וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו ובעתיד - למה הנדל"ן היה ונשאר ההשקעה המשתלמת ביותר?

בשיתוף רונית רובין

11.1.2021 / 9:14

הקורונה הכניסה את העולם לסחרור כלכלי, רובנו חוששים מביצוע השקעות גדולות, אבל זו גם הזדמנוות - לדוגמא השקעה בנדל"ן. פגשנו את רונית רובין מגדרה, בנקאית בכירה בעברה וב-14 השנים האחרונות בעלת סוכנות נדל"ן, כדי לשמוע מדוע השקעה בבית או דירה היא ההשקעה הבטוחה

"הנדל"ן היה תמיד, והיום בעיקר, האפיק הבטוח והחכם ביותר להשקיע את הכסף". רונית רובין. אתי פריד,
"הנדל"ן היה תמיד, והיום בעיקר, האפיק הבטוח והחכם ביותר להשקיע את הכסף". רונית רובין/אתי פריד

רכישת בית או דירה היתה ועודנה חלומה של כמעט כל משפחה ישראלית, גם בחודשים האחרונים, שבהם חוללה מגפת הקורונה משבר כלכלי עולמי שלא פסח גם על ישראל. מעבר למחירי הדיור, נושא הנמצא כבר שנים בכותרות, משבר הקורונה הגביר את חששותיהם של ישראלים רבים שתכננו לרכוש נכס, והם שואלים את עצמם האם נכון לבצע את העסקה החשובה בחייהם דווקא בתקופה של משבר כלכלי? וישנם גם המשקיעים, שלפי הדיווחים האחרונים חוזרים לשוק אחרי חודשים של "ישיבה על הגדר".

אם להאמין לדיווחים בתקשורת, החלום הזה רחוק מהישג ידם של רבים, במיוחד בתקופות כלכליות קשות כמו זו שאנו נמצאים בה כיום. האמנם רחוק? אולי בעצם אנו נמצאים דווקא בתקופה של הזדמנות בתחום הנדל"ן? כדי לברר את התשובה פגשנו את אשת הנדל"ן רונית רובין מגדרה, בעברה בנקאית בכירה בישראל ובארה"ב, שלפני כארבע עשרה שנים עשתה שינוי כיוון בחייה המקצועיים וכיום היא בעלת משרד המתמחה בייעוץ נדל"ן ובקניית נכסים ומכירתם.

"בעיני, הנדל"ן היה תמיד, והיום בעיקר, האפיק הבטוח והחכם ביותר להשקיע את הכסף", אומרת רובין, "בזמן שהבורסות או שוק ההון הם אפיקי השקעה נזילים ומסוכנים יותר, כפי שהוכיחה לנו הבהלה שפקדה אותם והתנודתיות הגבוהה בזמן הקורונה, רכישת נדל"ן היא השקעה סולידית ובטוחה יותר, שכן מדובר בשוק יציב ובטוח שלא מגיב באופן דרמטי כל כך לאירועים כמו הקורונה ולנסיבות משתנות אחרות. ההחלטה האחרונה של בנק ישראל ביחס לתמהיל המשכנתא, הוזלת ההלוואות שנגזרת מכך, והקיפאון בתחום התחלות הבנייה, מחזקות את ההמלצה להתקדם בימים אלו".

"נדל"ן הוא השקעה מצוינת לפנסיה, וזו הזדמנות שאנשים לא כל כך מודעים לה". רובין במשרדה. אבי רובין,
"נדל"ן הוא השקעה מצוינת לפנסיה, וזו הזדמנות שאנשים לא כל כך מודעים לה". רובין במשרדה/אבי רובין

הלקוחות שמגיעים אלייך לא מביעים חשש להיכנס לעסקה גדולה כזו דווקא בימי הקורונה?

"בוודאי שיש חשש, הרי מרבית העסקאות כרוכות בהלוואות לטווח ארוך. לעסקאות נדל"ן תמיד יש ממד של חרדה מצד הקונים והמוכרים, במגוון של היבטים, לא רק כלכליים. המטרה שלי היא לא להפיג את החששות בכל מחיר, אלא לסייע ללקוח לנהל סיכונים, כלומר להפריד בין עיקר וטפל תוך זיהוי מערכת האילוצים, הצרכים והשאיפות הייחודיים לו ולמשפחתו. מדובר במסע שמתחיל בהתלבטויות, המשכו בהחלטה אם לרכוש או למכור וסופו בחתימה על חוזה. אני רואה בעצמי מורת דרך במסע הזה, שיכול להיות מהנה ומחכים. אבל לעיתים המסע הזה מקבל תפניות לא צפויות בגלל שלאורך הדרך מתבררים נתונים שלא היו ידועים קודם לכן, הן בהיבט של הנכס והן בהיבטי המימון. כאשר צצים קשיים, אני מגייסת את הניסיון הרב שצברתי מול אנשי מקצוע ובתחום הגישור. אני מגייסת את היידע הפיננסי שרכשתי, ולפעמים גם מידה רבה של יצירתיות, ועוזרת ללקוחותיי להגשים את היעד הנדלנ"י.

"מבחינתי, שם המשחק הוא יושרה. כעצמאית, אני כמובן רוצה להרוויח, אבל זוכרת תמיד שהשם שלי הוא הנכס הגדול ביותר שלי, ולשמחתי מעולם לא התפשרתי בכל מה שקשור ליושרה, גם במחיר של ויתור על עסקאות כדי לא לסכן את הלקוח שלי. במרוצת השנים הרבה מהלקוחות שלי הפכו לחברים, והם חוזרים כדי שאוביל אותם לעסקאות נוספות. אין סיפוק גדול מזה.

"אני מאמינה בתחום הנדל"ן וחיה את השוק המקומי והארצי. מדובר בג'ונגל שלעיתים קרובות מושפע מהנחות מוצא שגויות, שמועות, ופרשנויות מופרכות. הרי בישראל לכל אחד יש דעה על נדל"ן. אבל בסיכומו של דבר, משפחות תמיד יצטרכו בית לגור בו ומשקיעים תמיד ילטשו עין לתחום הנדל"ן. השקעה בנדל"ן מביאה עמה נכס פיזי במקום כסף ש'הולך לאיבוד' על שכירות, ובמרבית המקרים היא תניב רווח בעתיד, שכן כפי שקרה בעשורים האחרונים, שוק הנדל"ן נמצא כמעט תמיד בעלייה וזו ההשקעה הבטוחה ביותר לטווח הארוך. רוב האנשים רוצים ללכת על בטוח - וקניית דירה היא בדיוק ההשקעה שמאפשרת את זה. השקעות נדל"ן מציגות הזדמנויות מינוף, תחום מרתק בפני עצמו שמאפשר צמיחה גם לרוכשים שלא רואים בעצמם כרישי נדל"ן.

רובין מציינת סיבה נוספת להשקעה בנדל"ן: "בגלל תהליכים מאקרו-כלכליים, תחום הפנסיה עובר שינויים מפליגים בשנים האחרונות. נדל"ן הוא השקעה מצוינת לפנסיה, וזו הזדמנות שאנשים לא כל כך מודעים לה. אני ממליצה ללקוחות רבים שמודאגים לגבי עתידם הכלכלי לבחון את אפיק ההשקעה בנדל"ן לפנסיה. ברגע שהמחסום המנטלי אצלם נשבר והם מבינים כמה הם וילדיהם יכולים להרוויח מזה, הכל זורם כמו קסם".

"עם כל האמור לעיל, כמובן שההמלצה מתייחסת לרוכשים שפרנסתם ובטחונם התעסוקתי לא נפגעו בעקבות המגפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רונית רובין. רונית רובין,
רונית רובין/רונית רובין
בשיתוף רונית רובין
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully