וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמנת שפורצת דרך ושואפת ליצור שינוי בחברה הערבית

בשיתוף פאטמה מרעי

13.1.2021 / 8:43

פאטמה מרעי עברה ילדות קשה, אבל זה לא מנע ממנה להגשים את החלומות שלה ולהגיע למימוש עצמי ותחושת סיפוק. היום, היא מלאה בתשוקה לעזור ולסייע לאנשים בחברה הערבית לשנות תפיסות ומחשבות ישנות שמונעות מהם להגיע להצלחה

פאטמה דרעי. נהיאן מרעי,
פאטמה דרעי/נהיאן מרעי

תקופת הקורונה גרמה לכולנו לעצור את השגרה ופינתה לנו זמן כדי לחשוב על דברים שלא חשבנו עליהם מעולם. מצבים נפשיים כמו אי-ודאות, לחץ, חרדה, ניכור ודיכאון הולכים וגוברים, והופכים לנחלתם של אנשים רבים בחברות שונות. במטרה להתמודד עם בעיות אלו, התפתח עולם האימון האישי שמסייע לאנשים ליצור שינוי בחייהם ולצמצם את הפער בין המקום שבו הם נמצאים לבין המקום שהיו רוצים להיות.

מתוך שלל המאמנים האישיים שקיימים בשוק מתבלטת פאטמה מרעי (31), מנטור ומאמנת להעצמה אישית ששואפת לשנות תפיסות ישנות בחברה הערבית מתוך תחושת שליחות אישית. באמצעות יכולות האימון האישי והניסיון שצברה עם השנים, פאטמה מעניקה השראה לאנשים רבים ליצור שינוי בחייהם ומנפצת מחשבות מקובעות שמושרשות עמוק בחברה. כדי להבין מהם האתגרים שעומדים בפניה וכיצד מצליחה לשבור מחסומים בחברה, ישבנו לשוחח עם פאטמה על סיפור חייה המעניין והמסע שהחליטה לצאת אליו.

הכר את המומחה

פאטמה חוותה ילדות לא פשוטה. היא גדלה בבית עני וההורים שלה התגרשו כשהייתה צעירה. למרות זאת, היא תמיד שאפה גבוה וחלמה לעסוק בתחום שיביא לאנשים שמחה בחייהם. היום היא בוגרת תואר ראשון בסוציולוגיה וניהול משאבי אנוש וסטודנטית לתואר שני לחברה ואמנות, ועוסקת בדיוק במה שתמיד חלמה עליו - אימון אישי.

"אחרי שסיימתי את הלימודים, הרגשתי שמשהו חסר בחיי ושיש בתוכי כוח פנימי שמניע אותי אבל לא מנוצל כראוי. הבנתי שאני רוצה ללמוד על עצמי יותר ולמצוא את הדבר שיאפשר לי להגיע לסיפוק ושביעות רצון בחיים. החלטתי לעבור תהליך של אימון אישי וזה שינה את חיי מקצה לקצה. בעזרת האימון, הצלחתי להשלים עם החוויות הקשות שעברתי בתור ילדה ויצאתי למסע חדש.

"בתהליך האימון נפקחו עיניי. פתאום הבנתי שאנשים לוקחים כמובן מאליו את כל האירועים שעוברים עליהם במהלך החיים מבלי לחשוב עליהם. הם פשוט מתרגלים אליהם ומתנהגים בהשפעתם. כשראיתי כמה שהתהליך היה עוצמתי ועזר לי ליצור את השינוי שכל כך רציתי בחיי, אמרתי לעצמי למה לא לקחת את הניסיון הזה ולהעביר אותו הלאה כדי לעזור לאנשים שצריכים את זה, בעיקר בחברה הערבית. החלטתי ללמוד אימון אישי, אבל לא הסתפקתי רק בזה ולמדתי מנטורינג אצל מנטור ומאמן מאוד מוביל בחברה הערבית בשם אשראף קורטאם, שגרם לי עוד יותר להבין ולהתחבר לכוח הפנימי שיש בי.

"בשנת 2017 הקמתי את הקליניקה שלי לאימון אישי, ואין ספק שזה הצעד הכי טוב שעשיתי בחיי. הרבה אנשים פקפקו בי בתחילת הדרך ולא האמינו בצורך של אימון אישי בחברה הערבית, אבל היה לי חשוב להתעקש על הדרך שלי כדי שאנשים יבינו שצריך לעשות שינוי בליווי מקצועי. אמרתי לעצמי שאפילו אם יהיה לי לקוח אחד שאני אוכל לעזור לו, זה ייתן לי סיפוק".

המשרד של פאטמה דרעי. פאטמה דרעי,
המשרד של פאטמה דרעי/פאטמה דרעי

איך מאמנת אישית משתלבת במגזר הערבי?

לרוב, אנחנו לא באמת מבינים למה אנחנו מתנהגים ומגיבים לסיטואציות שונות בצורה מסוימת, אבל לדעת פאטמה הכל סובב סביב הערכים שלנו. לטענתה, ברגע שאנחנו מבינים מה הערכים שמקדמים ומניעים אותנו, נדע להתנהל עם עצמנו ולשלוט בזה. כך נוכל להגיע אל המקום שאנו שואפים אליו ולחיות את חיינו בתחושות של אושר, הגשמה עצמית ושביעות רצון.

"בהתחלה חשבתי שיש חוסר מודעות בחברה הערבית אבל הבנתי שזה לא נכון. אני רואה כיצד אנשים מחפשים ליצור שינוי בחייהם, אבל מפחדים מהרגע הזה שבה יפגשו את האמת של עצמם. אחרי שאימנתי מספר לא מועט של אנשים, הבנתי שהפחד מהעבודה העצמית הוא שגורם להם להשתתק ולא לפעול. הם מבינים את השינויים שצריכים לעבור אבל לא משלימים עם כך, מכיוון שחושבים שאין לזה מקום. הם עדיין מאמינים שהאלטרנטיבה היחידה היא פסיכולוגיה קלינית.

"בנוסף, אנשים בחברה הערבית לא תמיד מבינים שהם צריכים להשקיע בעצמם ובנפש שלהם כדי שיוכלו לחיות חיים בריאים ולהמשיך לצעוד הלאה אל עבר ההצלחה. אנשים מתעסקים בלהיראות טוב בעיני אחרים, מפספסים את עצמם ולא מבטאים את הרגשות שלהם. מבחינתם, עדיף לשמור את כל התחושות בפנים ולא לדבר עליהם כי זה בושה. גם לי יש עליות וירידות במצבי הרוח וזה בסדר, זה חלק מאיתנו וזה מבטא את הפחדים. במקום לנסות להתעלם מהרגשות השליליים, אני מאמינה שצריך להשלים איתם ולהבין כיצד הם משפיעים עלינו. בעזרת האימון האישי, אני גורמת להם להבין לאט-לאט מה המסר של התחושות האלה ומה זה מביע מבפנים כלפי הרצונות שלהם".

מה המשמעות של תהליך האימון האישי?

"באימון האישי אנחנו עוברים תהליך שמתחיל בלהכיר את עצמנו מחדש. ביום-יום אנחנו מתרכזים יותר בסביבה החיצונית שלנו ובחברה, מתעסקים בשאלות כמו "מה אנשים חושבים ואומרים עליי" ובכך מפספסים את עצמנו. לכן, תהליך האימון האישי מנסה לגרום למתאמן להכיר את עצמו טוב יותר ולהביט בגלגל החיים שלו, איך הוא מניע אותו ואיפה הוא צריך לשפר. כלומר, לשים לב למה שחסר בחיינו ולמלא מחדש. בכל תהליך עם מתאמנים אני בונה תכנית עבודה יחד איתם כדי להבין מה היעדים והמטרות שלהם, ומעניקה כלים וטכניקות שילמדו אותם כיצד להתנהל בהמשך החיים ולהתמודד עם אתגרים".

פאטמה דרעי. פאטמה דרעי,
פאטמה דרעי/פאטמה דרעי

כיצד ניתן להתמודד עם האלימות בחברה הערבית?

"נושא האלימות בחברה הערבית הוא מאוד מורכב, ולצערי בתקופה האחרונה מקרי האלימות עולים וגוברים. אני מאמינה שכדי שיקרה שינוי, כל אחד מאיתנו - יהודים וערבים - צריך לקחת חלק ולהיות מעורב. החלק המשמעותי ביותר שבאפשרותו אפשר ליצור שינוי זה בעזרת חינוך שמתחיל מהבית, ממשיך בבתי ספר וברחובות, ובעצם משפיע על כל תחומי החיים.

"צריך לשנות את התפיסות שמושרשות בחברה הערבית כמו המשמעות של גבר ואישה ותפקידם. למשל, התפיסה שמחנכים נשים במיוחד לילדים או הדרך שבה מחנכים גברים שכדי לזכות להיות גברים אמיתיים אסור להם לבכות או לשתף רגשות. אלה הן רק דוגמאות לכך שגברים חושבים שלהיות אדם אכזרי זה בסדר, ונשים חושבות שאם הן חלשות זה גם בסדר.

"אנחנו חייבים לפעול למען העלאת המודעות לשינוי התפיסות והאמונות השמרניות, ודרך החינוך ללמד כל אחד שחייו הם בעלי ערך ומשמעות. אסור לנו להתעלם מהכוחות שלנו במאבק נגד האלימות, אך עם זאת חובה לזכור שיש בחברה הערבית הרבה דברים חיוביים. במקביל למאבק בחושך, חשוב להתרכז בגורמים שמפיצים אור ולעזור להם להתרחב ולהפיץ את אורם. חלק מהאחריות שלנו היא להמשיך להחזיק בתקווה ובאמונה שהשינוי שאנו רוצים יגיע במהרה".

זה לא משנה אם אתם יהודים או ערבים, במידה ואתם רוצים לעשות שינוי בחייכם, חשוב לזכור כי כל הכוחות נמצאים בכל אחד מכם. עדיין לא מאוחר למצוא את הדרך חזרה לעצמכם וליצור את החיים שאתם רוצים לחיות. בעזרתה של פאטמה מרעי, שפועלת מתוך תשוקה עזה לעזור לאנשים, תוכלו להגשים חלומות, לאהוב את עצמכם וליצור חיים טובים יותר.

טלפון: 052-6240537

כתובת: פרדיס

מייל: fatma248927@gmail.com

פייסבוק

בשיתוף פאטמה מרעי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully