וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערת הפלא של עולם הקונדיטוריה

בשיתוף עינבל שלו

6.1.2021 / 9:07

בני דור ה-Z ידועים בהיותם יזמים, יצרנים, ממציאנים ובעלי מודעות חזקה לתרומה לקהילה. אלו בדיוק הערכים שהביאו את עינבל שלו, קונדיטורית בת 17 וחצי, לסמן מטרה בגיל 13, ותוך 3 שנים לפתוח עסק לעיצוב עוגות ומארזים, שולחנות קינוחים ואפילו קייטרינג לאירועים

עינבל שלו. יח"צ,
עינבל שלו/יח"צ

מעטות הקונדיטוריות שמדקלמות את הקלישאה "אני במטבח מאז שאני זוכרת את עצמי", ובאמת מתכוונות אליה, אך עינבל היא חריגה בנוף.

עינבל, לא יכולנו שלא לתהות - מה מביא ילדה-ספק-נערה להציב לעצמה מטרה לפתוח עסק?

"מהרגע הראשון שאני זוכרת את עצמי, הסתובבתי בין הרגליים של אמי במטבח. כבר בגיל צעיר מאוד הצטרפתי אליה למלאכה ולמדתי ממנה כל מה שאני יכולה, עד שהיוצרות התהפכו, והתחלתי להציל לה עוגות, או מסות שנשבר להן המרקם. עיסוק ביצירה ובאומנות זה עניין שרץ אצלנו במשפחה, אחותי היא מאפרת ומעצבת שיער מאוד מוכשרת והיא הייתה הראשונה לקלוט את התשוקה שלי לאפייה. לכבוד יום הולדתי ה-13, היא העניקה לי במתנה סדנה לעיצוב עוגות.

"הסדנה הזאת הייתה היא נקודה מכוננת בדרך שלי. שם הבנתי שקונדיטוריה זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות, ועל כך אוקיר לאחותי תודה לנצח. לא היה פשוט לשכנע את מנחת הסדנה שילדה בת 13 יכולה להשתתף בסדנה שלה, אז הצגתי את עצמי והבטחתי לה שאין מצב שהיא תתחרט, וכך היה. זאת הייתה הסדנה המקצועית הראשונה שלקחתי בה חלק, והיא הייתה הטריגר שגרם לי להבין שאני רוצה לפתוח עסק משלי ולשמח אנשים בעזרת עוגות.

"הסיפוק שלי מגיע מלראות את ההנאה של אנשים מהתוצר, לא פחות מאשר מהיצירה עצמה. זה כל כך לא מובן מאליו עבורי שיש לי את היכולת להכניס שמחה ואושר בחיים של אנשים. אין דבר שיותר מרגש אותי ואני חושבת שזו הסיבה שמגיל צעיר הבנתי שזה הרבה יותר מתחביב עבורי. זאת דרך חיים - אני אוהבת לתת לאנשים ומתוך הנתינה מגיעה האהבה שלי למטבח ולקונדיטוריה. זה היה כל כך חזק שהבנתי שאני לא רוצה לעשות שום דבר אחר".

איך ההורים הגיבו לבקשה לפתוח עסק? בכל זאת, לא מדובר בחוג של פעם בשבוע

"רק בגיל 15 אמרתי להורים שלי שאני רוצה לפתוח עסק. עד אז, השארתי את האהבה לקונדיטוריה כתחביב, אבל לרגע לא הפסקתי לאפות וללמוד. עשיתי קורס מקצועי ברשת "4chef", ממנו יצאתי עם תעודת קונדיטורית, ורק אז החלטתי לחלום בקול רם ולבקש מההורים שיעזרו לי לצאת לסוג של עצמאות. הם מאוד חששו, בכל זאת, מה לילדה בת 15 ולתיק עוסק פטור במס הכנסה? אבל אחרי שנה של משא ומתן והמתנה, בדקנו ביחד את הנושא והבנו שלפתוח עסק זה עניין פחות מסובך משחשבנו, אז בברכת הדרך שלהם פתחתי עסק. התחלתי לעשות מארזי קינוחים ושולחנות מתוקים באירועים קטנים, וככל שעבר הזמן, התמקצעתי יותר ויותר. אני בלמידה מתמדת ומקפידה להיות מעודכנת לטרנדים הכי חמים, פוקדת השתלמויות ולא שוקטת על השמרים - תרתי משמע. המשפחה שלי וההורים שלי בפרט, כולם עדים לתשוקה הגדולה שלי לעשייה ולכן הם תומכים בי מאוד. בלעדיהם, לא הייתי מצליחה לשלב בין ההזמנות וניהול העסק, לבין העומס המטורף של כיתה י"א".

עינבל שלו. יח"צ,
עינבל שלו/יח"צ

רוב בני גילך מעבירים את זמנם בין למידה לבגרויות, לזמן עם חברים ואולי משלבים תחביב או שניים. את חושבת שאת מוותרת על משהו בילדות בשם האמביציה הגדולה?

"יכול להיות שיש מי שיראה את זה ככה, אבל מבחינתי זאת הדרך היחידה, כי המטבח מספק לי המון דברים. אם לכל נער או נערה בני 17 יש את מקום המפלט שלהם, אז המטבח הוא מקום המפלט שלי. מאז ומתמיד זה היה המקום שהרגיע אותי ומילא אותי באנרגיות חיוניות. יותר מזה, היצירה במטבח תמיד הייתה הדרך שלי להעניק לעולם. מגיל קטן כשהייתי מתנדבת במקומות, הייתי מכינה ומחלקת כיבוד לנזקקים, אז התרומה לחלשים הגיעה דרך הקונדיטוריה.

"אני חושבת שמשהו מתוק זה דבר שהוא תמיד משמח ומעודד, ואין אושר כמו ברגע שבו אני רואה אנשים נהנים מהאוכל שלי. אלו סיפוקים שאני מקבלת מהיצירה, שמשתלבים יחד עם חלום שלי להצליח ולהחזיר להורים שלי את כל מה שהם העניקו לי, ואני בצעדים הראשונים בתוכנית שלי. לכן אני מרגישה ברת מזל שמצאתי את הדרך שבה אני רוצה ללכת, כבר בגיל צעיר. אין ספק שזה גם עניין של אופי, אני מאוד פרפקציוניסטית ואני צריכה שכל דבר שאני נוגעת בו ייעשה על הצד הטוב ביותר, בצורה מושלמת. אז גם אם זה אומר שאני צריכה לישון מעט בלילה כדי לסיים עבודות לבית ספר או הזמנות לקונדיטוריה - זה יקרה, כי בסופו של יום, יש לי מטרה עתידית גדולה יותר".

עינבל שלו. צילום איציק סינטוב, איפור שיער רויטל בכור,
עינבל שלו/צילום איציק סינטוב, איפור שיער רויטל בכור

צילום איציק סינטוב, איפור שיער רויטל בכור

מה לדעתך הביא אותך, בגילך הצעיר, למצב שאת עובדת בצורה שוטפת בתחום שיש בו המון תחרות?

"כדי לפתוח עסק ולגרום לו להצליח, נדרשות תכונות שלאו דווקא קשורות לגיל. מעבר לשימוש בחומרי גלם איכותיים וטריים, שזה מובן מאליו מבחינתי, אני דוגלת ביחס אישי והתאמה ייחודית לכל לקוח. הלקוחות שלי, בין אם הם מזמינים עוגה, שולחן קינוחים לאירוע, או מארז קינוחים להפתעה, תמיד חוגגים משהו. הם משלמים ממיטב כספם כדי לחגוג בצורה הכי מפנקת וליהנות מהמתוקים הכי טעמים, שגם נראים טוב, ומי כמוני, נערה בת 17, יודעת - מצטלמים טוב.

"מבחינתי הלקוח צריך לקבל הכול בצורה מושלמת. החל מהאינטראקציה הראשונית כאשר הלקוח נחשף לעוגה באינסטגרם ורוצה להתעניין, ועד החגיגה עצמה, אחרי שהוא כבר קיבל את העוגה וחייב לספר לי איך היה, מה הפידבקים. פחות ממושלם - לא מספק אותי. אני חושבת שהעובדה שלקוח יודע שהוא יקבל את המוצר הטוב ביותר ובדרך ייהנה מחוויית שירות נעימה ומקצועית, נותן לו ביטחון להזמין וגם להמליץ, כך שתמיד תהיה עוד עבודה. אני בטוחה בזה ומאמינה בערכים האלה כמתכון להצלחה, לא רק בתחום הקונדיטוריה אלא בכל עיסוק".

עינבל שלו. יח"צ,
עינבל שלו/יח"צ

אחרי שהגשמת חלום ראשון ופתחת עסק, מה השאיפות לעתיד?

"החלום הכי גדול שלי הוא לפתוח מקום משלי. אני עדיין לא יודעת אם אפתח קונדיטוריה או מסעדה, כי אני מאוד אוהבת גם לבשל והיום עושה את זה בקייטרינג לאירועים".

עד שעינבל תגשים את החלום הגדול שלה, היא מציעה מגוון מטורף של מארזי קינוחים עשירים בהרכבה אישית, לחגיגה ביתית מפנקת. המארז הנמכר ביותר מוגזם במיוחד: עוגת מוס מעוצבת, בראוניז, מקרונים, קרמשניט וצנצנות קינוחים בטעם אוריאו, קינדר בואונו, טריקולד, ואפילו Red velvet לחובבי הקלאסיקה. אם אתם חוגגים מעבר לגבולות המשפחה הגרעינית, אתם חייבים להזמין את שולחן הקינוחים של עינבל לאירוע שלכם. לא מדובר בעוד שולחן קינוחים שהתרגלנו לראות בסטורי, אלא בשולחן מעוצב המורכב בהתאמה אישית על פי סקיצה משותפת שעינבל יוצרת בשיתוף עם הלקוחות. מדובר ביצירת אומנות, מעוצבת לייב, במקום, מול הקהל. בשולחן תמצאו חגיגה של קינוחים מכל הסוגים: עוגות בצק פריך, עוגות מוס, פנקייקים, צנצנות קינוחים, מקרונים, בראוניז, ואפילו אמצעים פירוטכניים כמו קרח יבש, שהופך את החוויה לשואו של ממש. כאן, שחיתות זה שם המשחק.

בין אם אתם מארגנים חגיגה ביתית, או מחפשים מתנה לכבוד אירוע משמח, עינבל שלו היא הרבה יותר מילדת פלא עם כישרון מתפרץ מגיל צעיר; מדובר בקונדיטורית מעולה שמציעה תפריט רחב של אטרקציות מתוקות, החל מעוגה מעוצבת, טעימה ומרגשת ליום הולדת, ועד קייטרינג עשיר או שולחנות קינוחים מרשימים לאירועים.

עינבל מעניקה קוד קופון מיוחד של 10% הנחה לקוראי הכתבה: InbalWalla

להזמנות צרו קשר בוואטסאפ או במספר 0549982230

אינסטגרם

בשיתוף עינבל שלו
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully