וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוויה יפנית קטנה בלב רחוב הארבעה

בשיתוף אובן קובן

11.1.2021 / 8:45

כבר 7 שנים שמסעדת "אובן קובן" מביאה את הטעמים הכי מיוחדים ואותנטים של המטבח היפני אל הסועדים של העיר תל אביב ומי שמבקרים בה. קפצנו לבקר וחזרנו מאוהבים באווירת המזרח הרחוק

אובן קובן. אובן קובן,
אובן קובן/אובן קובן

"אובן קובן" בניהולם של עידן ודור וקנין, היא לא עוד מסעדה שמגישה אוכל מהמזרח הרחוק, אלא, על פי המומחים בתחום, היא מייצגת נאמנה את הטעמים הכי מדוייקים של המטבח היפני העשיר. קפצנו לרחוב הארבעה 16 בעיר שלעולם לא הולכת לישון, תל אביב,

כבר בדרך למקום מושבנו, בהליכה במסדרון, לרגעים היה נדמה כי אנחנו נמצאים בטוקיו ולא בתל אביב. אווירה קסומה, הנראות מדהימה, כיתוב באותיות יפניות מסביב, מוזיקה אותנטית, הכל הרגיש כמו בית אחד שמחמם את הלב והנשמה.

הקונספט המרכזי במסעדה נשען על מנות הרמאן.

אובן קובן. אובן קובן,
אובן קובן/אובן קובן

מדובר במרק אסייתי מסורתי שלמעשה נולד בסין, אך משם עבר לכמה מחוזות נוספים, כולל ליפן, שם קיבל את ההכרה הגדולה. בתפריט של "אובן קובן", מצאתי מגוון גדול של מנות ראמן עם תוספות שונות, חלקן על פי המתכונים המסורתיים, וחלקן עברו שדרוג קל על מנת שיתאימו לחך הישראלי, הכל באיזון חכם ומרשים.

הזמנו שתי מנות רמאן שונות:

הראשונה הייתה קאיסן ראמן, מדובר בציר דגים עדין שכולל בתוכו מחית מיסו ושומשום, קרם שום,מחית צ'ילי, אטריות ראמן, שרימפס וקלמארי, חצי ביצה, פטריות, שיטקה, תרד, נבטים ובצל ירוק.

המנה השנייה הייתה אגאדאשי ראמן, מנה טבעונית שכללה ציר טנצויו, קוביות טופו פריכות, אטריות ראמן, טקוואן, פטריות שיטאקה, תרד, נבטים ובצל ירוק.

קשה לתאר במילים את שעבר במוחנו באותם הרגעים, אם היה אפשר לצעוק בקולי קולות תודה לאלוהים, היינו עושים זאת בחפץ לב, אך לא רצינו להבהיל את הסועדים האחרים במסעדה. היו אלה מנות שהציגו את המטבח היפני בשיא תפארתו ועוצמתו. השילוב של מגוון הטעמים וחומרי הגלם השונים גרמו לנו לחוויה קולינרית מרגשת עד כדי דמעות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אובן קובן. אובן קובן,
אובן קובן/אובן קובן

היינו חייבים מספר דקות כדי להירגע, וניצלנו זאת על מנת לשוחח עם בעלי המקום, שני אחים, עידן ודור וקנין. עידן וקנין הוא זה שמנהל את העניינים ושומר על קשר ישיר עם הסועדים. את תחילת דרכו בתחום עשה במטבח, כאשר בין היתר עבד במסעדת יבנה מונטיפיורי של רושפלד, אך למרות שאהב את החום של המחבתות והסירים, העדיף לצאת החוצה ולהתרכז בחוויה של שירות אישי פנים מול פנים.

לעומת זאת, דור וקנין, האח הצעיר, הוא השף המרכזי במטבח. את רזי המקצוע למד בבית הספר "בישולים" ואת הידע המעשי שלו צבר בין היתר תחת עינב ברמן ומאיר אדוני, בנוסף עבד במסעדת בניטן תאי.

אובן קובן. אובן קובן,
אובן קובן/אובן קובן

על הרעיון שבגינו בחרו במסעדה שמגישה אוכל יפני, עידן וקנין סיפר לנו: "הרעיון נולד מהכבוד והאהבה שרכשנו לתרבות ולאוכל היפני המסורתי. זה אוכל שלטעמנו לא מתחנף ולא מנסה להתייפייף, אלא מתרכז בטעמים חזקים וברורים ומכיל בתוכו את הפרודוקטים הכי טובים שיש".

למדנו כי מעבר לישיבה במסעדה, שירות המשלוחים של "אובן קובן" מגיע לכל אזור תל אביב, רמת גן וגבעתיים. בנוסף, במהלך שעות הבוקר וצהריים באמצע השבוע, הם מגיעים גם לאזור הרצליה פיתוח וגליל ים, מאחר ואלפי עובדי ההייטק באזור זה, לחצו על האחים וקנין לשרת גם אותם.

כאשר חזרנו לשולחן שלנו, שוחחנו עם כמה מהסועדים שישבו מסביבנו, אור ברק תושבת פתח תקווה סיפרה: "בפעם הראשונה שהגעתי לכאן הלכתי לאיבוד בין כל המנות שלא הכרתי בתפריט, אבל היום זה המקום הכי פייבוריט שלי. אכלתי מרק רמאן כשטיילתי ביפן, נדהמתי ממש לגלות כי הטעמים פה זהים בדיוק מושלם למקור. גם שאר המנות טעימות, השירות אדיב, פשוט לשבת לאכול וליהנות".

אובן קובן. אובן קובן,
אובן קובן/אובן קובן

גם שרון כוכבי מרמת השרון פירגן בגדול: "זה כבר הפך לנוהג קבוע שלנו, מגיעים לפה לפחות פעם בשבועיים, איך אפשר שלא? הטעמים מרתקים ממש. הפעם התחלנו באגדשי טופו ושני סלטים. לאחר מכן אכלנו שלוש מנות ראמן שהחזירו אותי ליפן, ממש ככה. זו לא המסעדה היחידה בתל אביב שמגישה רמאן, אבל "אובן קובן" הם בפער עצום מגישים את המוצלחים מכולם. האטריות היו מבושלות בצורה מדוייקת, גם האורז, השירות פה תמיד נעים ויש תמורה מלאה למחירים".

לסיכום הביקור שלנו, לא נותר לנו אלא להוריד את הכובע ולהגיד
Arigatou Gozaimasu, היה לנו טעים מאוד.

"אובן קובן", מסעדה יפנית אותנטית, שעושה כבוד גדול למטבח היפני המפואר, בזכות טעמים מופלאים והרגשה נינוחה לאורך כל השהות במסעדה.

לבירורים והזמנות, ניתן ליצור קשר בטלפון: 03-6776888

אתר הבית

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף אובן קובן
  • עוד באותו נושא:
  • אוכל יפני
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully