וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנתי שיש לי ייעוד והוא לקחת אחרי אנשים שיגשימו את עצמם"

בשיתוף מרכז מסאר

11.1.2021 / 10:24

בגיל 24 פאטמה פרחאת עברה תאונה שגרמה לה לשאול את עצמה שאלות קשות על משמעות החיים. בעקבות המשבר, עברה תהליך עמוק עם עצמה ששינה את חייה וגרם לה להגשים את עצמה, ואת החלומות של כל מי שמגיע אליה

פאטמה פרחאת. מרכז מסאר,
פאטמה פרחאת/מרכז מסאר

פאטמה פרחאת בת ה-33 היא יזמית, מרצה, מנחת NLP ומאמנת אישית מוסמכת, אשר זוכה כל יום מחדש ללוות עוד ועוד אנשים שהחליטו לקחת אחריות על חייהם, להגשים את עצמם ולעשות שינוי. פאטמה, אמא לשלושה ילדים ונשואה למוחמד, היא במקור מטמרה שבאזור הצפון וכיום גרה עם משפחתה בבאר שבע. לתחום האימון האישי היא הגיע מתחום אחר לגמרי - תחום הסיעוד. תפסנו אותה לשיחה מלאת השראה על החיים ועל הגשמת חלומות.

אלוהים שולח סימנים

פאטמה למדה סיעוד כבר בתיכון בשנת 2007, ולאחר שמונה שנים של עבודה בתחום, בזמן שהיא במשמרת לילה, התגנבו אליה מחשבות ששינו את כל מסלול החיים עליו צעדה. "אני זוכרת שהייתי במשמרת בעבודה וזה היה אמצע הלילה", מספרת פאטמה. "אמרתי לעצמי "פאטמה מה את עושה פה? הדבר היחיד שעושה לך טוב פה זה העזרה לאנשים, אבל למה באמת את פה? הרגשתי בתוך תוכי שאני לא במקום שלי, שאני צריכה להיות במקום אחר.

"המחשבות האלה לא היו מספיק חזקות כדי להניע אותי לפעולה, ואז יום אחד אלוהים נתן לי דחיפה בצורת קושי שטלטלה אותי ואת חיי. עברתי תאונה שגרמה לי לשבת בבית שנה שלמה, וזה גרם לי להרגיש מתוסכלת, מיואשת ובעיקר מפוחדת".

מהמקום הזה של הקושי והכאב, פאטמה הצליחה לראות את החיים שלה מהצד, ולהבין שהיא לא חיה אותם כמו שהיא אמורה לחיות: "בזכות הקושי הזה שאלוהים שלח לי, זכיתי להזדמנות לראות את החיים שלי אחרת, והבנתי שאני חיה 24 שנים כשאני כלואה בתוך עצמי וחיה כמו זומבי, על אוטומט. ואז התחילו שאלות גדולות ומהותיות יותר כמו 'למה אני חיה?' 'מה התפקיד שלי בחיים האלה?' הבנתי שיש לי פה אחריות, להגשים את עצמי ולקחת אחריי אנשים שיגשימו את עצמם. מאז זה מה שאני עושה".

פאטמה פרחאת. מרכז מסאר,
פאטמה פרחאת/מרכז מסאר

דברים גדולים מגיעים מתוך כאב

בעקבות המשבר האישי בחייה, והשאלות הקשות שהציפו אותה, פאטמה ראתה את האור ומצאה את הייעוד שלה כמאמנת אישית, מה שגרם לה להאמין שגם מתוך משבר אפשר לגדול ולצמוח: "לכל אחד מאיתנו יש ייעוד בעולם הזה. אנחנו מגיעים למקומות הכי נמוכים וכואבים - כדי לעלות למעלה. אני מאמינה בכל כולי שאדם יכול להגיע לדברים גדולים גם מתוך כאב, ממקום שהנשמה של האדם זועקת לשינוי".

לפני שנתיים הקימה פאטמה את המרכז שלה - מרכז "מסאר" - משמעות השם בערבית היא "דרך". במרכז פאטמה מלווה גם עסקים וגם אנשים אחד על אחד, תוך כדי שהיא שמה דגש על הצבת מטרות, שינוי הראייה והכי חשוב - הגשמת חלומות. במקביל, פיתחה פאטמה קורסי און ליין קצרים שמטרתם לחולל שינוי בתודעת המתאמנים, עם דגש על מתאמנים מהמגזר הערבי.

"בתקופת הקורונה פיתחתי קורס דיגיטלי בשם "הזדמנות לחולל שינוי", קורס שהצליח מאוד במגזר הערבי. יש לי המון לקוחות במגזר היהודי אבל רוב המסרים שאני מעבירה בווידיאו, אם זה באינסטגרם או ביו טיוב, זה בערבית. הסרטונים שלי ברשתות החברתיות הגיעו לאלפי צפיות ואני כל כך שמחה לתת למגזר שלי את הידע הזה. במגזר הערבי, ואם נדבר ספציפית על הגיל הצעיר, הם ישר נכנסים בגיל 18 למסגרת של לימודים או עבודה, ולא שואלים את עצמם את השאלות הקשות והנחוצות להתפתחות. במגזר הערבי יש הרבה סטודנטים מבולבלים שלא יודעים מה הם רוצים, אין להם מיקוד. שם אני נכנסת לתמונה".

פאטמה פרחאת. מרכז מסאר,
פאטמה פרחאת/מרכז מסאר

שינוי של 180 מעלות

בימים אלה פאטמה משיקה קורס און ליין חדש שהיא פיתחה לאחרונה שנקרא "180 מעלות שינוי". הקורס מיועד לאנשים שרוצים לעשות שינוי בחיים ולהגשים את עצמם בכל התחומים - להשיג זוגיות טובה ובריאה, שיפור הבריאות הפיזית והנפשית, הגדלת הפרנסה ותזרימי הכסף, והכי חשוב - ללמוד לחיות את החיים עם משמעות גדולה יותר. מדובר בקורס און ליין שנעשה בזום במשך חמישה מפגשים שבועיים שכולם מושתתים על תכנים שפאטמה פיתחה: "הקורס מיועד למי שבאמת רוצה לקחת אחריות על החיים שלו ולעשות שינוי וטרנספורמציה. אני אומרת למשתתפים בשיעור הראשון 'תסתכלו במראה ותראו איך איך אתם נראים היום. עוד חמישה מפגשים אני מבטיחה לכם שתסתכלו במראה וממש תאהבו את מה שתראו'.

תלמידה שהפכה לשותפה

את הכשרתה המקצועית עברה פאטמה אצל ספיר זיסמן ממרכז "לאהוב את החיים". הלימודים כללו הכשרת עסקים מקיפה, מעמיקה ומאוד מתקדמת. פאטמה, שהתחילה כתלמידה במרכז, היא היום חלק מצוות המרכז ועובדת איתם בשיתוף פעולה: "פתחנו גם שם קורס מיוחד למגזר הערבי בשם 'להיות מרצה בטופ', שם אני זוכה ללוות אנשים מהמגזר הערבי שיש להם פוטנציאל ורצון לעמוד על במות ולעשות שינוי בחברה. אני וספיר נמצאות בשיאו של שיתוף הפעולה בינינו, כעת לקראת המחזור השלישי של הקורס, וזה כל כך כיף להיות תלמיד במקום ואז להפוך גם לשותף לעשייה. יש לנו עוד תוכניות גדולות שמתוכננות להמשך השנה". ואכן בימים אלה, ספיר ופאטמה עובדות על תרגום על תכני המרכז לערבית, במטרה להפיץ אותם ולהנגיש את התכנים משני החיים האלה לכל דוברי הערבית - בארץ ובעולם.

פאטמה פרחאת. מרכז מסאר,
פאטמה פרחאת/מרכז מסאר

לשחרר את העבר, לאחוז את ההווה ולברוא את העתיד

אז מה בעצם קורה באותו תהליך אימון אישי שמורכב מעשר פגישות? פאטמה מסבירה: "אני והמתאמן שמים לנו קודם כל מטרה שלשמה הוא הגיע. אחר כך אני לוקחת ומוסיפה כמה מטרות סמויות שאני עובדת עליהן מאחורי הקלעים. יחד אנחנו בונים תוכנית ואני משתפת את המתאמן בתהליך שאני מתכננת לנו. בתהליך האימוני האישי אני עובדת על לשנות את החשיבה של המתאמן שלי ולא את ההתנהגות שלו. אנחנו בעצם עובדים על לשנות את כל מנגנון החשיבה שלו שיושב בתוך המוח.

"אני תמיד אומרת שאלוהים נותן לנו מתנות אבל לא נותן איתן תוכנית עבודה, ומי שבאמת זוכה להכיר את התוכנית של המוח שלו - יצליח. בתהליך המשותף הזה, אני קודם כל עובדת על לכוון כל מתאמן לתוכנית של המוח שלו, ומשם הוא יוצא לדרך שבה הכול כבר נראה אחרת. זה פשוט מדהים לראות מה קורה לאדם שמשנה את החשיבה שלו ושמשחרר דעות קדומות. ברגע שאנחנו מפסיקים להיאחז בעבר, אוחזים בהווה ופועלים וחושבים מתוך ההווה, העתיד שלנו יראה אחרת. רק לנו יש אחריות על עצמנו, אפשר לשנות רק את עצמנו ואף לא אחד אחר".

פאטמה פרחאת. מרכז מסאר,
פאטמה פרחאת/מרכז מסאר

כל יום הוא הזדמנות חדשה

בעזרת הידע והמיומנויות שצברה פאטמה בעולם האימון והעסקים, היא זוכה היום ללוות את כל מי שיש לו רעב לעשות שינוי, להישגים ולהגשים את עצמו בכל תחומי החיים שלו, ולדבריה עדיף מאוחר מאשר לעולם לא: "אנשים שוכחים שהזמן עובר והחיים קצרים, אנשים מגיעים לגיל מבוגר ונזכרים שלא הגשימו את עצמם. אני מזמינה את כולם לא לתת לעצמם להגיע לנקודה הכואבת זאת. כל יום יש הזדמנויות שנקרות בפנינו, אלוהים שולח לנו כל הזמן הודעות ומסרים, ואני מזמינה את כולם להקשיב להם ולבוא ולעבוד יחד איתי למען האושר וההגשמה העצמית שלהם".

פייסבוק

עמוד יו טיוב

אינסטגרם

בשיתוף מרכז מסאר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully