וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשחוזקות וערכים נפגשים, חלומות מתגשמים

בשיתוף ענת מנדל

12.1.2021 / 13:11

אחרי שהייתה שם בעצמה, חוותה משברים, התחזקה, התגברה, התעלתה על עצמה, והגשימה את חלומותיה, ענת מנדל, הבינה את הייעוד שלה, עברה הכשרה ופרקטיקום כמאמנת אישית, על מנת לעזור לנשים רבות, כל אחת בדרכה, על מנת שתוכלנה להגשים לעצמן חלום

ענת מנדל. ענת מנדל,
ענת מנדל/ענת מנדל

השנה החולפת, אשר הביאה עימה את משבר הקורונה, עצרה את החיים למרבית תושבי המדינה (והעולם), ותופסת בימים אלו מקום מרכזי בחיינו. הרבה מאד נשים הגיעו למסקנות שאינן ממצות את יכולותיהן האמתיות ואינן מוצאות דרך להשיג את מטרותיהן במקצוע שלהן או במקום עבודתן.

אם גם אתן מתקשות בימים אלו להחליט מהו הכיוון התעסוקתי שנכון עבורכן, ענת מנדל, מאמנת אישית לחיים ומנחת קבוצות, ובעלת "המסע המופלא אלייך", תעניק לכן מאגר ידע וכלים, שיתן מענה בכל ההיבטים של עולם העבודה.

צוות הנבחרים שלנו קיבל בתקופה האחרונה, הרבה מאד פניות מגולשות בנושא, והחליט לצאת לשטח כדי לבחון מי האישה הנכונה להוביל אתכן להחלטה המשמעותית הבאה שלכן. העובדה כי ענת מנדל עוסקת בשינוי, העצמה והגשמה, העניק לה נקודות זכות רבות בבחירה שלנו, כאשר יש לציין כמובן את העובדה שהיא מתמחה בנושא כיוון קריירה, לצד פיתוח אישי ומקצועי וגם בנושא התמודדות עם משברים, אליו נגיע בהמשך.

בעידן המודרני כבר לא מצפים מאיתנו לעבוד באותו מקצוע או באותו תפקיד קריירה שלמה. בעקבות כך, הנורמה הופכת למספר קריירות במהלך חיי העבודה. לאור העובדה כי קהל היעד העיקרי של ענת מנדל הוא נשים בגילאי 30-60, נשים רבות חשות כי לאחר מספר שנים באותו תפקיד לא מספק, הן מרגישות שאינן מממשות את עצמן, וחשות שחיקה, חוסר מוטיבציה, תסכול ועוד.

כאן נכנסת לתמונה ענת ובסדרת מפגשים (2-4) היא מגיעה לכל אחת בעזרת איתור החוזקות, בחינת סולם הערכים, הניסיון, ההכשרות והלימודים שנצברו והשילוב ביניהם. בעזרת סדרת כלים היא מוצאת ביחד עם המתאמנת את הכיוון התעסוקתי האופטימלי עבורה, מבלי לוותר על סיפוק ונחת גם ממקום העבודה וגם בחיי היום יום.

''כשאני מסתכלת בגדול, למעשה כל אחת מאיתנו עוברת בחיים תהליכים, ואם כבר שינוי, אז מתוך העצמה והגשמה" אמרה לנו ענת והוסיפה: "כשאני מדברת על הגשמת חלומות, אני מתכוונת לחלומות אמת, שאנחנו מאבחנים אותם לעומק, ויודעים לשים עליהם את האצבע ואז מממשים אותם בצורה המיטבית. לחלום זה לא מספיק, צריך גם להיות בעשייה כדי שזה יתגשם. כמו בכל דבר בחיים, כל מתאמנת מגיעה עם סיפור חיים שונה לכן מספר המפגשים משתנה בין אשה לאשה. אם אנחנו עוסקות בקריירה, מספר המפגשים נע בין שניים לארבעה במסגרתם בהחלט ניתן להגיע לתובנות ומסקנות שזה הזמן לשנות או משהו צריך להשתנות".

ענת מנדל. ענת מנדל,
ענת מנדל/ענת מנדל

התמודדות עם משברים

פרט לשינויים הרבים שכל אחת חוותה בקריירה שלה, תקופת הקורונה שנחתה עלינו בחודשים האחרונים הציפה את המערך הזוגי והמשפחתי באתגרים שלא ידענו קודם. במהלך הבדיקות שערכנו, צוות המערכת שלנו הבין שישנם משברים וקשיים, לכן הוא פנה לאמץ כלים לזוגיות בריאה וליהנות מאיכות חיים זוגית גם בתקופות משבר.

העובדה כי ענת שמה דגש על כך העניקה לה יתרון נוסף. הרי ישנם מצבים בחיים שכל אחת שוקעת, זה יכול להיות בריאותית, מחלה של אדם קרוב, גירושים, פיטורים, משבר זוגי ועוד. בשיחה שערכנו עם ענת מצאנו כי עם כל אחד מהמשברים הללו אפשר להתמודד בהצלחה.

"אני יודעת, חוויתי כמה וכמה משברים לאורך חיי ויצאתי מכולם שלמה ומחוזקת", אמרה לנו ענת מנדל והמשיכה: "כשאני מטפלת במשבר של מתאמנת אני צריכה לבדוק ראשית מה המקור למשבר, מה המצב שבו אני נמצאת כרגע (המציאות ממש ולא רק הפרשנות למציאות) - המצב המצוי, ואחר כך איך אני מגיעה עם המתאמנת למצב הרצוי לה''. בתחום זה, מספר המפגשים משתנה בין אשה לאשה, החל משישה מפגשים ועד שנים-עשר, כאשר כל מפגש נערך פעם בשבוע, למשך שעה.

לקראת הסגר הנוכחי ביקשנו לקבל טיפ מענת מנדל בנושא והיא שמחה לעזור: "התקופה הזאת הפכה את הקערה על פיה. כל מה שהכרנו השתנה. לעולם לא נחזור להיות מה שהיינו. השינוי הוא הכרחי, אנחנו צריכים לעשות אותו לטובה, שינוי מועיל. אם אתן עושות שינוי, שזה יבוא מתוך החוזקות והערכים שלכן. כל שינוי שאנחנו רוצות לעשות או נאלצות לעשות, תחשבו איך אתן מביאות את עצמכן לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. איך החוזקות שלכן באות לידי ביטוי במה שאתן הולכות עכשיו לעשות ולעבור, איך אתן שומרות שגם הערכים יישמרו בתהליך הזה, מכיוון, שאם תשמרו על הערכים, באופן אוטומטי תרגישו שלמות. אם לא תפעלו לפי הערכים, אז כמעט כל דבר שתעשו יבוא ממקום של תסכול וזה לא נכון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ענת מנדל. ענת מנדל,
ענת מנדל/ענת מנדל

מה לגבי ההתנהלות בבית במהלך הסגר?

"רוב האנשים נמצאים בחל''ת או שאינם עובדים חיוניים ועובדים מהבית עם ילדים. יש נשים נשואות שבימי שיגרה רואות את הבעל רק שעתיים בערב, ולפתע צריך לבלות עימו ימים שלמים, לכן ההתנהגות צריכה להיות בהתאם. צריך לעשות את הסוויץ' בראש ולהבין שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. אם אני נמצאת עם בן הזוג שלי או עם המשפחה שלי כל היום כל הזמן, 24/7, כדי שהמצב הזה יהיה יותר מסביל, כדאי שהוא יהיה במציאות הכי חיובית והחשיבה הכי אופטימית שאני יכולה להביא מעצמי''.

תוכלי לתת דוגמה?

"בהחלט. הדבר הראשון שאני חושבת עליו זה מודל בנק הרגשות (של סטיבן קובי) אשר אומר כי מערכות יחסים הם כמו חשבון בנק: כשאני מפקידה אני נמצאת ביתרת זכות וכשאני אצטרך למשוך יהיה לי מאיפה. כשאני רק מושכת ולא מפקידה אני מגיעה למצב של מינוס עד שמישהו יגיד לי שזהו נגמר. כשאני ממשילה את זה לזוגיות או לחיי המשפחה, אז בעצם ההפקדות הם הדברים החיובים: המחמאות, ההקשבה, הפתיחות, הנכונות לתת כתף, חיוך, כל דבר שהוא חיובי בעשייה שלנו. מצד שני, המשיכות הם כל הדברים השליליים - אם אני עצבנית כל הזמן, זעופה, לא קשובה, חסרת סבלנות, לא מפרגנת - הדברים האלה יפגעו בי. לכן, היכן שאפשר ומתי שאפשר להיות במצב של הפקדה כדי להיות ביתרת זכות של התנהגות חיובית, מכילה, מעניקה ומחבקת".

ענת מנדל. ענת מנדל,
ענת מנדל/ענת מנדל

מה הטיפ שלך לצליחת מערכת יחסים בסגר ובכלל?

"אני אמליץ על מספר כללים פשוטים:

א. אם את בלחץ או בהיסטריה או בחוסר שליטה, תעצרי רגע. תנשמי עמוק. תבדקי על מה יש לך שליטה ורק שם תשקיעי את האנרגיה שלך.
ב. אם המצב הכלכלי התערער, כדאי לעשות חישוב מחדש של התקציב המשפחתי, לברר מה הדברים ההכרחיים לרכישה ומה הן המותרות שאפשר לוותר עליהן. כדאי לשתף גם ילדים בשיקולים הללו, בצורה התואמת את הגיל שלהם.
ג. תגייסי את האחרים במערכות היחסים שלך לשגרה חדשה, שתתן מקום של כבוד לכל אחד מכם. גם זמן איכות אישי עצמי וגם זמן איכות משותף. אל תזניחי את עצמך ולא את חברי הקפסולה שלך.
ד. תוודאי שאת שומרת על אופטימיות וחשיבה חיובית בתוך חלקת האלוהים הקטנה שלך.
ה. תנסי לראות את עצמך כדולפין (אסרטיבי) ולא כריש או סרדין (אגרסיבי או מרצה בהתאמה). התנהגות אסרטיבית שומרת על סביבה ברורה, על בטחון במערכת היחסים ועל הבנה.
ו. התקופה הזאת של הקורונה עלולה להיות סיר לחץ, נסי להימנע ככל הניתן מויכוחים מיותרים, שלפעמים קורים מסיבות זניחות רק בגלל האוירה ולא בגלל שמישהו שכח לעשות משהו או שכח לקנות משהו וכדומה... כדאי למצוא את המאחד ולהיזכר בדברים טובים ונעימים.
ז. תנצלי את הזמן החופשי שיש לך כדי ללמוד משהו חדש, כדי לנסות משהו חדש שאף פעם לא ניסית קודם לכן (ישנם הרבה קורסים ברשת שניתן להירשם אליהם ללא תשלום או בתשלום סימלי), זה חשוב בגלל שהסיפוק האישי שלך יקרין על מערכת היחסים שלך.
ח. תנסי לגלות משהו חדש על שאר חברי הקפסולה האישית שלך. תתפלאי מה אפשר לגלות כשמניחים את הסלולריים בצד ונמצאים בהקשבה פעילה ובתקשורת מקרבת.
ט. תוודאי שאת עסוקה בפעילות שמהנה אותך וכך גם חברי הקפסולה האישית שלך - זה יכול להיות הקשבה למוזיקה, ריקוד לפי מקצבים שונים וחדשים לכם, ציור, צביעה, כתיבה, טיול משותף בסביבת הבית וכל דבר אחר שמרים את האדרנלין, ואת החיוך.
י. אחרון חביב וחשוב - התקופה הקשה תעבור. במוקדם או במאוחר נצא מהמשבר הנוכחי, ונתחיל שגרה חדשה, אליה כדאי להגיע עם כוחות מחודשים, עם ראייה מפוקחת ועם כלים חדשים שנצבור דווקא עכשיו."

סדנאות העצמה

כאמור, פרט לאימון אישי ועסקי, ענת מנדל גם מנחת קבוצות, ומעבירה סדנאות העצמה מגוונות בתכנים, בקהל היעד שלהן ובהיקף השעות. כל סדנאות העצמה המוצעות, מעשירות את המשתתפות והמשתתפים בידע ובכלים, וניתנות במסגרת אינטימית בבית העסק באשקלון או דרך ה-ZOOM. כמו כן, ניתן להזמין את ענת מנדל ישירות אליכם, ברחבי מרכז הארץ ודרומה, שכן, כל סדנה יכולה להיות מותאמת גם לקבוצה קיימת מראש, במקום הנוח לכן, החל מקבוצות נשים, קבוצות חברים, עובדים בארגונים קטנים או גדולים ועוד. הסדנאות של ענת מנדל הן: העצמה נשית, כתיבה, הנאה והנעה והגשמת חלומות.

אז אם את רוצה לדלג מעל מכשולים, לפתור משברים (או להימנע מלהיכנס אליהם), לבחור נכון את הפנייה הבאה בדרך ולהגשים את חלומותייך, תני לענת מנדל להביא לידי ביטוי את הרצונות שלך, המשמעות והתכלית - הדרך לחיים חדשים מתחילה במסע המופלא אלייך.

לפרטים נוספים: 050-7740777

מייל: anatmandel2019@gmail.com

אתר

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף ענת מנדל
  • עוד באותו נושא:
  • ייעוץ
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully