וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירי נועה חסון: "שוק הנדל"ן שמר על יציבות בקורונה". האם זה הזמן לרכוש?

בשיתוף שירי נועה חסון

12.1.2021 / 15:00

איך השפיעו הסגרים על עסקאות מקרקעין? מה חשוב לבדוק לפני שעובדים עם מתווך ומתי הזמן למכור ולקנות? שירי נועה חסון, בעלת משרד מוביל בבת ים ויו"ר לשכת מתווכי הנדל"ן במחוז השפלה, עם כל התשובות והתחזיות. ראיון

שירי נועה חסון. בעלת משרד נדל"ן מוביל בבת ים. Lihi Adel,
שירי נועה חסון. בעלת משרד נדל"ן מוביל בבת ים/Lihi Adel

לקורונה היו השפעות שונות על מגזרים שונים, אבל אחת התופעות המעניינות התרחשה בשוק הנדל"ן. הוטלו עלינו מגבלות תנועה, נאלצנו להסתגר בבית במשך שבועות ורבים מאיתנו אף עברו לעבוד מהבית. הפגיעה הזאת בחופש גרמה לנו להסתכל אחרת על הבית שלנו ועל נדל"ן באופן כללי. כדי ללמוד עוד על השפעות הקורונה על שוק הנדל"ן, הזמנו לראיון את שירי נועה חסון, יועצת נדל"ן ובעלת משרד מוביל בבת ים, שעוסק בשיווק ומכירה של דירות יד שנייה ויד ראשונה, יזמות ושיווק פרויקטים בכל אזור המרכז והשפלה".

שירי, מה ראית על הלקוחות בשנה האחרונה?

"מחודש מרץ אנשים ישבו בבתים וקרה מן אפקט 'מגניב'. עצרו לנו את מרוץ החיים - עבודה, ילדים, בית, חוגים - לא היה לך רגע לעצור ולהסתכל על הבית שלך. פתאום כולם התחילו לראות את הבית שלהם בצורה שונה ממה שראו עד היום. כשיושבים הרבה בבית, פתאום מבינים שהבית קטן מדי או שהמרפסת גדולה מדי והסלון כבר לא מספיק. ברגע שהקורונה כפתה עלינו סגרים ובידוד, לא הייתה לנו ברירה אלא להבין מה נכון לנו ומה לא. פגשתי הרבה אנשים שממש הרגישו שהבית סוגר עליהם ורצו לברוח החוצה. יכול להיות שזאת גם דרך של התמודדות עם הקורונה, לרצות להחזיר לעצמך את החופש עד כמה שאפשר".

שירי נועה חסון. בעלת משרד נדל"ן מוביל בבת ים. שירי נועה חסון,
שירי נועה חסון. בעלת משרד נדל"ן מוביל בבת ים/שירי נועה חסון

מעניין. תשליכי את זה על שוק הנדל"ן

"זה מצב שגרם להרבה אנשים לרצות שינוי. משפרי דיור יצאו וחיפשו בית גדול יותר מותאם יותר לצרכים שלהם. מלבדם, נפתחה נישה חדשה של משקיעים".

משקיעים?

"השוק מתחלק לשלוש קבוצות עיקריות: משקיעים, זוגות צעירים ומשפרי דיור. לרוב המשקיעים יש יותר מדירה אחת ולכן עד תחילת תקופת הקורונה מס הרכישה עמד על 8 אחוז לדירה נוספת. הרבה משקיעים בחרו להשקיע נדל"ן בחול ולא בארץ. בתחילת הקורונה עודכן מס הרכישה ל-5 אחוז בלבד, צעד שגרם להרבה משקיעים להחזיר את כספם ארצה. כשהכסף נשאר בארץ, זה יותר טוב לכולם".

איזה סוג נכסים מחפשים המשקיעים?

"מחיר אטרקטיבי לנכס שיביא תשואה והשבחה. הדרישה בעיקר לדירות קטנות של 2-3 חדרים שנועדו להשכרה".

שירי נועה חסון. בעלת משרד נדל"ן מוביל בבת ים. שירי נועה חסון,
שירי נועה חסון. בעלת משרד נדל"ן מוביל בבת ים/שירי נועה חסון

מה העצה שלך למי שמחפש עכשיו עסקת מקרקעין?

"לא לפחד לעשות עסקת נדל"ן, אבל כמובן לא לבצע עסקה מתוך לחץ. ליוויתי לקוחות גם במכירה וגם בקנייה והרבה פעמים ראיתי אנשים שמאוד מפחדים. 'איך אני אמכור? מה אעשה אם לא אמצא?' זה טבעי, עסקת נדל"ן היא ככל הנראה העסקה הכי משמעותית שאדם יעשה בחייו, עסקה מורכבת עם המון משתנים וברגע שהולכים עם יועץ שאתם סומכים עליו, שההתמחות שלו היא לדעת מה קורה בשוק ולתת ביטחון ומקצועיות, אפשר להרגיש הרבה יותר בטוחים. המשרד שלי מציע ליווי, ייעוץ, הכוונה והכל במקצועיות. מה שמוביל אותי זה יושר וערכים לפני ביזנס. אני לא עושה עסקה עם קירות. עסקאות עושים עם אנשים".

אנשים זו הגדרה כללית. לכל אחד יש יכולות אחרות ואינטרסים שונים. איך את נכנסת לתמונה?

"אני מתאימה את תהליך הליווי והיעוץ בהתאם ללקוחות וצרכיהם, אני מלווה זוגות צעירים בעסקה הראשונה שלהם עד לחתימת החוזה ולבקבוק שמפניה שפותחים בתוך הדירה. מלווה משפרי דיור במכירה ובקנייה. יש לי קבוצת משקיעים גדולה מאוד שהולכת איתי יד ביד ואני מחפשת עבורם עסקאות אטרקטיביות באזור ובונה להם תכנית. זוגות צעירים? אני עוצרת אותם מלקפוץ, פוקחת להם את העיניים ומציפה את השאלות החשובות למשל יכולת החזר המשכנתא. אני רואה את האינטרס של כל לקוח. למכור בית זה לא מחיר, יש המון עבודה של שיווק ופרסום וכמובן מו"מ שזו ההתמחות שלי".

יבואו אלייך ישראלים ויגידו: 'אנחנו יודעים להתמקח', למה צריך מומחית במו"מ?

"אחד הדברים הכי חשובים בנדל"ן זה המו"מ. יש הבדל משמעותי בתוצאות המו"מ כאשר הוא מתנהל על ידי הלקוח, שגם הוא אמוציונלי לעסקה וגם ככל הנראה לא מורגל בניהול מו"מ בנדל"ן, לעומת סיטואציה בה המו"מ מנוהל על ידי יועץ נדל"ן מקצועי, צד שלישי שאין לו שום אמוציות שמתמחה ויודע בדיוק לנהל מו"מ עבור הלקוח. במהלך הקריירה שלי גישרתי על פערים מטורפים, שאם לא היינו שם העסקה היית מתפוצצת. מו"מ צריך לדעת לנהל וזה עבודה, הכשרות ותרגול של שנים".

שירי נועה חסון. בעלת משרד נדל"ן מוביל בבת ים. שירי נועה חסון,
שירי נועה חסון. בעלת משרד נדל"ן מוביל בבת ים/שירי נועה חסון

את עובדת באזור המרכז. מה את יכולה לספר על מצב השוק?

"שוק הנדל"ן שמר על יציבות. בקורונה אנשים חיפשו לא רק השקעה, אלא גם ביטחון. הרבה אנשים התאמצו במיוחד לקנות בית כדי שתהיה להם קרקע בטוחה. משקיעים יוצאים לשוק כי הם רואים ששווה להשקיע בקירות. כולם מחפשים את המקום הבטוח וזה גורם להם לעשות ויתורים במקומות אחרים. נכנסנו למצב של אי ודאות במדינה - היום פתוח, מחר סגור. היום מותר, מחר אסור. במצב הזה, כל אחד - קונה, משקיע ושוכר - רצה לשמור על הבית. אנחנו בין המדינות היחידות בעולם ששוק הנדל"ן בהן יציב".

בנוסף למשרד שבבעלותה, שירי נועה חסון משמשת כיו"ר מחוז השפלה של לשכת מתווכי הנדל"ן. "הלשכה זה גוף שבא לשמור על המתווכים ועל תדמית המתווך בדומה ללשכת עורכי הדין או רואי החשבון".

תדמית המתווך? אפשר להגיד בעדינות שהיא לא משהו

"יש המון מתווכים ישרים, טובים ומקצוענים. הלשכה פועלת בעצם לשמור על תדמית המתווך ולשמור על הקהל בחוץ. כל מתווך שהוא רשום כחבר לשכה חותם על תקנון אתיקה ובוררות. הוא עובר הכשרות מקצועיות בכל התחומים. לשכת המתווכים באה לקחת את המתווכים ולהכשיר אותם להיות מקצוענים וגם לשמור על הקהל בחוץ ממתווכים סוררים".

כשניגשים לרופא או לעורך דין, התעודות בדרך כלל יוצגו על הקיר. מה תמליצי ללקוחות?

"לפני הכל אני ממליצה לקחת איש מקצוע כי גם בתחום הנדל"ן, איש מקצוע טוב יכול להביא תוצאות ויכול למקסם את המכירה בצורה הטובה והבטוחה ביותר. שנית, לבדוק שהמתווך הוא בעל רישיון בתוקף. בנוסף, לבדוק על האדם שהוא באמת מי שהוא מספר שהוא. לבדוק שהוא פעיל ברשתות החברתיות, עושה עסקאות ועובד, במיוחד רצוי לבקש המלצות".

לסיכום, לאן הולך שוק הנדל"ן?

"לפי כל הערכות, המחירים הולכים לעלות. מי שרוצה לעשות שינוי, זה הזמן. שוק הנדל"ן יעלה מכמה סיבות: מדינת ישראל קטנה ואין הרבה שטחים. בנוסף, אנחנו בפיגור גדול מאוד בבנייה. כלומר, פיגור בבניית יחידות דיור חדשות בהתאם לאוכלוסייה לפי צפי כמות התושבים ב-2040. מי שרוצה להשקיע, אני ממליצה לשים את הכסף בנדל"ן - ושוב אני מזכירה ששוק הנדל"ן היה יציב גם בזמן משבר הקורונה. כמובן שאני ממליצה לקחת איש מקצוע שילווה אתכם בתהליך, יש אנשים הגונים, ישרים וטובים. רק תבדקו אותם לפני כן".

ליצירת קשר:

0503071277

רוצים עוד? היכנסו לדף הפייסבוק של שירי נועה חסון

שירי נועה חסון גם באינסטגרם

בשיתוף שירי נועה חסון
  • עוד באותו נושא:
  • תיווך
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully