וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנתי שהגיע הזמן לעשות משהו שאני באמת אוהב ושיש לי תשוקה אמיתית אליו"

בשיתוף טוהר המידות

13.1.2021 / 14:49

מתחיל מחדש: בגיל 34, בשיא משבר הקורונה, עזב טוהר איתי גונן עבודה קבועה ומסודרת כשכיר, ופתח עסק משלו למנעולנות ושיפוצים. תפסנו אותו לשיחה וגילינו שהוא נהנה מכל רגע

טוהר המידות. טוהר המידות,
טוהר המידות/טוהר המידות

מה גורם לאדם עם משכנתא וילד לעזוב באמצע החיים מקום עבודה מסודר ולפתוח עסק משלו, וכל זה בצל המשבר הכלכלי הגדול ביותר שידע העולם? לטוהר איתי גונן, שפתח את "טוהר המידות", עסק של הנדימן ומנעולנות, התשובות. "יצא שפתחתי את העסק ממש בשיא של הקורונה, אבל זה משהו שהתבשל אצלי כבר שנים. הנדימן זה תחביב שלי מגיל צעיר, תמיד אני מסייע לחברים ולמשפחה. בשנה האחרונה התחביב הזה הפך לפרנסה שלי, וסוג של התגשמות חלום עבורי".

עד לפני שנה, איתי היה שכיר במקום עבודה מסודר שסיפק לו את כל התנאים שכל עובד חולם עליו, אבל משהו שם היה חסר. "מצד אחד לא היה חסר לי שם כלום, אבל מצד שני כל כך רציתי לעשות משהו משלי שאני אוהב, משהו שיש לי תשוקה אמיתית אליו. היה מפחיד לקחת את הסיכון הזה, במיוחד בשנה הזאת ועוד עם אישה וילד, אבל אשתי מאוד תמכה בי, ואם היא לא הייתה מאחוריי לא יודע אם הייתי מצליח לעשות את זה".

טוהר המידות. טוהר המידות,
טוהר המידות/טוהר המידות

כל העבודות בזוג ידיים אחד

אז מה "טוהר המידות" מציע? במילה אחת - הרבה. כהנדימן, איתי מתמחה בהרכבת רהיטים, תליית מסכים ומערכות סאונד, צביעת דירות, תיקונים, התקנות, נגרות, אינסטלציה וכל עולם השיפוצים על בוריו. "אני מאוד אוהב את תחום השיפוצים וממש נפתחתי אליו. אני מגלה עולם ומלואו בכל יום בעבודה, כל יום אני לומד דברים חדשים - אם זה מאנשים, משיתופי פעולה או מבעלי מקצוע אחרים".

בנוסף לעבודתו כהנדימן, איתי הוא בוגר קורס מנעולנות, וכמנעולן מוסמך הוא מציע את כל שירותי המנעולנות האפשריים - פריצת דלתות, החלפת צילינדרים איכותיים, מנעולי רכבים, מנעולי כספות ועוד.

את עבודתו כמנעולן, איתי מחלק בכל אזור השפלה והמרכז, וכהנדימן, הוא מספר שיגיע לכל הארץ אם הלקוח יציב לו את האתגר הנכון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טוהר המידות. טוהר המידות,
טוהר המידות/טוהר המידות

פרנסה לצד ערכים

כבר כילד היו ניצוצות וסימנים לבאות כשאיתי התעניין בתחזוקת הבית: "אני גדלתי עם אם חד הורית ואמא שלי הייתה עושה הכל לבד בבית, לא היו לנו אמצעים להביא בעלי מקצוע. היא הייתה עושה עבודות הנדימן בעצמה - מתקנת את מכונת הכביסה, צובעת את הקירות, ואני תמיד הלכתי בעקבותיה. שם אפשר להגיד שהתחלתי ללמוד איך עושים את הדברים האלה".

מסיפור ילדותו, עולה עוד נקודה שמאוד חשובה לאיתי בעסק, והיא האינטראקציה והיחס לאנשים מבוגרים: "בעסק שלנו, אנחנו שומעים לעיתים כל מיני סיפורים על ניצול של אנשים מבוגרים, ניצולי שואה ואנשים חסרי יכולת, אנשים שהעולם לא מחייך אליהם וגם אנשי המקצוע לפעמים לא מחייכים אליהם. לי אישית מאוד חשוב לתת להם שירות בכל מחיר, ואם צריך גם בחינם - אלה אנשים שאסור לנו כחברה לשכוח". בימים בהם כל אחד נלחם על התעסוקה והפרנסה, חשוב לאיתי להזכיר לאנשים לפתוח את הלב: "לצד הפרנסה שחשובה לכולנו, צריך גם להסתכל על אנשים שאין להם ושזקוקים לעזרה, גם אם זה אומר לפתוח את הלב והארנק, ולתת ולהשקיע מעצמנו למענם. חשוב לראות את האנשים האלה שקשה להם, במיוחד בחורף, וכבעל מקצוע צריך גם לדעת להגיד - אני פה לעזור ולא רק לקחת כסף".

טוהר המידות. טוהר המידות,
טוהר המידות/טוהר המידות

לנצח את הפחד

האישה שבלעדיה כל זה לא היה קורה, אשתו של איתי, ענבל, מצטרפת לשיחה ומספרת לנו על התהליך שעבר: "אני מאוד גאה באיש הזה. בתקופה הכי בעייתית, הוא בחר ללכת עם הלב ולעשות את מה שהוא אוהב וחולם עליו. צריך הרבה אומץ לעזוב מקום עבודה קבוע עם תנאים טובים וללכת להיות עצמאי, במיוחד בזמן שכולם סביבנו מחפשים את היציבות. בגלל שתמיד ידעתי שמדובר בבחור עם ידי זהב, אז האמנתי בו ותמכתי בו לאורך כל הדרך. אני יודעת שהוא עוד יגיע רחוק, עם ידיים כמו שלו, השמיים הם הגבול".

רגע מכונן בו איתי הבין את גודל השינוי שעשה, היה כשקיבל את הקריאה הראשונה שלו לעבודה בעסק: "הקריאה הראשונה שלי הייתה ברחוב דיזינגוף בתל אביב בשעה תשע בערב. הברים ברחוב היו מלאים בבליינים, ואני, שעד לפני כמה שנים הייתי בליין כמוהם, מצאתי את עצמי מסתובב ברחוב עם ארגז כלים. הסתכלתי עליהם עם חיוך ענק על הפנים, ונפלה לי ההבנה שאני לא מחפש את הבירה והצ'ייסר שפעם כל כך אהבתי, אלא רק מבסוט מהארגז כלים הזה שיש לי ביד. זה היה רגע של גאווה ענקית וסיפוק. בסופו של דבר, זה מה שחשוב לי להעביר לאנשים, כל כך הרבה שנים רציתי לעשות את השינוי המקצועי ופחדתי, ואני רוצה להגיד לכל האנשים שרוצים לעשות משהו בשביל לעצמם - תפסיקו לפחד ואתם תראו שתגיעו הכי רחוק שאפשר".


פייסבוק

בשיתוף טוהר המידות
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצניק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully