וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנדים ומגמות בעולם הדייטים לשנת 2021

בשיתוף OKcupid

11.1.2021 / 14:08

וגם... אפליקציית OkCupid עוזרת לכם למצוא את ההתאמה המושלמת (כמעט) בשנה הקרובה!

OKcupid. OkCupid,
OKcupid/OkCupid

אז איך אתם אוהבים את הדייט שלכם? מפגש פרונטלי? להתחיל עם שיחת טלפון? או אולי בזום? עולם הדייטים שינה את פניו בשנה האחרונה והפך, כמו כל תחום אחר, לווירטואלי. אפליקציית OkCupid, שהפכה לדבר החם במדורי החתונות של הניו יורק טיימס עשתה עלייה והפכה לשם דבר גם בישראל. עשרות זוגות מודים שהיא 'הכירה' ביניהם, אז למה לא לנסות?

נתחיל עם נתונים ומגמות, מה קרה בתחום הדייטים בשנה האחרונה ולמה עלינו עוד לצפות בשנת 2021.

על פי אפליקציית :OkCupid מה קרה לתחום הדייטינג בקורונה?

OkCupid היא אפליקציה שנועדה למציאת קשרים משמעותיים וארוכי טווח, דבר שקיבל ביטוי גם בתקופת הקורונה. מבדיקה מקיפה של נתוני השימוש באפליקציה, עולה כי מתחילת משבר הקורונה עלה השימוש בצורה מתמדת, ויותר מאי פעם! עם פרוץ הסגר הראשון, נצפתה עלייה מיידית של 5% במספר האנשים שחיפשו מערכות יחסים ארוכות טווח, לצד ירידה של 20% בקרב המשתמשים שחיפשו סטוצים או קשרים קצרי טווח בעולם. בישראל, 90% מהנשאלים של OkCupid הודו שהם מקפידים לצאת לדייטים וירטואליים במהלך הסגר. כ-35% התכתבו עם בני ובנות זוג פוטנציאליים, 32% דיברו בצ'אט של האפליקציה ו -24% דיברו בטלפון. בחודש אפריל 2020 נרשמה עלייה של 470% בכמות הדייטים שבוצעו באמצעות שיחות וירטואליות, לעומת חודש מרץ 2020.

שיחה משמעותית מחליפה את החיבוק החם

הפעילות באפליקציה הראתה כי היעדר הקשר הפיזי שהיה מובן מאליו בעבר, גרם לרבים לחפש אהבה ונחמה בצורה וירטואלית. בין החודשים מרץ - אוקטובר 2020, נרשמה בישראל עלייה של 17% במספר הודעות ההיכרות שנשלחו, יחסית לאותה התקופה אשתקד. יותר מזה, בראש השנה האחרון, אותו בילו הישראלים בסגר, הייתה עלייה של 34% במאצ'ים באפליקציה, לעומת אותה תקופה, שנה קודם לכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מליסה הובלי, סמנכ"לית השיווק של OKcupid. OkCupid,
מליסה הובלי, סמנכ"לית השיווק של OKcupid/OkCupid

הכירו את האפליקציה שמאפשרת התאמה (כמעט) מושלמת

שוק אפליקציות ההיכרויות רווי במגוון פלטפורמות שמציעות אפשרות להכיר את החצי השני. השאלה היא, כמה מהן באמת יוצרות קרקע פורייה למערכת יחסים ארוכת טווח? האלגוריתם של OkCupid יוצר סינון המבוסס על אלפי שאלות, שמאפשר את מירב הדיוק וההתאמה. הפלטפורמה נוצרה כדי למצוא קשרים רציניים והיא אינה מבוססת מיקום, דבר מאוד רלוונטי לכפר הגלובאלי ולריחוק החברתי שאנו חווים כיום.

השלב הבא אחרי ההרשמה, הוא מילוי שאלון קצר. בהמשך ניתן לענות לבחירתכם על אחת או יותר מ-3000 שאלות, כדי לדייק את מה שאתם רוצים להציג או למצוא, או סתם בשביל הכיף! על בסיס התשובות, מחשב האלגוריתם של האפליקציה את אחוזי ההתאמה. דוגמאות לשאלות: 'מה היית רוצה שיהיה בבת הזוג הפוטנציאלית שלך?' 'איזה סרטים אתה אוהב לראות?'; 'מהם התחביבים שלך?'; 'האם היית רוצה שבן הזוג יהיה בעל עבר קרבי בצבא?'; 'מהן עמדותיך הפוליטיות?'; 'האם את מעשנת?'; 'האם אתה טבעוני?', 'האם אתה חובב מסיבות טבע'? 'מהי תוכנית הטלוויזיה האהובה עליך?' ועוד...

אפליקציית OkCupid גם מאפשרת למשתמש לבחור אילו שאלות ותשובות יופיעו בפרופיל שלו, ולהדגיש את מה שהוא רוצה שידעו. כך יש לכל אחד ואחת אפשרות להכיר את בן או בת הזוג, על פי מה שנכון וחשוב לו או לה, ולא על פי הקריטריונים שמכתיבה החברה.

"כששאלנו את המשתמשים שלנו 'האם אתם מעדיפים אנשים בעלי דעות פוליטיות דומות או סקס מושלם?' הם לרוב ענו: 'סקס מושלם'. עם זאת, מדובר בטרנד שיכול להשתנות, ולאחרונה אנחנו כן רואים זינוק בחשיבותן של דעות פוליטיות" מספרת מליסה הובלי, סמנכל"ית השיווק של OkCupid, תוך שהיא מדגישה שהנושא היה חשוב במיוחד לדור ה-Y. "אנשים אומרים: 'לא איכפת לי אם יש לו ריבועים, אבל חשוב לי שיהיה לו איכפת משינויי האקלים'. נשים צעירות אפילו מסרבות 'להחליק ימינה', אלא אם בן הזוג הפוטנציאלי אינו חולק דעות פוליטיות דומות".

עולם הדייטים עובר לאפליקציה

הובלי גם מספרת כי מאז פרוץ משבר הקורונה, רבים מהמשתמשים באפליקציה מחפשים קשרים חברתיים ולא רק מערכות יחסים רומנטיות. לטענתה, תורמת לכך העובדה שמדובר בפלטפורמה מאוד מקבלת ומכילה, שמאפשרת לכל צד להשמיע את קולו ולמצוא אנשים הדומים לו, בארץ ובעולם.

עוד היא אומרת כי בשנה האחרונה שודרג הממשק של אפליקציית OkCupid, אשר הפך לנגיש ולנוח יותר, בדומה לנראות של סטורי באינסטגרם. "הדבר יכול להקל על מציאת חברים או בני זוג ומאפשר ליצור את ההתאמות הנכונות והטובות ביותר" היא מסכמת ומגלה פרט מעניין נוסף: "בנוסף לכל יתרונותיה של האפליקציה, היא מציעה גם את מצעד הרווקים והרווקות המבוקשים והמבוקשות, נתונים המתבססים על כמות הלייקים שכל משתמש מקבל".

דייטים גרסת 2021 - מה עוד צפוי?

עם בוא השנה החדשה, אפליקציית ההיכרויות OkCupid ניסתה לפענח את הטרנדים, המגמות ומה עוד צפוי בסצנת הדייטים 2021. המחקר מבוסס על יותר מ-450 מיליון תשובות של משתמשים בכל רחבי העולם.

התוצאות מאוד מעניינות ואפילו מפתיעות:

1. רווקים ורווקות מחפשים את מי שחושב כמוהם
64% מהנשאלים מכל העולם העידו כי היו מעוניינים לצאת עם אדם בעל דעות פוליטיות דומות. בישראל , מעל ל- 66% מהמשיבים ענו את אותה תשובה. אם נחזור לכפר הגלובאלי, מעל ל-60% אף אמרו שיסרבו לצאת עם בעל/ת דעות שונות, עלייה של כ-7% ביחס לשנת 2019.

2. מאטים את הקצב

כ-840,000 משתמשים הצהירו כי חשוב ליצור קשר רגשי לפני שמתחיל קשר גופני, אינדיקציה לטרנד עולה של בניית מערכות יחסים בצורה איטית יותר מבעבר. עם זאת, ב-OkCupid חוזים שבשנה הבאה זוגות יעברו לגור יחד מהר יותר. כ-89% ממשתמשי האפליקציה בעולם מסכימים כי חשוב לגור ביחד לפני נישואין. יותר ממיליון מהמשיבים ברחבי העולם העידו כי הם לא אוהבים לגור לבד, השנה יותר מתמיד.

3. קל"ב זה כבר לא המצב

הצורך בבניית קשר רגשי לצד הגעגועים העזים לטיולים ברחובות אירופה או לטראקים בהודו ודרום אמריקה, גרמה למשתמשי האפליקציה להרחיב את החיפושים שלהם לטווח רחוק יותר. יותר ממיליון וחצי משתמשי OkCupid פתחו את אפשרויות ה'דרכון הווירטואלי' של האפליקציה, ואפשרו לעצמם להכיר אנשים מתרבויות ומקומות שונים.

OKcupid. OkCupid,
OKcupid/OkCupid

בין המגיפה העולמית, לתדירות הבחירות והמשבר הכלכלי, אין ספק כי גם עולם הדייטים עבר השנה שינויים ותמורות. עם זאת, המגמה המסתמנת ממשיכה את הקו הברור המאפיין את המין האנושי מאז ומתמיד: אנשים רוצים למצוא אהבה, עכשיו יותר מאי פעם. לראייה, כל מה שקרה עורר גל חדש של רומנטיקה, שהוביל ליצירת מערכות יחסים חדשות גם בבידוד. כשחיבור פיזי כבר לא היה אופציה מיידית עבור רבים, הסתמנה עלייה משמעותית בכמות האנשים שמתחברים לנושאים שמעניינים אותם באמת ושחשובים להם מאוד, כדוגמת שינויי אקלים ובישול.

העובדה שהאפליקציה מאפשרת לכל משתמש לחבור לכל אדם ברחבי הגלובוס, כמו גם המצב ששם את כולנו באותה הסירה, יוצרים מגוון רחב והטרוגני של היכרויות בארץ ומעבר לים.

בשיתוף OKcupid
  • עוד באותו נושא:
  • הכרויות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully