וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר אור ניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי - כי בנייה של בית זה עסק למקצוענים

בשיתוף עומר אור ניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי

7.1.2021 / 9:30

אימרה ידועה היא כי "ביתו הוא מבצרו של האדם", כאשר בנייה של בית היא החלום של כולם. הדבר הקל ביותר הוא לקבל החלטה, בונים או משפצים באופן יסודי, אך מכאן ועד שניתן לשבת בנוחות בבית חלומותינו, הדרך יכולה להיות ארוכה, יקרה ומסובכת

על פי נתונים, תהליך בנייה של בית ממוצע בישראל יכול לכלול בתוכו למעלה מ-30 בעלי מקצוע שונים, זהו רק נדבך אחד מתוך רשימה ארוכה של חוקים של עשה ואל תעשה.

אם גם אתם מתכננים לבנות לעצמכם בקרוב בית בישראל, והראש כואב לאחר קריאת שורות אלה, אל דאגה, במערכת "הנבחרים" החלטנו להקל עליכם את המשימה.

אדריכל מרק טופילסקי. עוזי פורת,
אדריכל מרק טופילסקי/עוזי פורת

נפיק חבר המערכת שוחח עם אבי יום טוב, הבעלים של "עומר אור ניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי", על מנת שזה יפרט עבורנו על פועלו, מאחר ושמו הולך לפניו בעולם המפקחים בישראל, אלו הן התובנות שהביא בחזרה מהפגישה.

אבי יום טוב, בן 47, הוא הבעלים של חברת "עומר אור ניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי", זו פעילה בשטח משנת 2004 כאשר משרדי החברה ממוקמים בפתח תקווה. לאחר שסיים לימודי הנדסה בשנת 1998, את תחילת דרכו בתחום עשה אבי יום טוב בתכנון קונסטרוקציה, ניהול, ביצוע ופיקוח, וכיום הוא פעיל בכל הנוגע לפרויקטים הנדסיים מיוחדים. 90% מהם נוגעים למגזר הפרטי וכל השאר עבודות ייחודיות במגזר העסקי.

ביקשתי מאבי יום טוב לספר לי במשפט אחד מה בדיוק הוא עושה, הוא חייך ושלף במהירות מרשימה את המשפט הבא: "אם יש לי לקוח שיש לו חלום גדול, ואדריכל או מעצב שמתכננים אותו, אני דואג כי החלום הזה יגיע לידי מימוש בסטנדרט הבנייה הגבוה ביותר, חיסכון כספי משמעותי ושקט נפשי".

אדריכל יהושע קרופ. רז רוגובסקי,
אדריכל יהושע קרופ/רז רוגובסקי

תפקידו של מפקח הבנייה

אבי יום טוב הסביר לי על הצורך המעשי במפקח מהסוג שלו: "בנייה של בית לאורך כל השלבים, דורשת תכנון מסודר ודקדקני מא' ועד ת', זאת מאחר והבנייה כוללת לא מעט אתגרים שיכולים להיות מורכבים, מסובכים ומתישים. לכן אני נוהג לחלק את התהליך כולו לשני חלקים עיקריים, ניהול הפרויקט והפיקוח על הביצוע.

"בניהול אני שם דגש על תקציב מפורט של כל התהליך כולל תזרים התשלומים. לוחות זמנים בהתאם לקבלת ההחלטות ולפי התכנון הראשוני. סדר פעולות בעלי המקצוע וכמובן ניהול האתר עצמו, כך שכל התהליך יעבוד כמו שעון בהתאם ליעדים.

"החלק השני הוא הפיקוח היום יומי באתר. כאשר אני מבקר באתרים השונים, אני יודע לשים דגש על כל הפרטים הקטנים ועל איכות העבודה והחומרים. זאת על מנת להתאים את הדרישות בהתאם לתכנון והמפרטים. למשל, דרישות הנדסיות, עיצוב ומתן מענה לכל מי שמעורבים בתכנון וביצוע הפרויקט, כך שלמעשה אני הוא זה שמנצח על התזמורת".

אדריכל ירון אלדד. עומרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עומרי אמסלם

לקוח שמבקש לבנות את ביתו, מול מי כדאי להתקשר, קבלן ראשי אחד או מפקח בנייה?

אבי יום טוב הסביר: "לדעתי התקשורת מול מנהל פרויקט ומפקח בנייה טובים ועדיפים מאשר תקשורת מול קבלן ראשי. השירות המקצועי ותמיכה ניהולית, לרבות תיאום ופיקוח פרטני בכל יום מחדש, בנוסף לבחירת כל בעלי המקצוע השונים, מובילים לתוצאות הרבה יותר טובות".

עוד למדתי כי שיטת העבודה של "עומר אור ניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי" היא שיטה יוצאת דופן בנוף המקומי, כאשר הדגש הוא על עבודה מול "קבלנים נפרדים": "מעבר לעובדה שרמת הביצוע של העבודות גבוהה הרבה יותר, מצאתי את השיטה הזו חסכונית עבור היזם", הסביר אבי יום טוב והוסיף, "כאשר אני עובד ישירות מול בעלי המקצוע עצמם, אני חוסך את פער התיווך מול הקבלן הראשי. גם התמיכה המקצועית שלי מובילה לחיסכון כספי משמעותי של אלפי שקלים, להבדיל מהתקשרות רגילה מול קבלן ראשי או מול קבלני משנה, לכן אני דואג להפריד בין כולם".

מעצב פנים ניצן הורביץ. עודד סמדר,
מעצב פנים ניצן הורביץ/עודד סמדר

מהו הדבר החשוב ביותר לעשות כאשר בוחרים מפקח?

"אני מאמין כי מפקח טוב חייב לא רק לפקח על הנעשה, אלא גם להכיר את העבודה עצמה על בוריה, כאילו הוא בעצמו הולך לבצע אותה", הסביר אבי יום טוב.

לכן הניסיון המעשי שצבר לאורך השנים, מעמיד את אבי יום טוב בשורה אחרת לגמרי בתחום זה.

בזכות ידע מעמיק בהנדסה אזרחית, שלד בניין, חשמל ומתח נמוך, מיזוג, אלומיניום, אינסטלציה, איטום, טיח ועוד, כאשר מכיר את החומרים השונים עד לרמה של אבן וגרגיר, ממה הם עשויים, שליטה מלאה בתקנים וכד'.

אדריכל ירון אלדד. עומרי אמסלם,
אדריכל ירון אלדד/עומרי אמסלם

כחלק מההכנה לכתבה, שוחחתי עם מספר בעלי מקצוע שונים, אדריכלים, מעצבי פנים ולקוחות שקיבלו שירות מ "עומר אור ניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי", כולם העידו כי סגנון העבודה של אבי יום טוב השאיר אותם פעורי פה. הם ציינו כי בכל הנוגע לנושא התקציב, הוא דואג לרדת לרזולוציות הכי נמוכות שיש, זאת בניגוד ללא מעט מפקחי בנייה אחרים, אשר מעדיפים להוציא את המשימה הזו החוצה.

בנוסף, אבי יום טוב עורך מפרטים טכניים, נספחים לחוזים, גם בהם הוא דואג לרדת לרזולוציות שלא תמיד ניתן למצוא בתוכניות העבודה.

"כבר שמעתי לא פעם מאדריכלים כי התקציבים ומפרטים שאני בונה הם בגדר עניין "חולני", סיפר אבי יום טוב בחיוך והוסיף," אבל כפי שכבר אמרתי לך קודם לכן, עבור היזם מדובר במשרת אמון. לכן אני חייב שהלקוח שלי יהיה מודע לכל שקל שיוצא לו מהכיס, לכל עבודה שהולכת להתבצע בפרויקט. התכנון הכספי המוקדם מוביל לקבלת החלטות מהירה וטובה יותר, גם לביצוע מהיר של העבודה.

"מעבר לזה, כאשר אנשים ניגשים לבנות בית, מרביתם מבקשים לדעת כמה זה יעלה להם, אך מתעמקים אך ורק בבנייה עצמה. אני לא מתייחס רק לבלוקים ולבטון, אלא לדברים נוספים שחייבים להילקח בחשבון בתוך הפרויקט. כל הלבוש של הבית והמרכיבים השונים, כולל האקססוריז הכי קטנים. לכן אני בוחר להציב תקציב להכל, אחרת בלתי אפשרי לסיים את הבית כמו שצריך".

אדריכל מרק טופילסקי. עוזי פורת,
אדריכל מרק טופילסקי/עוזי פורת

על מנת להעניק את השירות הטוב והאישי ביותר, אבי יום טוב דאג מראש לא להתפרס ליותר מדי כיוונים, על כך הוא סיפר: "מפקח צריך להסתובב כמו זבוב סביב האתרים שלו".

אבי יום טוב מקפיד כי כל פרויקט אותו הוא מנהל יהיה במרחק נסיעה של לא יותר מחצי שעה בין אתר אחד לשני. לכן אזורי העבודה שלו נעים מאזור סביון, קריית אונו וגני תקווה בדרום, תל אביב רבתי, כל הדרך לכיוון הים עד הרצליה, דרך רעננה, כפר סבא והוד השרון.

בכל הנוגע לפרויקטים השונים, אבי יום טוב מקפיד כי אלו יהיו באזורים עם גישה נוחה להגעה ויציאה, כמו גם משתדל להיות היחיד שנמצא בשטח עבור הלקוחות שלו. "אין לי צוותים בשטח, אלא אני זה שמגיע לאתרים לעבודות הפיקוח, כאשר במשרד נמצאים כל עובדי המנהלה. לקוחות לא רוצים שאיזה מתלמד יבוא ויטייל להם באתר, אלא רוצים אדם עם ניסיון רב שנים, שהבנייה זורמת לו בעורקים. בסופו של דבר זה השירות העיקרי, להיות באתר, לשרת את היזם, את המתכננים והקבלנים, להיות הכתובת עבור כל בעיה שיכולה לצוץ ולפתור אותה במקום. אני פועל כדי שהדברים יעבדו כמו סרט נע במכונה משומנת", אבי יום טוב הסביר.

אדריכל שרון ויזר. עודד סמדר,
אדריכל שרון ויזר/עודד סמדר

על השם שעשה לעצמו בענף, סוג של צ'יף, הוא סיפר גם כן: "ענף הבנייה זה לא ענף ההייטק, אתה עובד בו מול אנשים מחוספסים, לכל אחד יש את התירוצים והבעיות שלו, לכן בכל בוקר אני קם ו"צובע" לעצמי את הפנים בצבעי מלחמה ויוצא לשטח".

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון: 052-544-4545

אינסטגרם

אתר הבית

בשיתוף עומר אור ניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully