעלם ממנה".



אתר אינטרנט

אינסטגרם

פייסבוק

.

בשיתוף זוהר מור
  • עוד באותו נושא:
  • יצירה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully