וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד כץ: "אל תתנו לטבע לספר אתכם"

בשיתוף דוד כץ

2.3.2021 / 16:14

דוד כץ, יועץ השתלת שיער מ-Esteticium IL ומוביל דעה בתחום, מסביר איך מאות גברים מצליחים להחזיר לעצמם את המראה הצעיר ונפרדים לתמיד מהקרחת. יש לו גם בשורה לנשים

Esteticium IL/אולפן הנבחרים

אחוז הגברים הקרחים בישראל גבוה יותר מרוב העולם, אולי זה בגלל המתח, מזג האוויר או המצב הכללי. תהיה הסיבה אשר תהיה, מה שמשנה הוא, שהרבה גברים בשיא אונם, מקפידים על ספורט, תזונה והופעה, מרגישים שהם מזדקנים בטרם עת, כשבכל בוקר הם מוצאים יותר שיערות על הכרית ובמברשת השיער.

אחרי שניסו אין ספור משחות, תכשירים וכדורים שיעילותם מוטלת בספק, שגם אם מצליחים לעצור את הנשירה, אין ביכולתם להשיב את המצב לקדמותו. הם מגיעים בדרך כלל לדוד כץ Esteticium IL מומחה להשתלות שיער, מוביל דעה ברשת בתחום ומנהל קבוצת פייסבוק בנושא.

למה דווקא השתלת שיער?

"זה ידוע ששיער מלא משפר את המראה, סימן לבריאות, לחיוניות ואין מה לעשות, גם לכך שאתה צעיר. בעולם שלנו, אם אתה נראה טוב, וחשוב מכך, מרגיש טוב עם המראה שלך, זה מקרין החוצה על כל תחומי החיים. במקרים של התקרחות או דילול שיער, ולא סתם נשירה עונתית או כזו שנגרמת ממחסור זמני בוויטמינים. שום דבר חוץ מהשתלה לא יפתור את הבעיה, באופן מקיף ולצמיתות".

למה בטורקיה?

"גם בארץ יש מקומות להשתלת שיער, אבל בטורקיה מתמחים בתחום שנים, מגיעים לשם להשתלות שיער לא רק מישראל, גם ממדינות רבות אחרות בעולם. זה כמובן לא אומר שהכל טוב באופן גורף. צריך להכיר את המרפאות, את הרופא, ולוודא שהמקום אמין, עם אחריות והמלצות. לבדוק שלעובדים יש ניסיון במגוון מקרים. יחד עם זאת שיש יחס אישי. שמי שמטפל בך, מלווה אותך, מכיר אותך ואת הצרכים שלך, שזה לא מפעל. בנוסף, הוא מציין: חוץ מהסיבה שבתורכיה אלופים בהשתלות שיער, המחירים שם הרבה יותר זולים מהארץ מה שאומר שעם הכרטיס טיסה, מלון, האוכל והכל, עדיין זה יותר זול מהארץ. כך שאפשר לשלב חופשה וטיפול אסתטי ועדיין לצאת ברווח".

התאמה להשתלת שיער

"עושים תיאום ציפיות ובדיקת נתונים. אני מעביר את הנתונים והממצאים של המתעניין לצוות כדי שיעריכו את סיכויי ההצלחה.. בזכות הניסיון הרב של הצוות אצלנו. מתחילים מתיאום ציפיות. הכולל מפגש בקליניקה אצלי בארץ, מברר מה הצורך ואני מבצע אבחון הכולל בדיקה מיקרוסקופית לאבחון זקיק השערה ועור הקרקפת. וכן צילום המועמד. את הממצאים אני שולח לבית החולים מרכז לרפואה אסתטית אסטטיסיום, ומקבל מהם תשובות לגבי התהליך, והערכת סיכויי ההצלחה, כמה זקיקים צריכים כדי למלא למטופל את הראש. יש מקרים שההתקרחות גדולה ויש צורך לנסוע שוב להשתלה נוספת, את כל המידע הזה הלקוח מקבל עוד במעמד הייעוץ, אין הפתעות בדרך.

רק אם נוכל להתחייב בכ-99% לתוצאה טובה, נצא לדרך. הערכות מהימנות ואין הגבלה של כמות הזקיקים, בכפוף לגבול היכולת. אנחנו נותנים אחריות. את הזקיקים אנחנו לוקחים מהאזור התורם. שזה אזור העורף או הזקן שם תמיד יהיו לנו זקיקים ואין נשירה. כך שנחדיר זקיקים בריאים שכעקרון יחזיקו לתמיד. זה לא משהו שצריך לחדש כל תקופה".

על שיטות ההשתלה

"אנחנו מבצעים את ההשתלה בשתי שיטות מקובלות. שיטת Ffue ו - " Dhi
בשלב הייעוץ, דוד כץ וצוות בית החולים מתאימים לכל אחד את השיטה המתאימה עבורו, בהתאם לצרכיו ולמצבו. בשיטת Fue יוצרים חורים מיקרוסקופים בקרקפת, אליהם מחדירים את הזקיקים. בשיטת ה Dhi יש עט אליו מכניסים את זקיק השערה וישר מחדירים. אחוזי הקליטה בשיטה הזאת נמוכים יותר אך ההחלמה מהירה, עד שבוע ימים. בעוד שבשיטת Fue ההחלמה יכולה לקחת עד 15 יום. כששואלים אותי מה השיטה הכי טובה, אני עונה שזו לא השאלה הנכונה, אלא מה השיטה הכי טובה עבור המטופל".

תוצאות והחלמה

"את התוצאה הסופית רואים תוך שנה, אבל מניסיון תוך 3-5 חודשים רואים תוצאות טובות הכוללות צמיחה מחודשת. כדי להבטיח תוצאות אופטימליות לאורך זמן, יש לעקוב אחר הנחיות המרפאה ולהבטיח טיפול מתאים. בסופו של דבר התהליך מאוד פשוט, ההשתלה מתבצעת בכל פעם במשך שש עד שמונה שעות, במשך עד שלושה ימים. אחריהם אפשר לטייל, לחזור לשגרה. אין כאבים".
דוד כץ, מדגיש: "אנחנו מקום עם גב. אנחנו מספקים שירות וליווי ישראלי לכל אורך התהליך, וזה לא מסתיים כשחוזרים לארץ. יש לנו קליניקה בישראל, אליה מגיעים לביקורת של רופא ישראלי ולכל שאלה שעשויה לעלות.

החזרה לשגרה מהירה אין צורך בימי חופש. אם כי לעובדים בעבודה פיזית מאומצת, מומלץ לקחת חופשה של עשרה ימים, כמו כן לפעילים ספורטיבית, אין להתאמן במשך 15 ימים, היות ומומלץ להימנע ממאמץ. מעבר לכך כרגיל. לעבוד, לטייל וכו'. העונה המומלצת להשתלה היא בחורף, אין מניעה לבצע השתלות שיער גם בקיץ, אבל אז אחרי שבועיים יש לחבוש כובע כדי שהקרקפת לא תהיה חשופה לשמש".

כמה זמן אתה בתחום?

"כבר מעל חמש שנים. במהלכם ליוויתי באופן אישי, ממש החזקתי את היד למאות מטופלים שטסתי איתם, ורבים אחרים שטסו לבד עם ליווי ותיאומים שארגנתי עבורם מראש. במהלך השנים רכשתי ניסיון בעבודה מול רופאים שונים. למדתי את העקרונות וגם ממה וממי להיזהר. רק אחרי סקר מקיף, ואחרי שראיתי עבודות בהרבה מרפאות התחברתי לאסטטיסיום. בזכות המצוינות, האיכות ורמת השירות שלהם. חיפשתי מקום שאני יכול לסמוך עליו. עובדה, שאני מציע למטופלים אחריות לכל החיים. לא הייתי מבטיח את זה אם לא היה מדובר בחברה ברמה כזאת. מי שרוצה, יכול לעבור את התהליך תחת טשטוש שזה עוד יתרון. מצאתי פה את כל מה שחיפשתי ואף יותר. סביב זה בניתי את החבילה המותאמת לקהל המטופלים הישראלי".

גם נשים

זה אולי פחות מדובר, אבל גם הרבה נשים סובלות מהתקרחות. "בעקבות לידות, שינויים הורמונליים, לחצים, גנטיקה של מפרצים ועוד, נשים עלולות לאבד את שיערן. עבור נשים זה קשה אף יותר. שיער הוא סמל הנשיות. השתלה לנשים לא דורשת בדרך כלל גילוח כל השיער. את הזקיקים לוקחים מהעורף, האנטומיה של זקיק השערה זהה כמו אצל הגברים, כך שבליווי נכון ומרפאה מנוסה מתקבלות תוצאות עצומות. זו לא תוספת, אלא השיער שלה, אפשר להאריך, לצבוע וכל מה שתרצה".

בשיתוף דוד כץ
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully