וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפצים עסק או בית? בעלת הסטודיו לתכנון ועיצוב פנים Envydesign עונה לכם על כל השאלות

בשיתוף Envydesign

5.1.2021 / 13:46

את'יר קיזל עראידה סיימה לימודי עיצוב פנים רק לפני שנתיים, אך פרויקט ביכורים מעורר השראה הקנה לה מעמד של מעצבת מבטיחה. בשיחה פתוחה היא עונה לנו על כל השאלות שהכי מעניינות אתכם כלקוחות בפתחו של תהליך העיצוב

מזווה מטבח שמסתיר מחסן ופינת כביסה. גם יפה וגם פרקטי. noise digital,
מזווה מטבח שמסתיר מחסן ופינת כביסה. גם יפה וגם פרקטי/noise digital

אחד הפרויקטים הראשונים של את'יר היה עיצוב משרד רואי חשבון. קיר ייחודי שעיצבה לאותו משרד - בשפה עיצובית נקרא "קיר כוח" - הפך לסימן ההיכר של המעצבת; בכל פרויקט מסחרי תוכלו לראות קיר כוח אחר, שמעוצב בהשראת האווירה במקום, הסביבה, והאנשים שהופכים את העסק למה שהוא. מאז, פתחה את'יר סטודיו לתכנון ועיצוב פנים - Envydesign, שנחשב לפורץ דרך בתחום עיצוב הפנים, במיוחד באזור מולדתה, כפר מגאר.

כמעצבת צעירה ומבטיחה, פנינו לאת'יר בניסיון להבין מהן השאלות שהכי מעסיקות את הלקוחות העומדים בפתחו של תהליך עיצובי, בעידן המסכים. השתלטות הרשתות החברתיות על חיינו לא פסחה מלהשפיע על תחום העיצוב. פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט - כולם מוצפים בתוכן ובתמונות שמנגישות לנו אסתטיקה, ונותנות לנו תחושה שגם הבית שלנו יכול להיראות בדיוק כמו בתמונה, באווירת "עשה זאת בעצמך". אז איפה הבעיות, ואיך פותרים אותן? אלו התשובות של את'יר לסוגיות שהכי מעניינות אתכם.

פרויקט תכנון ועיצוב משרד רואי חשבון. סטודיו סולאף,
פרויקט תכנון ועיצוב משרד רואי חשבון/סטודיו סולאף

פינטרסט? לא יותר מהשראה

"לא מעט פעמים לקוחות מראים לי תמונה ומבקשים ממני להעתיק את העיצוב לבית שלהם. מה שהם לא מבינים, זה שהחלל שהם רואים בפינטרסט הוא ממש מיצג אומנותי. הסלון שמופיע בתמונה עוצב למטרת הצילום. אין לו את המגבלות שקיימות בבתים אמיתיים, שחיים ומתנהלים בתוכם. בנוסף, כשאני באה לעצב ללקוחות בית או משרד, אני רוצה למצוא את הטעם האישי שלהם, ולשלב אותו עם הידע המקצועי שלי, במטרה ליצור את מרחב המחייה הנכון ביותר עבורם. תמונה גנרית לא מחברת את הלקוחות לטעם שלהם, והעיצוב בה לא יענה על הצרכים האישיים שלהם. התמונה מחברת אותם לטרנדים, וטרנדים - בסופו של דבר הופכים להיות נדושים ומאוסים. על מנת לייצר חלל על זמני, שיתאים לאורח החיים של הלקוחות וישרת אותם לטווח ארוך, אנחנו צריכים להתמקד בחזון האישי שלהם, בתחושה שהם רוצים לקבל במרחב שאנחנו מעצבים, ובדברים שהם הולכים לעשות בו. לכן, כשלקוח מגיע אלי עם גלריה של תמונות, אני מציעה לו לבחור אחת או שתיים, ומנסה להסביר לו שהתמונות האלה הן מקום מעולה להתחיל בו, כי הן מספקות לנו קו כללי והשראה, אבל לא יותר מזה. עיצוב טוב לא מגיע מלקוחות שמשועבדים לתמונות ברשת, וזה אחד האתגרים הגדולים שלי בתור מעצבת בעידן הזה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קיר בלוקים חשופים במשרד פרסום ושילוט, בהשראת הסביבה התעשיתית. ולאא חינאוי,
קיר בלוקים חשופים במשרד פרסום ושילוט, בהשראת הסביבה התעשיתית/ולאא חינאוי

כמה חשוב ליווי של מעצב פנים?

"את תהליך עיצוב הפנים ניתן לחלק לשני שלבים עיקריים: תכנון וליווי. שלב התכנון הוא מלאכתי הראשונית כמעצבת. בפגישה עם הלקוחות אנחנו מבינים מה הרצונות שלהם, מה הצרכים שלהם בהתאם לסוג החלל - עיצוב לשלד של בית או שיפוץ לבית קיים, ומגבשים קונספט עיצובי ראשוני, עד ליצירת תוכנית מפורטת. בשלב הליווי, נכנסים לעובי הקורה - מתחילים בעבודה, ומנהלים את התוכנית בפועל מול בעלי המקצוע השונים, החל מחשמל, כלה באינסטלציה ועד איש הצבע. לפעמים אנשים מבקשים לשכור את שירותיו של המעצב רק לשלב התכנון, במטרה לחסוך את העלות של שלב הליווי. זאת אחת הטעויות הנפוצות, שמקורה בחוסר ניסיון עם תהליך העיצוב.

"לעצב חלל - בין אם חנות קטנה או וילה פרטית - זה תהליך המורכב משלבים רבים, שכדי לצלוח אותו נדרשים ניסיון ובקיאות בעבודה עם חומרים, בתקשורת מול ספקים, ובניהול פרויקטים. במהלך הפרויקט, תוך כדי תנועה, דברים משתנים, יש הפתעות שלא צפינו אותם ושלא פעם מחזירות אותנו בחזרה לשלב התכנון, ודורשות שינויים מבניים בהדמיה ובעיצוב. זה תהליך דינמי, ולכן חשוב להבין שהדמיה של מעצבת, לא תספיק על מנת להשלים את הפרויקט כראוי. אנשי מקצוע לא עובדים על פי הדמיה, והם לא מתקשרים אחד עם השני, אלא אם יש אדם מנוסה שמנהל אותם. כמעצבת פנים אני מקשרת בין החשמלאי לבין האינסטלטור או הנגר, הכל מסתכם אצלי. אם הלקוחות בכל זאת מתעקשים לוותר על השלב הזה, לא רק שהתהליך הופך סיזיפי ומייגע, אלא גם בסופו, התוצר פחות טוב, והתוצאה עלולה להיות מאכזבת".

חלל ישיבה מודרני בעיצוב המותאם לצרכי הלקוחות. ירין נאטור חלבי,
חלל ישיבה מודרני בעיצוב המותאם לצרכי הלקוחות/ירין נאטור חלבי

הדילמה האולטימטיבית: יופי מול פרקטיקה

"בגלל שאנשים מושפעים מהתמונות שהם רואים ברחבי הרשת, נוצרת ללקוחות פנטזיה שהם רוצים לממש בבית שלהם, אך לא מעט פעמים - היא לא פרקטית. לדוגמה, כשלקוחות מבקשים שאעצב עבורם מטבח לבן מחומרים מבריקים ונוצצים, אני מסבירה להם שזה ישעבד אותם לניקיון, משום שכל לכלוך קטן ייראה כמו כתם. זו דוגמה קלאסית למקרה בו מה שהלקוחות חולמים עליו, יבוא על חשבון הנוחות שלהם.

"לכן, רצוי מאוד להכניס למערך השיקולים את עניין הפרקטיות. אם חלק מהמטרה היא לעצב מטבח שניתן יהיה להתנהל בו בנוחות ובקלילות, זה דורש שילוב של חומרים יותר מחוספסים, שבמבחן הנוחות - הם מנצחים. זו דילמה שכיחה, ובכל פעם שהיא עולה, המשפט שאני מוצאת את עצמי מדקלמת ללקוחות: אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אני מסבירה להם שכדאי להחליט מה חשוב להם - שיהיה יותר יפה, או יותר פרקטי ונוח. כמעצבת פנים, הפתרון שלי הוא למצוא את האיזון הנכון בין המשתנים, ולנסות להתפשר על כמה שפחות, שכן אי אפשר לקבל מאה אחוז משניהם".

עיצוב מסעדת בורגרים. היתם עראידה,
עיצוב מסעדת בורגרים/היתם עראידה

לקביעת פגישת ייעוץ עם את'יר, Envydesign סטודיו לתכנון ועיצוב פנים פרטי ומסחרי צרו קשר:

0527407104

envydesign2020@gmail.com

אינסטגרם

פייסבוק

בשיתוף Envydesign
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully