וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפסיקה לחדש: הכירו את האדריכלית, רותם שייקר

בשיתוף רותם שייקר

14.1.2021 / 10:44

לחדש ולהתחדש זה כיף, אך זה גם דורש ביצוע חכם ופרקטי, כזה שיגרום לתכנון ולעיצוב שלכם להישאר רלבנטי הרבה אחרי שאותם טרנדים יחלפו. אז לפני שאתם מתחילים לתכנן בית או לעצב את דירתכם הכירו את האדריכלית, רותם שייקר שתלווה אתכם בתהליך התכנון והבניה עד לשלב האכלוס

עבודות של רותם שייקר. איתי בנית,
עבודות של רותם שייקר/איתי בנית

צוות הנבחרים שלנו קיבל משימה והיא למצוא אדריכלית שתאיר את עבודתה באור שונה לעומת הדברים האחרים שהתרגלנו אליהם. משבר הקורונה שהביא לשינוי אורח החיים של כל אחד מאיתנו, בהחלט שם בראש את ההחלטה שלנו להתייעץ עם אדריכלית ומעצבת פנים, אחת כזאת שמצד אחד תוכל לשלב בעיצוב הבית סגנונות חדשים ועדכניים ומצד שני תגרום לנו לייצר שינוי שיגרום לנו לאנחת רווחה.

הכירו את רותם שייקר, אדריכלית, בעלת סטודיו בוטיק לאדריכלות ועיצוב פנים, אשר עוסק בתכנון בתים פרטיים, דירות מגורים וחללים מסחריים, משלב האדריכלות ועד לעיצוב פנים עם ירידה לרזולוציות מאוד מפורטות. לאור העובדה כי מדובר בסטודיו בוטיק, הפרויקטים של רותם שייקר נבחרים בקפידה, הליווי שלה מאוד אישי והולך יד ביד עם הלקוחות לכל אורך תהליך התכנון ובניית הבית.

עבודות של רותם שייקר. הדמיה - רותם שייקר,
עבודות של רותם שייקר/הדמיה - רותם שייקר

הכל מתחיל באנשים

כאמור, בבדיקה שערכנו מצאנו כי הפרויקטים בסטודיו מגוונים, אין פרויקט שנראה כמו השני ואין פרויקט שחוזר על עצמו. כל פרויקט הוא חד פעמי ומיוחד ונבנה ביחד עם הלקוח. אז מה השוני בין כל פרויקט? זה נובע ממספר סיבות והראשונה היא, למרות שלכל הלקוחות יש מטרה משותפת לבניית בית או נכס, הם מאוד שונים אחד מהשני וזה מוביל כל פרויקט לתוצאה אחרת.

"לכל אחד מהם יש חלומות וצרכים אחרים והם נמצאים בסטטוס שונה'' אמרה לנו רותם שייקר בשיחה שערכנו עימה והוסיפה: "לדוגמא, יש לקוחות בסטודיו שהם יחידיים או זוג בתחילת דרכם, לקוחות שהם משפחות עם ילדים קטנים, חלקם מבוגרים עם ילדים שעזבו את הקן, רווקים ודירות נופש בחו"ל או דירות להשקעה, יש לי לקוחות עם תקציב מאוד מהודק ולקוחות אחרים אמידים מאוד. לכל אחד מהתמהיל האנושי הזה יש רצונות וחשקים שונים, יכולות כלכליות שונות, סביבה ומיקום אחר בארץ והאתגר הוא ליצור את הנוסחה המושלמת עבורם, ולפתח טביעת אצבע ייחודית עבור כל אחד מהלקוחות''.

בעצם, בעבודה מול רותם שייקר, אתם מקבלים את האדריכלות והעיצוב בחבילה אחת שלמה, כזו שתיקח בחשבון את כל השכבות של המבנה כבר מהרגע הראשון, החל מהסקיצה הראשונית ועד לתכנון מערכות מורכבות. בנוסף, רותם תעצב עבורכם גם את החללים הפנימיים של המבנה כמו מטבח, נגרות, ריהוט, חללי רחצה ועד הפרט האחרון שישלים את התמונה.

ביקשנו מרותם להבין את שיטת העבודה המצליחה שלה והיא אמרה: "כסטודיו בוטיק בהתאמה אישית, פיתחתי שיטה להכיר את הלקוח על מנת שאוכל לתכנן עבורו בצורה הכי טובה. אנחנו מקיימים מחקר מעמיק שלומד על הלקוחות, הבנת הצרכים והחלומות בתוך הבית והאופן בו הם חיים או רוצים לחיות את חייהם. שאלות כמו האם הם מארחים הרבה? את מי הם מארחים? האם מבשלים, עובדים מהבית, מה התחביבים שלהם? איך הם אוהבים לפתוח את הבוקר שלהם ואיך הם מסיימים את היום? אנחנו מאפיינים ובודקים את מקומות האחסון, הרגלי היום יום ובעצם נכנסים לתוך תסריט מדויק של החיים שלהם כיום, ומעלים שאלות לגבי העתיד''. בתהליך הזה הלקוחות בוחנים את עצמם, זו תקופה מדהימה בה הם לומדים לפרטי פרטים איך הם מתנהלים בבית ומה המטרות שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עבודות של רותם שייקר. הדמיה - רותם שייקר,
עבודות של רותם שייקר/הדמיה - רותם שייקר

סביבת הפרויקט

במקביל להכרות עם הלקוח הסטודיו של רותם שייקר לומד את הסביבה בה יבנה בפרויקט, מאחר והמקום שבו יבנה הפרויקט מכתיב גם הוא את התכנון שלו. "לדוגמא, בית בקיבוץ. רוב הבתים בו ללא גדרות או חציצות אחד מהשני. יש חשיבות גדולה כך שתהיה תחושת פרטיות בתוך הבית, לצד הקהילתיות שיש בקיבוץ ומצד שני הזדמנות ליצירת יחסים עם השכנים" אמרה רותם והוסיפה: "אנחנו לומדים על הסביבה, תוואי השטח אם הוא מישורי או הררי והאקלים - כיווני שמש ורוחות. אנחנו מוצאים הזדמנויות נופיות וממקסמים את הפוטנציאל שלהם. למשל, אחד מהפרויקטים נושק לשמורת טבע יפיפייה עם רכס כורכר טבעי שחודר לשטח, אי אפשר להתעלם מיופי ייחודי כזה. התכנון של הבית מנצל את הנוף ומכניס אותו פנימה כחלק בלתי נפרד מהבית. והקומה העליונה משקיפה ופתוחה לרכס בשמורה. אנחנו נעזרים במשאבי טבע כמו נוף, אור ואויר, ומכניסים את האיכויות האלה לתוך הבית. הן מה שיהפכו את הבית בסופו של דבר ליצירה חד פעמית, מרגשת וחווייתית''. סיכמה רותם את הנושא.

עבודות של רותם שייקר. שירן כרמל,
עבודות של רותם שייקר/שירן כרמל

אז איך זה עובד?

תהליך העיצוב בסטודיו נעשה בשיתוף פעולה מלא של רותם שייקר עם הלקוחות, כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורם. אופיו הבוטיקי נותן לכל לקוח יחס פרטי וחם לאורך כל הדרך, כאשר רותם מלווה את הפרויקטים באופן אישי, ומעורה בפרטים הכי קטנים. בנוסף, התכנון מאוד מוקפד ויורד לפרטים מדויקים ויחד עם זאת יודע להתאים את עצמו לתקציב של הלקוח.

ביקשנו מרותם לתת לנו דוגמה לתהליך שעברה עם לקוחות והיא אמרה: "הסטודיו מתכנן מאפס בתים פרטיים. פנו אלי קבוצה של אנשים שרכשו מגרש והם מתכננים לבנות בו ארבעה בתים. כל אחד מהאנשים שונה בתכלית אחד מהשני (גילאים שונים, מצב משפחתי, תחביבים אחרים) ולכן תכננתי את החללים הפנימיים באופן שונה. הצבתי את ארבעת הבתים בצורה שכל שני בתים יהיו צמודים זה לזה. זה יצר מצב של שני דו משפחתיים אחד ליד השני. האתגר היה לתכנן עבור כל משפחה בנפרד את החלום שלה ויחד עם זאת לשמור על שפה אחידה לפרויקט. כאדריכלית, אני רואה את התמונה המלאה- של כל לקוח בנפרד וארבעתם ביחד. למרות שכל וילה היא שונה מבפנים גם מבחינת תכנון וגם מבחינת העיצוב - כלפי חוץ הם תוכננו כפרויקט אחד שלם. על ידי שימוש

בשפה עיצובית זהה, קווים נקיים ומודרניים תכננתי אשליה שכל שני בתים צמודים נראים כמו וילה אחת גדולה ועשירה וכל אחד מהמבנים מתכתב עם האחר. כך הותאמו הבתים לכל לקוח בנפרד ומצד שני ניצלתי הזדמנות להוביל את הפרויקט לשפה עיצובית אחידה".

מהתבוננות בעבודות שלה ניכר כי הבתים שהיא מתכננת מאוד מובחנים ויזואלית. הם נראים כמו פסלים פונקציונליים. כל יצירה מיוחדת ולא חוזרת על עצמה. היא שואפת למינימליזם, לעיצוב בקווים נקיים בסגנון מודרני חם ועל זמני שלא בהכרח מושפע מטרנדים ואופנות מתחלפות.

רותם שייקר. שגיב גונן,
רותם שייקר/שגיב גונן

מגשימה חלומות

הבתים שרותם שייקר מתכננת יוצרים חוויות ומשנים הרגלים. המטרה שלה, לכשיחשפו לבית ולחלל, יתרגשו ויגידו ''וואוו'', היא שואפת תמיד שהחלל יתן השראה לחיות בתוכו, ירגש את הדיירים כל פעם מחדש שהם יכנסו לבית. ''זו לא אדריכלות משועתקת, זו אדריכלות חד פעמית'' אמרה רותם והמשיכה: "מעבר להתרגשות של החלל, התכנון משפיע ברמה יומיומית הכי בסיסית. כמו למשל זוגות שלא אהבו להיות במטבח והיו שמחים להיות - בביתם החדש הם מבשלים ללא הפסקה, פסנתר שאיש לא ניגש אליו, היום מהווה מוקד מרכזי בחלל הציבורי של הבית, לקוחות מספרים לי שהם נהנים לשבת בסלון בערב ולספור את הכוכבים בשמיים דרך החלונות העליונים, ומשפחה שמעולם לא יכלה לארח משתפת אותי שהם הפכו להיות אבן שואבת לאירוח עם המשפחה והחברים''.

התרשמנו כי רותם שייקר פשוט מגשימה עבור הלקוחות את החלומות שלהם: "אין ספק שזו זכות גדולה לתכנן עבור אנשים את הבית בו הם ישהו רוב זמנם. אני מייצרת עבורם חוויות ורגעים יומיומיים בלתי נשכחים וזה ממלא אותי בסיפוק ומשמעות אדירה להיות שותפה בחלק הזה בחיים שלהם. אנשים משתפים אותי בבעיות,באתגרים או עם חוויות שנהנו במקומות אחרים והתפקיד שלי הוא לנצל את ההזדמנויות ולמקסם את הפוטנציאל האדריכלי ולהביא להם את זה לתוך הבית. הרגישות וההבנה איזה "חומר גלם" עומד מולך והיכולת להפוך אותו ליצירת אומנות מתפקדת ופונקציונלית''.

מנצחת את הקורונה

לסיום, ביקשנו מרותם שייקר, לתת לנו טיפ עיצובי לתקופה בה אנו נמצאים והיא שמחה לעזור: "הקורונה הובילה אותנו לחשוב מחדש איך אנחנו רוצים לחיות בבית. הבית הוא כבר לא כזה שמספק לנו רק מקום בטוח לישון בו. אלא הבית הוא מקום המאפשר חופש ומבקש לענות על צרכים חדשים. היום אנחנו עובדים בתוך הבית, מארחים יותר בבית, מקווים למצוא מקום לנפוש בו, לאפשר לילדים מרחב למשחק ופנאי, ואפילו אפשרות לקיים פעילויות ספורט. כל אלה הופכים את הבית למרחב גמיש וחופשי. בתקופה הנוכחית הסטודיו מתעסק בשאלות ובהגדרה מחודשת של מרחב הבית כזה שיתן לנו את המקום לכל הפעילויות בתוכו בו זמנית''.

עם ניסיון של 14 שנים בתחום, מתוכם תשע שנים של עבודה ועוד וחמש שנים של לימודים אינטנסיביים, רותם שייקר מביאה איתה את ההבנה של דור המתכננים הצעיר למגורים, אדריכלות עכשווית. היא מתעדכנת כל הזמן בזירה הארצית והבינלאומית בתערוכות לעיצוב בלונדון, במילאנו, בפריז ובכלל במגמות עיצוביות עכשוויות. רותם חיה ונושמת עיצוב ואדריכלות, בארץ ובחו"ל ויש לה תשוקה ואהבה גדולה למקצוע. כנראה לאור העובדה כי היא הגיעה מבית שאביה היה קבלן בתחום הבניה, וחשף אותה לעולם הזה עוד מגיל ילדות.

רותם שייקר סיימה בהצטיינות את הפקולטה לאדריכלות בטכניון, הציגה בתערוכות וזכתה בתחרויות אדריכלות נחשבות. כמו כן היא עבדה מספר שנים במשרד גדול בו תכננה פרויקט מגורים ורבי קומות בקנה מידה גדול. כל אלו חיזקו את הבחירה שלה להכיר באופן אישי את האנשים מעבר לקירות, מאחר והקשר עם האנשים מאוד חשוב לה בתכנון.

צוות הנבחרים שלנו הגיע למסקנה, שבין אם אתם אנשים שמתכננים לבנות בית, או המעוניינים בעיצוב יוקרתי או משפחה שרק רוצה לחדש משהו בבית, רותם שייקר היא אדריכלית ומעצבת פנים שצריכה להוביל אתכם בדרך להגשמת החלום.

טלפון

052-3504447

אינסטגרם

פייסבוק

אתר

מייל: shaikerotem@gmail.com

בשיתוף רותם שייקר
  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully